Håkon_Rognlien
Hi-Fi freak
Jeg er ikke uenig i dette, altså, bare for å ha det klart.Leverandørforfølgelse/offentlig latterliggjøring er selvsagt ikke formålstjenlig, men jeg må innrømme at avsnittet om at 'relasjonen'/"sterk kobling" denne disken har til vinyl, at slike disker- og dens fremstilling benyttes til å produsere master-disken skal gi vesentlig bedre lyd fra vinyl, fikk meg til å heve øyenbrynene. Denne "en helt spesiell nitrocelluloselakk" er standard hyllevare i musikkinstrumentforretninger ettersom jeg har observert.
Tekstens oppbygning og den innhold gir i alle fall meg en sterk assosiasjon til tekster og påstander såkalte healere skriver, der "naturlige molekyler balanserer kroppens molekylfrekvenser slik at denne naturlig fremstilte saften til kr 750,- pr dl beskytter deg mot alle alvorlige sykdommer."
Dette er sånn Spec ønsker å fremlegge sitt budskap, jeg har pusset det litt for å vinkle det noe mer mot et kritisk norsk marked, men kan ikke fjerne produsentens grunnleggende ide gjennom oversettelsen, heller.
Ta det for hva det er, for å sitere Arve over her, det er ikke snakk om liv eller død. Skulle jeg skrevet om produktet i hifipressen, ville jeg nok selv debattert ordlyden fra produsenten, slik jeg har gjort flere ganger i mine artikler opp gjennom årene.
Og uavhengig av hvordan Spec ønsker å forklare hva som skjer, kan jeg for egen del i det minste si at det som skjer oppleves av meg som svært fordelaktig!