oyvjorge
Hi-Fi freak
Kjøpte WYWH remastret 2011, men vokalen er sikkert like ullen som det jeg husker fra gamle dager(70-tallet). Det er vel ikke alt som kan forbedres, opptaket er sikkert bestemmende.
F.. var i litt i seneste laget har just bestilt tw, fc, dsotm og wywh e d mulig, skulle tippet lotto heller og truffet like bra som jeg gjoerde det dårlig her daTo hakk, og kanskje ett til.^ Mht The Wall, Final Cut, DSOTM og WYWH er de opprinnelige pressingene fra utgivesesåret hakket over disse re-issues. De øvrige PF-reissues har jeg ikke hørt/sammenliknet med de opprinnelige pressingene.
I Tottenham CR er det mest jalla elektro butikker trur ikke du finner noen Techno W der? Jeg kjøpte for mange år siden en av Walrus hifi men han er ikke lenger i London med butikk.Da har jeg bestilt en MCRU linear psu til platespilleren. Henter den når jeg skal på ferie i London til neste uke. Krysser fingrene for at den løfter lyden bitte litt. Tenkte å kjøpe en Michell tecno weight i samme slengen. Har lest at i Tottenham Court Road er det flere hifi butikker, noen som vet hvem av dem som selger tecno weight?
Og ny DV20x2L på vei så blir det gode vinyltider i vente.
Tror ikke du trenger å legge 100 lapper på bordet for å oppleve et løft, men likevel: Når du skal kline til såpass må du vel ha noen ønsker og preferanser å legge til grunn for anbefalingene?Bruker denne tråden da alt kan diskuteres. Har i dag en REGA RP6, hva ville vært neste steg på stigen som ville gitt meg et skikkelig løft. Maks pris 100 000,- Har blitt anbefalt AVID VOLVERE
Check.For ikke å skyte helt i mørket, hva er du på jakt etter lydmessig?
Jeg anbefaler, etterhvert nærmest oppskriftsmessig, at du tar en kikk på Wilson Benesch ACT 25. Koster halvparten av maksbeløpet ditt og er et helt avsindig funn til prisen.
Legger du til RIAA og seff PU til WB C25, så havner du rundt 100k, ja. Da er du i havn!For ikke å skyte helt i mørket, hva er du på jakt etter lydmessig?
Jeg anbefaler, etterhvert nærmest oppskriftsmessig, at du tar en kikk på Wilson Benesch ACT 25. Koster halvparten av maksbeløpet ditt og er et helt avsindig funn til prisen.
Har ikke noe ønske om å bruke så mye men erfart at det lønner seg å gjøre ting skikkelig med en gang. Dyrere å ikke bli fornøyd.Legger du til RIAA og seff PU til WB C25, så havner du rundt 100k, ja. Da er du i havn!For ikke å skyte helt i mørket, hva er du på jakt etter lydmessig?
Men for all del, med et såpass voksent budsjett, så finnes det seff alternativer.
Det finnes uendelig mange bra løsninger innenfor et sånt budsjett, men jeg vil iallefall anbefale å sette av nok penger til Arm, PU og RIAA. Å svi av over 60k på (AVID Volvere eller Luxman) drivverk tror jeg ikke er beste balansen du kan velge innenfor budsjettet.Bruker denne tråden da alt kan diskuteres. Har i dag en REGA RP6, hva ville vært neste steg på stigen som ville gitt meg et skikkelig løft. Maks pris 100 000,- Har blitt anbefalt AVID VOLVERE og siklet litt på Luxman PD 171A
Har hatt PH5 og PH7. Svært gode riaa, og i et annet univers enn din Rega. PH6 har jeg hørt noen ganger og denne er nesten der oppe med PH7. Ganske greie bruktpriser på alle disse.Noen som har hørt ARC sine riia? Tenker da på PH6.
Man kan sikkert dra det videre.Og det er jo artig når det går veien og lyden blir bedre.Det er nok dette som har fasinert meg med pickuper,riaa,platespillere og kabler.Kan man dra dette videre tro?
Null erfaring, men ut fra måten Cadenza er konstruert så medfører en stripping av den også en noe mer omfattende ombygging av «chassiset» til PUen, siden skruehullene er integrert i «sideplatene» på PU. Det ser heller ikke ut som det er noen noen enkel måte å demontere «sideplatene» og de er en integrert del av den «bærende» konstruksjonen:Tro om det går an å strippe en Ortofon Cadenza? Noen som har erfaring?
Virkelig?^
Du unngår at resonans forsterkes innenfor husets vegger og kastes tilbake til de bevegelige deler.