Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    I mitt anlegg, som består av begge i forskjellig konfigurasjon er det også omvendt.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Det er ikke en SUT om den er aktiv, T-en står for trafo.

    Jeg bare forstår ikke hvorfor en DL-103 er mer egnet for klassisk enn rock, i mitt hode er det tvert om.
    He he :) Takk, flere på nettet som behøver innføring i den SU(T) TBF'n. :)

    Jeg er ikke kvalifisert til å si noe om DL-103 og klassisk. Det nærmeste jeg har av klassisk på vinyl er baksiden på Purple plata som John Lord fikk herpe til ;)

    Hvilke egenskaper er det som gjør at dere mener DL103 gjør rock bedre enn AT33EV?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kan bare snakke for meg selv
    Men konisk stift gir nok mindre oppløsning og mer flesk på beinet ift AT33EV. Opplever også min Zu modifiserte 103r som særdeles barsk i mellomtonen som passer ypperlig til en Fender eller Gibson i fullt vreng.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg opplever vel at Denon DL103 i tyngre arm har et godt trøkk nedover som jeg synes kler rytmisk basert musikk som f.eks rock. Jeg kjenner ikke AT. Poenget mitt var heller ikke å snakke stygt om AT, snarere si at jeg er ikke opplever DL103 som en pu som gjør klassisk godt men ikke rock. Jeg ville heller valgt DL103 som rockepickup en pickup for klassisk i tilfelle jeg skulle ha ulike pickuper for ulike sjangre.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fullt fortjent!

    De gjør en kjempeinnsats og er en av norges triveligste sjapper, både på nett og i butikk. Fredagsvideoene var/er en genistrek.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg opplever vel at Denon DL103 i tyngre arm har et godt trøkk nedover som jeg synes kler rytmisk basert musikk som f.eks rock. Jeg kjenner ikke AT. Poenget mitt var heller ikke å snakke stygt om AT, snarere si at jeg er ikke opplever DL103 som en pu som gjør klassisk godt men ikke rock.
    Jeg kjenner ikke 103R´s karakteristikker og egenskaper. Lanserte 33EV som en kandidat ut fra prislimit og egen erfaring med den. 33EV runder litt av i toppen, er på sommersiden av nøytral og har litt "kropp/volum", samtidig som den er tilstrekkelig engasjerende. I mine ører gjør den en del av de (dessverre) ofte "flisete" 70- og 80-talls innspillingene mer engasjerende og "bedre" å lytte til, enn en del andre alternativer. For alt jeg vet kan 103R i så måte være et enda bedre alternativ.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som kan si meg hvor mye en tung arm veier kontra en lett? Bare sånn ca, takk. Pluss gjerne eksempler på tunge og lette armer.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Venter inn et Musical Fidelity M6x VINYL riaa trinn, som skal parres med en DL 103 blandt annet. Både riaa og pu er nytt for meg. Fant ut det var på høy tid å lytte til denne legendariske DL 103. Etter det jeg har lest meg opp på, så er vel dette den ultimate rock`n roll pu. Håper det blir en god match.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Tenker å ha en ekstra arm med PU på spilleren(det er plass til to). Vil gjerne ha lyden litt annerledes enn det jeg har fra før(sjekk signatur). Tracerarmen er oppgitt til å kunne ta opptil 17g PU, så jeg antar at det er en "tung" arm. Concept'en er relativt godt oppløst, så da kan jeg tenke meg en "musikalsk" PU. Denon103 kan jo være aktuell, men sikkert andre også. Armen som står på nå skal ikke flyttes eller røres, jeg tenker å bruke det andre festet som en hobby-ting, som jeg kan skru å tulle så mye jeg lyster. Når det gjelder utregninger av Copl. og sånne ting, må jeg basere meg på andre.....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tenker å ha en ekstra arm med PU på spilleren(det er plass til to). Vil gjerne ha lyden litt annerledes enn det jeg har fra før(sjekk signatur). Tracerarmen er oppgitt til å kunne ta opptil 17g PU, så jeg antar at det er en "tung" arm. Concept'en er relativt godt oppløst, så da kan jeg tenke meg en "musikalsk" PU. Denon103 kan jo være aktuell, men sikkert andre også. Armen som står på nå skal ikke flyttes eller røres, jeg tenker å bruke det andre festet som en hobby-ting, som jeg kan skru å tulle så mye jeg lyster. Når det gjelder utregninger av Copl. og sånne ting, må jeg basere meg på andre.....
    Hvilken arm ser du for deg? Å sikre seg en Jelco før de er helt borte kan jo være en idé? Vet du noe om budsjettet for prosjektet? :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tracerarmen er oppgitt til å kunne ta opptil 17g PU, så jeg antar at det er en "tung" arm.
    Vekt/tyngde på PU har i den sammenheng ikke så mye å si. Det er mer et uttrykk for hva motvekten kan balansere. Som HasseBasse er inne på, så gjelder det at pickupens compliance (stivhet i nålopphenget) står i forhold til armens effektive masse.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ville absolutt sikret meg en Jelco mens de fremdeles er å få til greie priser, men mindre budsjettet og ambisjonene begge er langt høyere enn som så.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Dynavector DV KARAT 17DX
    Er det noen her som har hørt denne i sin rigg? Jeg synes den virker fornuftig med Cantilever av diamant. Jeg ser at Ortofon har tatt etter denne ide, i sin Anna PU.
    God jul Alle
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg kjenner ikke 103R´s karakteristikker og egenskaper. Lanserte 33EV som en kandidat ut fra prislimit og egen erfaring med den. 33EV runder litt av i toppen, er på sommersiden av nøytral og har litt "kropp/volum", samtidig som den er tilstrekkelig engasjerende. I mine ører gjør den en del av de (dessverre) ofte "flisete" 70- og 80-talls innspillingene mer engasjerende og "bedre" å lytte til, enn en del andre alternativer. For alt jeg vet kan 103R i så måte være et enda bedre alternativ.
    Da har han to gode kandidater! Og så handler beste resultat av smak og behag og match med arm og stepup/headamp/riaa.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Døra er åpen for begge fortsatt. Den skal vibrere nettopp i en platesamling fra 70/80 taler, — og litt ekstra skyv og varme passer også bra til anlegget her.
    Men tanken på å gi UP-4 noe bedre å tygge på har gitt søkemotoren oppgave å finne om 33EV vil få sporingsproblemer i en lett arm med single pivot. Ingen resultater enda så om noen har noen tanker?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    UP-4 med hvilket armrør? Med det tunge blå skal AT33EV være ganske så optimal, med det røde ganske borderline og med det grønne helt på viddene.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Foreløpig er det bare i hodet. tenker å kjøpe brukt arm, hvis mulig. Jelco er absolutt aktuelt
    Da har han to gode kandidater! Og så handler beste resultat av smak og behag og match med arm og stepup/headamp/riaa.
    Det er altså en stor fordel å kjøpe arm og PU samtidig, skjønner jeg.

    Ser at Jelco er utsolgt hos Duet.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det er altså en stor fordel å kjøpe arm og PU samtidig, skjønner jeg.
    Nei, ikke nødvendigvis, men du bør ha en "plan" slik at arm og PU passer til hverandre - og da igjen mht compliance og effektiv masse. Det @Fosse videre kommer inn på er at de øvrige leddene i kjeden passer - både elektrisk og iht de lydkarakteristikker og egenskaper du ønsker.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    UP-4 med hvilket armrør? Med det tunge blå skal AT33EV være ganske så optimal, med det røde ganske borderline og med det grønne helt på viddene.
    Ikke sant, det var det jeg også trodde. Men dette er hva det grømne armrøret 4 gram gir i kalkulatorene om man ganger 1.8 til 2.0. med AT sine tall for dynamic compliance. Jeg leser at dette er vanlig å gjøre for Japanske produsenter?

    11-12Hz helt i ytterkant av den grønne sonen.


    Foreløpig er det bare i hodet. tenker å kjøpe brukt arm, hvis mulig. Jelco er absolutt aktuelt
    Det er altså en stor fordel å kjøpe arm og PU samtidig, skjønner jeg.
    Ser at Jelco er utsolgt hos Duet.
    Det meste av moderne armer og pickuper hører til melltung og tung i dag. Så mindre problem i disse dager med nytt utstyr.
    Problemet oppstår med å finne PU for eldre armer fra tiden da man søkte gjøre effektiv masse for armen så lett som mulig.
    Senere lærte man at for lydkvaliteten behøver PU møte litt masse slik at canter leaver får beveget seg mer før armen følger etter.

    Mørch armene er det ikke så ille siden armbasen er konstruert for å fungere også med litt masse. Og armen kommer med lodd til alle armrørene så det er er ikke umulig å vekte opp et lett armrør siden man enkelt kan sette på originale lodd til et tyngre rør og vekte opp armrøret.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Ha ha :) Reagerte litt på fargekombinasjoner og pris ikke er helt typisk for AT33 serien hvor mer penger ofte gir mer bling.

    Så da er det best å spørre kona om råd vett :) Hvilen av disse PU tror du koster mest og hvilken er billigst?
    Meningen var følge opp med å si at jeg tenkte kjøpe den billigste, Du vet for å tjene den stjernen i boken.
    Men kona svarer... Det vet jeg ikke, men den sorte eller søvfargede blir finest på platespilleren din.

    Jeg undrer meg på om det ikke var en klokere mann enn meg som fant ut av dette trikset med å gjøre den best påkostede mest anonym.
    1608312021097.png
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Tviler på om du får noe mer valuta for pengene noen andre steder enn hos disse AT pickupene....
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Tviler på om du får noe mer valuta for pengene noen andre steder enn hos disse AT pickupene....
    Du har eit godt poeng. Spesielt den mellomste. Men eg har to andre som eg også er veldig godt fornøgd med. Denon DL 103 er svært mykje for pengane, men fiksar ikkje ting like godt som AT33-ane. Og så har eg Kiseki Blue, som er ein god del betre enn ATane, men som kostar vesentleg meir. Etter min smak har eg då tre alternativ som er høyrverdige.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Jotakk... er ganske solgt på en av de AT33 versjonene nå. Spesielt etter å ha leste følgende, — med litt hjelp av google translate det er :)

    Fordi AT33EV veier 6,9 gram, bør den fungere bra med de fleste høyttalere.
    https://translate.google.com/transl...volution-es-az-at33ptgii-prestige-hangszedok/

    Er det flere enn Platekompaniet som har AT i sitt sortement?

    Ser nå helt bort fra 1DL03R,, mulig en standard DL103 får seg et headshell på Jelco-armen på et senere tidspunkt som stiftesliter/sparer.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    En arm som har effektiv masse på 13,4g er kanskje en mellomtung arm? Hvilke PU’er passer til denne? Eller et bedre spm kanskje: hvilken compliance bør PU ha? Sånn Ca?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jotakk... er ganske solgt på en av de AT33 versjonene nå. Spesielt etter å ha leste følgende, — med litt hjelp av google translate det er :)

    Fordi AT33EV veier 6,9 gram, bør den fungere bra med de fleste høyttalere.
    https://translate.google.com/transl...volution-es-az-at33ptgii-prestige-hangszedok/

    Er det flere enn Platekompaniet som har AT i sitt sortement?

    Ser nå helt bort fra 1DL03R,, mulig en standard DL103 får seg et headshell på Jelco-armen på et senere tidspunkt som stiftesliter/sparer.

    Mala har.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Du har eit godt poeng. Spesielt den mellomste. Men eg har to andre som eg også er veldig godt fornøgd med. Denon DL 103 er svært mykje for pengane, men fiksar ikkje ting like godt som AT33-ane. Og så har eg Kiseki Blue, som er ein god del betre enn ATane, men som kostar vesentleg meir. Etter min smak har eg då tre alternativ som er høyrverdige.
    Er selv på PTG/II nr. to etter hverandre her i heimen. Allsidig PU som fungerer veldig godt med balansert kabling, sammen med RB700 og Aqvox Phono 2 CI.
    Blir vikariert av og til med en Ortofon Cadenza Blue. Har de siste 10 årene slått meg til deilig ro med disse. Bekymringsløst vinyl-liv.
    Har også en Denon DL103 som ikke har vært brukt på noen år. Bør vel teste om den fremdeles funker....
    Mine tidligere arm/PU-komponenter har bla. vært Rega RB700 (ja, endte med å kjøpe en ny senere) SME 312 S, Garrott P77, Ortofon Rondo Blue, Garrott Optim FGS Ruby, Dynavector DV-20 X2L
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    PTG/II vart avhenda til sist. Eg fann ut at det strengt tatt ikkje var nødvendig med både den og SA. Vurderte å selje SA, ettersom eg held PTG/II for å vere mest for pengane, og lettast å få til topp sporing med. Men ettersom eg har ein 12" fantastisk kuzma-arm, er det ingen utfordringar - Kuzma-armane er flotte å justere, og sjølv om effektiv masse ikkje er optimal for iallfall DL103, sporast det flott med alle tre. Skulle eg kjøpe berre ein pickup, ville nok PTG/II vorte plukka ut, (men det er då veldig kjekt med tre, då.....)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Platekompaniet gjør 30% på AT33 akkurat nå. Dessverre ikke PTG/II så det fikk bli Sa versjonen :)

    Forresten fikk sønnen i huset LP plater levert fra PK i dag. På den sørgelige måten med Helt Hjem. Lite imponerende embalering og levering får en be om tillatelse og melde.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Platekompaniet gjør 30% på AT33 akkurat nå. Dessverre ikke PTG/II så det fikk bli Sa versjonen :)

    Forresten fikk sønnen i huset LP plater levert fra PK i dag. På den sørgelige måten med Helt Hjem. Lite imponerende embalering og levering får en be om tillatelse og melde.

    Desverre har de ikke tilbud på ART9. :(
    Men du får AT33EV for 3843kr . Det er et kupp til prisen!
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Fordi AT33EV veier 6,9 gram, bør den fungere bra med de fleste høyttalere.
    Vi la´r den stå et øjeblikk............... Evt. nødvendig nærlæsning kan derved også foretages i morgen 😜
    Ser, at ingen endnu har funnet dette morsomt.
    Skulle ha forstået, hvis de havde skrevet: Fordi AT33EV veier 6,9 gram, bør den fungere bra med de fleste tonearme. .......
    Men høyttalere?? Da tillegger man vist pickuppen egenskaber uden for dens område :ROFLMAO:
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    EV er den enklaste 33-pickupen å få til, men det kjem ikkje av vekta. SA er den beste, men Shibata kan vere utfordrande å finjustere så nøyaktig som pickupen fortener. PTG/II er litt lettare å få til, om lag like god som SA, og billegare. EV er lett å få til, berre pickuparmen er tilnærma normal (ikkje lettvektar eller unipivoterande)
    Alle 33-arane bør ha ein godtlydande riaa, men er ikkje spesielt vanskelege ut over at du lett høyrer vitsen med ein dyr riaa.
    Høgtalarar av alle slag kan også brukast, vil eg tru...
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Forresten fikk sønnen i huset LP plater levert fra PK i dag. På den sørgelige måten med Helt Hjem. Lite imponerende embalering og levering får en be om tillatelse og melde.
    Helt Hjem levering på døra fra PK har fungert godt her. Får en SMS og neste morgen ligger fersk vinyl på døra uskadd :love:
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    EV er den enklaste 33-pickupen å få til, men det kjem ikkje av vekta. SA er den beste, men Shibata kan vere utfordrande å finjustere så nøyaktig som pickupen fortener. PTG/II er litt lettare å få til, om lag like god som SA, og billegare. EV er lett å få til, berre pickuparmen er tilnærma normal (ikkje lettvektar eller unipivoterande)
    Alle 33-arane bør ha ein godtlydande riaa, men er ikkje spesielt vanskelege ut over at du lett høyrer vitsen med ein dyr riaa.
    Høgtalarar av alle slag kan også brukast, vil eg tru...
    Leser det som om du på en pen måte sier at du er skeptisk til at jeg får den til på UP-4 armen? Uni-pivot er jo uansett utfordrene å justere, men tenker du AT33Sa er mer kranglete å få til på en uni-pivot arm enn andre PU?

    Har jeg selv nok tvil om det vil lykkes til at jeg bestilt med det tyngste 18gr AT-LH hodeskallet til Jelco-armen som fallback løsning, og som alternativ til det lette originalhodet på armen.

    Leste forresten AT95 rewien din fra 2019 i dag. Ser du den gang gav Sa versonen mer spilletid en PGA/II. Er det endring at media/musikk eller annet utstyr som nå gjør at du tenker Sa kan forlate redet?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Leser det som om du på en pen måte sier at du er skeptisk til at jeg får den til på UP-4 armen? Uni-pivot er jo uansett utfordrene å justere, men tenker du AT33Sa er mer kranglete å få til på en uni-pivot arm enn andre PU?
    Unipivot er ikke alltid utfordrene. Nottingham arma er det ikke. Mørch UP-4 er den mest lealause arma jeg har hatt, og tok neste knekken på vinylgleden min for godt i sin tid....
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Unipivot er ikke alltid utfordrene. Nottingham arma er det ikke. Mørch UP-4 er den mest lealause arma jeg har hatt, og tok neste knekken på vinylgleden min for godt i sin tid....
    Med lealaus mener du trolig at armen behøver mothold under selve justering og til dels ved bruk?
    Jeg bruker en liten trekloss som midlertidig armviler for å avhjelpe dette litt ved justering. Men enig, det gir ikke gode vibrasjoner (good vibes) slik som annen presisjonmekanikk kan gjøre.


    Ser Ortofon har en litt pinlig illustrasjon i manualen til sin ST-80. Trolig ment å illustrere armen fra undersiden, men... ;)
    En tanke som slo meg. Der vel ingenting i veien for at man kan snu PU i hodet og faktisk lage reverserte armer?

    De runde alaminumstårnene på ST-80 og ordlyden i produktreklamen gir hentydninger om Jensen innmat i denne.
    Noen som vet hvilken trafo de benytter i denne eller hvilken Lundahl trafo ST-70 bygger på?
    1609691006412.png
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn