Sykkelsesongen 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hmmm... Jeg har hatt noen runder med akilles. Jeg fikk brexidol, og det ble ganske fort borte.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Helt klart, nsaid kan forkorte. Men det har tvilsom dokumenterbarhet. Det kan meget vel hende du hadde blitt akkurat like fort bra uten piroxicam også, noe mange studier antyder.
    Akillestendinitt er en komplisert tilstand av mikrorupturer, og det er ikke noen enkle sannheter. Men vanligvis er det mer langvarig enn andre tendinitter. Og nsaids har en mindre dokumentert effekt der enn på andre vanlige akutte tendinitter. Det betyr ikke at man ikke kan bli fort bra om man er heldig.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg skjønner at min egen casestudie (uten AB, til og med) ikke har all verdens vitenskapelige verdi...

    Det eneste argumentet jeg står igjen med, er at det virket som om forbedringen gikk sakte før medisin, men fikk opp farta etter.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.403
    Antall liker
    6.816
    Endelig er sykkelsesongen 2010 over. Bilen er ferdig reparert... ;D
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.132
    Antall liker
    9.259
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Takker for alle gode råd til den forb... akkiles min.

    Skjønner at det kan være en god investering og gi denne noen ekstra dager så jeg ikke pådrar meg langvarige/større problemer.

    (Hele saken skyldes vel egentlig litt manglende rutine...tok årets først tur forrige mandag...drøyt 2 timer i rolig tempo, men det ble ganske så kaldt utpå kvelden, og jeg hadde vel bare en tynn sokk over akkiles.)

    Mvh
    OMF
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.423
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Hva med Voltarene når det lugger litt?
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.359
    Antall liker
    2.778
    Torget vurderinger
    4
    OMF skrev:
    Takker for alle gode råd til den forb... akkiles min.

    Skjønner at det kan være en god investering og gi denne noen ekstra dager så jeg ikke pådrar meg langvarige/større problemer.

    (Hele saken skyldes vel egentlig litt manglende rutine...tok årets først tur forrige mandag...drøyt 2 timer i rolig tempo, men det ble ganske så kaldt utpå kvelden, og jeg hadde vel bare en tynn sokk over akkiles.)

    Mvh
    OMF
    Korkhæl som du legger i skoen, som Vidar P nevner, er beste behandlingen (bortsett fra null belastning, som ofte er vanskelig gjennomførbart). Denne går du med i skoen til plagene er borte.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.289
    Antall liker
    11.432
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Å fryse på føttene er det mest plagsomme med sykling utenom fellesferien. Jeg har kjøpt vanntette sokker på XXL og et par rikelig store sykkelsko. Det er fint ikke bare i regnvær, for vanntett betyr også vindtett, og det motvirker mange plager med føttene. Jeg finner ikke sokkene på xxl.no men de har i butikken fremdeles, det er myke elastiske strømper med en vanntett membran inni. Et alternaiv er et par tynne neopresokker utenpå tynne strømper. Det er ikke klamt og ubehaglig, tvert imot ganske komfortabelt, ved belastning svetter man mindre på føttene enn på resten av kroppen.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.132
    Antall liker
    9.259
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Takker for innspill igjen...spesiellt til våre 2 leger! ;D

    Korkhæler er kjøpt inn, har tapet hælen sånn noenlunde for å hindre at scene blir strekt, gnudde på litt smertestillende salve og går konstant med støttebandasje for litt ekstra varme og har fortalt husets sjef at jeg nok bør ligge mest mulig på sofaen i tiden som kommer. Skulle ikke forundre meg akillesen blir bedre enn den var i utgangspunktet!

    Mvh
    OMF
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.416
    Antall liker
    25.142
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    God bedring, OMF!


    Nå er jeg en slik tulling som sykler i ordentlig sykkeltøy...
    Det finnes mye kjekt overtrekk til sykkelsko, både i neopren, vindstopp, en gammel Ullvangsokk. eller bare fjonge strømlinjeformede á la Fabian.

    Nå på våren ser jeg mange syklister som er kledd alt for tynt. Spesielt setemuskulatur og hamstrings synes det å være hipp som happ med.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Hva med Voltarene når det lugger litt?
    Voltaren gjør omtrent samme nytte som Brexidol eller andre nsaids i adekvate doser, det er samme medikamentgruppe; non steriod antiinflammatoric drugs (nsaids).

    Forskjellen er i praksis at Voltaren er filmdrasjert (enterotablett) slik at den løses ikke opp før tynntarm, og er noe mildere for magen av den grunn, men må tas tre ganger daglig.

    Brexidol skal tas en gang daglig, 2 tbl daglig de første ca 3 dagene. Den er ikke drasjert, og løser seg opp i magesekken. Brexidol regnes av noen som mer potent men har antakelig mer magebivirkninger enn Voltaren.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter intensiv sykling siden sesong start så jeg meg klar til og bestige den bratteste bakken jeg vet om her i nærheten, med godt mot og god rock på ipoden bega jeg meg på vei opp, men snakker om nedtur! Hadde det ikke vært for at jeg møtte noen på vei ned i det jeg måtte innse nederlaget så hadde jeg antageligvis grått og spydd i samme sekund. Manglet knappe 50 meter, men de fortonet seg som en mil. Lurer på når kondisen tar seg opp ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.416
    Antall liker
    25.142
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    95 km i går. Har ikke syklet så langt siden 2004 og til slutt datt beina av. Men dekkene var bra i det minste.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.403
    Antall liker
    6.816
    Valentino skrev:
    95 km i går. Har ikke syklet så langt siden 2004 og til slutt datt beina av. Men dekkene var bra i det minste.
    Hva gjorde du da?
    Tok beina på nakken?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.416
    Antall liker
    25.142
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ;D
    Jeg fiklet med eplefonen for å se hvor dårlig det egentlig lå an. I Eplebutikken kan man få Cyclemeter GPS Cycling Computer for Road and Mountain Biking for 29 kroner, nemlig.

    Disse var dyrere:

    Nye Chorus skal få overta for 1996 Record. Da tror jeg Celeste blir glad. Hun synes aluminiumsfargede bremser er penere enn sorte, derfor Chorus.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.382
    Antall liker
    4.051
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Har tenkt til å pensjonere min åtte år gamle utforhjelm, en Troy Lee D2 hvit med blå flammer.


    Mest sannsynlig blir det en Troy Lee D3;




    Det sies jo at man ikke skal spare på sikkerhetsutstyr, men en ekstra nekkebeskytter til 3k blir noe dyrt. Me får sjå. ?




    Pumpet opp dekka på landeveissykkelen for noen dager siden. Tok en liten tur. Herlig. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.423
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Bikeshop rotet til bestillingen min så jeg endte opp med å kjøpe Michelin Race3 istedenfor fra Bikebuster.

    Ifjor brukte jeg raceren mye og syklet Continental dekkene som stod på 4 kanta uten å få en eneste punktering.

    Med Michelin kom jeg 30km før det stod en liten grusbit inn i dekket. Håper det bare var tilfeldigheter og at de er mer punkteringssikre.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.416
    Antall liker
    25.142
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri punktert med Michelindekk, men jeg bruker lateksslanger også da.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Sesongen 2010 var over før den fikk begynt, iaf med min kjære Kona, den ble oppdaget stjålet under helgen, 15 år sammen fikk vi, ombygd og vedlikeholdt med omsorg og genuin omtanke, man får ikke slike sykler idag :'(

    Nå ble den riktignok stjålet i Gøteborg, men ser dere en slik så....

    To låste dører (med separate nøkler) + fastlåst i stålgitter hindret dem ikke, ingen tegn til å være brutt opp, slikt skaper ikke gode vibber til naboene selv om jeg ikke direkte tror det er noen av de, men tilgang til nøkkel må de som tok henne hatt :mad:

    Men men, sånt skjer

    RIP


    mvh
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Aj, trist!

    Møkk og fyse på sånne folk. så får alle som tenker på å kjøpe brukt stille krav til dokumentasjon på hvor sykkelen kom fra. Er noen på Finn av og til som får en til å rynke på nesen.

    Mvh
    Sniff
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.416
    Antall liker
    25.142
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Føler med deg, musicus. Forsøk å melde den stjålet i diverse syklistnettfora.

    (Jeg krymper meg ved tanken på at noen skulle stjele Celeste. Hun er av samme årgang og klassikerstatus.)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg sjekker litt forskjellige forum for kjøp & salg her nede, noen få kroner ble det igjen på forsikringen, men jeg bytter heller tilbake til min gamle Explosif enn en ny Kona Kula Gold, (som er den jeg har siktet meg inn på som arvtager).

    mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.382
    Antall liker
    4.051
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kjedelig, musicus. Det er forbanna kjipt å få frastjålet sykler man har lagt endel arbeid og sjel i.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.244
    Antall liker
    9.117
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg brukt min nye doning 2. gang denne uka. Trek Valencia'en er en ganske lettsyklet hybrid.
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.423
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Ser fin ut den, gratulerer.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.244
    Antall liker
    9.117
    Torget vurderinger
    1
    Takk.

    Plutselig var det gøy med sykkel igjen. I fjor syntes jeg det var et ork.
     
    N

    nb

    Gjest
    Jeg skal ta Cannonalen ut på første tur i helgen tenkte jeg selv om forholdene i Marka i Oslo ikke akkurat tilsier terrengsykling. Blir vel en tur sentrum-Frognerseteren for å konstatere forfallet til tross for en del langrennsgåing i vinter.

    Da jeg kjøpte min F2000 for fem år siden var det uvanlig å se sykkeldoninger i den klassen i Oslo (når kroppen er skral er det selvsagt viktig å kompensere med fett utstyr). Nå er jo slikt og saker til to og tre ganger prisen et vanlig syn. Folk er galne.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Da ble det jaggu ny sykkel på undertegnede også :)
    Med litt flaks så kommer den før helga



    Features:
    • Frame: HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable Routing
    • Fork: Easton EC70 SL CNT Carbon 1 1/8“ - 1 1/2“
    • Headset: FSA Orbit Z-T
    • Stem: FSA OS190 Oversized
    • Handlebars: FSA Wing Compact Oversized
    • Bar Tape: Cube Grip Control
    • Rear Derailleur: Shimano Ultegra RD-6700SS
    • Front Derailleur: Shimano Ultegra FD-6700BL 2-speed, Clamp 34.9mm
    • STI: Shimano Ultegra ST-6700, 10-speed
    • Brakes: Shimano Ultegra BR-6700
    • Chainset: FSA Gossamer Pro Megaexo Compact 50x34, Press-Fit BB
    • Cassette: Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
    • Chain: Shimano Ultegra CN-6700
    • Wheelset: Easton Vista SL
    • Tyres: Schwalbe Ultremo 23x622
    • Tubes: Schwalbe RR light SV20
    • Rim Tape: None
    • Pedals: None
    • Saddle: RFR Natural Shape 0.1 R
    • Seatpost: FSA SL280 31.6mm
    • Seatclamp: Scape Close 34.9mm
    • Weight: 8,15kg
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med ny bjornh :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Takker :)
    Min første racer noensinne, så blir spennende dette her :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.244
    Antall liker
    9.117
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    bjornh skrev:
    Plutselig var det gøy med sykkel igjen. I fjor syntes jeg det var et ork.
    Shiny kit syndrome. ;D
    Hehe. Ja det er noe med akkurat det. Jeg skulle på død og liv sykle opp alle bakkene, slik jeg pleide for noen år tilbake da jeg syklet på den gamle Nakamuraen min. Litt dårlig form? -ja! kom opp bakkene på Tromsøya og vel hjemme der var det bare å spy! Et par sånne dager til så begynner formen å bedre seg.

    thomand skrev:
    Gratulerer med ny bjornh :)
    Takk! Men det er sykkelen som er ny, ikke bjornh'en. Han er litt eldre enn sykkelen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.244
    Antall liker
    9.117
    Torget vurderinger
    1
    thomand skrev:
    Da ble det jaggu ny sykkel på undertegnede også :)
    Med litt flaks så kommer den før helga



    Features:
    • Frame: HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable Routing
    • Fork: Easton EC70 SL CNT Carbon 1 1/8“ - 1 1/2“
    • Headset: FSA Orbit Z-T
    • Stem: FSA OS190 Oversized
    • Handlebars: FSA Wing Compact Oversized
    • Bar Tape: Cube Grip Control
    • Rear Derailleur: Shimano Ultegra RD-6700SS
    • Front Derailleur: Shimano Ultegra FD-6700BL 2-speed, Clamp 34.9mm
    • STI: Shimano Ultegra ST-6700, 10-speed
    • Brakes: Shimano Ultegra BR-6700
    • Chainset: FSA Gossamer Pro Megaexo Compact 50x34, Press-Fit BB
    • Cassette: Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
    • Chain: Shimano Ultegra CN-6700
    • Wheelset: Easton Vista SL
    • Tyres: Schwalbe Ultremo 23x622
    • Tubes: Schwalbe RR light SV20
    • Rim Tape: None
    • Pedals: None
    • Saddle: RFR Natural Shape 0.1 R
    • Seatpost: FSA SL280 31.6mm
    • Seatclamp: Scape Close 34.9mm
    • Weight: 8,15kg
    ...det var svære greier det der..! Gratulerer! :D
     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Da venter jeg spent på denne pakken fra USA. Skal brukes som transporteringsmiddel til jobben, og til den (nesten) årlige sykkelturen i Italia.

     
    M

    musicus

    Gjest
    Noen som har erfaring med å handle sykler fra England? ser det er maange tusenlapper å spare på pris vs Sverige, ikke behöver man noe tull og töys heller, siden det er innen EU ;)...

    Har sett at disse har gode priser på de/den sykkelen jeg kunne tenkt meg



    http://www.evanscycles.com/

    mvh
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    osan skrev:
    Da venter jeg spent på denne pakken fra USA. Skal brukes som transporteringsmiddel til jobben, og til den (nesten) årlige sykkelturen i Italia.

    Elegant og oldschool! Er det stål?
     
    N

    nb

    Gjest
    musicus skrev:
    Noen som har erfaring med å handle sykler fra England? ser det er maange tusenlapper å spare på pris vs Sverige, ikke behöver man noe tull og töys heller, siden det er innen EU ;)...
    Ikke prøvd selv, men fra en seriøs forhandler burde jo det være helt problemfritt. Koster nok en del i frakt siden det er "bulky item", men pundet er billig om dagen så som du sier nok en del penger å spare der. "Alt" på en sykkel er standardvare, så om den bare kommer frem er det jo ikke noe problem at den er kjøpt i utlandet.

    Vet ikke hva som er vanlig i Sverige, men i Norge er det i alle fall en del forskjell på veiledende og faktisk pris, i alle fall på de litt dyrere modellene. Sportsbutikkene har som regel en del å gå på om man forhandler litt. Enkelte sportsbutikker gir generell rabatt på 15% eller 20% bare man jobber i Telenor, Brannvesenet eller whatever. Min Cannondale hadde listepris på 26k, jeg betalte 18k for den på Oslo Sportslager. Riktig nok mot slutten av sesongen.

    En liten, men litt off-topic, historie i den sammenheg: Jeg skulle ha meg ny skihjelm og gikk på Sport1 i Oslo. Tidligere var det Anton Sport, og som SATS-medlem har jeg 15% hos Anton Sport. Jeg tenkte ikke videre over det, og nevnte den rabatten da jeg skulle betale. Ekspeditøren sa "Strengt tatt var vel den rabatten med den forrige butikken som lå her, men ok, du skal få den" og slo av de 15%.
     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    .tore. skrev:
    osan skrev:
    Da venter jeg spent på denne pakken fra USA. Skal brukes som transporteringsmiddel til jobben, og til den (nesten) årlige sykkelturen i Italia.

    Elegant og oldschool! Er det stål?
    Jepp, det er stål. Får vel ta på en Brooks sadel så ser den enda mer gammeldags ut ;-) Den heter Surly CrossCheck.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn