Supra Lorad Silver 2.5mm2 - Felleskjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Eila måler og pakker som besatt!

    Mangler noen innbetalinger. Please, følg opp!

    Vh Geir
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Pakket og klart. Forsendelse er på gang.

    Litt praktisk info!
    Dere vil få kjørt dere litt ifm med kablene. Dem er ikke de letteste på jobbe med, men så er de til de garder gode.
    Det som kan bli en utfordring er selve kordelene. Dem er tynne og kan bli litt vanskelig å få på plass alle sammen i skruefestene. Det går bra for meg, men så har jeg skrudd veeeeldig mange kontakter.

    Beste løsningen er å få krympet på endehylser før sammenskruing. Jeg har testet dette og det er ikke likegyldig hvilke endelser en bruker. Dem bør være sølvlegert og av kobber. Presstangen må kunne presse korrekt. Et lite studium i selv selv. Det går til spille en del hylser før en er fornøyd. Krympehylsene gjør ikke kabelen bedre lydmessig.

    Drain-lederen har jeg koblet til jord i begge ender. jeg syns det da spiller best. Kan variere. Ferritter børe dere bruke med omhu. Aldri på analogt utstyr. Kan hjelpe mot digitale strømforsyninger og klasse D forsterkere.

    Med kontaktene har vi lagt med en liten krympehylse som kan brukes til å samle jord og drain-leder. Da blir det enklere å koble til i kontakten.

    Gleder meg til å se bilder av åndsverkene. :) Vi alle setter stor pris på hvordan det er gjort mht avisolering osv...
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Mission completed!

    Det mangler 3 innbetalinger, men disse har lovet å overføre så fort dem kan. Alt er nå sendt allikevel !

    Tusen takk til alle. Eila takker for det ekstra bidraget enkelte her har betalt.

    Vh Eila & Geir

    Cableguys.jpg
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Og takk for en fabelaktig jobb!
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Supert om alle blir fornøyd med kablene! Jeg har tro på dette.

    Se forøvrig innlegg #126
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.845
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skal sjekke dette opp! Da må vi vel få noe mer rabatt etter hvert!

    Hvilken modell er mest aktuell ?

    MAINS BLOCK MD04-EU MK3

    ???
    Akkurat den modellen med 4 stk uttak jeg tenkte mest på også, enten med eller uten overspenningsvernet :)
    Selv om man har flere ting som må kobles til bak tvbenken holder det sikkert for de mest viktige komponentene.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke hvor stor min interesse er men dersom det skulle bli aktuelt.

    Supra MD06-EU/SP mkIII

    Den skal visst nok dra lyden litt mot det lysere.Vet ikke hvor positivt det er.
    Mulig årsaken til det ligger i det at filtreringen skjer parallelt,og det er positivt.
    Den litt varme,mørke lyden fra andre filtre kommer vel bl.a fra seriespolen.
    Men en venner seg til alt over tid,så lenge forandringen ikke blir direkte feil.
    Er vel i utgangspunktet litt skeptisk til kabelen også.
    Har aversjoner mot sølv på kobber,og lyd som heller mot det lyse;)


    MD06_EU_SP-SWITCH_800[1] (1).jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.845
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vet ikke hvor stor min interesse er men dersom det skulle bli aktuelt.

    Supra MD06-EU/SP mkIII

    Den skal visst nok dra lyden litt mot det lysere.Vet ikke hvor positivt det er.
    Mulig årsaken til det ligger i det at filtreringen skjer parallelt,og det er positivt.
    Den litt varme,mørke lyden fra andre filtre kommer vel bl.a fra seriespolen.
    Men en venner seg til alt over tid,så lenge forandringen ikke blir direkte feil.
    Er vel i utgangspunktet litt skeptisk til kabelen også.
    Har aversjoner mot sølv på kobber,og lyd som heller mot det lyse;)
    "Dragning" av lyden mot det lyse, er det pga overspenningsvernet i den?
    Versjonen som er rent grenuttak vil ikke ha dette "problemet"?

    Veldig glad i den "lune" lyden i Furutech Elysium-kabelen, så vil ikke ødelegge den :)
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Min interesse er kun ved en ren forgrener uten filter, vern, bryter eller annet dill dall.
    Fancy padde er hva jeg vil ha :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    DETTE HAR JEG FAKTISK GLEMT Å FORTELLE.

    HUSK AT LORAD SPC ER RETNINGSBESTEMT. DET ER PILER PÅ KABLEN.


    ... og det er en utfordring med å få kordelene på plass i kontaktene. Ingen vei utenom. BRUK TID!


    Jeg skal sjekke opp prisene på disse.
    supra 6-padde mk3.jpg


    Veiledende er 1290.- og 1540.-
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Uff,nå kommer målemafiaen og ødelegger tråden:(:rolleyes:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.845
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Mottok SMS fra Posten i stad, blir spennende å ta kabelen i nærmere øyesyn :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Mottok SMS fra Posten i stad, blir spennende å ta kabelen i nærmere øyesyn :)
    Hmm. Lurer på hvor mange polske øl jeg må bestikke elektriker naboen med for å få ham til å skru sammen greiene :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Dette klarer dere! Les hva jeg skriver ang. montering tidligere i råden. :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.845
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Super info Eirik!

    Utfordringen med SPC-kabelen, er at trådene er litt mindre faste i fisken. En må tvinne kordelene godt sammen og sette denne samlingen i posisjon får så å treffe rett inn mellomskruterminalene uten at trådene kommer borti kantene. Alle trådene skal inn i skrufestene. Det er ikke uvanlig å bruke 10min på dette. Skru normal t hardt til og ikke for hardt. Ikke bruk for stor skrutrekker.


    Når det gjelder kontaktpadder. Jeg skal sjekke ut kvaliteten på Supras MK3 padde. Den mest aktuelle er sikkert den med 6 kontakter og uten dilldall.
    Veiledende pis er 1540,-. Tror vi nå kan få 25% rabatt. Men først må kvaliteten sjekkes ut. Ikke minst hvordan denne påvirker lyden.

    supra_padde6_mk3.jpg
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Med andre ord bør man bruke endehylser for å gjøre det profesjonelt.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Med andre ord bør man bruke endehylser for å gjøre det profesjonelt.

    Nettopp Trond!

    Jeg har testet endehylser med crimp. Etter min mening trives ikke kabelen med kobber eller fortinnede hylser. I tillegg må hylsen ha gode krympegenskaper og holdeegenskaper. De beste hylsene er sølvplettert og av kobber (OFC). Da koster de 5-10 kr pr stk.

    Jeg har forespurt en leverandør om riktig kvalitet med Rhodium plettering.

    Noe som også kan være spennende er støpsler i samme metallvalg som i Oyaide 004 kontaktene. Jeg har en dialog med en leverandør i Taiwan om dette temaet. Disse har bra nok kontakter i utgangspunktet.

    Jeg har allerede fått tilbakemeldinger om SPC kabelen. Kan bare konstatere at tilbakemeldingene er langt over forventingene og faktisk i toppklasse. Stikkordet er åpenhet.
     
    Sist redigert:

    Membran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    229
    Antall liker
    122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    10
    DETTE HAR JEG FAKTISK GLEMT Å FORTELLE.

    HUSK AT LORAD SPC ER RETNINGSBESTEMT. DET ER PILER PÅ KABLEN.


    ... og det er en utfordring med å få kordelene på plass i kontaktene. Ingen vei utenom. BRUK TID!


    Jeg skal sjekke opp prisene på disse.
    Vis vedlegget 431023

    Veiledende er 1290.- og 1540.-
    Skal ikke starte en ny kabeldebatt her, men det er meningsløst å si at en AC kabel er retningsbestemt. Pilene på Supra kabelen kan brukes til å indikere hvilken ende man kobler til den ytre skjermen. Å snu en AC kabel og si man hører forskjell er i beste fall Placebo.
     

    Soundmannen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.12.2015
    Innlegg
    505
    Antall liker
    860
    Sted
    Sandnessjøen
    Med andre ord bør man bruke endehylser for å gjøre det profesjonelt.

    Nettopp Trond!

    Jeg har testet endehylser med crimp. Etter min mening trives ikke kabelen med kobber eller fortinnede hylser. I tillegg må hylsen ha gode krympegenskaper og holdeegenskaper. De beste hylsene er sølvplettert og av kobber (OFC). Da koster de 5-10 kr pr stk.

    Jeg har forespurt en leverandør om riktig kvalitet med Rhodium plettering.

    Noe som også kan være spennende er støpsler i samme metallvalg som i Oyaide 004 kontaktene. Jeg har en dialog med en leverandør i Taiwan om dette temaet. Disse har bra nok kontakter i utgangspunktet.

    Jeg har allerede fått tilbakemeldinger om SPC kabelen. Kan bare konstatere at tilbakemeldingene er langt over forventingene og faktisk i toppklasse. Stikkordet er åpenhet.
    Uten at jeg har åpnet og sett tilkoblingene så er vell det beste å fortinne kordelene, fortinne tilkoblingene og deretter lodde det på plass?
    Har forresten hentet pakken! :) Takk for innsatsen :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Med andre ord bør man bruke endehylser for å gjøre det profesjonelt.

    Nettopp Trond!

    Jeg har testet endehylser med crimp. Etter min mening trives ikke kabelen med kobber eller fortinnede hylser. I tillegg må hylsen ha gode krympegenskaper og holdeegenskaper. De beste hylsene er sølvplettert og av kobber (OFC). Da koster de 5-10 kr pr stk.

    Jeg har forespurt en leverandør om riktig kvalitet med Rhodium plettering.

    Noe som også kan være spennende er støpsler i samme metallvalg som i Oyaide 004 kontaktene. Jeg har en dialog med en leverandør i Taiwan om dette temaet. Disse har bra nok kontakter i utgangspunktet.

    Jeg har allerede fått tilbakemeldinger om SPC kabelen. Kan bare konstatere at tilbakemeldingene er langt over forventingene og faktisk i toppklasse. Stikkordet er åpenhet.
    Uten at jeg har åpnet og sett tilkoblingene så er vell det beste å fortinne kordelene, fortinne tilkoblingene og deretter lodde det på plass?
    Har forresten hentet pakken! :) Takk for innsatsen :)
    NEI! Sorry at jeg ropte!

    KORDELLENE SKAL IKKE FORETINNES!

    Årsaken til dette er da at koblingen mister "spennet" i selve koblingspunktet. Tinn er dødt og mykt. Trådene i SPC er forsølvet kobber og i stand til å opprettholde selve trykket fra skruen over tid. Det vil si at koblingen mellom kabel og skruefeste ikke slipper presset.

    Så igjen, bruk tid på dette!
     

    igormichael

    Medlem
    Ble medlem
    17.09.2007
    Innlegg
    9
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    Da har jeg vært på posten og hentet ut pakken. Godt pakket, og alt var som det skulle.

    Takk til Eila og Zerostat for utmerket jobb og tiltak.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har et par igjen som ikke har betalt, men pakken er sendt.

    Please! Gjør opp dette, så slipper jeg gå underskudd!
    Akkurat dette støttes 110%. Å gjøre et flott arbeid gratis for andre som i beste fall kan ende opp med at man går med underskudd blir bare for dumt. Jeg blander meg derfor inn og oppfordrer de som ikke har betalt til å gjøre dette øyeblikkelig. Det fortjener Zerostat etter å ha gjort en formidabel jobb og i tillegg levert raskt på egen risiko.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Kabler mottatt og vært innom pmaudio og fått med meg en neve hylser, så nå mangler bare jobben.
    Applaus til zerostat og Eila for flott tiltak.
    Terningkast 7

    terningkast-7.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.845
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Med andre ord bør man bruke endehylser for å gjøre det profesjonelt.

    Nettopp Trond!

    Jeg har testet endehylser med crimp. Etter min mening trives ikke kabelen med kobber eller fortinnede hylser. I tillegg må hylsen ha gode krympegenskaper og holdeegenskaper. De beste hylsene er sølvplettert og av kobber (OFC). Da koster de 5-10 kr pr stk.

    Jeg har forespurt en leverandør om riktig kvalitet med Rhodium plettering.

    Noe som også kan være spennende er støpsler i samme metallvalg som i Oyaide 004 kontaktene. Jeg har en dialog med en leverandør i Taiwan om dette temaet. Disse har bra nok kontakter i utgangspunktet.

    Jeg har allerede fått tilbakemeldinger om SPC kabelen. Kan bare konstatere at tilbakemeldingene er langt over forventingene og faktisk i toppklasse. Stikkordet er åpenhet.
    Hvor får man tak i det "beste sølvpletterte" du nevner?
    Må man ha dimensjonen over 2,5mm til jord/skjerm-leder?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Med mindre Supra har en vennertråd fra før, så er jo denne et godt utgangspunkt.
    Har selv 2 stk strømkabler av Supra LoRad. Har ikke giddet å sammenligne, men bare plugget de i effekttrinnet og platespilleren. Skal bli spennende å høre hva dere mer dedikerte brukere kommer frem til.:)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
    Har jordet stikk i veggen hvis det har betydning for svaret.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn