Vintage Silver Pioneer
Hi-Fi freak
Har ofte lurt på logistikken ombord på disse flytende palassene. I nesten hver havn skal driten ut og ferskvare inn. Bare tenk på noe så enkelt som mengden egg og dasspapir !!
Den siste store formuen i baluba-slekten gikk tapt ved overgang fra seilskuter til dampskip i stål. Min tippoldefar var en stor seilskutereder, men flåten ble akterutseilt etterhvert som kull og stål gjorde sitt inntog, så de seilte bare rett inni historien med sine treskip. Hans sønn ble los.Før var skutene av tre, og mennene av stål. I dag er det omvendt...
Trøsten må være at han slettes ikke var alene om å være for treig.Den siste store formuen i baluba-slekten gikk tapt ved overgang fra seilskuter til dampskip i stål. Min tippoldefar var en stor seilskutereder, men flåten ble akterutseilt etterhvert som kull og stål gjorde sitt inntog, så de seilte bare rett inni historien med sine treskip. Hans sønn ble los.Før var skutene av tre, og mennene av stål. I dag er det omvendt...
Og akkurat det kan han ikke klandres for. Dessuten ble hans sønn en flink treskjærer siden losyrket medfører mange timer vakt uten å være på sjøen, slik at vi har vakre gjenstander som plaster på såret. Enkelte vil heller hevde at undertegnede er ute å sykler istedenfor ute og seiler, men det er ren semantikk.Og så fikk han jo en etterkommer etter hvert som stadig er ute og "seiler"
Vakkert!
Den var utrolig flott. Og jeg vet de er vanskelig å få tak i...
Stakk og stakk Mange takk, jeg er temmelig fornøyd med hvordan den spiller på mine høyttalere og samtidig også nysgjerrig på hvordan den vil spille på noen Epos ES14 hvis jeg skulle finne noen slike. Den ser også godt ut der den står å gløder på vår lille Juhl kommode.Jøss, stakk du av med Saturn? Det er bare å gratulere, tror du har fått deg en flott og anvendelig forsterker der.
Akkurat det siste lurer jeg også på.Stakk og stakk Mange takk, jeg er temmelig fornøyd med hvordan den spiller på mine høyttalere og samtidig også nysgjerrig på hvordan den vil spille på noen Epos ES14 hvis jeg skulle finne noen slike. Den ser også godt ut der den står å gløder på vår lille Juhl kommode.Jøss, stakk du av med Saturn? Det er bare å gratulere, tror du har fått deg en flott og anvendelig forsterker der.
Mvh
BB
Trenger ikke være pensjonist for å være smalhans i kongeriket.Kan være smalhans å være pensjonist, men det skrytet sistnevnte klarte å lire av seg er nok typisk min aldersgruppe.
Det var vel bare halve sannhetenFisk er dyrt fordi det er sunt og de fleste er villig til å betale. "Da jeg var ung", som det så pent heter, var kjøtt dyrt og fisk billig. I dag er det motsatt!
Jeg i alle fall stadfeste at det ikke er fiskerne som gnir seg ihenda.......... det skjer i så fall "et sted underveis"....Sannheten om prisen på fisk er at den er presset opp helt til grensa til hva folk er villige til å betale, og der kommer den selvsagt alltid til å ligge. Når "du" betaler blodpenger for etpar kg sitter det en kar en plass og gnir seg i hendene og tjener ca 50% av det du betalte for den.
...ville ikke fokusert så mye på regnvær i Bergen hvis jeg var deg.I Portugal er de glad i å spise agn:
Vis vedlegget 446314
Vis vedlegget 446315
Vis vedlegget 446316
I dag sto det snegler, knivskjell, andeskjell og en slags portugisisk paella på menyen:
Et varp, om jeg skal si det selv. 25 Euro kostet en porsjon for to personer. Den inneholdt bl.a. en hel hummer, sjøkreps, diverse krabber, gambas, blåskjell og andre muslinger. Madammen og jeg måtte gi oss lenge før kjelen (den svære kjeramikkjelen på bordet) var tom.
Litt deprimerende å høre at det fremdeles regner i Bergen.
Mvh
Vel, for å si det som det er, så fokuserer vi sørgelig lite på været i Bergen akkurat nå....ville ikke fokusert så mye på regnvær i Bergen hvis jeg var deg.I Portugal er de glad i å spise agn:
Vis vedlegget 446314
Vis vedlegget 446315
Vis vedlegget 446316
I dag sto det snegler, knivskjell, andeskjell og en slags portugisisk paella på menyen:
Et varp, om jeg skal si det selv. 25 Euro kostet en porsjon for to personer. Den inneholdt bl.a. en hel hummer, sjøkreps, diverse krabber, gambas, blåskjell og andre muslinger. Madammen og jeg måtte gi oss lenge før kjelen (den svære kjeramikkjelen på bordet) var tom.
Litt deprimerende å høre at det fremdeles regner i Bergen.
Mvh
Hvem bryr seg om noen dråper når du lever i havet...