Z
Zomby_Woof
Gjest
Vel, vel. Dama er tross alt dame.
|
Kvinnesykling er kvinnesykling. Hvordan hr. Alshus kan påstå hun er bedre enn Mr. Slår-Bettini-i-spurten Arvesen kan jeg ikke fatte ;DZomby_Woof skrev:Vel, vel. Dama er tross alt dame.
Har aldri vært så enig i noe noen noengang har sagt.Zomby_Woof skrev:Dagens Boasson Hagen, Thor Hushovds Tour-meritter eller Kurt Asles seier over Bettini er så schvæære greier at man nesten må være utlending for å fatte det.
Få for all del ikke diesel i nava, det løser opp fettet, og nava går tørre!Valentino skrev:Jeg bruker diesel til rensing og smøring. Det har jeg lært av Eddy Merckx.
xerxes skrev:Stiller meg totalt uforstående til diesel som smøremiddel. Vask ja, smøring?? At asfalten blir glatt betyr ikke at vi snakker om et smøremiddel.
Jeg har etterhvert landet på hyppig smøring med tynn olje som det beste. Men ikke spray, da kommer da bare masse steder man ikke trenger det.Destiny skrev:Tror det finns en god del gode smøremiddel nå som ikke fantes på Eddis tid
Selv liker jeg å bruke teflonbasert spray, og smører heller litt oftere
Destiny..![]()
ikke noe tøysesykling, seigt tråkk og blodsmak må tilC. Alshus skrev:Årets første tur på sykkelen er gjennomført. Nitti minutter på kryss og tvers på Fornebu. Mange små dropp, trapper og kanter. Artig. Blir tur i morra også.
Navn på sykler er så UFATTELIG nerdete at jeg ikke kan få sagt det. Kjenner noen hyggelige karer på terrengsykkel.no som har navn på syklene sine. Det blir bare dumt.Zomby_Woof skrev:Ellers trenger jeg å sette navn på fem sykler. Jeg har et navn: Forte-Marte. Kan noen hjeple meg med de fire andre?
Nei! Odd, Arild, Fredrik og trulsC. Alshus skrev:Navn på sykler er så UFATTELIG nerdete at jeg ikke kan få sagt det. Kjenner noen hyggelige karer på terrengsykkel.no som har navn på syklene sine. Det blir bare dumt.Zomby_Woof skrev:Ellers trenger jeg å sette navn på fem sykler. Jeg har et navn: Forte-Marte. Kan noen hjeple meg med de fire andre?
Åge, Tor, Emma, Albert, Kåre. Sånn.
OMF skrev:Da har nå jeg kommet i gang.....
Jeg har nok litt mer beskjedne ambisjoner, men har lagt bak meg ca 10 mil før i dag, også ble det vel 4 mil i dag......Rundt Karlandsvannet, ca 1 time og 45 minutter med en snittfart på 23,5 km/t....Synes faktisk det gikk veldig greit - også var det jo en utrolig fin dag i Bergen i dag.....
Et par spørsmål da til de besyklede herrer.....har faktisk greid å kjøpe meg 2 par med sykkelsko som begge er litt for små (!!). Går det an å blokke ut sykkelsko.....? Hvis ikke - hva er et greit kombipar til spinning og landeveis...?
Hvor ofte bytter dere kjede, krank, drev og slike ting...? Merker dere slitasjen (glipptak??) eller skifter man får å unngå at ting ryker og i en kritisk posisjon...?
Mvh
OMF
Tror jeg sto å banna i en 1/2 time :jonjungel skrev:Fantastisk bra ritt! Har vel sjelden banna så mye til TVen som da Thor falt i Carrefour de l'Arbre
Men nå som man har roet seg litt... 3.plass i PR er tross alt veldig veldig bra.
Zomby_Woof skrev:Er det flere som sliter med dette?
Jeg har en Polar som virker helt greit hjemme. I Setesdalen er den ikke helt til å stole på... Jeg stoppet etter 17,5 km og la inn en pris snus. Da jeg fikk satt meg på sykkelen igjen hadde jeg kjørt 24,5 km. Yeah right!!!
Jeg hadde en del trøbbel i Ringerikstraktene i fjor også. Begge steder er gamle malmbrudds- og gruvedriftsområder. Kan dette ha noe med saken å gjøre?
Pulsmonitorfunksjonen virker som forventet.
Har du klokka på samme side som sensoren? På fartsensoren ser dette ut til å være kritisk, selv på landeveisykkelen hvor avstanden er kort.timc skrev:Zomby_Woof skrev:Er det flere som sliter med dette?
Jeg har en Polar som virker helt greit hjemme. I Setesdalen er den ikke helt til å stole på... Jeg stoppet etter 17,5 km og la inn en pris snus. Da jeg fikk satt meg på sykkelen igjen hadde jeg kjørt 24,5 km. Yeah right!!!
Jeg hadde en del trøbbel i Ringerikstraktene i fjor også. Begge steder er gamle malmbrudds- og gruvedriftsområder. Kan dette ha noe med saken å gjøre?
Pulsmonitorfunksjonen virker som forventet.
Dårlig batteri i fartssensor? Eventuelt er du akkurat på avstandsgrensen.
-Tim