Og hvorfor skal en ta standpunkt for eller imot en av disse gruppene? Jæ snobbete om en mener en tilhører mer utviklere og rakke ned på evt markedsførere. Uten den ene er det ikke behov for den andre.. Raushet burde høre hjemme i begge grupperinger, men innser at det er å snakke til døve ører hos enkelte her inne.
For meg er det enkelt. Jeg har tilbragt så mange møter med merkantile folk ifm teknisk avanserte produkter, og alltid opplevd en kombinasjon av at det tekniske er ca like lite viktig som det er uinteressant, og at om de skal gi noen av ingeniørene kred eller skryt inntar de ikke bare høy-hest-rolle, men også kommuniserer de som til barn som endelig har ryddet rommet sitt.
Men så skal de hele tiden ha hjelp med all skriving. Så i realiteten ender man opp med å gjøre deres jobb også, selvsagt under deres totalt inkompetente ledelse. Man ender som regel enten med at det de skriver er fullstendig feil, at de anvender teksten de har fått helt feil, eller at man selv må revidere alt, til og med layout og grafikk. Og kilden til det hele er at de aldri gidder å sette seg inn i produktet, de har tross alt viktige middager som må planlegges.
Jeg håper jo at mange har bedre markedsfolk, men når man leser produkttekster ser man gjerne de samme tendensene altfor ofte.
Jeg går ut i fra alle har sett "the expert"? Kan jo legge den ved for sikkerhets skyld. Det føles akkurat like dumt når man har forklart den samme banale tingen 5 ganger og ingen ting synker inn. Det er en vegg av tåkeprat og møtet avsluttes på nøyaktig samme måte med det samme fraværet av innsikt som i videoen.
Hva er det de fortjener sånn respekt for?