Sykkelsesongen 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    Sniff skrev:
    musicus skrev:
    Vel, hva skal man si, det finnes rettvisa i verden!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    PÅ vei inn til stan i eftermiddag for å møte noen fra OVK (Oslo Vinyl Klubb) på Gøteborg besøk tar man vagnen inn mot stan og i retning Bengans skivhandel.
    Omtrent vid Majornas vagnhall ser man fra sitt sete i spårvagnen noe man drar kjensel på, en som syklar på? ja akkurat, min Kona Explosif, man hinner av vagnen lite i førkant ved neste stopp, stopper opp personen og spør det sedvanlige i en slik sammenheng.

    Summan av mumman: mens man holder igjen sykkelen ringer man polisen, men personen, med sine to ankomne og lett hotande kompiser, vågar selvsagt ikke stanna kvar tills Polisen kommer, og, man får igjen sin sykkel.
    Det finnes tydligen rettvisa i verden, og etter en ukes savn, er hun atter hjemme, (snart iaf) og skal pleies etter beste evne ;D ;D ;D....



    mvh
    Hipp hipp osv.
    Mvh
    Sniff
    ;D ;D ;D

    mvh
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.299
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    103 km i dag. En tur ut på Neslandet, forbi finansministerens, så Moelv, Næroset og hjem. Fin tur, men det er uvant langt, gitt.

    Kjedelig at Vinokurov vant L-B-L. Men det var en flott finale.

    Har en kompis som skal selge en gul/hvit/svart Pinarello Prince 56cm ramme med Cinelli Neo styre og stem for 25k. Skulle det ha interresse send meg pm.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Årets første "langtur" på racer i dag, ikke det at det ble så langt.
    64 km i småkupert terreng og turen gikk på i underkant av 2,5 time, syklet alene.

    Det kan bare gå raskere....
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Fire mil på racern. Starta i solskinn men nådde såvidt døra hjemme før det begynte å snø. April nordpå er lunefull tid.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Da var cuben i hus :D
    Ble montering i kveld, så har ikke fått prøvd den enda, men nå står den ihvertfall klar for avgang :)
    Gleder meg ganske godt over middels mye :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    8.607
    Torget vurderinger
    1
    room skrev:
    bjornh skrev:
    Oppdaget for noen dager siden at giret bak er montert "omvendt" av det foran, slik at når du skal gire opp -så girer du ned og omvendt. Skal innom reparatøren og få skiftet vaierne riktig, pluss justert giret i 3/4 siden det hakker litt. Ellers: kjempesykkel. Sykkelhjelm og briller er tatt fram, så skallen er mest mulig intakt etter eventuelle fullkontakt ulykker! ;D
    På min kom den også sånn. Dvs pekefinger girer opp, tommel girer ned. Jeg syns det er bedre sånn, men du får en viss tilvenningsperiode.
    Da var jeg innom sykkelreperatøren og fikk justert girene på Trek Valencia'n. Litt slakk vaier var årsaken til hakkingen i 3. og 4. gir. Ellers fikk jeg vite at girene skal være sånn som jeg tidligere har beskrevet, og at girene funker best slik. Må endre mine vaner, da Nakamura Hybrid funket slik jeg er vant med.



    Foreløpig er det bare korte turer som sykles, og hjelm og briller er funnet frem, men man må jo opp bakkene, og da sykler jeg til jeg spyr. Faktisk. Ikke i superform for tida.
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Et familiemedlem kjøpte denne for noen dager siden. Tidenes beste kjøp til omtrent 20000,-




    Titan/karbon ramme.
    Campa Record.
    Schmolke styre.
    Chris King styrelager.
    Tune setepinne, Concorde sete, nav og indre krankklinge.
    Nokon vaierstrømper.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    En moderne hjelm er fint. Gled deg til finfin passform og god lufting.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er mer enn gjennomsnitt glad i retroting. Har til nå brukt en Marvil hybrid til jobbruk og turer under 4 mil, i kveld får jeg denne retroen i tillegg. Den var hot når jeg gikk på barneskolen, omtrent :D Hybrid med bukkestyre?



     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.391
    Antall liker
    6.106
    Sted
    Holmestrand
    MaHa skrev:
    Jeg er mer enn gjennomsnitt glad i retroting. Har til nå brukt en Marvil hybrid til jobbruk og turer under 4 mil, i kveld får jeg denne retroen i tillegg. Den var hot når jeg gikk på barneskolen, omtrent :D Hybrid med bukkestyre?


    Svithuns ekvivalent til DBS Golden Flash som jeg tråkket rundt på i 15 år? I så fall bør du sjekke stagene opp mot seterøret. De hadde en tendens til å brekke/sprekke. Ellers en trofast følgesvenn som jeg hadde utrolig mye glede av.

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.299
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Husk at du bør kjøpe en hjelm uten skygge til raceren.
    Det er viktig.
    Når landeveisfolk klager på nakkevondt er
    a) skygge på hjelmen, eller
    b) briller hvor øvre del av rammen er for lav slik at man blir tvunget til å løfte hodet for mye
    vanlige årsaker.
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Vi med litt neandertalske trekk sliter litt der ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Valentino skrev:
    Anonym skrev:
    Husk at du bør kjøpe en hjelm uten skygge til raceren.
    Det er viktig.
    Når landeveisfolk klager på nakkevondt er
    a) skygge på hjelmen, eller
    b) briller hvor øvre del av rammen er for lav slik at man blir tvunget til å løfte hodet for mye
    vanlige årsaker.
    Skjønte det etter første turen med den gamle hjelmen. Den har skygge, og var bare ufattelig irriterende.
     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    osan skrev:
    Da venter jeg spent på denne pakken fra USA. Skal brukes som transporteringsmiddel til jobben, og til den (nesten) årlige sykkelturen i Italia.


    Da kom sykkelen til slutt på døren. Da kan jeg parkere Stumpjumperen for jobbtransport langs ring 3, der et jo ikke akkurat det den er skapt for. Fikk faktisk ingen fraktutgifter på den som komensasjon for en forsinket leveranse. Så da kom det 1000$, men får nok en rekning på mva senere.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    musicus skrev:
    Sniff skrev:
    musicus skrev:
    Vel, hva skal man si, det finnes rettvisa i verden!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    PÅ vei inn til stan i eftermiddag for å møte noen fra OVK (Oslo Vinyl Klubb) på Gøteborg besøk tar man vagnen inn mot stan og i retning Bengans skivhandel.
    Omtrent vid Majornas vagnhall ser man fra sitt sete i spårvagnen noe man drar kjensel på, en som syklar på? ja akkurat, min Kona Explosif, man hinner av vagnen lite i førkant ved neste stopp, stopper opp personen og spør det sedvanlige i en slik sammenheng.

    Summan av mumman: mens man holder igjen sykkelen ringer man polisen, men personen, med sine to ankomne og lett hotande kompiser, vågar selvsagt ikke stanna kvar tills Polisen kommer, og, man får igjen sin sykkel.
    Det finnes tydligen rettvisa i verden, og etter en ukes savn, er hun atter hjemme, (snart iaf) og skal pleies etter beste evne ;D ;D ;D....



    mvh
    Hipp hipp osv.
    Mvh
    Sniff
    ;D ;D ;D

    mvh
    Stjele en Kona skulle medført dødstraff. Min Caldera ble rappet for fem år siden - jeg ser fortsatt to ganger på alle sykler som ligner.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Zomby_Woof skrev:
    room skrev:
    Gabriel Rasch er tatt ut på Cervelo laget i Giro`n.. :D
    Mnja... Betyr ikke det egentlig at han er vraka fra Tour'en? :-\
    Det er sikkert en måte å se det på!
    Tar et sykkelløp av gangen..
    Et godt gjennomført Giro kan jo kvalifisere til Tour'en..
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Her har vi redskapet også for 2010. Nytt Extralite styrelager skal installeres. Eksentrisk kranklager er installert. XT kranken er polert. Nytt carbonsete.Skal slankes ned i 7 kg +/-. En god sykkelopplevelse i dress og pensko & i shorts og sneakers. One less car...





     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Setet ditt ser høyt ut Janeb, er du litt stor for rammen?

    Fin sykkel :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    toriamos skrev:
    musicus skrev:
    Sniff skrev:
    musicus skrev:
    Vel, hva skal man si, det finnes rettvisa i verden!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    På vei inn til stan i eftermiddag for å møte noen fra OVK (Oslo Vinyl Klubb) på Gøteborg besøk tar man vagnen inn mot stan og i retning Bengans skivhandel.
    Omtrent vid Majornas vagnhall ser man fra sitt sete i spårvagnen noe man drar kjensel på, en som syklar på? ja akkurat, min Kona Explosif, man hinner av vagnen lite i førkant ved neste stopp, stopper opp personen og spør det sedvanlige i en slik sammenheng.

    Summan av mumman: mens man holder igjen sykkelen ringer man polisen, men personen, med sine to ankomne og lett hotande kompiser, vågar selvsagt ikke stanna kvar tills Polisen kommer, og, man får igjen sin sykkel.
    Det finnes tydligen rettvisa i verden, og etter en ukes savn, er hun atter hjemme, (snart iaf) og skal pleies etter beste evne ;D ;D ;D....



    mvh
    Hipp hipp osv.
    Mvh
    Sniff
    ;D ;D ;D

    mvh
    Stjele en Kona skulle medført dødstraff. Min Caldera ble rappet for fem år siden - jeg ser fortsatt to ganger på alle sykler som ligner.
    Sorry, så ikke denne før nu, jo en viss slags pine burde være obligatorisk ;D...

    Men godt var det at den ikke ble uttdelt dennne gangen da Konaén kom hjem igjen på fredag, da hadde det gått 2 uker siden jeg rapporte den stjålet, så hadde den hatt 1 uke i Politiets varetekt (siden jeg allerede hadde fått forsikringspengene tilhørte den juridisk IF) riktignok noe mer sliten enn da hun forsvsant men etter noen timer med litt små pussling og såpevann var vi nesten oppe på samme standard igjen, nå gjenstår bare litt bytte av pedaler (mine aldrende SPD var bytt ut) og på med orginal sadelen (Fliteén som stod på var ikke pent behandlet under tiden), og litt gear/bremse justeringer så kjører vi igjen...

    mvh
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.260
    Antall liker
    6.513
    janb skrev:
    Eksentrisk kranklager er installert.


    Eksentris? For å heve\senke BB? Ser det er setskruer, hvordan monteres lager\kopper i ramme? Er det europeisk BB?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fordi rammen har vertikal dropout og ikke horisontal må man kunne stramme kjedet. Derfor EBB.
    Det er bare rammens krankhus som har større diameter. Inne dette ligger en sylinder(en høyre og en venstredel festet med to bolter, en fra hver side) med med samme diameter som et normalt krankhus. For å justere kjedestrammingen, løsner man boltene som holder EBBen sammen og vrir på kranken. Naturligvis vil krankhøyden bli noe høyere lavere enn normalt.

     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    emokid skrev:
    janb skrev:
    Eksentrisk kranklager er installert.


    Eksentris? For å heve\senke BB? Ser det er setskruer, hvordan monteres lager\kopper i ramme? Er det europeisk BB?
    Jeg kan bevege akselen "forover" eller "bakover" for å stramme kjedet. Kopper og lager er utenpåliggende og passer i alle krankhus med europeisk BB så vidt jeg vet. Engelske gjenger.

    Ser C.Alshus har en pedagogisk tilnærming til EBB her. Jeg har imidlertid ikke større krankhus diameter. Kun standard diameter. :)
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Anonym skrev:
    Setet ditt ser høyt ut Janeb, er du litt stor for rammen?

    Fin sykkel :)
    Passer meg perfekt til min sykling, men folk står fritt til å synse ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.299
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    janb skrev:
    emokid skrev:
    janb skrev:
    Eksentrisk kranklager er installert.


    Eksentris? For å heve\senke BB? Ser det er setskruer, hvordan monteres lager\kopper i ramme? Er det europeisk BB?
    Jeg kan bevege akselen "forover" eller "bakover" for å stramme kjedet. Kopper og lager er utenpåliggende og passer i alle krankhus med europeisk BB så vidt jeg vet. Engelske gjenger.

    Ser C.Alshus har en pedagogisk tilnærming til EBB her. Jeg har imidlertid ikke større krankhus diameter. Kun standard diameter. :)
    Det var en kul løsning
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Frastjålet sykkelen min!

    Jeg tok go'sykkelen ned til togstasjonen i Drammen i morges på vei til jobb, og når jeg kom tilbake etter jobb så var den borte! :mad:
    Litt surt at vi i går diskuterte at jeg skulle kjøpe en billigsykkel for å bruke til/fra tog, men jeg tok sykkelen ned i dag morges da bilen er lånt bort, og nå er sykkelen borte.
    Fikk kun brukt den 2 turer i år.. :'(

    Det er snakk om en Gary Fisher Big Sur DISC/GS bygget på følgende ramme:


    Dritt start på sykkelsesongen! :'( :'(
     

    Vedlegg

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Valentino skrev:
    janb skrev:
    emokid skrev:
    janb skrev:
    Eksentrisk kranklager er installert.


    Eksentris? For å heve\senke BB? Ser det er setskruer, hvordan monteres lager\kopper i ramme? Er det europeisk BB?
    Jeg kan bevege akselen "forover" eller "bakover" for å stramme kjedet. Kopper og lager er utenpåliggende og passer i alle krankhus med europeisk BB så vidt jeg vet. Engelske gjenger.

    Ser C.Alshus har en pedagogisk tilnærming til EBB her. Jeg har imidlertid ikke større krankhus diameter. Kun standard diameter. :)
    Det var en kul løsning
    - er godt fornøyd estetisk & funksjonellt.

    Skal du konvertere en vanlig sykkelramme til singelspeed uten å gå veien om stygge kjedestrammere er dette greia :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Terka skrev:
    Frastjålet sykkelen min!

    Jeg tok go'sykkelen ned til togstasjonen i Drammen i morges på vei til jobb, og når jeg kom tilbake etter jobb så var den borte! :mad:
    Litt surt at vi i går diskuterte at jeg skulle kjøpe en billigsykkel for å bruke til/fra tog, men jeg tok sykkelen ned i dag morges da bilen er lånt bort, og nå er sykkelen borte.
    Fikk kun brukt den 2 turer i år.. :'(

    Det er snakk om en Gary Fisher Big Sur DISC/GS bygget på følgende ramme:


    Dritt start på sykkelsesongen! :'( :'(
    Aj, det er ikke kult: Det samme jeg opplevde for dröje 2 uker siden. Får håpe du har like mye flaks som jeg, jeg fant noen syklende på min etter 1 uke og fikk stoppet vedkommende, etter to uker hentet jeg ut sykkelen hos Polisen, nu er den nesten like god som för tyveriet.

    Lykke til!!

    mvh
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.299
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Celeste er blitt for gammel. En ung dama blanca er akkurat hva middelaldrende Valentino trenger nå. Sammen skal vi ha det uendelig moro.

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Den titangreie Dag Otto sykler med i programmet sitt, er det ca samme sykkel som Celeste?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.299
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke sett programmet til Dag Otto (jeg går glipp av TV2 som regel). Celeste er en 1996 Titanio Megatubo, samme ramme som ble lansert i 1995 under navnet "110".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn