Åja, men 2,5mm det tilsvarer vel i overkant av 4mm2 det?Siden tråden heter "Supra Lorad Silver 2.5mm2" så tenkte jeg at lederne var nettopp 2,5mm2, men de er altså 2,5mm.
Ikke rart det var vanskelig å få kordellene inn i crimp hylsene
Nettopp. Så da hjalpe det lite å komme hjem med 2,5mm2 crimp hylser.Åja, men 2,5mm det tilsvarer vel i overkant av 4mm2 det?Siden tråden heter "Supra Lorad Silver 2.5mm2" så tenkte jeg at lederne var nettopp 2,5mm2, men de er altså 2,5mm.
Sikker på at lederne er så kraftige? (Har ikke åpnet esken min enda)Nettopp. Så da hjalpe det lite å komme hjem med 2,5mm2 crimp hylser.Åja, men 2,5mm det tilsvarer vel i overkant av 4mm2 det?Siden tråden heter "Supra Lorad Silver 2.5mm2" så tenkte jeg at lederne var nettopp 2,5mm2, men de er altså 2,5mm.
2,5mm = 10avg = 5,26mm2
Vis vedlegget 431478
Hmm. Ser ut til at du har rett, og jeg tok feil. Leste en annen plass at det var 2,5mm.Er nok 2.5mm2. (16A) sies det.
Skjønner ikke hvorfor de skulle ha nytte av det når dette er noe alle har lov til å gjøre selv. Tror du blander med fast installasjon..Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden.
Mye man har lov til å gjøre selv, fritar deg ikke fra ansvar.Skjønner ikke hvorfor de skulle ha nytte av det når dette er noe alle har lov til å gjøre selv. Tror du blander med fast installasjon..Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden.
Det er mye mulig. Men du mener altså at hvis man kjøper en strømkabel på en hifi-butikk og huset skulle brenne på grunn av kabelen, så kan man sende regninga på nytt hus til feks Isotek, Nordost, etc?Mye man har lov til å gjøre selv, fritar deg ikke fra ansvar.Skjønner ikke hvorfor de skulle ha nytte av det når dette er noe alle har lov til å gjøre selv. Tror du blander med fast installasjon..Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden.
Jörgen Wahlsberg, Manager hos Supra, svarer på en e-post at den skal kobles på "sender" siden. Altså i den pluggen som skal inn i veggen.Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
Har jordet stikk i veggen hvis det har betydning for svaret.
Nei, her kjører vi hardt på morrakvisten. Kaffe snart så blodtrykket kommer under 16 bar igjen. Inntas i badekaret kanskje?Spre frykt! Det var ikke måte på heller!
Tror nok du gjør det lurt i å koble til begge sider.Jörgen Wahlsberg, Manager hos Supra, svarer på en e-post at den skal kobles på "sender" siden. Altså i den pluggen som skal inn i veggen.Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
Hvorfor skulle det være lurt?Tror nok du gjør det lurt i å koble til begge sider.Jörgen Wahlsberg, Manager hos Supra, svarer på en e-post at den skal kobles på "sender" siden. Altså i den pluggen som skal inn i veggen.Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
med lyd og med tekst
Se innlegg: #44Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden.
SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBayHei
Ønsker en link til anbefalt dimensjon og kvalitet på endehylse....
Erik
JA! Jeg er ikke til tvil om hva jeg ville ha valgt. Her koblet 4 kabler med forskjellige skjerm-løsninger. Som sikker mange har fått med seg, så har jeg brukt mange hunder timer på å lytte denne kabelen og kontakter.Tror nok du gjør det lurt i å koble til begge sider.Jörgen Wahlsberg, Manager hos Supra, svarer på en e-post at den skal kobles på "sender" siden. Altså i den pluggen som skal inn i veggen.Sorry hvis jeg spør dumt her, men er denne drain kabelen liksom skjerm? Skal den kobles sammen med jord i begge ender, eller kun i schuco?
Se innlegg #169Se innlegg: #44Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden.
Kunne vært artig at du kjøpte litt av denne kabelen og testet på forsterkeren din. Alternativt kan jeg lage en kabel med de kontaktene jeg syns er gode, så kune du kan teste. Eks SPC-SilverCrimp-Kaig Gold-Rhodium/OFC/CRYO. På samme tidspunkt hadde det vært artig om du da hadde eks en Nordost Valhalla II. Jeg kjenner til utfallet.Se innlegg #169Se innlegg: #44Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden.
Kunne vært artig at du kjøpte litt av denne kabelen og testet på forsterkeren din. Alternativt kan jeg lage en kabel med de kontaktene jeg syns er gode, så kune du kan teste. Eks SPC-SilverCrimp-Kaig Gold-Rhodium/OFC/CRYO. På samme tidspunkt hadde det vært artig om du da hadde eks en Nordost Valhalla II samtdig. Jeg kjenner til utfallet.Se innlegg #169Se innlegg: #44Tipper forsikringsselskapene kan få nytte av ordrelisten i denne tråden.
1 IEC og 1 Schuko Kr 449,00 med fraktDustin er forholdsvis billige på Supra tror jeg:
https://www.dustinhome.no/search/supra?sortby=asc
I starten virker SPC grunn og litt hard i lyden. Den blir helt lineær og mye dypere etter litt tid.Monterte siste lengde nettopp med Oyiade C-079 og Claes Ohlson..
Den ble byttet ut til fordel for Supra Lorad 2.5 mk2.Den ble ikke stående lenge i..
Må nok handle flere Supra støpsler
Vis vedlegget 431695
Ja frakten slår jo hardere ut om man bare skal ha ett sett.1 IEC og 1 Schuko Kr 449,00 med fraktDustin er forholdsvis billige på Supra tror jeg:
https://www.dustinhome.no/search/supra?sortby=asc
Her må det gjøres noe.
Vi må forøke å få til:
1 IEC og 1 Schuko Kr 300,00 med frakt.
Dersom kablene blir bedre etter litt ..jeg er jo bra fornøyd allerede
Trenger nok 4 stk schuko og 1 stk iec da den ene Wattgate iec viste seg ikke er helt som den bør være
Dyr frakt?
Postbudet,bring sjåførene etc. ønsker seg sikkert hus,bil,stereoanlegg,hytte,båt og feriereiser de også ???.
Dersom kablene blir bedre etter litt ..jeg er jo bra fornøyd allerede
Trenger nok 4 stk schuko og 1 stk iec da den ene Wattgate iec viste seg ikke er helt som den bør være
Dyr frakt?
Postbudet,bring sjåførene etc. ønsker seg sikkert hus,bil,stereoanlegg,hytte,båt og feriereiser de også ???.
Spc blir mye bedre etter 50-100 timer. Alt som stikker ut legger seg. Hvilken type wattgate har du?
Mente bare at frakten i mange tilfeller er den samme om man kjøper et slik kontakt eller en gigantisk TVDersom kablene blir bedre etter litt ..jeg er jo bra fornøyd allerede
Dyr frakt?
Skal sjekke!Er det planlagt mer import av kabelen? Kunne gjerne kjøpt 5-6 meter