dine trøffel-fargede skogbunnstruktur-belagte elefant-rasshøl vinner vel heller ingen beauty-contest? ;Dpengesluk skrev:Det satses på WAF, ser jeg - godt godt!!
Slutt og syt!madman skrev:Koselig og lun tråd det her gitt ! :'(
-m
Hele livet er et prosjekt!Dazed skrev:Nok et avsindig kult prosjekt! ...Eller alt er kanskje bare samme prosjekt? Whatever!
Dette er liksom et helt annet nivå!
Tre vise menn? Stock, Aitken & Waterman? ;D
Jeg skrev 3 vise menn,der er 4 personer på bildet !pengesluk skrev:RuneS er i storstøtet i dag! Det er bra! Er det noe på gang hos deg da, bortsett fra herping av Lowther kasser..
Skal ikke til Horten nei.LMC skrev:Rune S..du får grave frem noe Altec greier igjen så du får tilbake interessen
de derre AN greiene med sultefora psu´r og hemp drivere i Staples kartonger er ikke noe for gutter som vi ha litt action 8)
kommer du til Horten?
mvh
Leif
Noe jeg burde få med meg Leif?LMC skrev:du burde bli med Musicman til Drøbak, og så arrangerer jeg en runde rundt i distriktet 8)
Sluket
Pedal
Ove med Altec riggen
hva tycks?
mvh
Leif
Imponerende oppslutning rundt disse sluktrådene! På mindre enn et døgn er det kommet inn hundre svar.pengesluk skrev:Har ikke passende frekvens til delefilteret - kun 350 Hz. eller 1K. Driveren skal uansett ikke deles lavere enn 500 Hz. så 600 er ok. Husk det er 6 dB. Senere kommer det ganske andre drivere som går flatt ned til 400 Hz. (og tåler det) - da blir frekvensen justert accordingly. Dette er et genuint 200 Hz. horn og da er det safe å dele på 400 Hz. med tanke på resonanser og interferens.
Bassene måler dønn flatt opp til 500 Hz., og nesten flatt til 1.000 Hz. og er kjent for å ha kanskje verdens beste mellombass, så det blir spennende å høre hvordan 600 Hz. låter.
O´Sluket har litt problemer med hukommelsen..DIY_dude skrev:Så et par spørsmål. Måler bassene flatt opp til 1 kHz i ditt oppsett, eller ifølge datablad? Jeg ville tippet at du fikk noe stigende respons oppover pga dipolpeak? Ingen tvil om at en 15-tommer kan låte supert opp til 600 Hz.
Men hvordan(konkret) er dette ivaretatt i grunndesignet?diyAudio skrev:O´Sluket har litt problemer med hukommelsen..DIY_dude skrev:Så et par spørsmål. Måler bassene flatt opp til 1 kHz i ditt oppsett, eller ifølge datablad? Jeg ville tippet at du fikk noe stigende respons oppover pga dipolpeak? Ingen tvil om at en 15-tommer kan låte supert opp til 600 Hz.
Bassystemet måler flatt opp til 2000Hz - Flatt i denne betydning er bedre enn "flatt" på de fleste kjøpe-systemer - etter målinger foretatt i lyttestolen og i øre-høyde (O´Slukets).
Opp til 500Hz med mer er det helt perfekt.
Dipolpeak hva er det ?? - Just kidding - det er noe en får fordi en ikke har tatt hensyn til de akustiske realitetene under den frekvensen hvor baffel er stor nok...
I O´Slukets dipol bass system er denne "problemstillingen" ivaretatt i grunnkonseptet.
Dørene er i alle fall åpne her det kan jo kombineres med en skikkelig fjelltur ;Dpengesluk skrev:Jamen Ålesund er jo trivelig! bor jo flere galninger der! Kunne tenke meg å arrangere en juge & skryteaften der, med hornfolket, på Sjøbua selvsagt!
Hei Rune, hjemme om et par uker.. nå er jeg i startfasen og har nok litt frem til alt sitter helt som det skal. Men det går rett vei Ser frem til du stikker innomRune S skrev:Takk for tilbudet Leif! Men som sagt så er igrunnen hifi-interessen veldig laber,det må i tilfelle bli engang jeg er i tigerstaden og har god tid
Men jeg regner med jeg skal innom KnB i løpet av høsten,da får jeg vel høre et annlegg som er noe i din gate
Foresten å si at jeg bor i Ålesund er vel omtrent som jeg skulle si du bor på Gjøvik ;D Jeg bruker ca 90min til Ålebyen herfra.
Med elefantrasshølet, mener du? Suspekt!SannaX skrev:Han ligger sikkert og snorker "i skje" med det nye sorte svinet...