Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.922
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Du kan jo først forsøke å belaste den mindre, hvis du kan gå lavere enn 100 Ohm.

    Ellers kan kanskje en AT-VM95C med konisk nål funke fint. Konisk nål, varm og analog, billig som fy.
    Kan sette ned til 47 mener jeg. Ved 100 så syntes jeg på en måte den blir litt skarpere. Kan jo handle inn en AT sak og teste.
     

    Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.922
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Du kan jo først forsøke å belaste den mindre, hvis du kan gå lavere enn 100 Ohm.

    Ellers kan kanskje en AT-VM95C funke fint. Konisk nål, deilig varm og analog, billig som fy.
    400.- Det var billig. Så den kan fungere ok😅
     

    Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.922
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Du kan jo først forsøke å belaste den mindre, hvis du kan gå lavere enn 100 Ohm.

    Ellers kan kanskje en AT-VM95C funke fint. Konisk nål, deilig varm og analog, billig som fy.
    Men skal prøve lavere enn 100 som du sa først…
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    I Bambi´s tilfelle gjør det nok bare pickuppen sværere å innstille korrekt. 🤫
    Har en AT150Sa med Shibata liggende, men det er ikke sikkert jeg egentlig likte den bedre enn en billig med elliptisk (?) sliping. :)

    Edit: hukommelsen min, ass... ser at AT150Sa står oppført med Fine Line, og ikke Shibata. Den sporer iallfall som bare det.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Men ja, jeg vet jo at AT sine PU'er passer veldig bra på denne spilleren siden de ser ut til å ha lik høyde, og man ikke får justert armhøyde på den. Hadde bare lyst til å prøve noe annet siden jeg har hatt to AT'er på den fra før. Og har hatt en ART9 også.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har en AT150Sa med Shibata liggende, men det er ikke sikkert jeg egentlig likte den bedre enn en billig med elliptisk (?) sliping. :)

    Edit: hukommelsen min, ass... ser at AT150Sa står oppført med Fine Line, og ikke Shibata. Den sporer iallfall som bare det.
    Edit mkII: Ser ut som hukommelsen min hadde rett allikevel. AT selv oppgir at den har Shibata.

     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Edit mkII: Ser ut som hukommelsen min hadde rett allikevel. AT selv oppgir at den har Shibata.

    Det er jo en dritheftig rockepickup. Sett på den og bruk pengene på plater.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tror uansett jeg vil prøve den på nytt en siste gang med en litt bedre RIAA enn den innebygde i spilleren før jeg eventuelt kvitter meg med den. Men kom med et bedre tilbud, så kanskje. 😘
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er jo en dritheftig rockepickup. Sett på den og bruk pengene på plater.
    Nja, husker den ikke som så veldig dritheftig egentlig, men det er lenge siden jeg har brukt den nå. Husker den egentlig som litt ordentlig og hifi-riktig? Men jeg skal prøve den igjen før jeg eventuelt legger den ut på finn. :)
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.262
    Antall liker
    6.341
    Sted
    Under stjernene
    Ang. alder.

    Min kjære Clearaudio Veritas S (snr. 0036) ble overtatt av en kompis etter over 30 års bruk, kjenner til to andre med tilsvarende alder. Begge brukt på TWT.
    Clearaudio sier 8000 timer i brukstid for Charisma V2 (MM) dersom den er korrekt satt opp, anbefales.
    Nei, jeg bruker ikke den for tiden.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ja, men nei. :) Dynavector havnet vel egentlig litt på min shit-list p.g.a. en tråd her inne om en uheldig kunde som måtte slite med en vrang forhandler, eller hva det var. Den ligger også en del høyere i pris enn rimelige Nagaoka og Denon ser jeg. 2-3.000-ish og litt over er egentlig det jeg tenker er maks man vil legge i PU til en billigspiller som dette. :)
    Er vel flere som forhandler Dynavector nå? Fikk kjapt og informativ svar når jeg forhørte meg om muligheter for re-build (ikke mulig, men de tar innbytte i den gamle) av min DV20XL.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er vel flere som forhandler Dynavector nå? Fikk kjapt og informativ svar når jeg forhørte meg om muligheter for re-build (ikke mulig, men de tar innbytte i den gamle) av min DV20XL.
    Jo, sikkert. Men som sagt, prisen er helt out of whack for å sette på en såpass billig spiller som DP300F syns jeg. :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jo, sikkert. Men som sagt, prisen er helt out of whack for å sette på en såpass billig spiller som DP300F syns jeg. :)
    Enig i det. Jeg har god erfaring med Ortofon OM 30 på min gamle Kenwood (ikke bra med 2M Red), om MM er et alternativ. 2M Bronze er en nyere litt dyrere versjon av OM 30.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jo, sikkert. Men som sagt, prisen er helt out of whack for å sette på en såpass billig spiller som DP300F syns jeg. :)

    Jau... Jeg satt forøvrig 10x5 på en Pro-Ject debut. Var flere som mente noe om det også. ;)

    AT-VM95ML er jo midt i blinken for oppdatering av sånne spillere, dersom man ikke har AT-150Sa liggende i skuffen, da. ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jau... Jeg satt forøvrig 10x5 på en Pro-Ject debut. Var flere som mente noe om det også. ;)

    AT-VM95ML er jo midt i blinken for oppdatering av sånne spillere, dersom man ikke har AT-150Sa liggende i skuffen, da. ;)
    Ja, ser ikke bort fra at dyr PU på billig spiller kan funke fint. Men så er det litt med hvor mye jeg hadde tenkt å bruke, og jeg har egentlig mest lyst til å finne noe rimelig og morsomt som bare gir musikkglede og senkete skuldre sånn budsjettutstyr ofte gjør. :)

    Og ja, en AT er vel et ganske safe bet, men hadde som sagt lyst til å prøve noe annet også for en gangs skyld. Kanskje jeg forsker litt mer på Nagaoka e.l. før jeg bestemmer meg. :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.488
    Antall liker
    8.019
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nagaoka er veldig fine greier. Bør absolutt testes om du ikke har hørt dem.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Nei, har vel bare lest om dem her og andre steder. Hvis jeg skjønte det riktig, så kan de muligens være noe i den retningen jeg ønsker meg. :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.488
    Antall liker
    8.019
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har bare hørt 110 selv over tid, men har hørt veldig mye bra om flere av de andre. 110 tror jeg fort kan være midt i blinken: litt varm og analog, sporer godt og flink til å rocke. Og en svært begrenset pris.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    MP-200 blir litt pricey til denne billige spilleren føler jeg(, og dessuten er den blå som jeg ikke er så glad i). Men MP-100 eller MP-110 burde være omtrent i riktig prisleie. Bare usikker på hvilken farge som vil se best ut av rød og gul på den svarte spilleren. :unsure:
     

    Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.922
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    MP-200 blir litt pricey til denne billige spilleren føler jeg(, og dessuten er den blå som jeg ikke er så glad i). Men MP-100 eller MP-110 burde være omtrent i riktig prisleie. Bare usikker på hvilken farge som vil se best ut av rød og gul på den svarte spilleren. :unsure:
    Gul
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.488
    Antall liker
    8.019
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hva faen??? Blå er jo den fineste fargen, par excellence!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Gult er kult.
    Ja, også passer det fint til svart. Bare usikker på hvordan det vil matche når jeg spiller farget vinyl. Neida. :)

    Men selv om det kanskje høres litt teit ut så handler vinylavspilling mye om følelser, så da syns jeg ikke det er feil at man liker utseendet på PU'en heller. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn