Du bjeffer opp feil tre. Den makroskopiske effekten av små imperfeksjoner av krystallgitteret og forurensninger i metallet er bare en liten økning i materialets resistivitet.
Dette er bare en påstand. All den tid all verdens hifiprodusenter er uenig, og det også fremstilles monokrystalledere til industrielle formål, må du gjerne backe opp med en link eller noe. Ellers blir det "fordi jeg sier det".
De lovene er fortsatt en utmerket beskrivelse av hva som skjer med elektromagnetiske bølger i og langs en leder.
Jeg har aldri sagt lovene ikke gjelder. Her er det du som putter ord i munnen på meg. Hos Marintek testes skipsmodeller i bølgebasseng, men det er ikke fordi Navier- Stokes ligninger ikke gjelder for skip. Det er fordi de ikke greier å løse dette teoretisk, som du sikkert skjønner. Og må se hva som skjer i praksis. Slik er det også faktisk innen elektronikk; de har "erfaringsformler". Det er bare å google så ser du det.
Hva som er kvantemekanikk og ikke, er ikke jeg den rette til å svare på. Du vet nok mer enn meg, men du har ikke akkurat doktorgrad i "wave propagation" og slikt, har du vel?