Da.Sniff skrev:Er det snakk om en ekte, frittstående gps,
Njet.eller jukser den med å støtte seg på basestasjoner eller noe annet?
Njet.Krever gps-bruk nettilgang?
Kneet er fremdeles dårlig, men jeg testet det på en liten tur (ca 1 mil) i går, og det holdt (så vidt) når jeg unngikk lange bakker og syklet på lette gir. Så da får jeg kanskje brukt Bianchien min i år likevel. Men lange turer med harde bakker ser det ut som om jeg må stå over. Jaja - i min alder får man bare glede seg over det som virker heller enn å ergre seg over det som ikke gjør det...otare skrev:Jeg hadde sett fram til å starte syklingen, men en MR av høyre kne viste ganske fort at det kan jeg bare glemme. Det spørs om ortopedene kan fikse det - kanskje jeg må selge sykkelen
Utvilsomt en tøff sykkel du vil få mye glede ut av. Selv om det er langt fra vedlikeholdsfritt er det stort sett bare glede med en fulldemper.kjoenik skrev:Tror det er på tide å bytte ut min 6 år gamle hardtail. Så mange komponenter som bør byttes at det ikke er verdt det. Dessuten har jeg lyst på en fulldempet sykkel.
Vurderer denne, i en litt mindre gul farge...
Santa Cruz - Blur LT
http://www.santacruzbicycles.com/blurlt/#gallery.php
Men først skal skisesongen avsluttes med en uke i Sunnmørsalpene
Har Intense noen forhandler i Norge (klarte ikke å finne ut på nettet)?Anonym skrev:Utvilsomt en tøff sykkel du vil få mye glede ut av. Selv om det er langt fra vedlikeholdsfritt er det stort sett bare glede med en fulldemper.kjoenik skrev:Tror det er på tide å bytte ut min 6 år gamle hardtail. Så mange komponenter som bør byttes at det ikke er verdt det. Dessuten har jeg lyst på en fulldempet sykkel.
Vurderer denne, i en litt mindre gul farge...
Santa Cruz - Blur LT
http://www.santacruzbicycles.com/blurlt/#gallery.php
Men først skal skisesongen avsluttes med en uke i Sunnmørsalpene
Jeg har selv en sykkel som er veldig lik Blur LT (geometri og demperoppheng) og du verden så moro det er nedover med den. Her ser du en sammenligning: http://dhreno.wordpress.com/2006/11/20/intense-55-vs-santa-cruz-blur-lt/
Det har de: http://dogstar.no/kjoenik skrev:Har Intense noen forhandler i Norge (klarte ikke å finne ut på nettet)?Anonym skrev:Utvilsomt en tøff sykkel du vil få mye glede ut av. Selv om det er langt fra vedlikeholdsfritt er det stort sett bare glede med en fulldemper.kjoenik skrev:Tror det er på tide å bytte ut min 6 år gamle hardtail. Så mange komponenter som bør byttes at det ikke er verdt det. Dessuten har jeg lyst på en fulldempet sykkel.
Vurderer denne, i en litt mindre gul farge...
Santa Cruz - Blur LT
http://www.santacruzbicycles.com/blurlt/#gallery.php
Men først skal skisesongen avsluttes med en uke i Sunnmørsalpene
Jeg har selv en sykkel som er veldig lik Blur LT (geometri og demperoppheng) og du verden så moro det er nedover med den. Her ser du en sammenligning: http://dhreno.wordpress.com/2006/11/20/intense-55-vs-santa-cruz-blur-lt/
HR-app bruker Location funksjonen for å få tilgang til navigasjonsdata.Sniff skrev:Interessant, men ikke helt. Det er vel ikke mulig å kjøre to apps om gangen, så man må velge her mellom puls og gps. Hadde vært utrolig lekkert med oversikt over løype, fart og hr.
Mvh
Sniff
Greit nok men det fungerer dårlig i oppoverbakke på smale og svingete bygdeveier, Da må man presse seg forbi og hvis det kommer møtende traffik må en squeeze sykkelistene for å komme inn på riktig kjørebane i tide.Valentino skrev:To og to i bredden, el_mariachi.
Jeg er egentlig luta lei av at folk ikke gidder sette seg inn i hvorfor, men siden det er deg:
Syklister skal etter (anbefaling fra myndighetene) ligge 1-1.5m fra hvitstripa for sin egen sikkerhet. Da må annen trafikk over i motgående kjørefelt ved forbikjøring, akkurat som når de skal forbi andre kjøretøy. Og når syklisten ligger 1-1.5m fra hvitstripa er det plass til en til innenfor. Et sykkelfelt blir halvparten så langt når man kjører to i bredden.
Jeg er et av de lokale fantomene. Du så meg kanskje i går?
I følge rådende kjøreregler burde du da vel ikke kjøre forbi. Alternativt vente til syklistene slipper deg forbi.el_mariachi skrev:Greit nok men det fungerer dårlig i oppoverbakke på smale og svingete bygdeveier, Da må man presse seg forbi og hvis det kommer møtende traffik må en squeeze sykkelistene for å komme inn på riktig kjørebane i tide.
Hvis det skal flisespikkes så skal vel sykkelistene bruke gang og sykkelstien?nb skrev:I følge rådende kjøreregler burde du da vel ikke kjøre forbi. Alternativt vente til syklistene slipper deg forbi.el_mariachi skrev:Greit nok men det fungerer dårlig i oppoverbakke på smale og svingete bygdeveier, Da må man presse seg forbi og hvis det kommer møtende traffik må en squeeze sykkelistene for å komme inn på riktig kjørebane i tide.
Selvsagt, det er nok av idioter på to hjul også. Men om noen velger å foreta en farlig forbikjøring forbi syklister er det vedkommende som bruker hodet minst.el_mariachi skrev:Det er vel lov å bruke hodet? Dette gjelder vel sykkelistene også.
Hvis det skal flisespikkes så kan syklistene bruke gang- og sykkelveien.el_mariachi skrev:Hvis det skal flisespikkes så skal vel sykkelistene bruke gang og sykkelstien?
De kjører antakelig som de sykler.otare skrev:En annen ting er at svært mange syklister står på sine krav i trafikken, uten å samtidig utføre sine plikter. Så de krever å bli behandlet som en bil, men viser ikke de hensyn for andre trafikanter som en bilfører er pålagt.
kjoenik skrev:Har Intense noen forhandler i Norge (klarte ikke å finne ut på nettet)?
Joda, har vært mye innom den side siste uken... Leser meg opp på emnet "fulldempede stisykler". Og som Anonym sier, mye fint utstyr der ute. Men det er også ganske overveldende.C. Alshus skrev:kjoenik skrev:Har Intense noen forhandler i Norge (klarte ikke å finne ut på nettet)?
www.terrengsykkel.no er forumet du skal ssjekke ut om du trenger hjelp blant sykler.
Dogstar ved Ole Blokhus gir fabelaktig service og kan anbefales.
Hilsen Christian som ikke har Intense.
Det er nesten mer flaks enn man våger håpe på, samboen sa for noen dager sien at den kunne jeg bare glemme, det stjeles ca 70 000 sykler i Sverige i året, jeg sa at den ser jeg igjen, uken var lang, og hun var litt sliten, men hun er på vei hjem igjen ;D ;D ;D...Valentino skrev:
Utfor, dropping og dirtjump blir regnet som ekstremsport. I virkeligheten er det selvsagt landevei som er ekstremsport. Det er i alle fall det som gjør meg mest redd!nb skrev:Syklister og norske bilister er en dårlig match. Tor Hushovd var det vel som sa at alle nær-døden-opplevelser han har hatt på sykkel i trafikken har vært i Norge. Sør i Europa tar bilistene hensyn på en helt annen måte, og de skjønner nok en del mere av hva som foregår også. Jeg har kjørt Col du Tourmalet (vel og merke i bil) og det var et hav av syklister og ikke den bredeste veien i verden, men det gikk helt fint for det.
Gratulerer! Dette var morsomt å høremusicus skrev:Vel, hva skal man si, det finnes rettvisa i verden!!!!
...
mvh
Takker så mye, spesiellt når man ikke var sugen på ny sykkel men ville beholde den gamle gode og mekke litt på den så var dette särdeles kult, og tilfredstillede.OAlex skrev:Gratulerer! Dette var morsomt å høremusicus skrev:Vel, hva skal man si, det finnes rettvisa i verden!!!!
...
mvh
Mvh Ola
På min kom den også sånn. Dvs pekefinger girer opp, tommel girer ned. Jeg syns det er bedre sånn, men du får en viss tilvenningsperiode.bjornh skrev:Oppdaget for noen dager siden at giret bak er montert "omvendt" av det foran, slik at når du skal gire opp -så girer du ned og omvendt. Skal innom reparatøren og få skiftet vaierne riktig, pluss justert giret i 3/4 siden det hakker litt. Ellers: kjempesykkel. Sykkelhjelm og briller er tatt fram, så skallen er mest mulig intakt etter eventuelle fullkontakt ulykker! ;D
Hipp hipp osv.musicus skrev:Vel, hva skal man si, det finnes rettvisa i verden!!!!
PÅ vei inn til stan i eftermiddag for å møte noen fra OVK (Oslo Vinyl Klubb) på Gøteborg besøk tar man vagnen inn mot stan og i retning Bengans skivhandel.
Omtrent vid Majornas vagnhall ser man fra sitt sete i spårvagnen noe man drar kjensel på, en som syklar på? ja akkurat, min Kona Explosif, man hinner av vagnen lite i førkant ved neste stopp, stopper opp personen og spør det sedvanlige i en slik sammenheng.
Summan av mumman: mens man holder igjen sykkelen ringer man polisen, men personen, med sine to ankomne og lett hotande kompiser, vågar selvsagt ikke stanna kvar tills Polisen kommer, og, man får igjen sin sykkel.
Det finnes tydligen rettvisa i verden, og etter en ukes savn, er hun atter hjemme, (snart iaf) og skal pleies etter beste evne ;D ;D ;D....
mvh