Caron
Hi-Fi entusiast
Jeg har nå bestemt meg for å ta strømkabling mer seriøst enn hittil, og begynne å skifte ut disse. Men først vil jeg forhøre meg litt med "menigheten, formannskapet og spesialistene", for å kanskje få noen gode tips ifht dette, ettersom jeg i utgangspunktet har vært (og fremdeles er) svært skeptisk til det meste som har med svindyr kabelsjonglering å gjøre. Jeg synes jo anlegget høres svært godt ut som det er, men blir samtidig litt nysgjerrig når det fortelles om åpenbare forbedringer ved å særlig skifte ut strømkabler, ja til og med snu støpslene i stikket, hmmmm.....
Nå er det jo slik her i huset at alle stikkontakter i stua er ujorda, også de anlegget er tilkopla. Hvordan stiller dette seg ifht uttelling ved powerkabel-bytte? Vil kabler av god kvalitet gi like god effekt, uavhengig av jordet/ujordet el.anlegg?
Og kan noen beskrive hvilken komponent i anlegget som gir mest lydmessig forbedring på å få en strømkabel av ekstra god kvalitet?
Gir platespilleren mer hørbar forbedring enn sub`ene f.eks? Og kan det da reduseres på kvalitet for komponenter som gir mindre uttelling?
Må alle kabler skiftes før man merker særlig forbedring?
Hadde vært flott å få noen kontruktive tilbakemeldinger før man vrenger lommeboka (særlig nå midt i førjulstida).
Nå er det jo slik her i huset at alle stikkontakter i stua er ujorda, også de anlegget er tilkopla. Hvordan stiller dette seg ifht uttelling ved powerkabel-bytte? Vil kabler av god kvalitet gi like god effekt, uavhengig av jordet/ujordet el.anlegg?
Og kan noen beskrive hvilken komponent i anlegget som gir mest lydmessig forbedring på å få en strømkabel av ekstra god kvalitet?
Gir platespilleren mer hørbar forbedring enn sub`ene f.eks? Og kan det da reduseres på kvalitet for komponenter som gir mindre uttelling?
Må alle kabler skiftes før man merker særlig forbedring?
Hadde vært flott å få noen kontruktive tilbakemeldinger før man vrenger lommeboka (særlig nå midt i førjulstida).