Stereo+ (nytt norsk hifimagasin)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.130
    Antall liker
    8.762
    Torget vurderinger
    1
    ;) Hehe. JA, det er bare det at vi bruker ikke et eneste eple-produkt her. Her er det windozer og androids all over.
     

    torf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    175
    Antall liker
    186
    Til alle lesere: Husk å deaktivere adblokkerne på alle hifi-siter!

    De trenger alle visningene de kan få på nettannonser.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.124
    Antall liker
    8.124
    Torget vurderinger
    12
    ;) Hehe. JA, det er bare det at vi bruker ikke et eneste eple-produkt her. Her er det windozer og androids all over.
    Jeg har vært Windowsbruker siden -91, men det var opptur å ende med iphone, ipad, macbook pro, appleTV, airport. Alt bare fungerer, ser fett ut og windows savnes ikke. Og jeg er ingen fanboy som sagt, heller ikke prinsippiell på dette, bare fornøyd bruker.

    sorry for OT
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Siste nytt fra redaktøren i Stereo+: App for Android kommer også. Windowsbrukere må foreløpig lese på nettutgaven, men den er tilpasset mobil.

    Ellers er det lagt inn spillelister for både Tidal, Wimp og Spotify på Facebook-siden vår.

    Roy
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.953
    Antall liker
    767
    Da har jeg lagt ut 106 bilder fra München-messa i et eget album på Facebooksida til Stereo+

    Roy
    Fine bilder. Jeg var på messa selv, og kjenner meg igjen. Antar at der det står at Watt skal få inn et produkt til test, så betyr det forhåpentligvis nå at Stereo+ får de inn i stede for.

    Lykke til videre. Som mange andre her er heller ikke jeg noen stor Facebook-bruker, men det fungerer jo på et vis. Bildene var i alle fall lett å bla i.

    ToreM.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.398
    Antall liker
    13.775
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Se där! Till och med jag som inte är på fb eller ens har konto registrert kan se bilderna. Topp!
     

    Pommeroy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Innlegg
    789
    Antall liker
    353
    Den linken som ligger i innlegg #106 i denne tråden gir "no such session" som resultat. ???
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Bra, da kan dere jo bare gå rett inn på Facebook-siden og registrerer dere direkte.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Blir dette 100% reklamefinansiert?
    Ja. Noe som betyr at vi trenger så mange mottakere av bladet og så mange følgere på nettside og Facebook som mulig. For annonsørene er det jo hvor mange de når som er poenget med å annonsere hos oss.

    Roy
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    Flott dette , blir spennende å følge med dere fremover.
    Har delt siden deres på FB :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.357
    Antall liker
    3.513
    Torget vurderinger
    49
    Hvis dere har noen ønsker om hva vi burde teste, så kom gjerne med forslag på Facebook-sida vår.

    Roy
    Hva med en blindtest av en Music Angel KT88 med oppgraderte rør VS MC 275 ? :p
    Men usikker om vi har impotør på MA så da må noen låne ut en :p
    Har testet disse opp mot hverandre, begge med oppgraderte rør.
    Jeg likte klart best Mc275, men MA er knallbra til prisen :)
    Byggekvaliteten er også mye høyere på Mc275(jeg hadde MK4)

    Det er også best og bruke en Mk4 når du skal teste disse mot hverandre, da begge er effekt forsterkere med potmeter på inngangen.
    Bruker du Mk5 eller Mk6 må du jo bruke en forforsterker, da blir jo kvaliteten på den nesten mer avgjørende for sluttresultatet 8)
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Hvis dere har noen ønsker om hva vi burde teste, så kom gjerne med forslag på Facebook-sida vår.

    Roy
    Hva med en blindtest av en Music Angel KT88 med oppgraderte rør VS MC 275 ? :p
    Men usikker om vi har impotør på MA så da må noen låne ut en :p
    Har testet disse opp mot hverandre, begge med oppgraderte rør.
    Jeg likte klart best Mc275, men MA er knallbra til prisen :)
    Apropos musikk-blader; siste Stereophile skryter veldig av PLX-1000; dvs journalisten følte veldig for å forsvare sin egen lovprisning av spilleren fra et tidligere nummer (mars), men jeg er litt usikker på hvorfor ... :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.357
    Antall liker
    3.513
    Torget vurderinger
    49
    Hvis dere har noen ønsker om hva vi burde teste, så kom gjerne med forslag på Facebook-sida vår.

    Roy
    Hva med en blindtest av en Music Angel KT88 med oppgraderte rør VS MC 275 ? :p
    Men usikker om vi har impotør på MA så da må noen låne ut en :p
    Har testet disse opp mot hverandre, begge med oppgraderte rør.
    Jeg likte klart best Mc275, men MA er knallbra til prisen :)
    Apropos musikk-blader; siste Stereophile skryter veldig av PLX-1000; dvs journalisten følte veldig for å forsvare sin egen lovprisning av spilleren fra et tidligere nummer (mars), men jeg er litt usikker på hvorfor ... :)
    godt spørsmål :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.775
    Antall liker
    11.441
    Torget vurderinger
    2
    @ Roy Ervin:

    Godt jobbet! :)
    Men jeg leser deg som om det ikke er du som er redaktør for denne publikasjonen, og undrer derfor hvorfor han (for jeg antar det er en "han"), ikke deltar i denne tråden, og / eller styrer kommunikasjonen med målgruppa?
    Har du en posisjon der du er kommunikasjonsansvarlig eller så?

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    @ Roy Ervin:

    Godt jobbet! :)
    Men jeg leser deg som om det ikke er du som er redaktør for denne publikasjonen, og undrer derfor hvorfor han (for jeg antar det er en "han"), ikke deltar i denne tråden, og / eller styrer kommunikasjonen med målgruppa?
    Har du en posisjon der du er kommunikasjonsansvarlig eller så?

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Relevant spørsmål, Håkon, men skyldes kun at jeg er mer aktiv på HFS og Facebook enn Håvard. Dermed kan jo jeg bidra med mitt. Dessuten er det mye markedsjobbing for Håvard om dagen, så da får han litt avlastning også.

    Det gjøres selvsagt i full forståelse med Håvard, uten at det er noen kontroll av noe slag fra hans side på hva jeg skriver.

    Roy
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.057
    Antall liker
    11.026
    Torget vurderinger
    10
    Fanken - da kan jeg bare skrinlegge tanken om "Sluktidene" skjønner jeg..:)
    Det er skrinlagt helt du du er ferdige med et solid white paper om SLOBs i alle varianter inkl tegninger, designforslag etc til DIY. Alt under 50 sider får stryk. Dessuten må det være både på norsk og engelsk. Da får du et solid ettermæle både i Norge og ellers ;)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    @ Roy Ervin:

    Godt jobbet! :)
    Men jeg leser deg som om det ikke er du som er redaktør for denne publikasjonen, og undrer derfor hvorfor han (for jeg antar det er en "han"), ikke deltar i denne tråden, og / eller styrer kommunikasjonen med målgruppa?
    Har du en posisjon der du er kommunikasjonsansvarlig eller så?

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Navnet på ansvarlig redaktør fremkommer da vitterlig i første innlegget i denne tråden? Håvard, heter han. Og det er da ikke uvanlig at ansvarlig redaktør ikke skriver alt?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.775
    Antall liker
    11.441
    Torget vurderinger
    2
    @ Roy Ervin:

    Godt jobbet! :)
    Men jeg leser deg som om det ikke er du som er redaktør for denne publikasjonen, og undrer derfor hvorfor han (for jeg antar det er en "han"), ikke deltar i denne tråden, og / eller styrer kommunikasjonen med målgruppa?
    Har du en posisjon der du er kommunikasjonsansvarlig eller så?

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Navnet på ansvarlig redaktør fremkommer da vitterlig i første innlegget i denne tråden? Håvard, heter han. Og det er da ikke uvanlig at ansvarlig redaktør ikke skriver alt?
    Bare jeg som følger dårlig med... :)
    Helt i orden at R. E. S. tar kommunikasjonen med almuen, uansett håper jeg de får dette til å swinge!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Mener ikke å være negativ, men hvorfor ikke forene krefter i 1 stk. stor oppegående nettside med masse folk og dermed mye bedre muligheter til å tildra seg (hardt trengte) markedsføringskroner - fremfor tre steder som det nå er...
    Merkelig, at det i lille hi-fi Norge ikke kan enes mere blant dere få som kan & orker å være anmeldere/journalister for oss forbrukere.
    Syntes Audiophile.no er et råbra utgangspunkt, som sett i mine øyne burde huse dere alle kjære skribenter, og i neste øyeblikk sys sammen med stedet vi her er på for én stor norsk slagkraftig "nett-tilbyder" - tenker jeg.
    Med dette vil annonsører banke på døra, de av dem som er så oppegående at de har høyere nummer i sko enn IQ (jeg sier det sånn fordi de ikke fattet verdien av å bruke Fidelity godt nok).
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    @ Roy Ervin:

    Godt jobbet! :)
    Men jeg leser deg som om det ikke er du som er redaktør for denne publikasjonen, og undrer derfor hvorfor han (for jeg antar det er en "han"), ikke deltar i denne tråden, og / eller styrer kommunikasjonen med målgruppa?
    Har du en posisjon der du er kommunikasjonsansvarlig eller så?

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Navnet på ansvarlig redaktør fremkommer da vitterlig i første innlegget i denne tråden? Håvard, heter han. Og det er da ikke uvanlig at ansvarlig redaktør ikke skriver alt?
    Bare jeg som følger dårlig med... :)
    Helt i orden at R. E. S. tar kommunikasjonen med almuen, uansett håper jeg de får dette til å swinge!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hehe. Jeg håper også at de får til dette. Jeg kommer til følge med, selv om jeg ikke er på Facebook :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.775
    Antall liker
    11.441
    Torget vurderinger
    2
    Mener ikke å være negativ, men hvorfor ikke forene krefter i 1 stk. stor oppegående nettside med masse folk og dermed mye bedre muligheter til å tildra seg (hardt trengte) markedsføringskroner - fremfor tre steder som det nå er...
    Merkelig, at det i lille hi-fi Norge ikke kan enes mere blant dere få som kan & orker å være anmeldere/journalister for oss forbrukere.
    Syntes Audiophile.no er et råbra utgangspunkt, som sett i mine øyne burde huse dere alle kjære skribenter, og i neste øyeblikk sys sammen med stedet vi her er på for én stor norsk slagkraftig "nett-tilbyder" - tenker jeg.
    Med dette vil annonsører banke på døra, de av dem som er så oppegående at de har høyere nummer i sko enn IQ (jeg sier det sånn fordi de ikke fattet verdien av å bruke Fidelity godt nok).
    Forsåvidt et betimelig spørsmål. Dog verdt å huske på at Norge har et tydeligere og mer fremtidsrettet hifipublikum enn så å si noe annet land i verden, problemet vårt er dog at vi har kun ca 5 mill innbyggere...
    Jeg (og mine medskribenter) har skrevet på pur entusiastbasis (altså gratis) for audiofidelity.no en stund, hvilket i det minste skulle borge for vår uavhengighet, om ikke annet. Om skribentene i Noreg skulle finne sammen i en stor familie, er jeg gjerne med på det, det er ikke økonomi som driver dette for min del, det er gleden over god musikk(gjengivelse), dynamikk og liv!!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    1.109
    Torget vurderinger
    1
    Vi i Audiophile.no er også åpne for å kunne finne en form for fruktbart samarbeid, dersom det skulle vise seg å være grunnlag for det. Vi har selvfølgelig den største respekt svært dyktige skribenter i både Fidelity/Audiofidelity og Watt/Stereopluss.

    Når det er sagt er jeg slett ikke sikker på at et samarbeid trenger å gi grunnlag for bedre økonomi. En samarbeidsmodell vil selvfølgelig kunne ha mulighet for større annonseinntekter, men det blir samtidig inntekter som må fordeles på flere munner som skal mettes. Og som Håkon skriver er det også for oss i Audiophile.no entusiasmen for HiFi og Musikk som er den viktigste drivkraften, sammen med entusiasmen for det magasinet vi driver. Derfor er det en motivasjonsfaktor i seg selv i seg selv at vi driver relativt små magasiner - noe av denne entusiasmen kan lett bli redusert dersom man bare er artikkelleverandør til fjerne makter.

    Min filosofi er at et eventuelt samarbeid, der gjerne også Hifisentralen kunne vært en aktør helst burde være i form av en felles paraply, som f.eks en felles webportal, men der de enkelte enhetene består som selvstendige enheter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn