- Ble medlem
- 11.02.2002
- Innlegg
- 2.320
- Antall liker
- 905
Noen som har erfaring med sykler med navgir? Må si Cannondales utgave frister.
Ole M

Ole M
Hvorfor er det forbudt?Anonym skrev:Synd det ikke er lov med bukkestyre i Birken.
Skal jeg gjette så er det fordi sponsorene selger svært dyre offroader som hakka møkk.totte skrev:Hvorfor er det forbudt?Anonym skrev:Synd det ikke er lov med bukkestyre i Birken.
Dersom de vil at det skal være et terrengritt er det vel mer spot-on å gjøre noe med traseen.
Mitt forslag er at fornuftige hybrider med flerbruksdekk påbys i alle sykkelløp. Også i tempo, banesykling og utfor. Det er viktig at arrangører tar ansvar.Valentino skrev:Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.
For at det ikke skal bli så dyrt bør alle bruke 699 kroners sykkelen til Biltema. Det er faktisk en helt grei sykkel, har syklet 2-3 km med en sånn en.totte skrev:Mitt forslag er at fornuftige hybrider med flerbruksdekk påbys i alle sykkelløp. Også i tempo, banesykling og utfor. Det er viktig at arrangører tar ansvar.Valentino skrev:Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.
Den er sikkert helt grei for en som ikke har altfor lang vei til jobb og butikk, for det er vel ikke de mest slitesterke gir og bremsesystemene. Men jeg tror så gjerne den holder til daglig til-og-fra-bruk.Anonym skrev:For at det ikke skal bli så dyrt bør alle bruke 699 kroners sykkelen til Biltema. Det er faktisk en helt grei sykkel, har syklet 2-3 km med en sånn en.totte skrev:Mitt forslag er at fornuftige hybrider med flerbruksdekk påbys i alle sykkelløp. Også i tempo, banesykling og utfor. Det er viktig at arrangører tar ansvar.Valentino skrev:Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.
Gratulerer, det er med fulldemper moroa i terrenget begynner.BalticThor skrev:Har gått til anskaffelse av en Extreme Apex S3.. jeg kjøpte den av en som arbeider på gmax,og han har horet den opp med litt dyrere gaffel,setepinne,ratt osv..8500kr i nytt utstyr..sykkelen koster orginal med rst gaffel veil 18000. fikk den for 13000 helt ubrukt! så det var jeg fornøyd med. Jeg må si jeg blei veldig overrasket over hvor god denne er å sykle på i krevende teknisk terreng! jeg sykler kun på vanskelige gangstier på fjell,litt trial aktig..ikke noe fart..
Tidligere har jeg bare brukt hardtail,men denne 10,5kilo lette heildemperen er bedre enn alle mine tidligere sykler! Også oppover..er også godt med det brede styret.
Syndene beklages, det svake øyeblikket er glemt. Hjertelig takk for kyndige råd.Valentino skrev:Glem den annen side, Wright.
Flott sykkel, har sett den i butikken. For å utnytte det brede styret slik at sykkel blir ennå bedre nedover, ville jeg snudd stemmen. Hadde også justert sete slik at det ble vannrett.BalticThor skrev:Har gått til anskaffelse av en Extreme Apex S3.. jeg kjøpte den av en som arbeider på gmax,og han har horet den opp med litt dyrere gaffel,setepinne,ratt osv..8500kr i nytt utstyr..sykkelen koster orginal med rst gaffel veil 18000. fikk den for 13000 helt ubrukt! så det var jeg fornøyd med. Jeg må si jeg blei veldig overrasket over hvor god denne er å sykle på i krevende teknisk terreng! jeg sykler kun på vanskelige gangstier på fjell,litt trial aktig..ikke noe fart..
Tidligere har jeg bare brukt hardtail,men denne 10,5kilo lette heildemperen er bedre enn alle mine tidligere sykler! Også oppover..er også godt med det brede styret.
Jeg burde sikkert ikke si det siden jeg har 2 sykler med Sram XO men det er ikke forskjeller å snakke om når det kommer til funksjon mellom billige og dyre girsystemer.baluba skrev:Den er sikkert helt grei for en som ikke har altfor lang vei til jobb og butikk, for det er vel ikke de mest slitesterke gir og bremsesystemene. Men jeg tror så gjerne den holder til daglig til-og-fra-bruk.Anonym skrev:For at det ikke skal bli så dyrt bør alle bruke 699 kroners sykkelen til Biltema. Det er faktisk en helt grei sykkel, har syklet 2-3 km med en sånn en.totte skrev:Mitt forslag er at fornuftige hybrider med flerbruksdekk påbys i alle sykkelløp. Også i tempo, banesykling og utfor. Det er viktig at arrangører tar ansvar.Valentino skrev:Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.
4*4bambadoo skrev:Er påmeldt til Birken... Hvordan komme i form på veldig kort tid etter en sommer full av vin og annet rask?
Jeg snudde stemmen pluss shimset den nedover fordi jeg syntes rattet ble for høyt for min smak..rattet bygger jo endel oppover iogmed at det er endel bøyd..og sykkelen er relativt høy i fronten iforhold til hardtailene mine..sykkelen er ihvertfall fantastisk å sykle på!eldo472 skrev:Flott sykkel, har sett den i butikken. For å utnytte det brede styret slik at sykkel blir ennå bedre nedover, ville jeg snudd stemmen. Hadde også justert sete slik at det ble vannrett.BalticThor skrev:Har gått til anskaffelse av en Extreme Apex S3.. jeg kjøpte den av en som arbeider på gmax,og han har horet den opp med litt dyrere gaffel,setepinne,ratt osv..8500kr i nytt utstyr..sykkelen koster orginal med rst gaffel veil 18000. fikk den for 13000 helt ubrukt! så det var jeg fornøyd med. Jeg må si jeg blei veldig overrasket over hvor god denne er å sykle på i krevende teknisk terreng! jeg sykler kun på vanskelige gangstier på fjell,litt trial aktig..ikke noe fart..
Tidligere har jeg bare brukt hardtail,men denne 10,5kilo lette heildemperen er bedre enn alle mine tidligere sykler! Også oppover..er også godt med det brede styret.
Dempegaffel er fullstendig unødvending med mindre du skal sykle i terrenget.High_def skrev:Hei! Er ny på sykkel, men har funnet stor glede i å sykle til og fra jobb (13 km på asfalt en vei). Dette vil jeg gjøre mer av!
Sykkelen er dog et lite problem. Rimelig sak fra SmartClub. Giret har en stygg tendens til å hoppe når jeg er i de verste motbakkene. Svært ubehagelig! Jeg vurderer derfor å kjøpe en ny, men er helt grønn. Og det er jo en JUNGEL der ute med faguttrykk jeg har liten/ingen kompetanse på...
Har fått anbefalt å kjøpe hybrid med demper på frongaffel med låsemulighet. Dette hvis jeg skulle bli enda mer bitt av basillen og sveive innom noen grusveier i helger/ferier.
Sportslageret har etter hva jeg forstår et velrennomert verksted, så om du ikke skal skru selv (det er lett å lære om man har litt talent for mekanisk arbeid) er det en grei butikk. Et par alternativer uten dempegaffel derfra:Har noen av dere noen gode råd/tips til en nybegynner? Budsjettet er beskjedent: 5-10.000 (har kjøpt nye høyttalere og forsterkere i sommer).
Hva bør jeg prioritere? Lønner det seg å kjøpe på et sted med et godt verksted som Oslo Sportslager? Tenker på oppfølging/justering...
Dette er ikke forurensning. I denne jungelen er de innfødte vennligsinnede.Hvis dette er en forurensing av ekspert-tråden deres ber jeg om unnskyldning. Tar gjerne imot tips på PM også. Takker!![]()
Takker, takker! Og takk Valentino for konkrete tips. Jeg skal stikke innom dem og se på de du anbefalte.Anonym skrev:Det er som Gary Fisher sier: Everyone who rides a bike is a friend of mine![]()
Da er det ikke mange som tenker likt blant de tøffe/proffe gutta i Østfold/Akershus....Anonym skrev:Det er som Gary Fisher sier: Everyone who rides a bike is a friend of mine![]()
Lei inn en fra Manpower til å stå for syklinga. Arrangøren ser ikke forskjell og du kan kose deg med øl og grillmat fra følgebilen. Det blir det god og rund form av.bambadoo skrev:Er påmeldt til Birken... Hvordan komme i form på veldig kort tid etter en sommer full av vin og annet rask?
De kan jo ha forbud mot bukkestyre på Landeveisbirken også.Valentino skrev:Mange asfaltcowboys som har totalnoia over de 7 km grusvei som blir på Landeveisbirken...