room skrev:
Jeg overlevde. I Sandviken har vi en sykkelvei som er alternativet til å sykle på motorveien, som er forbudt. Men den veien er litt lenger enn det å ta fortauet, som ikke er en sykkelsti i det hele tatt. Og i alle fall ikke buss-stoppet. En av mine gamle naboer går ofte omveier for å velge et tryggere buss-stopp. Det er aldeles for galt at friske førtiåringer på sykkel skal skremme bort syttiåringer fra sitt lokale buss-stopp, fordi de ikke har balansen til å alltid gå snorrett fremover. Noe som disse friskusenes praksis er avhengig av, hvis de ikke skal havne i en ulykke til slutt.Valentino skrev:Fenomentet gang- og sykkelsti er en i rekken av utallige norske samferdselsfallitter. Håpløs for både fotgjengere og syklister. Godt at du ikke ble meid ned, baluba.
Steike! Passelig dimensjonert vil jeg si. Ellers er det hyggelig at du er enig, men noe annet hadde jeg ikke forventet heller. Det er mulig å både like noe, og ta hensyn til andre samtidig. Sett bort fra hjemmekino-entusiaster og teknohoder som bor i leilighet... ;DValentino skrev:Jeg er hjertens enig i det du skriver, baluba, og det er godt å høre at det finnes muligheter til å unngå den usalige sammenblandingen av syklister og fotgjengere i tettraffikerte områder. Om nå bare disse syklisttullingene (sikkert birkenryttere) hadde vært litt mindre ego.
Fant et bilde av 4 mann som sikkert kunne brukt motorveien.
Sjekk det kranktannhjulet!
Der annet er farlig er det greit å ferdes på fortau, men da må hastighet tilpasses omgivelsene. Og syklingen må opphøre hvis det står noen som vil komme nær ved en passering. Fotgjengere bør føle seg trygge når de ser en syklist. Hvis de ser at syklisten bremser tydelig ned så senker nok skuldrene seg på de fleste.Zomby_Woof skrev:Så hjertelig enig, Baluba!
Syklister på fortauet er en j*** uting. Barn bør fortsatt sykle på fortauet, voksne syklister bør ut i veien. Sterkt trafikerte veier bør tilpasses. Trafikalt grunnkurs og teorikurs bør bli en obligatorisk og gratis del av videregående skole (og gratis ekstraordning for de som av en eller annen grunn slutter etter ungdomsskolen).
Syklistene bør følge trafikkreglene. Politiet bør bøtelegge syklister som ikke gjør det.
Au, håper det gikk bra med deg.kjetinho skrev:Vil åtvare alle som brukar Merida S-presso. Måndag på veg heim frå jobb rauk gaffelen tvert av nederst i styrerøyret og eg flagra over styret og klaska i brusteinen. Alle med desse syklane bør oppsøke forhandlar for byte av gaffel.
Her er pressemeldinga: http://www.stians-sport.no/tilbakekalling-merida-s-presso.4829658-76990.html
Huff da, det høres ikke godt ut.kjetinho skrev:Vil åtvare alle som brukar Merida S-presso. Måndag på veg heim frå jobb rauk gaffelen tvert av nederst i styrerøyret og eg flagra over styret og klaska i brusteinen. Alle med desse syklane bør oppsøke forhandlar for byte av gaffel.
Her er pressemeldinga: http://www.stians-sport.no/tilbakekalling-merida-s-presso.4829658-76990.html
Har stort set kjørt på Mavic i 15 år, både landevei og offroad, og det uten problemer. Men fikk med et par DT 4.20 til min Specialized i fjor. Nå er disse skiftet, begge ble etter kort tid skjeve, og det var uhensiktsmessig å justere eiker da nipler var i mykt metall, alt bare sprutet. Det ene hjulet mistet forøvrig tre eiker med et smell på starten i birken i fjor og rittet ble gjennomført med skjevt hjul, og muligheter til persing røk pga DT Begge hjul er nå demontert og skrudd sammen med nye nipler og eiker. Så fabrikk-hjul fra DT kan i noen tilfeller være bare dritten.Valentino skrev:Takk, Andreas!
Jeg har ikke satt meg inn i metallurgien til DT, men kjenner til at såkalt de-embrittlement er en vanlig prosess etter sink-kromatering av festemidler av stål. En eike er jo bare en lang bolt med 90 graders bøy like under hodet og som er gjenget veldig kort.
Vi får se. Mine Campa Eurus fra 2003 med sorte ståleiker har vært problemfrie. Jeg har ikke måttet rette dem en gang. Kan selvfølgelig ha med mine 75 kg å gjøre.
Det er vel allment kjent det at det kan være litt ymse med fabrikkhjul og at de bør gåes over før bruk.nacka skrev:Har stort set kjørt på Mavic i 15 år, både landevei og offroad, og det uten problemer. Men fikk med et par DT 4.20 til min Specialized i fjor. Nå er disse skiftet, begge ble etter kort tid skjeve, og det var uhensiktsmessig å justere eiker da nipler var i mykt metall, alt bare sprutet. Det ene hjulet mistet forøvrig tre eiker med et smell på starten i birken i fjor og rittet ble gjennomført med skjevt hjul, og muligheter til persing røk pga DT Begge hjul er nå demontert og skrudd sammen med nye nipler og eiker. Så fabrikk-hjul fra DT kan i noen tilfeller være bare dritten.Valentino skrev:Takk, Andreas!
Jeg har ikke satt meg inn i metallurgien til DT, men kjenner til at såkalt de-embrittlement er en vanlig prosess etter sink-kromatering av festemidler av stål. En eike er jo bare en lang bolt med 90 graders bøy like under hodet og som er gjenget veldig kort.
Vi får se. Mine Campa Eurus fra 2003 med sorte ståleiker har vært problemfrie. Jeg har ikke måttet rette dem en gang. Kan selvfølgelig ha med mine 75 kg å gjøre.
Nack
Trodde neimen ikke man ble så tynn av så mye dop..jaja denne Rasmussen..C. Alshus skrev:
FFWD-hjulene (egentlig DT Swiss nav og eiker og FFWD-spesifikk felg og bygge) har tålt ti mil i Stangehallen uten å kreve justering, så da tenker jeg at nederlendere har sitt på det tørre angående hjulbyggeren sin.Anonym skrev:Det er vel allment kjent det at det kan være litt ymse med fabrikkhjul og at de bør gåes over før bruk.nacka skrev:Har stort set kjørt på Mavic i 15 år, både landevei og offroad, og det uten problemer. Men fikk med et par DT 4.20 til min Specialized i fjor. Nå er disse skiftet, begge ble etter kort tid skjeve, og det var uhensiktsmessig å justere eiker da nipler var i mykt metall, alt bare sprutet. Det ene hjulet mistet forøvrig tre eiker med et smell på starten i birken i fjor og rittet ble gjennomført med skjevt hjul, og muligheter til persing røk pga DT Begge hjul er nå demontert og skrudd sammen med nye nipler og eiker. Så fabrikk-hjul fra DT kan i noen tilfeller være bare dritten.Valentino skrev:Takk, Andreas!
Jeg har ikke satt meg inn i metallurgien til DT, men kjenner til at såkalt de-embrittlement er en vanlig prosess etter sink-kromatering av festemidler av stål. En eike er jo bare en lang bolt med 90 graders bøy like under hodet og som er gjenget veldig kort.
Vi får se. Mine Campa Eurus fra 2003 med sorte ståleiker har vært problemfrie. Jeg har ikke måttet rette dem en gang. Kan selvfølgelig ha med mine 75 kg å gjøre.
Nack
Er det piggdekkavgift på sykler også? :-\janb skrev:Sommersesongen er avsluttet, men holkeføre & Ice Spiker Pro sesongen har nettopp begynt.