- Ble medlem
- 24.10.2005
- Innlegg
- 7.597
- Antall liker
- 10
Tusen takk. Nyttig info. Oppdatering følger.
Er det en ting som er sikkert, så er det at jeg aldri vil la pulsklokka få hemme mitt forhold til kvinner. ;-)Zomby_Woof skrev:En ting til om formen, forresten.
Jeg ble forbikjørt av en eventyrlig vakker kvinne på Mosseveien i dag. Som jeg har sagt før, idrett gjør fantastiske ting med menneskekroppen, spesielt kvinnekroppen. Hadde jeg fått lov av pulsklokka ville jeg holdt hjulet hennes i hvert fall til hun snudde i rundkjøringa ved Tusenfryd.
Akk. Denne alderdommen!
Schwalbe racing ralph er det desidert beste dekket jeg har prøvd ihvertfall. Ruller som bare det på asfalt, og biter seg fast i grusen. Holdbarheten er vel så som så, men kanskje nettopp derfor.Vapor skrev:Dekkene på offroaderen som suger kreftene ut av meg er ganske grove...med noen få pilformete knaster..er det mye å hente på å skifte til andre dekk? og hvike dekk anbefales?
Jeg sykler hodesaklig på landevei og litt grus
Kjører med Racing Ralph selv, 2.1 EVO. De veier 460 gram, ruller lett, veldig godt grep på grus og så er de punkteringssikre. Ville kjørt med 2.25 hvis ikke jeg hadde hatt så smalt baktriangel.thomand skrev:Schwalbe racing ralph er det desidert beste dekket jeg har prøvd ihvertfall. Ruller som bare det på asfalt, og biter seg fast i grusen. Holdbarheten er vel så som så, men kanskje nettopp derfor.Vapor skrev:Dekkene på offroaderen som suger kreftene ut av meg er ganske grove...med noen få pilformete knaster..er det mye å hente på å skifte til andre dekk? og hvike dekk anbefales?
Jeg sykler hodesaklig på landevei og litt grus
Kjøp deg en Cannondale Bad boy - super hybridsykkel laget for fart med stiv ramme og racerdekk. Fin å se på er den også. Jeg bruker den til jobb og er meget fornøyd. Med denne sykler du fra offroaderne og kan holde følge med bukkehornsgutta. Gir, krank osv er ikke helt top-end, men det kan du oppgradere når du sliter det ut. Rett styre og en litt mer oppreist stilling enn på en ren racer gir godt overblikk i trafikken. Dette er en stor fordel om du vil unngå for mange nær døden opplevelser i køen av syklister og matpakkebilister.oddgeir skrev:Takk for tips.
Jeg har satt opp en runde på 38 km som skal sykle 3 ganger pr uke de første ukene. Deretter blir det gradvis lengre turer i tråd med det du foreslår.
Formen er ikke den beste for tiden. Jeg har det for godt.
Jeg klarer ikke å bestemme meg for hybrid eller landevei. Akkurat nå tror jeg det blir landeveissykkel, men det endrer seg kanskje underveis i kjøpeprosessen.
Jeg bør kanskje barbere leggene også tenker jeg. 8)
Hybridsykler bygd som racer med flatt styre ser dumt ut synes jeg.pemek skrev:Kjøp deg en Cannondale Bad boy - super hybridsykkel laget for fart med stiv ramme og racerdekk. Fin å se på er den også. Jeg bruker den til jobb og er meget fornøyd. Med denne sykler du fra offroaderne og kan holde følge med bukkehornsgutta. Gir, krank osv er ikke helt top-end, men det kan du oppgradere når du sliter det ut. Rett styre og en litt mer oppreist stilling enn på en ren racer gir godt overblikk i trafikken. Dette er en stor fordel om du vil unngå for mange nær døden opplevelser i køen av syklister og matpakkebilister.oddgeir skrev:Takk for tips.
Jeg har satt opp en runde på 38 km som skal sykle 3 ganger pr uke de første ukene. Deretter blir det gradvis lengre turer i tråd med det du foreslår.
Formen er ikke den beste for tiden. Jeg har det for godt.
Jeg klarer ikke å bestemme meg for hybrid eller landevei. Akkurat nå tror jeg det blir landeveissykkel, men det endrer seg kanskje underveis i kjøpeprosessen.
Jeg bør kanskje barbere leggene også tenker jeg. 8)
Ja, på landevegen kan ingen hamle opp med en lett sykkel med bukkehorn. Men sammenlign en god hybrid med en racer på en strekning der du må veksle mellom sykkelveg, vegbane, opp og ned fortauskanter osv. Etter en hindring drar du fra raceren på en, to, tre.Zomby_Woof skrev:Hvis du sykler hybrid og holder følge med 'bukkehornsgutta' er du i bedre form enn dem.
Racer er raskere enn hybrid. Her gir jeg meg ikke på tørre møkka!
Byen på sykkel er ingen favoritt i utgangspunktet. Ikke bil heller for å si det enkelt. Jeg kan se en fordel med hybrid, og det er bedre oversikt på grunn av den oppreiste sittestillingen. Men det går an å sitte på toppen av hendlene eller på toppen av styret. Trikkeskinner er en racerdreper. Dekket går akkurat nedi, uten at du nødvendigvis skal samme vei som trikken... Cyclocross kommer forresten ofte med ekstra bremsehendler oppe på styret. Ellers er det ingen umulighet å komme over byens hindringer med racer, 'cross kommer fram de fleste steder. Det var en skribent i Sykkelmagasinet som prøvde 'cross i Birken med en tid rundt egen pers' til tross for to punkteringer (om jeg ikke husker feil).pemek skrev:Har du syklet på sykkelvei? Eller i byen? Selv om du følger trafikkreglene treffer du til stadighet på sånne hindringer. De fleste kommuner er jo styrt av usunne bilpolitikere som ikke har vært på to hjul siden de begynte å kjøre bil tidlig i ungdommen. Standarden på sykkelveiene blir også deretter. Det hele er trist !
- Ikke sikkert vi er uenige, men må spørre om hvor du erfarer at materialkvaliteten svikter ifht. tidligere?Ole_Martin skrev:Kjøpte en cyclocross i våres som brukes til og fra jobb Vika - Billingstad. Fungerer nesten som en racer, men med ekstra bremsehendler på styret og hjul med høy dekkant. Veldig fornøyd med konseptet, men konstanterer at materialkvaliteten på sykkelutstyr er helt latterlig ift. tidligere.
Jeg mener noe så enkelt som rust ikke skal forekomme på 3 mnd gammelt utstyr. Og så lurer jeg på om noen av tennene på skiva foran er tråkket av, men det er litt vanskelig å tro og må sjekkes nærmere for å være sikker. Generelt så ser man jo av levetiden på sykkelutstyr er kort; godstykkelse på kransen tilsier at det ikke går lenge før man har bølger.janb skrev:- Ikke sikkert vi er uenige, men må spørre om hvor du erfarer at materialkvaliteten svikter ifht. tidligere?Ole_Martin skrev:Kjøpte en cyclocross i våres som brukes til og fra jobb Vika - Billingstad. Fungerer nesten som en racer, men med ekstra bremsehendler på styret og hjul med høy dekkant. Veldig fornøyd med konseptet, men konstanterer at materialkvaliteten på sykkelutstyr er helt latterlig ift. tidligere.
Får våge utpå en kommentar her selv om jeg sikkert sables ned av bukkehorns-gutta om at dette ikke går fort nok.Vapor skrev:Dekkene på offroaderen som suger kreftene ut av meg er ganske grove...med noen få pilformete knaster..er det mye å hente på å skifte til andre dekk? og hvike dekk anbefales?
Jeg sykler hovesaklig på landevei og litt grus
Hadde en fortreffelig tur over fjellet på lørdag. Ingen problemer med sykkel, ingen problemer med kroppen, det var kun klokka som gikk for fort.Anonym skrev:Noen her som deltok i gjørmefesten nå i helga?
Sleit ut en kassett fra Rena til Lillehammer og de 3 siste milene var med mer eller mindre krampe hele veien. Vurderte å bryte allerede ved Sjusjøen men det var så mange som brøyt at jeg vurderte det dithen at det ville ta kortere tid å rulle ned til Lillehammer enn å vente på å bli plukket opp.
Tida ble ikke noe å snakke om, hadde håpet på merket men endte opp ca 1 time bak kravet.