Sykkelsesongen 2009

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.193
    Antall liker
    819
    Ole_Martin skrev:
    Valentino skrev:
    Du har muligens slark i styrelageret, men sjekk at bremseklossene har riktig geometri ift. felgen. Fremste del av klossen bør treffe felgen først.
    Takk for responsen! Jeg skal sjekke det opp når jeg er tilbake fra ferie. Det rister såpass at dersom man sykler med normale sko mister man kontrollen; man mister rett og slett festet på pedalene. Noe plagsomt når man kommer i høy fart i rundkjøringer etc. og bilister overser vikeplikten...
    Problem løst, wireføring ble justert!
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Noen som vet om det er mulig å få kjøpt singelspeed-bakdrev over disk i Oslo?
    - da med unntak av konverterings-kitene for singelspeed som er å få tak i. Trenger et med en bredere base.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    xerxes skrev:
    janb skrev:
    Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
    Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!

    Fikk dessverre ikke billett i år.
    Jeg deltok i "Birken" i -94 & -95...det var tider...før stresset og maset begynte...hadde en singelspeed-tempo økt inn Sørkedalen i kveld og møtte på noen desperate blikk med sykkel & sekk...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    janb skrev:
    xerxes skrev:
    janb skrev:
    Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
    Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!

    Fikk dessverre ikke billett i år.
    Jeg deltok i "Birken" i -94 & -95...det var tider...før stresset og maset begynte...hadde en singelspeed-tempo økt inn Sørkedalen i kveld og møtte på noen desperate blikk med sykkel & sekk...
    Det du omtaler som stress og mas er det jeg synes er moro med birken.
    Har stilt i ordentlige terrengritt i år så jeg vet godt at birken ikke er et "ordentlig" terrengritt men jeg synes det er moro med alle folka og den interne knivinga (jeg sykler for et av de firmaene som stiller med ordentlig store lag).

    Eneste som er kjipt er at jeg ikke er i form, lurer på om jeg har et virus eller noe, etter 5 minutter relativt rolig sykling passerte jeg terskel i dag ???
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Var også innover sørkedalen i dag. Hjemover var det fryktelig med motvind. Fint tur likevel.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Mute skrev:
    Var også innover sørkedalen i dag. Hjemover var det fryktelig med motvind. Fint tur likevel.
    - he he, enig :)
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    janb skrev:
    xerxes skrev:
    janb skrev:
    Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
    Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!

    Fikk dessverre ikke billett i år.
    Jeg deltok i "Birken" i -94 & -95...det var tider...før stresset og maset begynte...hadde en singelspeed-tempo økt inn Sørkedalen i kveld og møtte på noen desperate blikk med sykkel & sekk...
    Det du omtaler som stress og mas er det jeg synes er moro med birken.
    Har stilt i ordentlige terrengritt i år så jeg vet godt at birken ikke er et "ordentlig" terrengritt men jeg synes det er moro med alle folka og den interne knivinga (jeg sykler for et av de firmaene som stiller med ordentlig store lag).

    Eneste som er kjipt er at jeg ikke er i form, lurer på om jeg har et virus eller noe, etter 5 minutter relativt rolig sykling passerte jeg terskel i dag ???
    - det du synes er moro er da noe annet enn hva jeg synes. Bra. Verden er ikke sort/hvit. I form er en annen sak ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Men er det tilstrekkelig med terreng i Farrisrunden til at det kan kalles et terrengritt?
    Bare sånn at jeg vet hva som er stuereint.

    Deltok forresten i LOI rittet i sommer, det var en real gjørmefest og en stor andel terreng, moro det også.

    Kjørt et par ritt langs landeveien på racer og det har også sin sjarm.

    Det har blitt mote å hakke på Birken syklister for å kompensere for enten manglende form eller billett ;)
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    Men er det tilstrekkelig med terreng i Farrisrunden til at det kan kalles et terrengritt?
    Bare sånn at jeg vet hva som er stuereint.

    Deltok forresten i LOI rittet i sommer, det var en real gjørmefest og en stor andel terreng, moro det også.

    Kjørt et par ritt langs landeveien på racer og det har også sin sjarm.

    Det har blitt mote å hakke på Birken syklister for å kompensere for enten manglende form eller billett ;)
    - Mulig det. Hva er bra med Birken?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    - Fellestreninger frem mot Birken, samt innleide veiledere med profferfaring som kommer med tips og vink.

    - Kollegial kniving på en hyggelig måte.

    - Utrolig mye mennesker hele helga og veldig mye show.

    - Koster ikke mer enn overnattingen for mange av deltakerene.

    - Utfordringene blir bestemt av hastigheten man har så alle deltakere kan finne utfordringer på sitt nivå.

    - Forhåpentligvis mange spreke Ica snupper ute i byen i Lillehammer på lørdagskvelden.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    - Fellestreninger frem mot Birken, samt innleide veiledere med profferfaring som kommer med tips og vink.

    - Kollegial kniving på en hyggelig måte.

    - Utrolig mye mennesker hele helga og veldig mye show.

    - Koster ikke mer enn overnattingen for mange av deltakerene.

    - Utfordringene blir bestemt av hastigheten man har så alle deltakere kan finne utfordringer på sitt nivå.

    - Forhåpentligvis mange spreke Ica snupper ute i byen i Lillehammer på lørdagskvelden.
    - hva betyr dette for individualisten?
    ...med unntak for Ica snupper ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Nå kan ikke jeg bestemme hva som er bra for en individualist.

    Men jeg er litt delt når det kommer til sykling, setter pris på både den individuelle og den sosiale delen.
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har satt meg et langsiktig mål når jeg nå har "tatt opp" sykkling igjen. Tr.heim oslo og birken neste år.

    Hvor mye trening trengs før man kan klare disse?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Birken trenger du ikke å trene til, de fleste klarer å komme seg i mål i løpet av 7 timer.

    Til Trondheim Oslo bør du finne et lag du kan sykle med og du bør være fysisk på linje med lagkameratene dine, tror du trenger en del trening.
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Ja, skal melde meg inn i sport/sykkelklubben rye. Samtidig skal vinteren brukes til mye trening. Svømming, jogging, sykling, langrenn, snowboard.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    Nå kan ikke jeg bestemme hva som er bra for en individualist.

    Men jeg er litt delt når det kommer til sykling, setter pris på både den individuelle og den sosiale delen.
    - ikke uenig "Anonym" det finnes en individuell og en sosial del og hvor går grensen...?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    janb skrev:
    Anonym skrev:
    Nå kan ikke jeg bestemme hva som er bra for en individualist.

    Men jeg er litt delt når det kommer til sykling, setter pris på både den individuelle og den sosiale delen.
    - ikke uenig "Anonym" det finnes en individuell og en sosial del og hvor går grensen...?
    Hva med "ja takk begge deler"?
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    janb skrev:
    Anonym skrev:
    Nå kan ikke jeg bestemme hva som er bra for en individualist.

    Men jeg er litt delt når det kommer til sykling, setter pris på både den individuelle og den sosiale delen.
    - ikke uenig "Anonym" det finnes en individuell og en sosial del og hvor går grensen...?
    Hva med "ja takk begge deler"?
    - Ole Brum har noe for seg for dem som er der... ;)
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    161
    Sted
    Bergen
    God kveld i stuen....
    Jeg er litt treg med å starte sesongen 2009.... ;D

    Har så vidt begynt å sykle for å komme i form og ta av noen kilo...er 43 år rett under 1,80 og 10 kilo for mye.

    Foreløpig så sykler jeg en løype annen hver dag på 11 kilometer, jeg bor høyt oppe, så det blir mye oppover hjem igjen.....

    Jeg har lest hele tråden her og gleder meg til formen er bedre ,sånn at det går an å sykle lengre turer.

    Jeg sykler med så lett gear som mulig..jeg er nok i dårlig form dessverre....holder på å dø flere ganger...(neida!) men jeg blir ganske så utkjørt....

    Jeg har handlet inn bukse, trøye,hjelm og hansker....sykkelen er en over 10 år gammel Hardrocx The Cambrium 3...jeg skal kjøpe ny sykkel, men ikke riktig ennå...først vil jeg komme i form, og kjøp av ny sykkel er gulroten...ellers er jeg redd for at den nye sykkelen blir stående i boden.....

    Dette med trening og sykling er helt nytt for meg, så jeg trenger gode råd...både når det gjelde sykkelen (eventuelt ny sykkel) og treningen...feller osv..
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.973
    Antall liker
    9.762
    Sted
    Trondheim
    Pass på at det ikke går som med meg. Ny sykkel i 1 uke, og dermed var kneet overbelastet og stivt og fullt av væske. Så her sitter jeg, med ny fin sykkel som jeg ikke får brukt :(
    Men det går over, og snart er jeg ute på veien igjen. :)
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Sykkelsko! Og drikke mye når du trener. Du bør også fylle på med carbs for å unngå å bli tom. Det finnes mye praktisk av "bars" og "gels". Spis proteinrik mat etter trening som bananer etc. Det er viktig å restituere og gi kroppen noe å hente seg inn på.

    Tråkkfrekvensen bør være høy. Ikke tunge gir. 138bmp+
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Skaffet meg nylig en GPS-logger for å finne ut hvor og hvor langt jeg løper i skogen og sykler på umerkede skogsbilveier. Dette var en billig velkomstpremie for abonnement på bladet "Aktiv trening". Jeg tegnet abonnementet mest for å få den billige loggeren, men er positivt overrasket over bladet, som er skarpt rettet mot treningsaktiviteter for oss gutta. Her er det lite aerobic og trening for gravide, for å si det slik... ;-) Men mye løping, sykling, kajakk etc.
    Bladet anbefales.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Er det noen som har en rimelig offroader i ok stand til overs?
    Gjerne med slicks.
    Er 174 cm ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.304
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mute skrev:
    Sykkelsko! Og drikke mye når du trener. Du bør også fylle på med carbs for å unngå å bli tom. Det finnes mye praktisk av "bars" og "gels". Spis proteinrik mat etter trening som bananer etc. Det er viktig å restituere og gi kroppen noe å hente seg inn på.

    Tråkkfrekvensen bør være høy. Ikke tunge gir. 138bmp+
    Bananer er glimrende mens man trener også, langt billigere enn bars og gels, langt lettere å få i seg, og så har modne bananer en vidunderlig evne til å stabilistere lett opprørske mager.
    Hadde det kommet en banan i min munn ved Eidsvold under Trondhiem-Oslo i 1999 hadde også jeg sett 14-tallet. Det er jeg hellig overbevist om. ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Mute skrev:
    Sykkelsko! Og drikke mye når du trener. Du bør også fylle på med carbs for å unngå å bli tom. Det finnes mye praktisk av "bars" og "gels". Spis proteinrik mat etter trening som bananer etc. Det er viktig å restituere og gi kroppen noe å hente seg inn på.

    Tråkkfrekvensen bør være høy. Ikke tunge gir. 138bmp+
    Bananer er glimrende mens man trener også, langt billigere enn bars og gels, langt lettere å få i seg, og så har modne bananer en vidunderlig evne til å stabilistere lett opprørske mager.
    Hadde det kommet en banan i min munn ved Eidsvold under Trondhiem-Oslo i 1999 hadde også jeg sett 14-tallet. Det er jeg hellig overbevist om. ;D
    ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bananer? Amen!

    Mulig det er 'bedre' næring i sånne 'vitenskapelige' bars, men.. For de prisene blir det aldri aktuelt til trening.

    En annen ting, Vapor: 11 km med 'dødssliten' er kanskje ikke den beste måten å starte på. Jeg foreslår heller veldig rolige turer på en time/halvannen/to. Trå lette gir! Jeg anbefaler 4-korn, banan, og kulturmelk til frokost. En middag hvor du erstatter kjøtt med kikerter/ bønner et par ganger i uka er heller ikke dumt.

    Jeg tok meg selv i nakkeskinnet for to og en halv måned siden, etter å ha fått målt høyt kolesterol. Siden da har jeg gått ned 7 kg uten den minste antydning til sult. Formen er godt på vei oppover, om ikke der den var før jeg ble rammet av 'sittesyken'.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    En ting til om formen, forresten.

    Jeg ble forbikjørt av en eventyrlig vakker kvinne på Mosseveien i dag. Som jeg har sagt før, idrett gjør fantastiske ting med menneskekroppen, spesielt kvinnekroppen. Hadde jeg fått lov av pulsklokka ville jeg holdt hjulet hennes i hvert fall til hun snudde i rundkjøringa ved Tusenfryd.

    Akk. Denne alderdommen!
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    161
    Sted
    Bergen
    Takk så mye for råd og tips...
    dette er nytt for meg....skal prøve å sykle en lengre tur med roligere tempo i morgen :)
     
    A

    AK27

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    En ting til om formen, forresten.

    Jeg ble forbikjørt av en eventyrlig vakker kvinne på Mosseveien i dag. Som jeg har sagt før, idrett gjør fantastiske ting med menneskekroppen, spesielt kvinnekroppen. Hadde jeg fått lov av pulsklokka ville jeg holdt hjulet hennes i hvert fall til hun snudde i rundkjøringa ved Tusenfryd.

    Akk. Denne alderdommen!
    Jeg savner Moss (er det rart?), det er lenge siden, og kvinnekropper. Ja.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Zomby_Woof skrev:
    En annen ting, Vapor: 11 km med 'dødssliten' er kanskje ikke den beste måten å starte på. Jeg foreslår heller veldig rolige turer på en time/halvannen/to. Trå lette gir! Jeg anbefaler 4-korn, banan, og kulturmelk til frokost. En middag hvor du erstatter kjøtt med kikerter/ bønner et par ganger i uka er heller ikke dumt.
    En annen ting: Vi nybegynnere har nok ikke godt av for mye hver dag. En dag restitusjon gir musklene mulighet til å komme seg igjen og stille bedre forberedt neste gang.

    Har vært ganske flink i sommer egentlig. Genlotteriet har gitt meg en kropp som nok egentlig skal hogge tømmer, velte stubber etc.,(har dog ikke fulgt opp det sporet der...) så sykling blir litt mot naturen for meg. Likevel må jeg si at resultatene kommer med litt disiplin og tålmodighet - ikke noe manic nirvana. Å bli langdistanse/lavintensitetssliten er helt vidunderlig!

    Mvh
    Sniff
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Vurderte å sykle i en tur i dag men hadde ingen ren sykkel så jeg lot være.....
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.304
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke den unnskyldningen, men skjønner hva du mener.

    Det er ikke farlig om det ikke går så fort så lenge vi ser bra ut.
    (Slagordet vårt på Lillehammer-Oslo i 2004.)
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Hei
    Trenger en sårt en ny "jobbsykkel" og setter pris på tips/råd. Den skal brukes året rundt. (er jo viking ;D)
    Sykler i dag på en utkjørt DBS "cybertrack". Denne har ramme som er 58cm, så jeg har rimelig lang setepinne :eek: (Er 202cm og veier ca.100kg)
    Jeg vil ikke kjøpe så veldig dyr sykkel iom at den skal brukes på vinteren også. Kjøper heller en sykkel til som jeg kan bruke på sommeren.
    Etter mye nett-tråling så har jeg funnet denne;
    http://www.sykkelsenteret.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1361&catalogDirectoryId=3
    (den kan fåes i størrelse 62, og det skal vel være ganske passelig???

    Pøs på med tips og råd!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Til vinterbruk er det greit å ha i bakhodet at de beste piggdekkene leveres til 26" hjul.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.260
    Antall liker
    6.513
    Zomby_Woof skrev:
    Bananer? Amen!

    En middag hvor du erstatter kjøtt med kikerter/ bønner alle dagene i uka er heller ikke dumt.
    My man! ;D

    Vet ikke helt hvor hard trening min type sykling er for kroppen, men de siste månedene har jeg ikke gikk kroppen stort med tid til restituering. Det kjennes i slutten av uka, eller en vilkårlig dag jeg av en eller annen grunn ikke kan ut for å trille.

    Denne uka skal det forhåpentligvis filmes årets fremgang.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Aarrghhh... Sitatfusk! Sitatfusk!! ;D

    Ellers kan jeg melde om at totalkolesterol er ned fra 7,7 til 5,2, HDL ned fra 1,4 til 1,1, og LDL ned fra 5,8 til 3,4. Hvilepulsen er nede på 50-tallet igjen, etter en sving opp til ca. 70. Vekta er ned fra 83 til 76 (jeg er 172 høy). Jeg har vært i mye bedre form, men har knapt hatt bedre samvittighet noen gang.

    Nesten så jeg fortjener ny sykkel. ;)
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Jeg er i ferd med å start den samme prossessen.

    Hvilken type sykkel bruker du. Landevei, hybrid, terreng ?

    Hvor ofte og lenge trener du?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Her går det i racer.

    Jeg har to favorittrunder, en på rundt 57 km, og en på rundt 73. I det siste har jeg sjelden satt meg på sykkelen uten å ta den lengste. Så langt har det gått i bedagelige jevne turer, innenfor Polar sin 'ownzone'. Det går 2-3 timer på de to turene. På grunn av turnus og pendling har det blitt litt forskjellig hva jeg har fått tid til, 15-25 mil i uka nå. Utover høsten regner jeg med å begynne med litt variasjon, noen kortere økter med litt blodsmak, og noen lengre runder på 10-12 mil.

    Hvis jeg ikke husker feil bor du på Nesodden? Da har du mange fine runder via Nesset. Ås-Ski-Kolbotn-Gjersjøen og hjem, Ås-Vestby-Ås-Ski-Kolbotn-Gjersjøen og hjem. Lengre turer er lett å få til via Hobøl og Enebakk. Det er godt med småkneiker ute på Nesodden da, så blodsmaken får du på kjøpet.

    Det er en deilig måte å trene på, enda bedre å dra med en treningsmakker og stoppe et sted for en kaffe og litt skitsnakk.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Takk for tips.

    Jeg har satt opp en runde på 38 km som skal sykle 3 ganger pr uke de første ukene. Deretter blir det gradvis lengre turer i tråd med det du foreslår.

    Formen er ikke den beste for tiden. Jeg har det for godt. ;)

    Jeg klarer ikke å bestemme meg for hybrid eller landevei. Akkurat nå tror jeg det blir landeveissykkel, men det endrer seg kanskje underveis i kjøpeprosessen.

    Jeg bør kanskje barbere leggene også tenker jeg. 8)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    oddgeir skrev:
    Jeg har satt opp en runde på 38 km som skal sykle 3 ganger pr uke de første ukene.  Deretter blir det gradvis lengre turer i tråd med det du foreslår.
    Det er slett ikke dumt å starte lett. Ikke dra det så langt at det blir utrivelig, motivasjonen er sårbar i oppstartfasen.

    Formen er ikke den beste for tiden.  Jeg har det for godt.  ;)
    Du får det ikke noe dårligere med regelmessig trening. Jeg lover.

    Jeg klarer ikke å bestemme meg for hybrid eller landevei.  Akkurat nå tror jeg det blir landeveissykkel, men det endrer seg kanskje  underveis i kjøpeprosessen.
    Mitt inntrykk er at hybrider ofte er ganske kjipe greier. Det finnes selvsagt unntak, men jeg ville gått for en racer eller en cyclocross. Fortere er gøyere.

    Jeg bør kanskje barbere leggene også tenker jeg. 8)
    Hvis ikke kommer Valentino ilende til og tørrbarberer med gul Bic. (Ikke sladre om at jeg har latt det gro. Glatte og veike bein er en dårlig kombinasjon.)  8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn