niels
Hi-Fi freak
Ja, jeg bruker selv ikke noe under platespilleren men har to sett Tema Isolatorer, som ikke brukes til noe nå men de er veldig effektive, også under en espresso maskin!
Eller disseSliter man med vibrasjoner så tenker jeg det første man skal prøve er puter eller halvkuler i Sorbothane. Billig, fås på eBay og er mer eller mindre det mest effektive vibrasjonsdempende materialet som er å oppdrive. Trolig mer effektivt enn noen av remediene i linken, til en brøkdel av prisen.
Hva er "disse" motor?Eller disse
mvh
Du har pmHva er "disse" motor?
Gjerne navn, nummer, pris og linker.
En variant av disse:Hva er "disse" motor?
Gjerne navn, nummer, pris og linker.
Tja... Hvor lang er en fisk?Tankelek:
Har AT-OC10 i en Well Tempered Classic V arm på en Sota Sapphire. Effektiv armmasse er oppgitt til 10 g. RIAA er en ganske så nøktern Thorens 008 MM ADC med mulighet for å laste MC-inngangen med 10, 100, eller 1k Ohm.
Ganske heftig skyv i den grammofonen.
Dersom jeg skulle bytte pickup (den er gammel, om ikke i timer), hva da?
Så vidt jeg kan regne meg til er Denon DL103 alt for stiv.
AT-OC9? Hvilken i så tilfelle? En annen MC fra Audio-Technica?
Ortofon 2M Bronze/Black?
Noe annet?
Jøss, rett i nabolaget det der gittJeg fikk laget et et støvlokk av akryl av en bedrift på Heimdal og fikk det sendt til meg.
Det fungerer brillefint. Bokhyllen den står i har ikke plass til å løfte det rett opp opp og hadde behov få å ha det åpent i bakkant, så så jeg skyver det inn og ut på sporene som er laget i bunndelen , Blir ikke mye støv selv om den er åpen bak.
Ble noe billiger enn MIchell sitt lokk
Vis vedlegget 758028
Nordic Display AS, Industriveien 5, 7080 Heimdal
Facebook | Instagram | LinkedIn | Web
Vi var en gjeng som kjørte en sammenligningstest på PTG/AS og OC9SH.Njaaa, er nå det helt tilfelle mon tro. De skiller seg nemlig en god del fra hverandre på specs.
Det er nok heller slik at hver serie har samme motor og at kun cantilevere og nåler skiller de enkelte modellene, både når det gjelder MC og MM.
Jeg har alltid hørt 1,7 til 2, men er ettergivenheten oppgitt til 18, ville jeg trippesjekket. En MC med ettergivenhet på 30-40 um/mN er mykere enn noe annet jeg noensinne har hørt om.Tabellen hosVinylengine er basert på Compliance ved 10 Hz. Japanerne, i allefall de fleste av dem, oppgir ved 100Hz. Jeg fant et eller annet sted at å multiplisere 100 Hz-verdien med 2,0-2,2 vil gi noenlunde ballpark ved 10 Hz. Tar gjerne korreks der.
Dynamic Compliance | 16 x 10-6 cm/dyne (100 Hz) |
---|
Har samme armen.Tankelek:
Har AT-OC10 i en Well Tempered Classic V arm på en Sota Sapphire. Effektiv armmasse er oppgitt til 10 g. RIAA er en ganske så nøktern Thorens 008 MM ADC med mulighet for å laste MC-inngangen med 10, 100, eller 1k Ohm.
Ganske heftig skyv i den grammofonen.
Dersom jeg skulle bytte pickup (den er gammel, om ikke i timer), hva da?
Så vidt jeg kan regne meg til er Denon DL103 alt for stiv.
AT-OC9? Hvilken i så tilfelle? En annen MC fra Audio-Technica?
Ortofon 2M Bronze/Black?
Noe annet?
Ikke helt fått med deg formålet med denne tråden (eller forumet som sådan)?Summa summarum så tror jeg dette er et ikke-problem det ikke verdt å bruke tid og kalorier på å gruble over. ......