Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forklarte litt klossete. Platene stilkker litt opp fra papiret på den ene siden. Jeg hadde foretrukket at heke plata var beskyttet.

    95CCDE72-FBD8-4187-ABCF-051DEDF23C6F.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Skjønte hva du mente, så da var det godt nok forklart. :)

    For sikkerhets skyld tok jeg en titt på mine egne, plata er 1mm innenfor den korteste, drøye to innenfor den lengste. Men jeg skal ikke ta for gitt at det gjelder alle coverne, eller alle platene for den del. Noe variasjoner er det bare å regne med. Jeg har ikke reflektert over det før, og det ville jeg nok om de ikke dekket platene. Coverne skal helst ikke være for store heller, i hvert fall om man vil ha dem inn i yttercoverne (som jeg ikke gjør). Da blir det trangt og kranglete den veien også.

    Jeg har forresten ikke brukt så mange som jeg antydet over. Det er 800 i esken, jeg har nylig sprettet eske nummer to, og Rama fikk vel kjøpe 300 av meg kort tid etter levering.
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Det er sikkert en tråd om dette et sted, men jeg prøvde å søke uten at jeg fant noe konkret.
    Hvilken entry level spiller ville dere anbefalt?
    Har MM phono inngang på forsterkeren.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er mange tråder om det. Men entry level kan være så mye. Hvor mye har du sett for deg å bruke?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det gjør du absolutt. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut modeller fra Rega og ProJect, som lager fine ting i prisklassen. Søk gjerne etter de to merkene i forumets søkemotor også. Det er så mange tråder om dette at du lett har lesestoff for måneder fremover. Mitt tips er å sjekke ut selv, gjør deg opp en egen mening om styrke og svakheter.


    Jeg liker selv Rega best, men det betyr ikke automatisk at du gjør det.
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Skal prøve å søke litt, har sett på de to merkene men finner ikke ikke helt hva som f.eks er forskjell på Rega RP1 og RP2, samt at jeg går meg vill i pickup betegnelser :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Forskjellen mellom RP1 og RP2 er ganske stor. Om du kan, så anbefaler jeg at du strekker deg. RP2 er på alle måter en klassisk enkel Rega, RP1 er så nedskalert at mesteparten av det virkelig fine med spillerne er borte.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.468
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ RP-modellene (1 og 2) er vel i hovedsak erstattet av Planar 1 og 2. Men det er vel forhandlere som fortsatt har RP på lager.

    Alternative spillere har du f.eks i:
    Onkyo CP-1050
    Elac Miracord 50 (tilbud hos bl.a Stereofil)
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så litt på den Elac'en, men igjen usikker på hva jeg velger i henhold til de forskjellige konfigurasjonene med pickup, noen som har Ortofon 2M red, som jeg skjønner er temmelig bra? Er da f.eks en Pro Ject Debut med 2M red "bedre" enn Planar 2 med Carbon eller den Elac spilleren med Audio Technica pickup, er dette kanskje med i helhetsbetraktningen deres når dere sier at disse spillerne er bra?
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Har også sett på den Yamaha musicast 500 spilleren, den har masse ekstra stash jeg ikke har behov for men har hengslet støvlokk... :D
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.468
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Hengslet støvdeksel får du til Elac´n også.

    Miracord dust cover.jpg


    Både 2M Red, Carbon og AT´n er PU´r i den rimelige enden av skalaen, og hvilke av de spillerne leveres med ville ikke vært ett av mine kriterier for valg.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.180
    Antall liker
    6.887
    Torget vurderinger
    4
    Denne ser ganske snasen ut.

    Eneste er at jeg ikke har sansen for den der ringen.

    vpi_hw40_direct_drive_black.jpg


     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Den ringen var kanskje det jeg likte best med min Scoutmaster da jeg hadde den.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.468
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Den har jo absolutt sin misjon - men har man ikke sansen for den, kan man jo la være å bruke den;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Absolutt. Synes den var grei å ha med å gjøre. Rett av, rett på , ikke noe tøys. Sammen med et ganske røslig lodd i senter, så funka det rett og slett bra. Ellers er det morsomt at VPI kommer tilbake på banen med en DD (som jeg håper blir i utvalget denne gangen), det har jo ikke vært mange av dem på en stund.


    Designmessig synes jeg de nådde toppen med denne, og at de har ramla litt ned igjen etterpå.


    3bbbc590cdf84f904bcc49970ed964e4.jpg


    Ville nok sett super ut i DD-utgaven (minus motor i front).
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det til at jeg gikk for en Rega Planar 2, litt fordi det var den eneste spilleren som var tilgjengelig akkurat nå i det prissjiktet her i nærleiken.
    Så nå har jeg fått spilt noen timer og inntrykket etter å ha hørt mine første vinlyer siden 1988 eller der omkring; Lyd, varm og behagelig, MEN utrolig tynn i bassen!?
    Jeg reagerer også på at vi (jeg) har blitt hypet opp med viktigheten av skikkelige kabler og så leveres en spiller til kr.5000,- med noen tynne spinkle phonokabler jeg kunne kjøpt på biltema for 19,90,- ikke kan man skifte disse heller?
    Men alt i alt var vinyl en veldig hyggelig gjenoppdagelse, det blir nok kjøpt inn en del nye plater fremover og når vi er innpå dette hva regnes som audiofil vinyl? 180gr? og har dere tips om billige nettbutikker?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.468
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ...og når vi er innpå dette hva regnes som audiofil vinyl? 180gr? og har dere tips om billige nettbutikker?
    Gratulerer med ny spiller.
    Lydkarakteristikk kan være relatert til både PU og RIAA.
    Mht Audiofil Vinyl så har platetykkelse (180gr) overhodet ikke noe med kvaliteten å gjøre. Mer eller mindre alt som utgis i dag er +/- 180gr, og dessverre så markedsføres også en del plater som langt fra er "audiofile" som dette - ofte angitt på stikker/label på platecover.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Massevis av tråder om kabler her inne. De som sitter på Rega er vel fortsatt fra Klotz? Det er gode kabler og den Rega bruker har fint lav kapasitans, som fort kan være viktig mellom platespiller med MM pickup og forforsterker. Man får ujevn respons i diskanten med feil kapasitiv last på MM.

    Ellers er egentlig ikke kjellerdyp bass det sterkeste kortet til en platespiller i noe fall, eller platene for den saks skyld. Det er rett og slett ikke plass på platene til å kutte så store utsving som skal til for å holde følge med digitale kilder helt ned. Men ned til grunntonene i for eksempel en bassgitart, bevares!

    Det finnes pickuper med raus bass, og pickuper med en slankere balanse. Etter hvert som du lander litt mer kan du sikkert se deg om etter noe nytt og fint, og da blir sånne spørsmål naturlige å stille.

    Når det gjelder nye utgivelser og hvor mange gram de skal veie? Litt hipp som happ, egentlig. Nesten ingen som presser 140 lenger, det går stort sett i 180 og 200. Ikke er det nødvendigvis noe bedre enn gamle dager heller. Det er en kunst som fikk lov å dø litt for den ble gjenopplivet. Vi var nylig på besøk hos Nordsø records https://nordsorecords.com/

    De kunne bekrefte at det er en ensomhet i å starte opp igjen med et håndverk, etter at de gamle mesterne hadde gitt seg, blitt gamle, til og med blitt borte.
     
    Sist redigert av en moderator:

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    ...og når vi er innpå dette hva regnes som audiofil vinyl? 180gr? og har dere tips om billige nettbutikker?
    Gratulerer med ny spiller.
    Lydkarakteristikk kan være relatert til både PU og RIAA.
    Mht Audiofil Vinyl så har platetykkelse (180gr) overhodet ikke noe med kvaliteten å gjøre. Mer eller mindre alt som utgis i dag er +/- 180gr, og dessverre så markedsføres også en del plater som langt fra er "audiofile" som dette - ofte angitt på stikker/label på platecover.
    Angående PU er det slik at man kan benytte alle typer om hverandre eller er det kun enkelte typer som passer de forskjellige merkene? Så lenge de er MM da selvsagt.
    Jeg benytter nå en Mcintosh forforsterker og etter det jeg har lest meg til skal de ha en veldig bra RIAA innebygget?
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Massevis av tråder om kabler her inne. De som sitter på Rega er vel fortsatt fra Klotz? Det er gode kabler og den Rega bruker har fint lav kapasitans, som fort kan være viktig mellom platespiller med MM pickup og forforsterker. Man får ujevn respons i diskanten med feil kapasitiv last på MM.

    Ellers er egentlig ikke kjellerdyp bass det sterkeste kortet til en platespiller i noe fall, eller platene for den saks skyld. Det er rett og slett ikke plass på platene til å kutte så store utsving som skal til for å holde følge med digitale kilder helt ned. Men ned til grunntonene i for eksempel en bassgitart, bevares!

    Det finnes pickuper med raus bass, og pickuper med en slankere balanse. Etter hvert som du lander litt mer kan du sikkert se deg om etter noe nytt og fint, og da blir sånne spørsmål naturlige å stille.

    Når det gjelder nye utgivelser og hvor mange gram de skal veie? Litt hipp som happ, egentlig. Nesten ingen som presser 140 lenger, det går stort sett i 180 og 200. Ikke er det nødvendigvis noe bedre enn gamle dager heller. Det er en kunst som fikk lov å dø litt for den ble gjenopplivet. Vi var nylig på besøk hos Nordsø records https://nordsorecords.com/

    De kunne bekrefte at det er en ensomhet i å starte opp igjen med et håndverk, etter at de gamle mesterne hadde gitt seg, blitt gamle, til og med blitt borte.
    Jeg skal få sjekket merket på kablene, men de så ut som slike jeg i åresvis har blitt "advart" mot :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg vil for all del ikke dra en kabelkrangel inn i denne tråden. Søk litt rundt på hifisentralen, så ser du at dette krangles det om så busta fyker. Jeg skal ikke ha noen mening om det på dine vegne heller, anbefaler bare at du titter litt rundt og så bestemmer deg for hva du selv mener om saken.

    En ting som er spesielt med armene til Rega og kabler er jordingsarrangementet. De fleste andre jorder gods i armen via en separat ledning rett til chassis på forsterker eller separat RIAA. Rega jorder gods i armen til skjermen for venstre kanal. Dette kan gi dårligere undertrykkelse av brum enn det 'normale'. Dersom du plages, så kan dette fikses, men da naturligvis med all garanti til helvete.

    Det finnes firmaer som leverer oppgradering av kabler på Rega, for eksempel Origin Live: https://www.originlive.com/shop/rega-tonearm-rewire.html

    Denne oppgraderingen gir deg både dyrere kabel (tror den kommer fra Cardas) og separat jord. Ellers ser det ut som RB-202 har en enklere kabel enn sine dyrere søsken.

    Når det gjelder å bytte til annen pickup, så skal det være ganske rett fram. Det eneste som kan være vrient for spillerens del er at pickuper kommer i forskjellig høyde, og at en høyere pickup kan kreve at man bygger opp under armbasen (der den er skrudd fast i spilleren). Det finnes det avstandsskiver til fra Rega selv, som alle forhandlere bør ha på lager.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Jeg synes det er rart at du opplever bassen som 'tynn', egentlig, og lurer på om det kan være noen justeringer eller noe som ikke er helt på plass? Har du dobbeltsjekket at arm og pick-up er stilt inn etter instruks i manual? Har PU riktig justert vekt? Står PU 'rett' i headshell? Hvis ting har på ett eller annet vis blitt skjevt eller feil på annet vis, kan det kanskje være mulig at det har gått ut over lydkvalitet?

    Grunnen til at jeg nevner alt dette er at det ikke er unormalt at det oppleves som motsatt; at vinyl er 'varmere' og mer rik på bass enn det tilsvarende musikk oppleves digitalt ...
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.153
    Antall liker
    2.715
    Sted
    Kongsberg
    Da ble det til at jeg gikk for en Rega Planar 2, litt fordi det var den eneste spilleren som var tilgjengelig akkurat nå i det prissjiktet
    her i nærleiken. Så nå har jeg fått spilt noen timer og inntrykket etter å ha hørt mine første vinlyer siden 1988 eller der omkring;
    Lyd, varm og behagelig, MEN utrolig tynn i bassen!?

    Jeg reagerer også på at vi (jeg) har blitt hypet opp med viktigheten av skikkelige kabler og så leveres en spiller til kr.5000,- med
    noen tynne spinkle phonokabler jeg kunne kjøpt på biltema for 19,90,- ikke kan man skifte disse heller?

    Men alt i alt var vinyl en veldig hyggelig gjenoppdagelse, det blir nok kjøpt inn en del nye plater fremover og når vi er innpå dette
    hva regnes som audiofil vinyl? 180gr? og har dere tips om billige nettbutikker?
    Gratulerer med ny spiller!

    Desverre er det ikke nok med en god spiller, men også kringutrustningen må være på plass for best mulig resultat.
    En Rega Planar 2 - som benytter en Rega Karbon (Audio Technica AT-3600L) - burde absolutt ikke være tynn i
    bassen. Platespillerkablen har nesten helt sikkert ingen ting (eller svært svært lite) - med dette å gjøre!

    Jeg har en mistanke om at det er RIAAen som er synderen her. Hvilken (integrert?) forsterker bruker du her?
    Sannsynligheten er stor for at på en rimelig integrert forsterker er det brukt ca. tre kroner og femti øre på plate-
    spiller inngangen. Derfor bør du vurdere en ekstern RIAA for bedre resultat. Mange tråder om dette her inne...

    Uavhengig av dette bør du vurdere å bytte til en bedre pickup, som en av disse (fra billig til dyr):
    - Audio Technica AT-95E
    - Shure M-97 (i så fall må du forte deg, da denne gikk ut av produksjon i sommer)
    - Ortofon 2M Bronze
    - Dynavector DV-10X5 (MC high output)
    - Sound Smith Carmen (MMC/MI/fixed coil high output)
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er rart at du opplever bassen som 'tynn', egentlig, og lurer på om det kan være noen justeringer eller noe som ikke er helt på plass? Har du dobbeltsjekket at arm og pick-up er stilt inn etter instruks i manual? Har PU riktig justert vekt? Står PU 'rett' i headshell? Hvis ting har på ett eller annet vis blitt skjevt eller feil på annet vis, kan det kanskje være mulig at det har gått ut over lydkvalitet?

    Grunnen til at jeg nevner alt dette er at det ikke er unormalt at det oppleves som motsatt; at vinyl er 'varmere' og mer rik på bass enn det tilsvarende musikk oppleves digitalt ...
    Alt er mulig! jeg har ikke holdt på med vinyl siden slutten av 80-tallet :D
    Når det er sagt så opplever jeg mellomtone som varmere og mykere.
    Når det gjelder oppsett av den Rega'en så er jo stort sett alt forhåndsinnstilt og det er automatisk anti-skating, men det er jo en lukighet jeg har for lett stift-trykk?
    Metoden med å stille inn motvekt til armen "flyter" er jo ikke det enkleste med anti-skating som trekker i armen, så at det er åpning for at armen "flyter" med både +- noen 0,1 gram tror jeg nok.
    Skal prøve å legge til litt mer trykk :)
    Her er forøvrig et bilde av medfølgende kabler, kan ikke finne noe brand name på dem.
    IMG_0520.jpg
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det til at jeg gikk for en Rega Planar 2, litt fordi det var den eneste spilleren som var tilgjengelig akkurat nå i det prissjiktet
    her i nærleiken. Så nå har jeg fått spilt noen timer og inntrykket etter å ha hørt mine første vinlyer siden 1988 eller der omkring;
    Lyd, varm og behagelig, MEN utrolig tynn i bassen!?

    Jeg reagerer også på at vi (jeg) har blitt hypet opp med viktigheten av skikkelige kabler og så leveres en spiller til kr.5000,- med
    noen tynne spinkle phonokabler jeg kunne kjøpt på biltema for 19,90,- ikke kan man skifte disse heller?

    Men alt i alt var vinyl en veldig hyggelig gjenoppdagelse, det blir nok kjøpt inn en del nye plater fremover og når vi er innpå dette
    hva regnes som audiofil vinyl? 180gr? og har dere tips om billige nettbutikker?
    Gratulerer med ny spiller!

    Desverre er det ikke nok med en god spiller, men også kringutrustningen må være på plass for best mulig resultat.
    En Rega Planar 2 - som benytter en Rega Karbon (Audio Technica AT-3600L) - burde absolutt ikke være tynn i
    bassen. Platespillerkablen har nesten helt sikkert ingen ting (eller svært svært lite) - med dette å gjøre!

    Jeg har en mistanke om at det er RIAAen som er synderen her. Hvilken (integrert?) forsterker bruker du her?
    Sannsynligheten er stor for at på en rimelig integrert forsterker er det brukt ca. tre kroner og femti øre på plate-
    spiller inngangen. Derfor bør du vurdere en ekstern RIAA for bedre resultat. Mange tråder om dette her inne...

    Uavhengig av dette bør du vurdere å bytte til en bedre pickup, som en av disse (fra billig til dyr):
    - Audio Technica AT-95E
    - Shure M-97 (i så fall må du forte deg, da denne gikk ut av produksjon i sommer)
    - Ortofon 2M Bronze
    - Dynavector DV-10X5 (MC high output)
    - Sound Smith Carmen (MMC/MI/fixed coil high output)
    Takker for tips, jeg føler nok allerede at en oppgradering ligger i (nær)fremtid! Hehe
    Jeg har en McIntosh C46 som jeg etter googling har funnet skal tilsynelatende ha et godt RIAA trinn?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som har noen tips til godt riaa-trinn til maks 2000,- brukt? Helst med rør. MM/MC.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.422
    Torget vurderinger
    2
    Før helgen fikk jeg kloa i en litt spesiell platespiller; en Revox B795. Den er på død men jeg håper å finne ut hva som er feil og utbedre dette slik at spilleren igjen kan spille. Spørsmålet er egentlig hvor mye arbeid er det verd å legge i dette, er spilleren så god at det er formålstjenlig å legge ned masse timer i dette prosjektet?
    Når spilleren plugges til strøm lyser powerlampa opp, men sikringen ryker etter kort tid. Jeg har også sett at talerkenen ikke går rundt (hverken på 45 eller 33) den står bare og "gynger". Regner med at det er endel kondensatorer som må byttes, men utover det...?

    Spilleren er forøvrig i relativt fin stand og bygd som en tanks, veier respektable 9 kg.


    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
     

    78H2

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2010
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    det gjelder å bytte til annen pickup, så skal det være ganske rett fram. Det eneste som kan være vrient for spillerens del er at pickuper kommer i forskjellig høyde, og at en høyere pickup kan kreve at man bygger opp under armbasen (der den er skrudd fast i spilleren). Det finnes det avstandsskiver til fra Rega selv, som alle forhandlere bør ha på lager.
    Hvordan finner jeg ut om de er høyere enn den jeg har, tenker da hvis jeg bestiller fra nett uten å kunne sjekke fysisk før jeg kjøper?

    Det kan se ut som om de Ortofon PU'ene er høyere bare med å se bilder av dem på nettet.
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg er litt usikker på hvor man finner data på høyde. Tror ikke det er spesielt vanlig å oppgi heller. Rega sine er gjerne ganske lave, og min egen erfaring er at Ortofon Kontrapunkt h og Jubilee som jeg har hatt krever 2-4 mm spacer under armbasen. Jeg ser at din Planar2 er levert med en Rega Carbon som egentlig er en rimelig Audio Technica, og muligens høyere enn Regas egne (det er Rega som er 'utliggeren' i statistikken her). Likevel leverer Rega spillerne uten spacere (en av Roy Gandy sine mange rare tanker er at VTA/SRA ikke har noe å si). Jeg husker da RP1 ble levert med Ortofon OM og de hang så langt ned med rompa at de subba nedi på plater som bare var bittelitt bulkete.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å kjøpe lupe til studie av slitasje på PU diamant.
    Forslag basert på erfaringer?
    Vil gjerne kunne bruke lupa med PU festet på arm. Har sjekket litt og ser at de med 15x forstørrelse krever at man er veldig nært.
    10x med lys kanskje?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.712
    Antall liker
    7.968
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Før helgen fikk jeg kloa i en litt spesiell platespiller; en Revox B795. Den er på død men jeg håper å finne ut hva som er feil og utbedre dette slik at spilleren igjen kan spille. Spørsmålet er egentlig hvor mye arbeid er det verd å legge i dette, er spilleren så god at det er formålstjenlig å legge ned masse timer i dette prosjektet?
    Når spilleren plugges til strøm lyser powerlampa opp, men sikringen ryker etter kort tid. Jeg har også sett at talerkenen ikke går rundt (hverken på 45 eller 33) den står bare og "gynger". Regner med at det er endel kondensatorer som må byttes, men utover det...?

    Spilleren er forøvrig i relativt fin stand og bygd som en tanks, veier respektable 9 kg.

    Dette er ein god platespelar. Svakt punkt: Den veldig korte armen betingar at du ikkje bør spele anna enn heilt flate plater.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn