U
utgatt60135
Gjest
De tok ikke imot besøkende :? Hvor i England er dette egentlig? Litt mot nord?
Neida, jeg bare drømmer litt, med Google Maps Street View.Lyngen skrev:De tok ikke imot besøkende :? Hvor i England er dette egentlig? Litt mot nord?
Det har vel kanskje noe med vår oppvekst på slutten av sekstitallet og syttitallet å gjøre. Da var det veldig anglofilt i Norge, og romantikken er tydelig i populariteten til Heartbeat. Jeg sitter klistret når jeg tilfeldigvis har dumboksen på når den sendes.ottone skrev:Jeg har over middels fascinasjon for britiske småbyer, og reker gjerne rundt i Midlands og Yorkshire.
Det hadde vært interessant. Det er fint å se hvor og hvordan ting egentlig blir til, jeg liker å ha begrep om lokal kultur og atmosfære når det gjelder fine produkter.trseland skrev:...jeg skal se om jeg ikke finner noen bilder i ei mappe her fra inni fabrikken. Funfact ang Sugden; de lager stort sett alt for hånd på fabrikken. De har et metallverksted på grunnplan. ...
........
Det hørtes litt kjent ut... Da jeg var på fabrikken og nevnte at jeg syns det var god oppløsning men at det ikke spilte "musikk" var de helt enige og løp sporenstreks ut på lageret og hentet et par skoesker fra Harbeth - det var da jeg for første gang lyttet til Harbeth og forelskelsen var et umiddelbart faktum. ........
Jeg har fotokopier av disse samt reklamer fra Hi-Fi News. Kan skanne de inn hvis jeg klarer å huske hvor de er lagret... The Class Problem, gjengitt her tidligere idag var en del av en debatt om klasse A i HFN. De andre artiklene (mener å huske at det var to til) fokuserte på a21-designet, og inneholder nok informasjon og diagrammer til at man kan bygge en selv.ottone skrev:Er det forresten noen som har link til, eller kopi av James Sugden sine første publikasjoner i HiFi-News fra 1967-68, der han beskriver prinsippene og A21-konstruksjonen?
minilo71 skrev:Jeg har fotokopier av disse samt reklamer fra Hi-Fi News. Kan skanne de inn hvis jeg klarer å huske hvor de er lagret... The Class Problem, gjengitt her tidligere idag var en del av en debatt om klasse A i HFN. De andre artiklene (mener å huske at det var to til) fokuserte på a21-designet, og inneholder nok informasjon og diagrammer til at man kan bygge en selv.
Spillede på det AU51 grej i ca. to år, med Dynaudio contour 1.8 II'. Meget detaljeret og stort, perfekt når CD' og LP' er godt indspillet.ottone skrev:Spennende med AU51, stiv. De ser flotte ut.
Hvordan låter det?
Enig i at det er dårlig gjort av dem.baluba skrev:De latterlige påstandene Sugden kom med om DAC til et av våre ærede medlemmer via mail bør vi forbigå i den absolutte stillhet. Det var bare så pinlig at jeg nesten ikke trodde det jeg nettopp hadde lest var sant Nå har de endelig tatt til fornuften og lansert en mellomløsning. Synd det er for sent til å få med sin ellers hengivne bruker dag1234 på dette, siden han allerede har forlatt merket som HDD-kilde på grunn av det våset de lirte av seg for noen få måneder siden. Skamme seg, burde de.
Det er direkte merkelig imo. De hevdet jo i vinter at det ikke fantes gode nok komponenter til at det er mulig å lage eksterne DAC-er som holder Sugdens klasse. Husker ikke helt ordlyden, og gidder ikke lete i pm-ene mine for å finne den originale uttalelsen.ottone skrev:Enig i at det er dårlig gjort av dem.baluba skrev:De latterlige påstandene Sugden kom med om DAC til et av våre ærede medlemmer via mail bør vi forbigå i den absolutte stillhet. Det var bare så pinlig at jeg nesten ikke trodde det jeg nettopp hadde lest var sant Nå har de endelig tatt til fornuften og lansert en mellomløsning. Synd det er for sent til å få med sin ellers hengivne bruker dag1234 på dette, siden han allerede har forlatt merket som HDD-kilde på grunn av det våset de lirte av seg for noen få måneder siden. Skamme seg, burde de.
De er ikke gode til å svare på epost, det kan nesten virke som om Norge ikke er blant favoritt-landene der i gården.
CD21 Fusion har vært i butikker i flere land siden tidlig i vinter, og web-siden til Sugden nevner den fremdels ikke med et ord.
Hos den franske distributøren er den listet som en del av A21a-serien, vet ikke om det er formelt riktig.
Spilleren ser helt lik ut på Masterclass i front, men baksiden viser forskjell. Masterclass har XLR-utganger, mens Fusion har RCA coax digitalinngang. Fusion skal virke som DAC i stand by.
Digitalinngangen er der, men det virker nesten som de vil holde den hemmelig. Den er jo ikke engang merket.
Bump!sma01 skrev:Noen som har noen formening om hvordan Tannoy Revolution Signature DC6 vil fungere sammen med Sugden A21a Series 2 og Sugden CD21SE ?
Jeg bruker i dag Krix Equinox mk2. Er det noe å hente på å bytte til Tannoy Revolution Signature DC6?
baluba skrev:Det kan jeg forestille meg er en konge-kombinasjon!
Det er ikke sikkert at den bli merkbar i negativ retning. Kan hende, men det kan også hende at det er omvendt. Pris har ikke alltid alt å si.eddie1 skrev:Nå er en A21SE på vei til meg som skal testes ut på la scala,dette blir nok en nedgradering fra min Pathos TT men det går på bekostning av midler til en platespiller.Håper dog at nedgraderingen ikke blir for merkbar :
Nei får jo håpe detbaluba skrev:Det er ikke sikkert at den bli merkbar i negativ retning. Kan hende, men det kan også hende at det er omvendt. Pris har ikke alltid alt å si.eddie1 skrev:Nå er en A21SE på vei til meg som skal testes ut på la scala,dette blir nok en nedgradering fra min Pathos TT men det går på bekostning av midler til en platespiller.Håper dog at nedgraderingen ikke blir for merkbar :
Jeg tror dette kan overraske deg litt. Gleder meg til å lese dine reaksjoner, for det er en forsterker som det brukes sterke ord om.eddie1 skrev:Nei får jo håpe detbaluba skrev:Det er ikke sikkert at den bli merkbar i negativ retning. Kan hende, men det kan også hende at det er omvendt. Pris har ikke alltid alt å si.eddie1 skrev:Nå er en A21SE på vei til meg som skal testes ut på la scala,dette blir nok en nedgradering fra min Pathos TT men det går på bekostning av midler til en platespiller.Håper dog at nedgraderingen ikke blir for merkbar :
Normalt dette. Min Sugden kunne du steke egg påeddie1 skrev:Hei har latt min Sugden stå på et par timer og den blir veldig varm,spesielt frontplaten! selv volumhjulet blir varmt,kan også kjenne en "lukt" fra forsterkeren som er vanskelig å forklare,en slags plastikk lukt!!! den spiller uten noe rart med lyden men som sagt så reagerer jeg litt på dette ???
Einaste eg reagerer på her er plastikklukta du kjenner, ellers er det heilt normalt at den blir varm, kjøleribbene blir varmast. Har A21a Series 2 sjølv som eg bruker på H III.eddie1 skrev:Hei har latt min Sugden stå på et par timer og den blir veldig varm,spesielt frontplaten! selv volumhjulet blir varmt,kan også kjenne en "lukt" fra forsterkeren som er vanskelig å forklare,en slags plastikk lukt!!! den spiller uten noe rart med lyden men som sagt så reagerer jeg litt på dette ???