* Det beste anlegget jeg har hørt er et 100% kjøpeanlegg til godt over 1 million kroner. I dette anlegget sitter det forøvrig sikringer til over 10 laken. Jeg mener jo mitt om akkurat dette, men gjorde nok ikke lyden dårligere.
* Veldig mange DIY prosjekter fungerer ikke som de skal men designeren blir fullstendig lurt av sin egen lykkerus når skrammelet lager lyd for første gang. Det er bevist i mange undersøkelser at mennesker klarer ikke være objektive, og DIY-folket går i samme fella -satt opp av vår egen hjerne, som kabelgutta.
Først og fremst, jeg digger det uanstrengte oppløste trøkket nær sagt kun et plassbygget DIY anlegg kan gi, med mindre greiene koster den millionen du snakker om
Armand.
Vedr. sikringen du viser til - klart den låter bedre enn en vanlig sikring - like klart at den er overpriset (fordi markedet betaler det de forlanger).
Jeg har imidlertid hørt DIY anlegg så dårlig at jeg har skyldt på at jeg har bihulebetennelse eller øresus, og derfor ikke har villet uttale meg, man sårer jo ikke et hyggelig vertskap som har gjort så godt de kan men bommet totalt på noe...
Hehe, minnes et tilfelle, tør fortelle om dette da eieren lo av det selv - om han kjenner seg igjen her. En gedigen treveiss selvbygg høyttaler hjemmelaget fra A til Å med topp Scan Speak elementer. Men som låt så jævelig at jeg gruet meg til spørsmålet jeg visste ville komme fra denne usedvanlige hyggelig selvbyggeren.
Heldigvis, før han spurte, spurte han meg om det var veldig galt at mellomtonene ikke hadde sitt eget kammer - den spilte altså sammen med bassene.
Puuuuh, ehhhhhhh, jaaaaaa - skal vite! Så fortalte jeg høflig hvor aldeles på trynet det låt, for ansiktsuttrykket røpet at han ville høre hva JEG mente, fremfor alle DIY kompissene som hadde vært med og fintunet det. Jo, altså når jeg sa det, joda, de var enige med meg alle sammen. Og de konkluderte selv med at man hører seg blind - forstå meg rett.
Av med anlegget, inn til byen, resten av kvelden ble en fuktig men særdeles hyggelig kveld i Kristiansund.