Disqutabel
Æresmedlem
- Ble medlem
- 28.09.2016
- Antall liker
- 12.038
Og han beskylder Asbjørn for å være kverulanten i diskusjonen, faktisk.
Og han beskylder Asbjørn for å være kverulanten i diskusjonen, faktisk.
Ja, det gjør jeg absolutt. Der han stiller meg til ansvar for hva SP mener, beskyldninger om å argumentere likt Frp, drar inn Putin og Trump. I en diskusjon om markedspris kontra politisk prisfastsettelse òg hvorvidt svenskene har noe med norsk innenrikspolitikk å gjøre. Intet annet enn kverulering.Og han beskylder Asbjørn for å være kverulanten i diskusjonen, faktisk.
Dugnaden betyr ikke at den skal utføres ved å flå innbyggerne. Det grønne skiftet vil aldri skje, dersom det skal gjøres på den usosiale måten det er lagt opp til. I Norge skal ingen være nødt til å fryse fordi strømprisene for enkelte betyr valget mellom mat eller strøm.@lars_erik — for en som står litt på utsiden og leser kommentarene dine vil jeg gjerne få belyse at det en svensk kommentator fikk på "trykk" ikke er veldig ulikt hvordan du selv i lenger tid har kommentert tysk kraftpolitikk.
I etterpåklokskapen kan vel de fleste være enig om at det gikk galt for tyskerne pga utenforstående hendelser. Men intensjonen deres var helt på bølgelengde med miljøpolitikken de fleste land i unionen og her hjemme støtter. Så når du fraber deg ta del i "dugnaden" med å rette om feil begått har du vel trolig også vært motstader av miljøarbeidet forsøkt utført som førte til hendelsene?
Mer av inntektene staten får av strømsalg i markedet må brukes til å holde prisen nede for forbrukerne. Det grønne skiftet kan ikke påegges å bli finansiert gjennom sinnsyke priser og usosiale avgifter. De som taper mest på det, er de som fra før av har minst. Og å komme drassende med Trump eller Putin, Sp og Frp, viser en nedlatenhet og kverulering som rett og slett er totalt uspiselig. Typisk Høyre, med sølvskje i ræva- totalt ute av stand til å forstå at ikke alle er født med den sølvskjeen!Er vel ikke så vanskelig å lage en kost pluss modell. Feks 10% avkastning burde holde de grådige politikerne fornøyde og samtidig gi forutsigbarhet for forbrukere. Tullet med negative strømpriser og sykt høye strømpriser er ingen tjent med.
Det er ikke tilfelle at vi flåes! Med statlig stømstøtte over flere år har søringene i snitt betalt i overkanten av 50 øre. Og enda bedre sikring er på gang. Argumentet ditt er dødt da det over flere år er gjort politiske vedtak for å beskytte strømkunder.Dugnaden betyr ikke at den skal utføres ved å flå innbyggerne. Det grønne skiftet vil aldri skje, dersom det skal gjøres på den usosiale måten det er lagt opp til. I Norge skal ingen være nødt til å fryse fordi strømprisene for enkelte betyr valget mellom mat eller strøm.
Du bør stemme SP, det er deg, detMer av inntektene staten får av strømsalg i markedet må brukes til å holde prisen nede for forbrukerne. Det grønne skiftet kan ikke påegges å bli finansiert gjennom sinnsyke priser og usosiale avgifter. De som taper mest på det, er de som fra før av har minst. Og å komme drassende med Trump eller Putin, Sp og Frp, viser en nedlatenhet og kverulering som rett og slett er totalt uspiselig. Typisk Høyre, med sølvskje i ræva- totalt ute av stand til å forstå at ikke alle er født med den sølvskjeen!
Det kan man, og man minner om at strømprisene i Norge mer enn doblet seg i perioden 1975-1985, nettopp fordi betongkåte utbyggere kunne velte alle kostnader videre på strømkundene. Selvkost, vettu.Er vel ikke så vanskelig å lage en kost pluss modell. Feks 10% avkastning burde holde de grådige politikerne fornøyde og samtidig gi forutsigbarhet for forbrukere. Tullet med negative strømpriser og sykt høye strømpriser er ingen tjent med.
Du vet selvsagt at jeg vokste opp på pelsdyrgård uti fjorden? Sølvskjeer var det litt smått med, men det hendte at vi gikk med sølvrevunger i kjeledresslomma som en annen vandrende kuvøse. En sølvrev jeg flasket opp med pipette ble såpass tam at vi kunne gå tur med den i bånd langs riksveien da den vokste til. Det førte til en del glaning fra forbipasserende turister.Typisk Høyre, med sølvskje i ræva- totalt ute av stand til å forstå at ikke alle er født med den sølvskjeen!
Asbjørn har vokst opp med en sølvrev i ræva. Hver sin lyst.Du vet selvsagt at jeg vokste opp på pelsdyrgård uti fjorden? Sølvskjeer var det litt smått med, men det hendte at vi gikk med sølvrevunger i kjeledresslomma som en annen vandrende kuvøse. En sølvrev jeg flasket opp med pipette ble såpass tam at vi kunne gå tur med den i bånd langs riksveien da den vokste til. Det førte til en del glaning fra forbipasserende turister.
Du får ta sølvskjeen din og stappe den opp der du synes den passer best.
Jeg har sett henne iført bystøvletter forsere en en snøfonn på Blefjell men det er omtrent like lenge siden som Bolkesjø. #ikkekleddforanledningen #welcometothemountainsDe tydeligste «alternative» stemmene i Høyre er nok liberalister som Heidi Lunde, en av de som ble kastet ut av FrP i 1994 og landet i Høyre i stedet. Klar og sterk, sine meningers mot, men jeg har aldri sett henne i bunad.
Ideologer vet sjeldent hvordan man skal omsette noe i praktisk politikk, så ikke ha for høye forventninger. Selv Kristin Halvorsen endte på voksenopplæring når hu skulle utrydde fattigdom med intet mindre enn et pennestrøk, lætt!«Variasjoner og prisforskjeller» betyr vel at prisene er høye noen steder noen ganger, og lave andre steder og andre ganger. De fleste gangene er de lavest i nord. Hvordan tenkte du å sette en fast pris, lik for hele landet, uten å øke prisen for noen? Eller skal jeg forstå deg slik at folk nordaførr bare må finne seg i et diktat om høyere priser fra et direktorat sørpå, for det har blitt avgjort innpå et kontor?
Det der var vel bortimot rekord i nedlatenhet, gratulerer. Nå har det seg slik at mange økonomer mener akkurat det samme som meg vedrørende rentenivået.nå råder markedet fritt i alle andre markeder, så nå er jeg spent på hva SP-sønnen og- verdensmesteren i alt har av løsninger. Økt rente demper forbruket også det vi importer fra utlandet, Glem ikke å dra inn din syke mor