Hei. Før jeg kommer med min absolutte anbefaling, vil jeg dra noen egne referanser gjennom over 30 års erfaring med HIFI.
Hadde jeg visst det jeg erfarer i dag, ville jeg startet i riktig ende. Nemlig med strømmen. Startet som mange med noe greie saker som NAD, dali og Teac.
Men gjennom årene som er gått har det nok tatt av noe. Men angrer ikke en krone på satsing på strøm produkter. Har også prøvd mye forskjellig (monster,T++,
Firstwatt, furutech, isotec, nordost, ladac, noratel, topaz) osv. Det som er viktig er å satse på kvalitets produkter. Billige filtre og fordelere fungerer dårlig og har liten effekt. Samtidig gjelder det også å forenkle strømlinja så mye som mulig. Mange filtre og fordelere går ut over trykk og dynamikk. Alt av komponenter må kobles etter Iso trafo og egen 16A/20A sikringskurs til trafo er obligatorisk. Kan nevne her at min gamle Krell KAV 300IL sank 30-40% i temperatur ved egen 16A kurs.
Så her kommer min absolutte anbefaling og det jeg mener er den mest optimale strømlinje:
Egen 16A kurs med gode stikk tilboblet Audio Insight 3K/6K med en god isotek/nordost kabel. Videre kobler man til Nordost QP8 med Frey2/valhalla2 eller Red Dawn leif, for å spare noen kroner. Videre ut fra padden til komponentene bruker man egnede kabler som Heimdal2 til digitale kilder, Blue Heaven/Red Dawn til subber og forsterkere. Her er det bare kronene som setter begrensingene. Men min erfaring er at selv Blue heaven allerede er svært gode. Bruker de selv på reciever, Elac subber og TV. For å fjerne rest RF støy setter man en Isotec Isoplug i padden. Ledige kontaker i padden brukes til Nordost QV2, de bør brukes i par og minimum 4 stk eller 8 stk. for å få prikken over i'en. De kubbene man ikke for plasert i padden settes i alle stikk så nærme som mulig. Selv har jeg 4 dobbelt stikk med 7 stykker og en i Isovolten. Dette er et enkelt og svært effektivt strømoppsett til 50.000-100.000,- brukt. Satser man på HIFI, er dette min absolutte anbefaling.
Hadde dere kunne testet mitt high end anlegg med og uten strøm linje, ville det blitt et sjokk. Uten blir det faktiskt så dårlig at jeg ikke orker å lytte til anlegget.
Det er ikke til å tru hvor stor forskjell det utjgør for lyden! En annen viktig sak, er at du vil i lengden spare komponentene vesentlig med riktig strøm. Min Burmester 082 forsterker har stått på i over 10 år (Aldri vært skrudd av) og spiller like godt i dag, uten en eneste service.
Mvh Ronny