Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    AK27

    Gjest
    Bestilte ny sykkel i dag, denne mannen har smalere lommebok og er sannsynligvis også gjerrigere enn gjennomsnittet her, men den er da pen(?),

     
    C

    Cyber

    Gjest
    Må få kommet i gang med sykling snart, har kommet til at jogging ikke er så godt for knærne mine i lengda så jeg får variere treningen litt. Denne tråden dukker opp til stadighet som en pisk for å få meg i gang :D

    Lekker sykkel over, så jo ikke så billig ut da...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.391
    Antall liker
    11.223
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Så lenge fargen er fin spiller det som sagt ingen rolle hvordan sykkelen er :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    [youtube=650,350]http://www.youtube.com/watch?v=uOzpSWui3No&feature=player_embedded[/video]
    :eek:
     
    A

    AK27

    Gjest
    Hehe. Italiensk, fargeskjema som går til kordfløyelsbukser og skjorte, hva mer skulle jeg trenge?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.330
    Antall liker
    3.855
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Nydelig bilde!

    Superklassisk vinkel, nesten retro farger og masse fart.
     

    corydoras

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2010
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Hei hei,
    Mange gode syklister her inne har jeg inntrykk av så jeg slenger ut ett spørsmål her.
    Har i alle år syklet rundt i skog og mark på terrengsykkel,men må tenkte jeg å ta steget over til landeveien også.
    Har ikke tenkt å bruke så mye penger på sykkel og har sett litt rundt og funnet denne,
    http://www.spinn.no/newsread/news.asp?n=5353&wce=sykkel_detaljer fra Trek.
    Ser denne grei ut eller har dere andre forslag i ca samme prisklasse?
    Mvh
    Morten
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.330
    Antall liker
    3.855
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det viktigste er hvordan sykkelen er å bruke. Hva slags utstyr det står på sykkelen er litt hipp som happ i denne prisklassen.

    Den sykkelen du føler deg mest komfortabel på burde du velge.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.059
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Tok min første tur på godsykkelen idag. Deilig! Nå blir det vask og pleie :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.694
    Torget vurderinger
    23
    Brasse skrev:
    Ser ut som denne går unna :)



    Råbarsk!! Sluk-style! Me likes! Kan dette kjøpes, montro?

    Edit; Jeg bare MÅ HA en slik en!! Sanseløst stuk - stuk for Sluk! Men det må nok customiseres litt, en liten svanke foran på setet, nøttegrop..
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Lenge siden jeg har vært så nervøs underveis. Bare å gratulere Van Sommeren, men er skuffet alikevel.

    25" 25" 25" ........ !!!

    Så roter de det bort med at ingen ville dra - en gedigen tabbe av de tre favorittene.

    Men så klart, for Garmin som lag var det lurt sett i etterkant.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Kan'ke skjønne annet enn at Garmin Cervelo kjørte glimrende som lag.

    En mann i brudd, og Thor på hjulet til eneste mann som kunne kjørt det inn.
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Kan'ke skjønne annet enn at Garmin Cervelo kjørte glimrende som lag.

    En mann i brudd, og Thor på hjulet til eneste mann som kunne kjørt det inn.
    Helt enig, men det var litt synd at Thor la seg bak Flecha som ikke hadde en mulighet til å holde ryggen til Fabio Cancellara.

    Litt usikker på om Thor hadde klart å holde den.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Kan'ke skjønne annet enn at Garmin Cervelo kjørte glimrende som lag.

    En mann i brudd, og Thor på hjulet til eneste mann som kunne kjørt det inn.
    Hva om Van Summeren ikke hadde klart å vinne? Det var vel ikke opplagt, og da hadde det vært bedre med kapteinen også i front.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Kan'ke skjønne annet enn at Garmin Cervelo kjørte glimrende som lag.

    En mann i brudd, og Thor på hjulet til eneste mann som kunne kjørt det inn.
    Hva om Van Summeren ikke hadde klart å vinne? Det var vel ikke opplagt, og da hadde det vært bedre med kapteinen også i front.
    Skal ikke krangle med deg, Lyngen. Tror du har 'litt' mer peiling på sykkel enn meg...

    Men. Hvis noen hadde klart/gidda å kjøre inn bruddet ville vel Thor vært en sterk kandidat og vel så det. Men hvis han hadde forsøkt å gjøre det selv, ville det nok endt i tårer. Kanskje rittet hadde blitt et helt annet hvis ikke Boonen hadde hatt en slik miserabel dag på/av sykkelen. Et lag 'til' med interesse i å kjøre inn bruddet.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Quick Step hadde absolutt ikke dagen nei. I tillegg til Tommekes flerfoldige uhell så Chavanel ut som en blodig biff da han råsterkt tok igjen hovedfeltet idet Hushovd-Cancellara støtet fra front ved inngangen til en av sektorene.

    Jeg er uenig med deg, Lyngen. Garmin-Cervelo kjørte perfekt i dag. Bein, strategi og taktikk satt som de skulle.
    De Mavic-prototypehjulene så ut til å være snille med dekk også.

    Red. for tyrkfjel.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det ender vel opp i hvorvidt Garmin ledelsen hadde tro på Van Summeren og hvorvidt han ga beskjed om at han hadde meget gode bein. Men det var jo mange ryttere det sto om og belgieren har vel ikke vunnet stort.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer at han ikke har vunnet stort. Han er normalt en rytter som sitter foran og henter inn utbrudd. Robbie McEwen har omtalt hans evner i lyriske vendinger. Slik ser 197cm kjørestyrke ut:

     
    N

    nb

    Gjest
    Veldig bra utført av Garmin-Cervelo dette. Med norske øyne synd at Cancellara ikke fikk tauet Thor opp til tetgruppen.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.287
    Antall liker
    237
    Torget vurderinger
    1
    Thor satt og sov når Cansellara gjorde det siste rykket, der skulle Thor bare fulgt hjulet til Cansellara. Hadde det da skjedd noe med Van Summeren mot slutte, så hadde Thor sittet med i finalen!

    Ellers så så vel Thor beskjedent glad ut, tror i bunn og grunn han var litt skuffa på egne vegner.

    Destiny.. :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Destiny skrev:
    Ellers så så vel Thor beskjedent glad ut, tror i bunn og grunn han var litt skuffa på egne vegner.

    Destiny.. :)
    Det hadde ikke tatt seg ut om Thor hadde vist skuffelsen når laget vant etter dårlig innsats senere.

    Thor satt og sov når Cansellara gjorde det siste rykket, der skulle Thor bare fulgt hjulet til Cansellara. Hadde det da skjedd noe med Van Summeren mot slutte, så hadde Thor sittet med i finalen!
    Hadde lufta i dekket gått ut litt fortere .....

    Gabba kjørte hardt for å prøve å kjøre gruppa opp, så det er bevis på at Garmin ikke la alle korta til Van Summeren. De tenker ikke nødvendig at de ikke vil hjelpe Cansellara opp til teten, men heller prøve å spare seg selv og presse tempohesten fordi de vet at han er rå på tempo og den største favoritten. Fektingen og gestuleringene tydet også på det. Jeg tviler fortsatt på at det var ren lagtaktikk. Men selvfølgelig vil jo Garmin hevde det i etterkant ettersom det gikk i dems favør.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.839
    Antall liker
    23.948
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Destiny skrev:
    Ellers så så vel Thor beskjedent glad ut, tror i bunn og grunn han var litt skuffa på egne vegner.

    Destiny.. :)
    Det hadde ikke tatt seg ut om Thor hadde vist skuffelsen når laget vant etter dårlig innsats senere.

    Thor satt og sov når Cansellara gjorde det siste rykket, der skulle Thor bare fulgt hjulet til Cansellara. Hadde det da skjedd noe med Van Summeren mot slutte, så hadde Thor sittet med i finalen!
    Hadde lufta i dekket gått ut litt fortere .....

    Gabba kjørte hardt for å prøve å kjøre gruppa opp, så det er bevis på at Garmin ikke la alle korta til Van Summeren. De tenker ikke nødvendig at de ikke vil hjelpe Cansellara opp til teten, men heller prøve å spare seg selv og presse tempohesten fordi de vet at han er rå på tempo og den største favoritten. Fektingen og gestuleringene tydet også på det. Jeg tviler fortsatt på at det var ren lagtaktikk. Men selvfølgelig vil jo Garmin hevde det i etterkant ettersom det gikk i dems favør.
    Her er Van Summerens plasseringer i P-R:

    2007 - 92. (Førstegangsdeltaker)
    2008 - 8.
    2009 - 5.
    2010 - Brøt etter krasj
    2011 - 1.

    Case closed.
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    661
    Antall liker
    322
    Torget vurderinger
    11
    Van Summerens;
    197cm og 79 kilo..... trodde jeg var tynn jeg.... :eek: :eek:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn