Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Din kvinne eller datter ønsker seg muligens en sykkelhjelm som ivaretar en viss stil? Entré http://www.yakkay.com/ .


    Forresten, Sluket, de er kanskje til deg også.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.031
    Antall liker
    290
    Sted
    Tranby
    Har litt sansen for Rocky Mountain. Utvalget i norske butikker er heller dårlig og prisene er hinsidige all forstand.

    Hvordan skaffer man en slik: Rocky Mountain Element 50 Bike 2010 From 12556.06 NOK

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44734

    "Not Available Outside the EU" :-(

    Må man bestille den til Sverige eller Danmark?

    Har brukt nettbutikken før og kjøpt for noen tusen. Mulig man kan ta en telefon eller sende en mail for å myke opp byråkratiet.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Har du prøvd å fullføre bestillingen? Kan jo hende Norge går som EU siden vi har EØS avtalen.

    Prisen var det iallfall ikke noe å si på så er det bra med noe annet enn de typiske butikkmerkene.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som vil gjette på hvor mye den Weinmann sentertrekkbremsen bidrar til bremsekraften på den trehjulingen? ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.694
    Torget vurderinger
    23
    Den trehjulingen var show! Men ved nærmere ettertanke tror jeg ikke den ville egnet seg til mitt bruk, det kan jeg se ganske sikkert av (under)dimensjoneringen! Hadde nok kommet oppå, men ved første ujevnhet større enn en fyrstikk så ville nok rammehavariet vært et faktum.

    @Valentino; Sluket iført tweed vil nok være en mulighet kun den dagen en eventuell likskjorte er tilgjkengelig i nevnte materiale, og de ansvarlige for "jordingen" totalt har misforstått mine preferanser. Eller bare synes jeg har vært en kødd, og nå kommer hevnen.. 8) 8)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I ett av mine sedvanlige dyslektiske anfall trodde jeg du skrev "linskjorte".
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.694
    Torget vurderinger
    23
    Valentino skrev:
    I ett av mine sedvanlige dyslektiske anfall trodde jeg du skrev "linskjorte".
    For all del - men en sval linskjorte hører gjerne med til en propert antrukket herre's garderobe, må vite! Men tweed klarer jeg altså ikke. Klør værre enn å rulle seg naken i steinull for deretter å ta på seg noe kroppsnært og jogge ut i sommervarmen!
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Et rent helvete hva en kan komme ut for på en fredelig tur til Barcelona (fra igår, 27.03). Jeg trodde aldri at gummidekk kunne «bråke» så mye når de passerte i sluttet orden.
     

    Vedlegg

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.686
    Antall liker
    1.444
    Aiai, Parelius og følge i Barcelona ? Fantastisk by for slikt :) Selv ikke enerverende gummidekk klarer å ødelegge den byen.
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Vurderer å gå til anskaffelse av landeveisredskap, etter å kun hatt terreng- og brukssykler i alle år.
    Kommer ikke til å bli noe high end for min del, men kanskje rundt 10 000,-

    Nakamura (InterSport) og WhiteBikes (XXL) ser ut til å være greie i forhold til vekt og utstyr i denne prisklassen. Noen kommentarer/anbefalinger?
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.708
    Antall liker
    6.400
    Sted
    Holmestrand
    Dazed skrev:
    Er det noen som vil gjette på hvor mye den Weinmann sentertrekkbremsen bidrar til bremsekraften på den trehjulingen? ;)
    Etter egne erfaringer med Weinmann: Ikke plagsomt mye.
    :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    Et rent helvete hva en kan komme ut for på en fredelig tur til Barcelona (fra igår, 27.03). Jeg trodde aldri at gummidekk kunne «bråke» så mye når de passerte i sluttet orden.
    Ah, den katalanske volte live. Verd hele turen.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    freddie77 skrev:
    Vurderer å gå til anskaffelse av landeveisredskap, etter å kun hatt terreng- og brukssykler i alle år.
    Kommer ikke til å bli noe high end for min del, men kanskje rundt 10 000,-

    Nakamura (InterSport) og WhiteBikes (XXL) ser ut til å være greie i forhold til vekt og utstyr i denne prisklassen. Noen kommentarer/anbefalinger?
    Det blir en fryd med det kontante responsen og rulleegenskapene i forhold til terreng ;). Og bedre sitteposisjon på asfalt. Kjenner ikke syklene, men prøv de ute før du handler. Hvem føles best for deg?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Valentino skrev:
    På søndag blir det morro. Flandern Rundt på TV etter en fin lang tur sørover langs Mjøsa på formiddagen.
    Ja, det blir gøy å se på. Vet du om Edvald stiller?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.686
    Antall liker
    17.778
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    freddie77 skrev:
    Vurderer å gå til anskaffelse av landeveisredskap, etter å kun hatt terreng- og brukssykler i alle år.
    Kommer ikke til å bli noe high end for min del, men kanskje rundt 10 000,-
    Ser at flere annonserer med gode tilbud på fjorårsmodeller nå om dagen
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Flott! Ut og sykle! Du har det travelt. ;D

    joje skrev:
    Valentino skrev:
    Edvald er visstnok ute. Koppenberg også!
    Ifølge Team Skys nettside så stiller Edvald http://www.teamsky.com/races/0,27631,2011,00.html#month=04

    Den historien om Koppenberg er vel like tynn som nyheten om at TdF skal starte i Oslo..... ;D
    Gode ting: Tre nordmenn i RVV og fire på P-R. Forbehold for tellefeil.
    Koppenberghistorien er rimelig tøysete, ja. Bakken i seg selv er langt fra tøys:

     
    N

    nb

    Gjest
    2.5 ganger pengene for å spille på Cancellara som vinner av Flandern Rundt. 7.5 for Boonen, 9 for Gilbert og 20 for Hushovd. Det er dessverre meldt pent vær i Oslo til søndagen. Hadde vært fint med lav tåke og pissregn.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.391
    Antall liker
    11.223
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Må ha noe pedaler og annet utstyr også...
    Dette var på butikken tidligere idag. Henter den sikkert i morgen.
     

    Vedlegg

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.287
    Antall liker
    237
    Torget vurderinger
    1
    Her er vi CK Øst på vår første fellestrening i år, det var 20 mars, og det møtte 15 stk på trening.

    Vi har sykla mtb de to første turene, men nå skal vi ta frem racern til helga, jeg er nr 6 fra høyre mener jeg å huske.

    Destiny.. :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ser fram til sofatjeneste med Flandern på tv :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ja, dette blir gøy! TV´n blir stående på hele dagen.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Thor ser veldig sterk ut i dag. Lovende. Edvald sliter mer. Men det er jo ikke nå det skal avgjøres da.

    Sepnnende :D ....
     
    N

    nb

    Gjest
    Da ser det vel ut som Cancellara tar dette i år også. Fire mil tempo igjen for Cancellara, og det er noe han som kjent behersker bedre enn de aller flste alle andre.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    nb skrev:
    Da ser det vel ut som Cancellara tar dette i år også. Fire mil tempo igjen for Cancellara, og det er noe han som kjent behersker bedre enn de aller flste alle andre.
    Hva gjorde Thor foran dem? Tror ikke det var tilfeldig at de rykket når Thor dro en stykke.

    Ja, da blir det nok Cansellara igjen :).
     
    N

    nb

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Hva gjorde Thor foran dem? Tror ikke det var tilfeldig at de rykket når Thor dro en stykke.

    Ja, da blir det nok Cansellara igjen :).
    Var en sterk gruppe som lå der, men det så ikke ut som de hadde noe å stille opp med da Cancellara satte inn støtet. Var ganske bratt der han stakk, så da blir det fort sekunder av det.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Og nettopp derfor må man ligge på hjul av favoritten.

    Men, nå er det en stor gruppe så det er ikke sikkert de klarer å holde forspranget hvir de kjører på lag der bak.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Lyngen skrev:
    Jo jaggu ;D ...

    Fantastisk moro ritt!!!
    qtf! Skikkelig gammeldags vårklassikermoro på sitt beste. En hel uke til Paris-Roubaix (sukk).
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.330
    Antall liker
    3.855
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Akkurat kommet hjem fra 1.5 timer meget koselig knot på Kjøkøya utenfor Fredrikstad. Årets første stitur kan sammenfattes slik:




    Kjøkøy Fort.





    Herlig!


    Nå er det bare å hive seg i dusjen og så komme seg på jobben. Ca to mils gange venter. ::)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Hadde halvannen time på min singlespeed cyclocross i dag, i hovedsak på asfalt men med innslag av grus. Merker at jeg har hatt 4 uker skadeavbrudd fra all trening for pulsen fløy ofte i været men klarte allikevel et snitt på et ca 22km/t.

    Sykling er en kjempefin bevegelsesform.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.330
    Antall liker
    3.855
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    4 uker. Hrmff.

    Jeg har ikke trent siden oktober i fjor.

    Ikke syklet sti/landevie siden slutten av juni.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RVV var et fantastisk skue i år, men Garmin-Cervelo begynner å likne en klassikerflopp.

    Før det årets første langtur med klubben i dag. Ut og tilbake Vikingskipet-Morskogen med retur via Vallset, ca 4 timer. Grei form, men vi har en jobb å gjøre med feltkjøringen. Noen ryttere burde ikke hatt lov til å ha bremser...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn