Jeg ville også snust på en Nagaoka MP110, eller en av Audio-Technicas pickuper i VM95-serien.
Så er det så mangt som kan ligge bak savnet av trøkk og dynamikk, men det første jeg ville sett på er samspillet pickup/arm. Akito II er ganske så lett med sine 10g effektivt masse og selv om jeg ikke kjenner Aurum Alpha (eller noen av Clearaudios pickuper for den del) så tilsier det anbefalte stift-trykket på 2-2.5g at den er ganske stiv. Som igjen antyder at de to utgjør en heller sub-optimal combo. Jeg mistenker at feilen ligger her og at enhver OK MM som matcher armen bedre også vil gi deg det du synes mangler. Nagaoka JT-80Lb kan godt være et helt ypperlig valg, gitt det oppgitte stift-trykket på 1.3g-1.8g.
ClearAudio Aurum Alpha er på ingen måte dårlig, men blitt nevnt i flere fora at den kan være noe kjedelig.
Aurum Alpha`n spiller absolutt ålreit i mitt lettere modifiserte Little Bear rør RIAA, men påvirket av hva andre skriver om Aurum Alpha og et oppgraderingsspøkelse på skulderen så ser etter alternativer som kan kanskje gi det ekstra lille.
Samspillet mellom arm og pickup er vel det jeg er mest usikker på, men samtidig det jeg tror som må til for å få et vellykket resultat.
Prøvd å lese meg opp på pickup/arm -samspillet for å finne en bra pickup match samt andre sine erfaringer med forskjellige kombinasjoner.
I forskjellige diskusjonsforaer er Denon DL-110 ofte nevnt som en god kombo med Akito II armen, men samtidig er dette en pickup som beskrives å passe best i medium til tyngre armer.
Ikke helt lett å bli klok på dette, så tror jeg må utvide min personlige erfaring med å teste litt forskjellige innenfor pickuper i den ikke altfor dyre enden av prisskalaen slik at jeg forhåpentligvis finne en rød tråd innenfor mine preferanser.
Foreløpig er AT-VM95SH, Sumiko Pearl, Nagaoka JT-80 og Denon DL-110 på radaren.
Tusen takk for alle svar og forslag.
MVH
Mixture