Det blir kanskje litt kjedelig og diskutere om enn ikke setter ting litt på spissen, Selv Distinctive hadde roet seg om vi sa at ting ikke er S/H
(Humor-alert).
Ting er ofte litt mer nyansert enn det vi beskriver nå, mange fler grunner enn "kapasitet" , headroom" , "only horn" osv.....
DIY er ikke for alle, kjøpehøyttalere er ikke for alle (lengre). Det er sammensatte årsaker til at enn velger som enn gjør.
Det er forskjell på kabler! Og dem "kan" utgjøre en forskjell... men hva som faktisk ligger til grunn for det - med det jeg har prøvd, kan jeg for lite om teknikk og specs...
Men at det blir avgjørende, eller at dem får æren for at det låter bra, DET kommer ALDRI til og skje hos meg...
Klart det sier "kabeltroende" for jeg bruker jo bare billige Klotz kabler....... OG "no bling" Neutrik kontakter....
Nuvel.. det bryr meg ikke en kalori engang. For min del, så har alt annet jeg gjør mer og si for lyden enn nevnte kabler.
MEN dem må være der lissom.. ellers så blir det stille gitt, eneste grunn til det og. MÅ ha det.
At andre har råd og vilje til og kjøpe så dyre kabler dem bare vil... helt ok det og.
En stigmatiserende uttalelse: dem som kjøper boutique anlegg, handler dem dyreste kablene, DIYere kjøper dem billigste.
Allikevel så tror jeg totalsett og samlet at det er DIYere som går "seirende" ut av det lydmessig.
Ingen av dem kan med hjerte i hånda si at det er kablene som får skylda hvisomattedersomatte......
HELT andre parametre som er utslagsgivende for lyden.
Jeg kan bytte et høyttaler element, og endre prioriteringene mine mer enn jeg kan med et skifte av kabler.
Jeg kan skru litt på DSP, og endre mer enn allverdens haifai kabler noensinne kan.
Jeg kan bytte horn og endre alt, for ikke snakke om kompresjons driver...
Skal ikke begynne flere settinger med JEG, men kunne ikke DIY meg
Det er jo så populært her inne med "me my self & i"
/JR