Studiokabler vs highendkabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.423
    Torget vurderinger
    12
    Blir dere aldri lei av å drite ut andre som ikke hyler i samme koret ?
    Hvem "dere"?
    Og hvordan stiller etterfølgende sitat seg i forhold til det å drite ut andre?

Det hadde vært fint om alle kunne hatt baller nok til å fortelle om hva slags komponenter de bruker. Ser at mange av de mest kranglevorne som ikke hører forskjell på en dritt også unnlater å ha dette i signaturen sin.

Mid - fi og dårligere nytter ikke når det til tider er små men viktige nyanser som avsløres ved f,eks kabelbytte.
    single, single.....

M

MusicBear

Gjest
    * Det beste anlegget jeg har hørt er et 100% kjøpeanlegg til godt over 1 million kroner. I dette anlegget sitter det forøvrig sikringer til over 10 laken. Jeg mener jo mitt om akkurat dette, men gjorde nok ikke lyden dårligere.

* Veldig mange DIY prosjekter fungerer ikke som de skal men designeren blir fullstendig lurt av sin egen lykkerus når skrammelet lager lyd for første gang. Det er bevist i mange undersøkelser at mennesker klarer ikke være objektive, og DIY-folket går i samme fella -satt opp av vår egen hjerne, som kabelgutta.
    Av med anlegget, inn til byen, resten av kvelden ble en fuktig men særdeles hyggelig kveld i Kristiansund.
    Morsomt dette med at mellomtonen spiller i samme kammer.
    Ht konstruktøren du og jeg har hatt et godt forhold til, den piperøykende dansken.
    Hann hadde jo konstruksjonen HF 275 Helios. Den spilte jo på det prinsippet. Låt pokker ikke galt den. Men antagelig bedre ved å lukke kammeret.

Neida, mente ikke disse danske (hvor både bass og bassmellomtone spilte helt ned uten noe avskjæring nedover på bassmelomtonen), men en hyggelig DIY bygger jeg traff på Mørekysten.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Var ikke i nærheten av disse ‘basketakene’ back then.
    At ting ‘forverret’ seg etter at AVForum trynet kan være en av grunnene?
    Nei, det stemmer jo ikke. Jeg vet ikke om du noensinne så kabeldiskusjoner som f eks involverte signaturene knutinh, RS, pedal og Rhesus. Om noe har det blitt tamt, vennskapelig og fredelig her sammenlignet med tilstanden for noen år tilbake.

Men jeg kan være enig i at tyngdepunktet har flyttet seg. Da kunne folk komme med lange utlegninger om nyanseforskjellene de mente å høre mellom FLAC og WAV (hint: de er bitvis identiske) og forvente å ikke bli motsagt. Noen innbarka realister som knutinh pleide å utfordre om blindtester og sånt, men han ble omtrent ansett som noe katten hadde dratt inn. Til slutt ble han så lei av å bli æreskjelt at han forsvant herfra og over til andre fora. Nå er balansen etter hvert blitt en annen, og jeg har personlig ikke noe i mot det. Jeg tror kanskje forståelsen av "the loudness war" var et vendepunkt. Det er ikke alltid at alt som "låter bedre" egentlig er bedre.
    Men akkurat dette med FLAC og WAW mener jeg man faktisk kan diskutere, nettopp fordi de ikke er like i måten de blir behandlet på av en prosessor som nødvendigvis må være i kjeden for å, ja, behandle disse filene. Jeg sier ikke at _jeg_ kan høre forskjell, men jeg har lært, gjennom nettopp slike diskusjoner, at FLAC jo (kan) komprimeres, og dermed krever mer prosessorkraft (= økt mulighet for støy). WAW er aldri komprimert, og er dermed en 'sikkerhet' for å ha unødvendig støy inn i kjeden ... For oss med nevroser er det veldig greit å vite om disse tingene, selv om effekten selvfølgelig kan diskuteres og eventuelt avfeies ... Poenget mitt er bare at man faktisk kan lære noe av diskusjoner som kanskje for noen virker helt meningsløse ...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.088
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Det er ikke slik at WAV er "bypass". WAV må også "pakkes ut" og rekodes/pakkes inn som S/PDIF data frames før det sendes til en DAC. Enkel jobb, men det drar litt CPU det også. Utpakkingen av en FLAC er ett steg ekstra, men ikke mer enn det. Enkleste forklaring på opplevde forskjeller i lydkvalitet er ufortynnet forventningsbias.
    https://en.wikipedia.org/wiki/WAV
    https://en.wikipedia.org/wiki/S/PDIF#Protocol_specifications
    Jo, helt enig i forventningsbias, som vi jo vet virker som den skal ... :) I mitt system trengs det ikke å rekodes til S/PDIF; tror PCM (eller er det LPCM?) sendes mer eller mindre rett videre til reklokking via I2S og så til DAC ... Poenget er vel at streamer (prosessor), og reklokker er såpass tett integrert med hverandre (for å unngå jitter), at det samtidig er lett at unødvendig prosessorbruk påvirker dette signalet. S/PDIF unngår dette, men introduserer samtidig jitter av andre grunner. Igjen, forventningsbias er nok det aller viktigste her, og ideen om at man har gjort 'noe riktig / alt man kan' for å få god lyd ... :)

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.409
    Torget vurderinger
    2
    Er selv ikke fornærmet, men sitter vel med et inntrykk av at ‘DIY’ var ikke det første ordet som poppet opp i bakhodet når man ser det siste bildet?
    Legg merke til at skinnstrømpen på bildet er lagd med synlige sting for at den skal se håndlagd ut. Det er den formodentlig også. Deretter er spørsmålet bare hvem sin hånd, f eks min eller en anonym kinesers, og deretter hva man velger å legge tiden på.

Dette er derimot et litt mer utfordrende DIY-prosjekt hvis man skal lage den selv:
    Vis vedlegget 499281

Det er en Texas Instruments LM3886TF/NOPB 68-watts effektforsterker. Men så koster den da også hele 75 kroner pr stk på Elfa, 60 kr hvis du bestiller 100 stk.
    https://www.stereophile.com/content/akitika-gt-102-power-amplifier
    Ellet 4000kr ferdig bygget med målingen som burde skremme langt dyrere saker.. om man holder seg til 8 ohms last ...

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Kunne du også redegjøre for hvordan ditt anlegg oppfyller kravene i ITU-R BS.1116-1 kapittel 7 og 8? Nytter ikke med ukalibrerte greier hvis man skal lytte etter små nyanser, vettu. Legg gjerne også merke til at standarden ikke spesifiserer en minstepris for å være meningsberettiget, men er mer opptatt av sånt som frekvensgang, støygulv, romklang osv. https://www.itu.int/dms_pubrec/itu-r/rec/bs/R-REC-BS.1116-1-199710-S!!PDF-E.pdf
    Herlig!

Her er en rutinert gartner sin oppskrift på setting av løk:
    [...]
    Det siterte var deler av et svar til musicman som prøvde seg på klassikeren «for dårlig anlegg til å høre subtile kabelforskjeller». Vel, det er en internasjonal standard for hvor god en avspillingskjede og et lytterom må være for å kunne påvise små degraderinger av lydkvaliteten. Bevis at eget anlegg oppfyller de kravene først, og følg gjerne resten av standarden også for å demonstrere at disse subtile kanelforskjellene faktisk er hørbare, så kan vi diskutere hvilke andre anlegg som er «gode nok» etterpå.
    Jeg forstår det. Det var bare et spark i leggen om ‘krav til white papers’ for alt av meninger og subjektive opplevelser.
    Det er heller ikke sikkert at man kan sette to streker under svaret fordi om man etterlever dine ‘krav’.

En kommentar til FLAC; Man kan vel lette prosessorbelastningen under dekoding med å operere med forskjellige lossless compression levels (1-9) eller gjelder bare dette under enkodingen?

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Kunne du også redegjøre for hvordan ditt anlegg oppfyller kravene i ITU-R BS.1116-1 kapittel 7 og 8? Nytter ikke med ukalibrerte greier hvis man skal lytte etter små nyanser, vettu. Legg gjerne også merke til at standarden ikke spesifiserer en minstepris for å være meningsberettiget, men er mer opptatt av sånt som frekvensgang, støygulv, romklang osv. https://www.itu.int/dms_pubrec/itu-r/rec/bs/R-REC-BS.1116-1-199710-S!!PDF-E.pdf
    Herlig!

Her er en rutinert gartner sin oppskrift på setting av løk:
    [...]
    Det siterte var deler av et svar til musicman som prøvde seg på klassikeren «for dårlig anlegg til å høre subtile kabelforskjeller». Vel, det er en internasjonal standard for hvor god en avspillingskjede og et lytterom må være for å kunne påvise små degraderinger av lydkvaliteten. Bevis at eget anlegg oppfyller de kravene først, og følg gjerne resten av standarden også for å demonstrere at disse subtile kanelforskjellene faktisk er hørbare, så kan vi diskutere hvilke andre anlegg som er «gode nok» etterpå.
    Jeg forstår det. Det var bare et spark i leggen om ‘krav til white papers’ for alt av meninger og subjektive opplevelser.
    Det er heller ikke sikkert at man kan sette to streker under svaret fordi om man etterlever dine ‘krav’.

En kommentar til FLAC; Man kan vel lette prosessorbelastningen under dekoding med å operere med forskjellige lossless compression levels (1-9) eller gjelder bare dette under enkodingen?
    Joda, og der var vel her jeg leste om at sjefen for Naim mente at det måtte være ukomprimert, for å gi best mulig lyd ...

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Nivå 5 er vel standarden, selv om alle nivåer er lossless.
    Problemet med det beste flac nivået er at størrelsen blir omtrent som WAV og da blir vel det eneste poenget muligheten for å embedde metadata, slik jeg ser det. Det kan være avgjørende det.
    Det finnes vel en avart av wav som kan embedde noe metadata, men når rendere ikke er 100% interoperable så ber man om trøbbel. Jeg mener jeg har lest at wav metadata filer ikke bare trunkeres, men faktisk kan returnere ‘unknown file format’ eller noe der omkring.

Asbjørn har muligens en Wiki link på denne problemstillingen. :p

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.088
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så vidt jeg vet er det bare under encoding at prosessorbelastningen varierer med kompresjonsnivå. Jeg har ikke satt meg grundig inn i det, men forstår det slik at encodingen forsøker å kode filen på forskjellige måter og sjekker hva som blir minst. Høyere kompresjonsnivå betyr visstnok å prøve på flere måter for å finne den optimale. Decodingen er den samme uansett.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Fint. Siden prosessorkraft bare er en issue under avspilling, så burde ikke kompresjonsnivå spille inn for SQ. Dette er mat for na_X.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.504
    Torget vurderinger
    2
    Det er, tilsynelatende, utrolig vanskelig å avspille musikk godt?

Jeg hadde noen av mine mest opprivende, fantastiske, utrolige musikkopplevelser med en liten SONY bærbar kassettspiller, med to høyttalere, batteridrevet. Musikken hogg i sjelen og ble sittende i. Köln-concert fra denne var som hammerslag i hodet.

Det kan være at jakten på innbilte forskjeller er et blindspor. Jeg kom til at det å tro at kabler er nøkkelen til natt&dag transformasjoner i avspillingskvalitet ble for rart. Men jeg bruker godt med penger der det påviselig og udiskutabelt utgjør en forskjell.

Hvorfor i helsike skriver jeg dette? Tok man vekk kabeldiskusjonene ville 50% av forumets innhold bli vekk!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Poenget er at når selv jeg, en total amatør, er i stand til å hive sammen et design til en 100-watts forsterker med null komma nada forvrengning ved å bruke billige og lett tilgjengelige standardkomponenter, må det bety at de kommersielle produsentene velger å prioritere noe annet enn best mulig lydkvalitet.
    Kanskje produsentene gjør mer grundige (relevante) målinger, fordi de vet mer om hva de skal måle, kanskje det ikke er alt som kan måles etc. Når produsenter av høyttalere, kabler og komponenter gjør ting du ikke skjønner, så kan det bety at de vet mer enn deg om disse tingene. Og vet hva de skal legge vekt på.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det verste er at du nok oppi all den arrogansen faktisk tror du er inne på noe eller faktisk har rett. ;)

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.694
    Sted
    Kongsberg
    Poenget er at når selv jeg, en total amatør, er i stand til å hive sammen et design til en 100-watts forsterker med null komma nada forvrengning ved å bruke billige og lett tilgjengelige standardkomponenter, må det bety at de kommersielle produsentene velger å prioritere noe annet enn best mulig lydkvalitet.
    Kanskje produsentene gjør mer grundige (relevante) målinger, fordi de vet mer om hva de skal måle, kanskje det ikke er alt som kan måles etc. Når produsenter av høyttalere, kabler og komponenter gjør ting du ikke skjønner, så kan det bety at de vet mer enn deg om disse tingene. Og vet hva de skal legge vekt på.
    At mange gjør grundige målinger i designfasen er nok sannsynlig. Men det kan vi også. Det er godt etablerte standarder med helt klare prosedyrer man skal måle etter. Har man utstyret og klarer å lese er ikke dette hokus pokus. Det som forundrer meg er at slike målinger svært sjelden blir presentert. Det er heller fraværet av slike som er regelen.
    Faktisk så har jeg her på min testbenk verdens beste måleutstyr for testing av low noise. Jeg sier ikke at jeg har noe bedre enn det andre også kan ha, det er bare det at det går bare ikke an å lage bedre i 2018. Hvordan det skal lages, testes og brukes ligger fritt tilgjengelig på internett. I posten i dag ligger en oscillator som har verdens laveste THD. Denne har jeg kjøpt av en kar som laget den for 500 kroner. Prinsippene bak denne har vært kjent i over 20 år og alt ligger på internett. Det han har gjort er å bruke de nyeste og beste komponentene tilgjengelige i dag.
    Du må slutte å tro at HiFi produsentene kjenner til "hemmeligheter" som ikke er allmenn kjent i elektronikkbransjen. F.eks. på DiyAudio.com sitter det folk som har skyhøy kompetanse innenfor forskjellige industrielle og profesjonelle fagfelt (ikke bare DIY) og de deler gjerne kunnskap. Det er som regel bare å spørre.
    At alt ikke kan måles er jeg bare ikke enig i. Jeg tror heller det er slik at mange lager utstyr som rett og slett skal ha en egenlyd som i manges ører låter bra men som ikke ser så fint ut på målinger. Det er greit det, men det er ikke prinsippene jeg jobber etter.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det hadde vært fint om alle kunne hatt baller nok til å fortelle om hva slags komponenter de bruker. Ser at mange av de mest kranglevorne som ikke hører forskjell på en dritt også unnlater å ha dette i signaturen sin.

Mid - fi og dårligere nytter ikke når det til tider er små men viktige nyanser som avsløres ved f,eks kabelbytte.
    Baller nok? Jeg har to...

Ellers kan jeg da godt dele hva slags anlegg jeg har.

Feickert Woodpecker
    SME 312S
    Ortofon Windfeld
    NLE 22
    Pioneer BDP-LX88
    DP BPC 7.3
    2 stykk DP 6.4
    Gradient Revolution '05 (passive)

Og psst!

Jeg mener på å høre noen bittesmå og ganske så ubetydelige forskjeller mellom kabler, dog lite samsvarende med pris.
    Men pengene går stort sett til andre ting, som jeg hører større og viktigere forskjeller på.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Gradient er en høyttaler jeg godt kunne tenkt meg selv, og når du også har kreftene til å drive de skikkelig tipper jeg dette låter som ei kule.

Er enig når det gjelder kabler, men fikk en skikkelig aha opplevelse når jeg bytta ut internkablingen i jbl fra stock «biltema» til Valhalla. Tok en sjanse og angrer ikke når resultatet ble så bra. På gode live innspillinger så er en nærmere enn aldri før. «Jazz at the pawnshop» er skremmende realistisk og en kan faktisk oppfatte enkelte ord blant publikum og ikke bare selve pratingen, fasinerende.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.088
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er selvsagt mulig. Men med årene har jeg snarere opplevd at når noe ikke er til å begripe og hverken kan dokumenteres eller forklares, så er det som regel fordi det bare er løst prat i utgangspunktet. Så arrogant er jeg.

Eller det kan være at både de og jeg skjønner at pengene ligger i å selge eventyrfortellinger og lekkert design, ikke i egentlig teknisk utvikling og ultimat lydkvalitet. Det holder lenge å fortelle en historie om lydkvalitet, og da sparer man utviklingskostnaden også.

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ganske så greit, faktisk. Noen mangler er det jo, som på det meste, men innenfor de rammene og begrensningene i form av størrelse, noenlunde rimelige elementer, passiv deling og så videre, så er de mitt valg blant det markedet byr på.

Det er nytt i emning, basert på Gradientene, men det skal jeg komme tilbake til når tiden er inne.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Det er selvsagt mulig. Men med årene har jeg snarere opplevd at når noe ikke er til å begripe og hverken kan dokumenteres eller forklares, så er det som regel fordi det bare er løst prat i utgangspunktet. Så arrogant er jeg.

Eller det kan være at både de og jeg skjønner at pengene ligger i å selge eventyrfortellinger og lekkert design, ikke i egentlig teknisk utvikling og ultimat lydkvalitet. Det holder lenge å fortelle en historie om lydkvalitet, og da sparer man utviklingskostnaden også.
    Det finnes sikkert eksempler på sistnevnte - som overalt i bransjer ellers.
    Mulig det er mange kokker som blåser i blomsterspråket til Maldon, fordi de er på hjemmebane når det gjelder salt og heller bruker en annen leverandør. Samboeren holder kurs i HLR og er oppgitt av alle filmer fordi de viser HLR feil. Å forvente at alle skal tilpasse seg ditt kunnskapsnivå blir bare urealistisk i markedsføringssammenheng. Jeg mener at det er fullt mulig for vanlig oppegående folk å gjennomskue og velge bort produktet, men audiofile er tydeligvis litt mer enfoldige enn gjennomsnittet.

Å vite hva man skal måle og betydningen av størrelsen på parametre og ikke minst hvordan parametre interagerer er vel nødvendigvis ikke en opplagt sak i alle tilfeller. Eksempelvis så virker det på meg som om effekten av hørbar eq i kabler virker undervurdert. Å kun kikke på kabelspecs for så eksakt å vite hvilken impact dette medfører i en lytters system er ikke opplagt. 0.5dB variasjon i øvre frekvensområde grunnet en kabel trenger ikke være underordnet betydningen av 0.5dB senkning av støygulvet i en DAC.

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.409
    Torget vurderinger
    2
    Tja jeg er muligens en det siktes til , og har valg å ikke ha utstyret i i signaturen av samme grunn som at jeg ikke introduserer meg selv i selskapslivet med min årsinntekt på ....Edit poenget oppnådd

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.359
    Sted
    Langesund
    Har ikke baller nok til å fortelle hva jeg spiller på, men folk kan vel finne ut av det hvis de vil. Ikke har jeg overflod av penger heller, så selvbygg er blitt min mulighet for å nå opp til mid-fi.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke meningen dette skal være en pissekonkuranse fra min side. Hva en tjener er ikke interessant. Grunnen til å spørre om hvilket utstyr den enkelte bruker er enkelt og greit for å lettere forstå preferansene vi har når det diskuteres her inne.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.790
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Mange av de som er her inne veit hva andre har.
    Men det kan virke som om det er noen som bare skal trolle.
    De fleste veit hva Shy har. Trenger ikke ha det i signaturen du:)
    Men de som blir spurt sier ikke et ord, merkelig i mine øyne.
    Siden de har så store meninger, om så mangt.

X

X186841

Gjest
    Fruen sier utstyret jeg bruker er ca. 20 Cm langt og med bra tverrsnitt.

Det er ikke meningen dette skal være en pissekonkuranse fra min side. Hva en tjener er ikke interessant. Grunnen til å spørre om hvilket utstyr den enkelte bruker er enkelt og greit for å lettere forstå preferansene vi har når det diskuteres her inne.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger

Det er ikke meter som betyr noe men meter per sekund! :D
    Altså må man bevege seg fra bevegelsesdomenet til hastighetsdomenet gjennom derivering, som sikkert enkelte her inne ville uttrykt seg :cool:

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.694
    Sted
    Kongsberg

Det er ikke meter som betyr noe men meter per sekund! :D
    Altså må man bevege seg fra bevegelsesdomenet til hastighetsdomenet gjennom derivering, som sikkert enkelte her inne ville uttrykt seg :cool:
    Har du dokumentasjon på dette. Link¿

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Skal prøve å hoste opp et white paper for å please gutta boys ;)
    Har solid støtte fra Madam’en uten formalia, dog!
    Hun er litt forutinntatt, fordi hun sier jeg lider av premature ejaculation - som om hun kan vite det etter 7 sekunder.....:confused:

Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.630
    Torget vurderinger
    49

Kan det ha litt og gjøre med hvordan vi ønsker gjengivelsen også?
    Har inntrykk at mange (feks diy) har konsert dimensjoner på høyttaler elementene, og liker og lytte på konsert nivå.
    På disse anleggene tror jeg ikke forskjellige kabler har noen ting og si.

Sist redigert:
    2

2xJ

Gjest
    ANTA er virkelig sexy.......... NOT

hvorfor skulle DIYere lytte på høyrere nivåer ? Joda, vi har kapasiteten.. men tror mange bygger store systemer nettopp for og kunne spille lavt med fullt nivå på alle parametre... en enorm fordel imo

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.359
    Sted
    Langesund

Har inntrykk at mange (feks diy) har konsert dimensjoner på høyttaler elementene, og liker og lytte på konsert nivå.
    Seiglivet myte dette!!

Den enorme kapasiteten er til stor fordel når det lyttes på veldig moderate volum - noe som er tilfelle i 95% av tiden her hjemme.
    Du har helt rett i at kabler ikke har noe å si på slike anlegg, og jeg kan si deg at de opplevelsene jeg har hatt med anlegg i den andre leiren hadde hatt mye mer å hente på å gjøre andre ting enn å bytte rund på kabler.

Og når noen kommer med påstander om at anlegget deres er så oppløst at de kan oppfatt enkelte ord i stede for bare mumling på plate «Jazz at the pawnshop» kan jeg opplyse om at jeg hører hele setninger krystallklart, og det med bare lange nok kobberkabler.
    Lett å forstå at det er mange som mangler evnen til å ta til seg lærdom og kunnskap i denne hobbyen.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.790
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hun er litt forutinntatt, fordi hun sier jeg lider av premature ejaculation - som om hun kan vite det etter 7 sekunder.....:confused:
    Har du prøvd med slangeklemme?
    Skal du kjenne på noe godt.......Var det godt:)
    Eller: klar ferdig....Ferdig:)
    Det er noen sekunders morro, 40 uker venting og 16 års avbetaling:)
    Nei slutt med dette tullet gutter, har 4 unger:) og er veldig glad i alle.? pluss barnebarn.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1

Seiglivet myte dette!!

Den enorme kapasiteten er til stor fordel når det lyttes på veldig moderate volum - noe som er tilfelle i 95% av tiden her hjemme.
    Du har helt rett i at kabler ikke har noe å si på slike anlegg, og jeg kan si deg at de opplevelsene jeg har hatt med anlegg i den andre leiren hadde hatt mye mer å hente på å gjøre andre ting enn å bytte rund på kabler.

Og når noen kommer med påstander om at anlegget deres er så oppløst at de kan oppfatt enkelte ord i stede for bare mumling på plate «Jazz at the pawnshop» kan jeg opplyse om at jeg hører hele setninger krystallklart, og det med bare lange nok kobberkabler.
    Lett å forstå at det er mange som mangler evnen til å ta til seg lærdom og kunnskap i denne hobbyen.

Du sitter nok med Norges suverent beste anlegg, gleder meg til å høre dette .

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.359
    Sted
    Langesund

Seiglivet myte dette!!

Du sitter nok med Norges suverent beste anlegg, gleder meg til å høre dette .
    Med slike sleivspark minsker sjansene på at det blir en realitet:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn