Sykkelsesongen 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    nb skrev:
    musicus skrev:
    Noen som har erfaring med å handle sykler fra England? ser det er maange tusenlapper å spare på pris vs Sverige, ikke behöver man noe tull og töys heller, siden det er innen EU ;)...
    Ikke prøvd selv, men fra en seriøs forhandler burde jo det være helt problemfritt. Koster nok en del i frakt siden det er "bulky item", men pundet er billig om dagen så som du sier nok en del penger å spare der. "Alt" på en sykkel er standardvare, så om den bare kommer frem er det jo ikke noe problem at den er kjøpt i utlandet.

    Vet ikke hva som er vanlig i Sverige, men i Norge er det i alle fall en del forskjell på veiledende og faktisk pris, i alle fall på de litt dyrere modellene. Sportsbutikkene har som regel en del å gå på om man forhandler litt. Enkelte sportsbutikker gir generell rabatt på 15% eller 20% bare man jobber i Telenor, Brannvesenet eller whatever. Min Cannondale hadde listepris på 26k, jeg betalte 18k for den på Oslo Sportslager. Riktig nok mot slutten av sesongen.

    En liten, men litt off-topic, historie i den sammenheg: Jeg skulle ha meg ny skihjelm og gikk på Sport1 i Oslo. Tidligere var det Anton Sport, og som SATS-medlem har jeg 15% hos Anton Sport. Jeg tenkte ikke videre over det, og nevnte den rabatten da jeg skulle betale. Ekspeditøren sa "Strengt tatt var vel den rabatten med den forrige butikken som lå her, men ok, du skal få den" og slo av de 15%.
    Forhandleren sier seg gi gratis frakt på orderer over 1000 pund, og den aktuelle sykkelen overstiger det. Regner man dagens pund pris er det faktisk opp mot 10K vs Svenske priser å spare på den aktuelle modellen jeg linket til, de sier seg også å gjöre klar sykkelen i störst mulig grad för den sendes, höres jo enkelt og smertefritt ut det. Nesten så man synes det er for greit, hvor er haken likssom.

    mvh
     
    N

    nb

    Gjest
    musicus skrev:
    Forhandleren sier seg gi gratis frakt på orderer over 1000 pund, og den aktuelle sykkelen overstiger det. Regner man dagens pund pris er det faktisk opp mot 10K vs Svenske priser å spare på den aktuelle modellen jeg linket til, de sier seg også å gjöre klar sykkelen i störst mulig grad för den sendes, höres jo enkelt og smertefritt ut det. Nesten så man synes det er for greit, hvor er haken likssom.
    Det hørtest mye ut, men på en annen side så kan prisene på sportsutstyr variere ganske mye rundt om i verden. At de gir gratis frakt synest jeg er litt merkelig, regner med det koster en del å sende en slik, men de gjør jo det kun på ordrer over 1000 pund som er en del.

    Om det er Kona Deluxe 2010 så synest jeg ikke prisen ser urimelig lav ut i England, snarere at den er urimelig høy i Sverige om det er 10k forskjell (koster 1800 pund om jeg ser på riktig modell). Utstyrgruppen er ikke av de mest fancy (XT og SLX) så om denne koster over 25k i Sverige så fremstår den for meg som veldig overpriset hos söta bror. Men kanskje jeg ser på feil modell? jeg synest nesten 1800 pund hørtest litt mye ut også jeg, men vet ikke hvordan Kona vanligvis prises... Min Cannondale kostet omtrent det samme, og Cannondale går for å ha dyre rammer - jeg har XT og XTR-utstyr over hele fjøla.
     
    M

    musicus

    Gjest
    nb skrev:
    musicus skrev:
    Forhandleren sier seg gi gratis frakt på orderer over 1000 pund, og den aktuelle sykkelen overstiger det. Regner man dagens pund pris er det faktisk opp mot 10K vs Svenske priser å spare på den aktuelle modellen jeg linket til, de sier seg også å gjöre klar sykkelen i störst mulig grad för den sendes, höres jo enkelt og smertefritt ut det. Nesten så man synes det er for greit, hvor er haken likssom.
    Det hørtest mye ut, men på en annen side så kan prisene på sportsutstyr variere ganske mye rundt om i verden. At de gir gratis frakt synest jeg er litt merkelig, regner med det koster en del å sende en slik, men de gjør jo det kun på ordrer over 1000 pund som er en del.

    Om det er Kona Deluxe 2010 så synest jeg ikke prisen ser urimelig lav ut i England, snarere at den er urimelig høy i Sverige om det er 10k forskjell (koster 1800 pund om jeg ser på riktig modell). Utstyrgruppen er ikke av de mest fancy (XT og SLX) så om denne koster over 25k i Sverige så fremstår den for meg som veldig overpriset hos söta bror. Men kanskje jeg ser på feil modell? jeg synest nesten 1800 pund hørtest litt mye ut også jeg, men vet ikke hvordan Kona vanligvis prises... Min Cannondale kostet omtrent det samme, og Cannondale går for å ha dyre rammer - jeg har XT og XTR-utstyr over hele fjøla.
    Du ser på rett modell, Kona Kula Delux, og den koster ca 25K i Sverige (2010 Mod). Jeg kjenner ikke lengre så godt til Cannondale, men min stjålne Explosif erstattet en Cannondale til ca 12000,-, for 15 år siden (Husker ikke modell betegnelsen) Kona er vel kjent for å selge gode pakker til en grei pris, XT er jo bra SLX er jo oppgradering av gamle LX, så det holder seg innenfor det som er akseptabelt, imo.

    Ca 2000£ (eller 18 000,-) er det man får gi for modellen Kula Gold i Sverige, og kan jeg få en modellen over (Kula Delux) til en mindre pris så er det selvsagt mer interessant. Utstyrmessig rekker XT/SLX langt med mitt kjøremønster og stil for tiden, man har blitt elder siden man raste som en hodeløs tulling rundt i skogen ;D ...

    mvh
     
    N

    nb

    Gjest
    musicus skrev:
    Du ser på rett modelle Kona Kula Delux,og den koster ca 25K i Sverige. Jeg kjenner ikke lengre så godt til Cannondale, min stjålne Explosif erstattet en Cannondale til ca 12000,- for 15 år siden (Husker ikke modell betegnelsen) Kona er vel kjent for å selge gode pakker, til en grei pris, XT er jo bra slx er jo oppgradert gamle LX, så det holder seg innenfor det som er akseptabelt, imo.

    1800£ er det man får gi for modellen Kula Gold i Sverige, og kan jeg få en modlel over til den prisen så er det selvsagt mer interessant. Utstyrmessig rekker XT/SLX langt med mitt kjøremønster og stil for tiden, man har blitt elder siden man raste som en hodeløs tulling rundt i skogen ;D ...
    mvh
    Joda, det er absolutt en bra utstyrsgruppe på sykkelen du vurderer - men jeg mente bare at til prisen kunne man kanskje vente enda litt mer, det var egentlig det jeg prøvde å si, om en på en noe krøkkete måte... 25k i Sverige hørest i alle fall veldig dyrt ut synest jeg.

    Og den så barsk ut, det teller også litt...
     
    M

    musicus

    Gjest
    nb skrev:
    musicus skrev:
    Du ser på rett modelle Kona Kula Delux,og den koster ca 25K i Sverige. Jeg kjenner ikke lengre så godt til Cannondale, min stjålne Explosif erstattet en Cannondale til ca 12000,- for 15 år siden (Husker ikke modell betegnelsen) Kona er vel kjent for å selge gode pakker, til en grei pris, XT er jo bra slx er jo oppgradert gamle LX, så det holder seg innenfor det som er akseptabelt, imo.

    1800£ er det man får gi for modellen Kula Gold i Sverige, og kan jeg få en modlel over til den prisen så er det selvsagt mer interessant. Utstyrmessig rekker XT/SLX langt med mitt kjøremønster og stil for tiden, man har blitt elder siden man raste som en hodeløs tulling rundt i skogen ;D ...
    mvh
    Joda, det er absolutt en bra utstyrsgruppe på sykkelen du vurderer - men jeg mente bare at til prisen kunne man kanskje vente enda litt mer, det var egentlig det jeg prøvde å si, om en på en noe krøkkete måte... 25k i Sverige hørest i alle fall veldig dyrt ut synest jeg.

    Og den så barsk ut, det teller også litt...
    Jeg liker rammene til Kona, geometrien og kjøre egenskapene passer meg meget godt, og de har iaf, lagd gode rammer tidligere, ikke uvanlig med 10-12 år gamle sykler rundt om.
    Skal man ha XTR så er man oppe på Kona Kula Supreme (2009) den ligger på ca 50 000,- Sek, eller til rett under 5000£ rundt om har jeg sett, den kan man få en riktig god pris på nu, om man bestiller fra Sør Afrika ;D..

    mvh
     
    N

    nb

    Gjest
    musicus skrev:
    Jeg liker rammene til Kona, geometrien og kjøre egenskapene passer meg meget godt, og de har iaf, lagd gode rammer tidligere, ikke uvanlig med 10-12 år gamle sykler rundt om.
    Skal man ha XTR så er man oppe på Kona Kula Supreme (2009) den ligger på ca 50 000,- Sek, eller til rett under 5000£ rundt om har jeg sett, den kan man få en riktig god pris på nu, om man bestiller fra Sør Afrika ;D..

    mvh
    God rammegeometri er det absolutt viktigste, resten kan alltids oppgraderes om man ønsker det. Jeg ble fortalt av en fyr (om det stemmer vet jeg ikke) at det kan være bedre å ha XT enn XTR-utstyr, det er marginalt tyngre, men krever mindre justering. Vet ikke om det faktisk er tilfelle, jeg har XTR bakgir og det har oppført seg eksemplarisk, til liks med resten som er XT.

    Selgeren av min Cannondale kunne nesten garantere meg at om jeg er i en ulykke hvor rammen blir ødelagt, så vil ikke jeg være i stand til å sykle, jeg burde være fornøyd med å være i live;) Gode rammer holder lenge og er en fin basis å ha.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    nb skrev:
    musicus skrev:
    Forhandleren sier seg gi gratis frakt på orderer over 1000 pund, og den aktuelle sykkelen overstiger det. Regner man dagens pund pris er det faktisk opp mot 10K vs Svenske priser å spare på den aktuelle modellen jeg linket til, de sier seg også å gjöre klar sykkelen i störst mulig grad för den sendes, höres jo enkelt og smertefritt ut det. Nesten så man synes det er for greit, hvor er haken likssom.
    Det hørtest mye ut, men på en annen side så kan prisene på sportsutstyr variere ganske mye rundt om i verden. At de gir gratis frakt synest jeg er litt merkelig, regner med det koster en del å sende en slik, men de gjør jo det kun på ordrer over 1000 pund som er en del.

    Om det er Kona Deluxe 2010 så synest jeg ikke prisen ser urimelig lav ut i England, snarere at den er urimelig høy i Sverige om det er 10k forskjell (koster 1800 pund om jeg ser på riktig modell). Utstyrgruppen er ikke av de mest fancy (XT og SLX) så om denne koster over 25k i Sverige så fremstår den for meg som veldig overpriset hos söta bror. Men kanskje jeg ser på feil modell? jeg synest nesten 1800 pund hørtest litt mye ut også jeg, men vet ikke hvordan Kona vanligvis prises... Min Cannondale kostet omtrent det samme, og Cannondale går for å ha dyre rammer - jeg har XT og XTR-utstyr over hele fjøla.
    Cannondale går for å ha gode fremfor dyre rammer.
    En Cannondale CAAD9 ramme får en kjøpt ny av norsk forhandler for rundt 6000 kroner, det er langt fra dyrt.

    Begge merkene er gode og tøffe men personlig ville jeg nok valgt Kona siden jeg forbinder Cannondale med klyser på Aker brygge.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.393
    Antall liker
    11.230
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Lang og innholdsrik tråd.
    Kort spørsmål for en nybegynner:

    Kunne tenke meg å starte å trene litt (mosjonere) med en treningsracer.
    Pris - ca 10k tenker jeg. Er 177 cm høy - litt kraftig (ikke lubben ;) )

    Noen anbefalinger? Kommer aldri til å stille opp i noen løp. Ikke mosjonsløp heller tenker jeg.

    Kanskje svart på tidligere i tråden men orker ikke gå gjennom 9 sider.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    nb skrev:
    musicus skrev:
    Jeg liker rammene til Kona, geometrien og kjøre egenskapene passer meg meget godt, og de har iaf, lagd gode rammer tidligere, ikke uvanlig med 10-12 år gamle sykler rundt om.
    Skal man ha XTR så er man oppe på Kona Kula Supreme (2009) den ligger på ca 50 000,- Sek, eller til rett under 5000£ rundt om har jeg sett, den kan man få en riktig god pris på nu, om man bestiller fra Sør Afrika ;D..

    mvh
    God rammegeometri er det absolutt viktigste, resten kan alltids oppgraderes om man ønsker det. Jeg ble fortalt av en fyr (om det stemmer vet jeg ikke) at det kan være bedre å ha XT enn XTR-utstyr, det er marginalt tyngre, men krever mindre justering. Vet ikke om det faktisk er tilfelle, jeg har XTR bakgir og det har oppført seg eksemplarisk, til liks med resten som er XT.

    Selgeren av min Cannondale kunne nesten garantere meg at om jeg er i en ulykke hvor rammen blir ødelagt, så vil ikke jeg være i stand til å sykle, jeg burde være fornøyd med å være i live;) Gode rammer holder lenge og er en fin basis å ha.
    Når en skal handle nye slitedeler er det mye billigere å kjøre med XT enn XTR iallfall. Mange sykkelprodusenter selger nye XTR og XO sykler med kassetter i XT klassen. Ola Dunk ser kun på girvekslere når han handler sykkel.

    På hardtailen min som har en miks av X0 og XTR valgte jeg å montere XT kjede og kassett i år siden besparelsen av kroner var så stor sammenlignet med vektbesparelsen.
     
    N

    nb

    Gjest
    Anonym skrev:
    På hardtailen min som har en miks av X0 og XTR valgte jeg å montere XT kjede og kassett i år siden besparelsen av kroner var så stor sammenlignet med vektbesparelsen.
    Ja, den inverse kiloprisen er ganske brutal på sykkeldeler...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    bambadoo skrev:
    Lang og innholdsrik tråd.
    Kort spørsmål for en nybegynner:

    Kunne tenke meg å starte å trene litt (mosjonere) med en treningsracer.
    Pris - ca 10k tenker jeg. Er 177 cm høy - litt kraftig (ikke lubben ;) )

    Noen anbefalinger? Kommer aldri til å stille opp i noen løp. Ikke mosjonsløp heller tenker jeg.

    Kanskje svart på tidligere i tråden men orker ikke gå gjennom 9 sider.
    Cannondale CAAD9 med 105 gruppe og trippel eller kompaktkrank.

    Den jeg ville kjøpt hvis jeg skulle handlet i dag iallfall.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    White er det nye sykkelmerket til XXL. Kjenner ikke til merket, men de får gode skussmål mot lignende prisede sykler hvis du googler litt.
    Utstyret er det vel ikke mye og si på til prisen.
    Synes Cannondale forslaget var bra!!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Noen som har tips til bra førstegangs fixed-bike?
    Har sett på SPECIALIZED Langster, Globe Roll og Kona Paddy Wagon.
    Pris opp til 6000,-
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    bambadoo skrev:
    Takk for tips. Som sagt. Er totalt grønn når det gjelder dette.

    XXL har også noen på lager.
    http://www.xxl.no/white-bikes/landeveissykler/rr-pro-ultegra-cd-landeveissykkel-10-1058821

    Er det noe? Eller bare dritt?
    XXL og G-Sport/Intersport er vel de som leverer mest for pengene så du går nok ikke feil ved å handle der.

    Men den jeg tipset deg om koster 12k med 105 gruppe og da har du en av de beste aluminiumsrammene på markedet dersom du noensinne ønsker å bygge videre.

    Jeg kjøpte en Fuji når jeg kjøpte meg racer, blir litt i samme gate som White. Den har fungert eksemplarisk men det å bygge videre på den er ikke det som frister meg mest.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Brasse skrev:
    Noen som har tips til bra førstegangs fixed-bike?
    Har sett på SPECIALIZED Langster, Globe Roll og Kona Paddy Wagon.
    Pris opp til 6000,-
    AK27 her på forumet har Langster så du kan høre med han.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Har du erfaringer med den, osan? Er mye å velge i om jeg går utenlands, men er jo litt porto + moms.
     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Nei. Har hverken erfaring med denne sykkelen eller fixi. Har en bestilling inne på en annen Surly.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Denne Fuji'en er også et alternativ, prisen er ivertfall ingenting å si på, 4800 kr levert fra England inkl. moms.
    Noe som virker som går igjen på alle disse "merke-fixiene" er at de har for lange crank armer og for lette gir, men det er jo en smal sak å fikse.

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.853
    Antall liker
    23.990
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Denne Fuji'en er også et alternativ, prisen er ivertfall ingenting å si på, 4800 kr levert fra England inkl. moms.

    Pen var den også.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Og her er sykkelen fra Globe (Specialized-brand): Roll 1. Koster også 4800 ferdig levert til Norge (koster 6200 her til lands). En annen geometri enn Fujien.

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.137
    Antall liker
    8.765
    Torget vurderinger
    1
    Stakkars baller..!! ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Bretter de bak og fester med tape, no worries :-*
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ville kostet på meg forbrems ved kjøp av fixie....
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Klart man må ha forbrems, noe annet ville vært en lek med døden.
    En kompis mista kjedet ned fra Holmenkollen på sin fixie, det var visstnok mer enn spennende uten bremser.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    I dag var det ikke min dag på sykkelsetet. Hadde en plan om å sykle med landeveissykkelen men fant ikke dekkspakene, tok istedenfor ut stisykkelen og brakk en eike, for å toppe det kjører jeg slangeløst på den sykkelen....
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Kjekt med custumbygde hjul, sendte en mail til hjulbyggeren og etter 2 minutter fikk jeg svar, bytter eike for meg og går over hjulet mot at jeg dekker porto :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.853
    Antall liker
    23.990
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Appen heter Cyclemeter. Var det 29 kroner den kostet tro?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hvorfor fixed? Fordi det er dritgøy! Helt unik følelse å være så "i ett" med sykkelen. I byen er det fantastisk, akselerasjonen ut av lyskryss er vanskelig å matche med "vanlig" sykkel.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Ok Brasse, tror deg på ditt ord. Man får sikkert også veldig flott benmusklatur til strandturen på den måten også ;)

    Cycklemeter er nå på plass i itunes, klar til nedlasting i telefongen. Har ikke benyttet gps-funksjonaliteten i telefonen enda. Er det snakk om en ekte, frittstående gps, eller jukser den med å støtte seg på basestasjoner eller noe annet? Krever gps-bruk nettilgang?

    Mvh
    Sniff
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.864
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Singlespeed eller hardcorevarianten fixie må vel nesten prøves for at man skal forstå hva som er vitsen.

    Startet med SS i 2004 og har hatt det kjempemoro. Sykler hovedsaklig stier i skogen. Det å ikke ha gir (eller dempere fram/bak) å stole på for å komme seg opp bakker gir ekstra motivasjon. Du er alene mot, eller med underlaget. Du kan ikke slappe av i motbakker, men må mobilisere alt du har for å komme opp og videre. Klarer du det, får du den gode flyten og smilet. ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    2.556
    Torget vurderinger
    4
    Tror det er på tide å bytte ut min 6 år gamle hardtail. Så mange komponenter som bør byttes at det ikke er verdt det. Dessuten har jeg lyst på en fulldempet sykkel.

    Vurderer denne, i en litt mindre gul farge...



    Santa Cruz - Blur LT

    http://www.santacruzbicycles.com/blurlt/#gallery.php

    Men først skal skisesongen avsluttes med en uke i Sunnmørsalpene :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.137
    Antall liker
    8.765
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    Singlespeed eller hardcorevarianten fixie må vel nesten prøves for at man skal forstå hva som er vitsen.

    Startet med SS i 2004 og har hatt det kjempemoro. Sykler hovedsaklig stier i skogen. Det å ikke ha gir (eller dempere fram/bak) å stole på for å komme seg opp bakker gir ekstra motivasjon. Du er alene mot, eller med underlaget. Du kan ikke slappe av i motbakker, men må mobilisere alt du har for å komme opp og videre. Klarer du det, får du den gode flyten og smilet. ;D
    Flytt til Tromsø!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.137
    Antall liker
    8.765
    Torget vurderinger
    1
    Med singelspeed og masser av bratte motbakker..? -joda, bare å tråkke på. ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn