Sykkelsesongen 2009

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Og jeg bor i Bergen......

    Tilbake til skivebremsene : Jeg må si at jeg foretrekker disse langt på vei framfor felgbremser, det jeg ikke liker med de er at jeg synes de Shimano bremsene jeg har er så @ #$### kranglete å skifte bremseklosser. Disse er mekaniske, er det noen som vet om noen som er enkle å skifte ?

    Bianchien var fin, ja.

    Mvh Knut
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.307
    Antall liker
    3.754
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Skink_123 skrev:
    Men uansett, noen som vet hvor jeg får tak i en sykkelslange eller lappesaker før kl 0700 i morgen tidlig? (bor i Oslo sentrum)

    Jeg har en drøss landeveisslanger og noen terrengslanger hjemme (presta). Kjører til jobben i kveld, 2030 forbi Sentralbanestasjonen.

    Intriiisert?
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.492
    Torget vurderinger
    4
    Ahh, da var sykkelen vasket og renset. Nå skal den bare få tørke før den smøres/oljes opp.
    Sykkelsesongen starter i morgen!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    C. Alshus skrev:
    Skink_123 skrev:
    Men uansett, noen som vet hvor jeg får tak i en sykkelslange eller lappesaker før kl 0700 i morgen tidlig? (bor i Oslo sentrum)

    Jeg har en drøss landeveisslanger og noen terrengslanger hjemme (presta). Kjører til jobben i kveld, 2030 forbi Sentralbanestasjonen.

    Intriiisert?
    Takker! Tenk, å få en slange levert på døra en søndags kveld! Ahh!

    Flott å høre at sykkelen er ren Kjoenik!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.260
    Antall liker
    6.513
    Hadde nettopp en to-timersøkt på parkeringsplassen. Hender og høyre legg får god medfart, men kjenner det i ankler og rygg også. God smerte. Får dere landeveis-folk fælt med træler i henda, eller har dere puselanker?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.305
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ...men velherdede sitteknuter og korsryggsmuskulatur av en annen verden.
     
    T

    timc

    Gjest
    emokid skrev:
    Hadde nettopp en to-timersøkt på parkeringsplassen. Hender og høyre legg får god medfart, men kjenner det i ankler og rygg også. God smerte. Får dere landeveis-folk fælt med træler i henda, eller har dere puselanker?

    Høyre legg??? Hva du driver med. Du må fordele jevnt mellom høyre og venstre mann. ;)



    -Tim
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Hei!

    Min NAKAMURA har vært i aksjon hele vinteren, på piggfrie dekk..... 8) (Arendal)
    Vh
    S
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    cathrine1 skrev:
    Hei!

    Min NAKAMURA har vært i aksjon hele vinteren, på piggfrie dekk..... 8) (Arendal)
    Vh
    S
    Min har også vært på veien i hele vinter ;) Jeg har vært litt pysete og kjørt på piggdekk (Nokian Hakka).
    Sykkelen så ut som ett h....te før jeg vasket den i forrige uke........
    Fikk seg bare noen doser med 5/56 i løpet av vinteren.... stakkars arbeidshest..... Må jo på jobb ;D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.260
    Antall liker
    6.513
    timc skrev:
    emokid skrev:
    Hadde nettopp en to-timersøkt på parkeringsplassen. Hender og høyre legg får god medfart, men kjenner det i ankler og rygg også. God smerte. Får dere landeveis-folk fælt med træler i henda, eller har dere puselanker?

    Høyre legg??? Hva du driver med. Du må fordele jevnt mellom høyre og venstre mann. ;)



    -Tim
    Jeg trikser, mann. Får ofte pedal\peg\ramme\dekk i leggen. Ævve. Den er ikke så pen lenger.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    janghell skrev:
    cathrine1 skrev:
    Hei!

    Min NAKAMURA har vært i aksjon hele vinteren, på piggfrie dekk..... 8) (Arendal)
    Vh
    S
    Min har også vært på veien i hele vinter ;) Jeg har vært litt pysete og kjørt på piggdekk (Nokian Hakka).
    Sykkelen så ut som ett h....te før jeg vasket den i forrige uke........
    Fikk seg bare noen doser med 5/56 i løpet av vinteren.... stakkars arbeidshest..... Må jo på jobb ;D
    Min ser ikke ut etter vinteren, men i påsken skal den få gjennomgå en grundig vask! ;D
    så er den klar til ny jobbsykling + + +!
    Vh
    S
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Hvordan synes du 5-56 har fungert ? Blir ikke det veldig tørt ?

    I fjor, vinteren 2007/2008 prøvde jeg å være flink til å spyle med vann. Det endte med at frihjulet frøys, så når jeg tråkket forover var det ingen motstand lenger. Plagsomt!
    I vinter har jeg satset på å dynge det ned i olje, så jeg har brukt gammel motorolje. Jeg lurer på hvordan det ser ut under all oljen nå. Det virker som det går ihvertfall et sett med tannhjul og kjeder i året. Jeg har tre sykler jeg bytter på å bruke.

    Mvh Knutn
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.307
    Antall liker
    3.754
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    5.56 er rustløser. Ikke noe å olje kjedet meg. Bruk heller en skikkelig olje, for eks Finish Line Wet. Den er tjukk og god.

    Om sommern er en tynnere olje kjekk.
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Knutn skrev:
    Hvordan synes du 5-56 har fungert ? Blir ikke det veldig tørt ?

    I fjor, vinteren 2007/2008 prøvde jeg å være flink til å spyle med vann. Det endte med at frihjulet frøys, så når jeg tråkket forover var det ingen motstand lenger. Plagsomt!
    I vinter har jeg satset på å dynge det ned i olje, så jeg har brukt gammel motorolje. Jeg lurer på hvordan det ser ut under all oljen nå. Det virker som det går ihvertfall et sett med tannhjul og kjeder i året. Jeg har tre sykler jeg bytter på å bruke.

    Mvh Knutn
    Mulig at 5/56 er litt for tynn. Men giren begynte ivertfall å virke igjen.... En god dose 5/56 fjernet ganske mye dritt.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.305
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker diesel til rensing og smøring. Det har jeg lært av Eddy Merckx.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    eh , smøring og?
    På Celeste? er ikke diesel fryktelig ukvinnelig ? ::)

    Hvordan synes du det funker ? Jeg har tenkt på det (og)., men tror jeg droppet det etter at det lakk diesel på motorfestene til bilen. De hadde blitt steinharde. Men det er vel ikke så mye gummi på en sykkel.

    Mvh Knut
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.305
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det funker utmerket på drivverket, knutn, man får rens, smøring og rustbeskyttelse samtidig. Og så er det jo hysterisk billig da.
    Men det er lurt å holde dieselen unna produktene fra Br. Michelin og konkurrenter.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.307
    Antall liker
    3.754
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Diesel er kjent for å virke bra.

    Er den avgiftsfrie eller den avgiftsbelagte (Signature Edition) best?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.305
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den grønne, avgiftsfrie, gir mest morro. Og ikke koster den heller noe på bygda heller, hvor den er fritt tilgjengelig.
     
    T

    timc

    Gjest
    Med den grønne avgiftsfrie, oppleves det som om sykkelen er lettere. Det merkes at denne trenger lengre inn i ledd og lager og gir en jevnere smøring. Resultatet er en fløyelsmyk gange i kjede og krans, Tråkket blir lettere og man opplever mindre friksjon, og en sortere, mer naturlig støybakgrunn i høy fart.


    -Tim
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Diesel (parafin også) er et fantastisk rensemiddel.

    Jeg husker fra min tid i Libanon, at vi vasket AG'ene med diesel og la frem for MBK/inspeksjon på silkelaken. Bataljonsjefen kommenterte kort at han ikke følte noe behov for å sjekke puss...

    Smøringen er jeg derimot en smule skeptisk til. Det kan vel ikke gå mange mil før alt er fordampet?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.305
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Steike! Det er jo fantastisk!

    Zomby_Woof skrev:
    Diesel (parafin også) er et fantastisk rensemiddel.
    Jeg husker fra min tid i Libanon, at vi vasket AG'ene med diesel og la frem for MBK/inspeksjon på silkelaken. Bataljonsjefen kommenterte kort at han ikke følte noe behov for å sjekke puss...
    Smøringen er jeg derimot en smule skeptisk til. Det kan vel ikke gå mange mil før alt er fordampet?
    Jeg har ikke opplevd tørrgang, Zomby. Diesel er noe seigt faenskap. Har du lagt merke til hvor glatt det er i rundkjøringer når regnet kommer etter varme og fine sommeruker?
     
    T

    timc

    Gjest
    Til landevei/hverdag er Diesel helt greit. Til terreng kan det være greit å tørke av å ha på teflonsmørning når det er grisete føre.



    -Tim
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Da skal jeg prøve diesel. Det er ikke akkurat en ulempe å spare en småpeng for tida...
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Boasson Hagen....han kommer til å bli en stor klassikerrytter. Paris-Roubaix på søndag :)
     
    T

    timc

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Da skal jeg prøve diesel. Det er ikke akkurat en ulempe å spare en småpeng for tida...
    Bare vær veldig nøye med å ikke få det på bremeklosser/skiver og lager.


    -Tim
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    timc skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Da skal jeg prøve diesel. Det er ikke akkurat en ulempe å spare en småpeng for tida...
    Bare vær veldig nøye med å ikke få det på bremeklosser/skiver og lager.


    -Tim
    Jeg griser alt for lite generelt. Med sykkelen- aldri! ;D
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.307
    Antall liker
    3.754
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fidelio skrev:
    Boasson Hagen....han kommer til å bli en stor klassikerrytter. Paris-Roubaix på søndag :)
    Går denne på norsk TV?

    Du får lade opp med denne:(Et must i hylla).

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.305
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Finnes den på DVD nå? Jeg hadde den på VHS, lånte den bort og borte forble den. Skjønner vedkommende låner godt. Fantastisk film; Kinnskjeggene til Merckx og de Vlaeminck var verd prisen alene.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.307
    Antall liker
    3.754
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjøpte min på DVD fra Australia for et år siden. Ligger ute på ebay.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    C. Alshus skrev:
    Fidelio skrev:
    Boasson Hagen....han kommer til å bli en stor klassikerrytter. Paris-Roubaix på søndag :)
    Går denne på norsk TV?
    Eurosport sender i alle fall, regner med at TV2 Sport også gjør. Den filmen så veldig interessant ut, skal sjekke ut. Regner med at min sykkelgale svoger har den.

    Arvesen har visstnok planer for søndagen, han har jo holdt noe lav profil hittil i år så det skal bli moro å se hva Norges beste syklist finner på!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.307
    Antall liker
    3.754
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fidelio skrev:
    så det skal bli moro å se hva Norges beste syklist finner på!
    Norges desidert beste syklist heter da vitterlig Gunn Rita Dahle Flesjå.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    C. Alshus skrev:
    Fidelio skrev:
    så det skal bli moro å se hva Norges beste syklist finner på!
    Norges desidert beste syklist heter da vitterlig Gunn Rita Dahle Flesjå.
    Nå får du vitterlig gi deg mann! Hun er på nivå med middels gode mannlige junior terrengsyklister ;D Har belegg for dette ::)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn