|
http://sykkelsenteret.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1063&catalogDirectoryId=2thomand skrev:Landeveissykkel til 10k? Finnes det noe som er verdt å dra med hjem?
Blir brukt 150-200 mil i året maks.
Skalstad på Kongsberg har alltide gode tillbud på sykler som varer. Kjøper i container, slipper å betale for lagring da.Anonym skrev:http://sykkelsenteret.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1063&catalogDirectoryId=2thomand skrev:Landeveissykkel til 10k? Finnes det noe som er verdt å dra med hjem?
Selv har jeg syklet betraktelig lengre i år med en Fuji landeveissykkel som jeg betalte 8500 kroner for.
Oi. En cannondale med 105 for under 10k. Skal innrømme at det fristet fælt.Anonym skrev:http://sykkelsenteret.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1063&catalogDirectoryId=2thomand skrev:Landeveissykkel til 10k? Finnes det noe som er verdt å dra med hjem?
Selv har jeg syklet betraktelig lengre i år med en Fuji landeveissykkel som jeg betalte 8500 kroner for.
Zomby_Woof skrev:Arrgg!
Er det flere enn meg som sliter med 9-delt? Det er rett og slett ikke gøy å lete etter deler. Nå har jeg bestemt meg for å bytte ut det knirkende kranklageret. Da må jeg selvfølgelig ha et verktøy som ikke finnes på lager, men må bestilles hos importøren. Samtidig kjøpte jeg nye hjul etter 8-9 år. Fulcrum funker ikke med 9-delt, så det ble Mavic. Utvalget er altså begrenset.. For to år siden mosa jeg bakgiret, det nye måtte jeg vente nesten halvannen måned på. Neste gang jeg skal ha ny kassett og nytt kjede kommer jeg til å trenge krankdrev også. 53? Finnes ikke i Dura Ace....
Mange takk for tipset. Der var det utvalg, gitt! Prisene var ikke så ille heller, tross alt. En kjapp 'handlekurv' minus 15% UK-moms, pluss 25% norsk gir kr. 2277,- for stort og lite krankdrev, kassett og to kjeder.C. Alshus skrev:Kjøp fra www.chainreactioncycles.com ! Enkelt og gratis frakt om du ønsker det på ordrer over 1500 eller så. Og de er raske til å sende.
Masse D-A 53T klinger her: http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=dura+ace![]()
Men, jeg lurer på om ikke også jeg tar spranget når tiden kommer. Cyclecomponents har ny ultegra for 8402,- norske (hele gruppa). Da får jeg 50/34 og 11-25 også. Nå står det tross alt nye hjul på sykkelen, og ramma er ikke eldre enn 2005 om jeg ikke husker feil.Valentino skrev:Måtte gjøre en liknende øvelse i 2002. Tok spranget fra 8 til 10 da.
Du kjenner da meg? ;DGago skrev:i alle dager...?
finnes det folk som er gærne nok til å betale det samme for en sykkel som hva et par greie signalkabler koster?
Skink_123 skrev:Du kjenner da meg? ;DGago skrev:i alle dager...?
finnes det folk som er gærne nok til å betale det samme for en sykkel som hva et par greie signalkabler koster?
Men hva synes du er dyrt for en sykkel? Selv gav jeg 21.500 for min siste, da rababtert fra 37.500Gago skrev:Skink_123 skrev:Du kjenner da meg? ;DGago skrev:i alle dager...?
hehe, stemmer det, signalkablene dine koster jo det samme som en brukbar motorsykkel. ;D
Skink_123 skrev:Men hva synes du er dyrt for en sykkel? Selv gav jeg 21.500 for min siste, da rababtert fra 37.500Gago skrev:Skink_123 skrev:Du kjenner da meg? ;DGago skrev:i alle dager...?
hehe, stemmer det, signalkablene dine koster jo det samme som en brukbar motorsykkel. ;D
Om en trenger det er noe helt annet, men men
EDIT: helt på linje med signalkabler ;P
Zomby_Woof skrev:For et komplett oppsett oppsett Odin til tre-fire signalkilder, delt forsterkerløsning og fem meter til høyttalerne, kan du vel utstyre et Protour-lag med sykler både til fellesttart og tempo.
SmilerGago skrev:Zomby_Woof skrev:For et komplett oppsett oppsett Odin til tre-fire signalkilder, delt forsterkerløsning og fem meter til høyttalerne, kan du vel utstyre et Protour-lag med sykler både til fellesttart og tempo.
ikke bare det, du kan dessuten leie et par skjønne frøkner i lette sommerkjoler til å kysse alle syklistene på laget, deg selv og alle du er glad i.
Tja, jeg kunne gjerne ha delt de med noen andre skjønne frøkner i lette sommerkjoler ;D ;DZomby_Woof skrev:Som salig James Brown sa: "I'm a greedy man."
Noe deler man helt enkelt ikke med andre. Skjønne frøkner i lette sommerkjoler, for eksempel. ;D
Se der! Alt dette pjattet om at sykling hemmer potensen... Bahh!! 8)Skink_123 skrev:Tja, jeg kunne gjerne ha delt de med noen andre skjønne frøkner i lette sommerkjoler ;D ;DZomby_Woof skrev:Som salig James Brown sa: "I'm a greedy man."
Noe deler man helt enkelt ikke med andre. Skjønne frøkner i lette sommerkjoler, for eksempel. ;D
He he, myter, hehe, de er til for å avlivesZomby_Woof skrev:Se der! Alt dette pjattet om at sykling hemmer potensen... Bahh!! 8)Skink_123 skrev:Tja, jeg kunne gjerne ha delt de med noen andre skjønne frøkner i lette sommerkjoler ;D ;DZomby_Woof skrev:Som salig James Brown sa: "I'm a greedy man."
Nei, du blir svett og det er ukomfortabeltAnonym skrev:Er det ikke kjekt med en sekk på ryggen?![]()
Svett blir jeg uansett når jeg sykler.janb skrev:Nei, du blir svett og det er ukomfortabeltAnonym skrev:Er det ikke kjekt med en sekk på ryggen?![]()
![]()
- så sant, så sant. Jeg sykler nok på den pinglete siden... ;DC. Alshus skrev:Kommer vel an på hvordan man sykler. Ha av og til med meg bakgir/girøre i sekken... Samt slange/pumpe/dekkspaker/multiverkøy/enkeltmannspakke+++
Hmm... Det er jo noe å tenke på. Men er ikke slikt ofte slitt en del (tenker da spesielt på tannhjul og slikt).Anonym skrev:Hvis du vil kjøpe deg en sykkel av den typen pleier det å komme mange gode brukte sykler til salgs etter Birken.
I fjor fikk jeg kjøpt en et år gammel sykkel med nypris på 18-19k for 7k inkudert frakt og den var passet godt på.
Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!janb skrev:Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
Seriøse syklister tar vare på sykkelen. Det betyr bl a bytte av slitedeler.roffe skrev:Hmm... Det er jo noe å tenke på. Men er ikke slikt ofte slitt en del (tenker da spesielt på tannhjul og slikt).Anonym skrev:Hvis du vil kjøpe deg en sykkel av den typen pleier det å komme mange gode brukte sykler til salgs etter Birken.
I fjor fikk jeg kjøpt en et år gammel sykkel med nypris på 18-19k for 7k inkudert frakt og den var passet godt på.
Prøv birken.no. Der linkes det til starnummer på FINN. Sitter på gjerdet, har VELDIG lyst, men formen er ikke helt der da. Dog langt bedre enn i mai. Perset hjem fra jobb i dag. Bakken opp til Ryen var langt fra så merkbar på pumpe og lår som før ferien ;Dxerxes skrev:Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!janb skrev:Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
Fikk dessverre ikke billett i år.
Klar over dette, men med utsikter til ingen billett har nok treninga vært sørgelig forsømt utover sommeren. Stiller derfor i klubbens støtteapparat.Sniff skrev:Prøv birken.no. Der linkes det til starnummer på FINN. Sitter på gjerdet, har VELDIG lyst, men formen er ikke helt der da. Dog langt bedre enn i mai. Perset hjem fra jobb i dag. Bakken opp til Ryen var langt fra så merkbar på pumpe og lår som før ferien ;Dxerxes skrev:Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!janb skrev:Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
Fikk dessverre ikke billett i år.
Mvh
Sniff