Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    da vil jeg anbefale deg å kikke på enten 29'er eller cyclocross. Jeg har vært glad i cyclocross helt siden Anonym anbefalte meg det. 29'er tåler selvsagt mye mer julig siden den har dempegafler. Det blir iallefall mer komfortabelt, men ingenting slår cyclocrossen sin kombinasjon av fart og "durability" på grus/asfalt kombinasjon. 29'ern er bedre hvis du liker overblikk og oppreist sittestilling kombinert med fart.
    Jeg skal aldri tilbake til 26" dekker og dempegaffel!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Fantastisk tur i går ettermiddag. For første gang denne sesongen så hadde stilkene noe å by på. Hadde tenkt meg en rask 4 mils runde, men ble 6,5 og nok krutt igjen i beina til en liten "tempo-etappe" helt på slutten. (Nåja, var ikke så veldig langt, man uansett...... :) )
    28km/t i snitt alene må jeg si meg fornøyd med. Ihvertfall såpass kort tid siden sykdomsåret 2011.
    I morgen er det stisykling igjen. Juhuu :)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er tynt forspent på klesfronten. Hva kjøper man hvor når man ikke vil ha noe fancy, men noe billig som er bra nok?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg kjøpte en langbukse fra Newline en gang, tror til og med jeg har to. Fin kvalitet og rimelig pris, selv om alt av sykkeltøy blir 'lang og trang på en gang'. Kanskje det er noe galt med kroppen min? Ikke sikker på hvem som har dem.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.049
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Utrolig kipt, sykkelen min ble stjålet natt til 1. mai. Jeg hadde låst den i sykkelstativet uten for huset. Heldigvis tok de kun en av syklene og ikke syklene til barna. Utrolig irriterende når jeg hadde brukt mange timer på vasking/stell og jeg hadde gledet meg til noen fine turer i solen. Nå er jeg på utkikk etter en brukt sykkel, vet ikke helt hva jeg skal velge og hvilken størrelse.
    Testet en billig landeveissykkel i går (60km på en time) og fikk ekstremt store smerter i korsryggen. Jeg sliter med ryggplager, men har aldri før kjent noen smerter med min Gary Fisher Hoo Koo E Koo 18,5”. Selv ikke på harde 4 timers turer. Det jeg likte med landeveissykkelen var bra aks, høy hastighet og lett vekt og jeg antar at jeg kan oppleve noe av det samme hvis jeg legger litt mer penger i en terrengsykkel. Er også opptatt av at sykkelen skal tåle mange timers trening og ikke plage ryggen. Ser at Diamant apex t3, t2, og t1 har vunnet noen tester og vurderer om dette kanskje er sykkelen for meg? Er 182 cm høy(lang overkropp og kortere ben) og veier under 80 kg. Er takknemlig for alle råd JUtrolig kipt, sykkelen min ble stjålet natt til 1. mai. Jeg hadde låst den i sykkelstativet uten for huset. Heldigvis tok de kun en av syklene og ikke syklene til barna. Utrolig irriterende når jeg hadde brukt mange timer på vasking/stell og jeg hadde gledet meg til noen fine turer i solen. Nå er jeg på utkikk etter en brukt sykkel, vet ikke helt hva jeg skal velge og hvilken størrelse.
    Testet en billig landeveissykkel i går (60km på en time) og fikk ekstremt store smerter i korsryggen. Jeg sliter med ryggplager, men har aldri før kjent noen smerter med min Gary Fisher Hoo Koo E Koo 18,5”. Selv ikke på harde 4 timers turer. Det jeg likte med landeveissykkelen var bra aks, høy hastighet og lett vekt og jeg antar at jeg kan oppleve noe av det samme hvis jeg legger litt mer penger i en terrengsykkel. Er også opptatt av at sykkelen skal tåle mange timers trening og ikke plage ryggen. Ser at Diamant apex t3, t2, og t1 har vunnet noen tester og vurderer om dette kanskje er sykkelen for meg? Er 182 cm høy(lang overkropp og kortere ben) og veier under 80 kg. Er takknemlig for alle råd :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.810
    Antall liker
    23.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En landeveissykkel er en landeveissykkel og en terrengsykkel en terrengsykkel...

    Du kan vurdere en hybridsykkel. Flatt styre, høy sittestilling, hjul som en landeveissykkel, men plass til feitere dekk.
    Nakamura - Hybrid - Nakamura
    Diamant leverer vel samme rammer med litt annet utstyr og lakkjobb.

    <snipp> alt av sykkeltøy blir 'lang og trang på en gang'. Kanskje det er noe galt med kroppen min?
    Definitivt noe galt med kroppen din. Det meste av sykkeltøy blir kort og blafrete på en gang, nemlig.

    --

    giro12st00gc-hushovd.jpg
     
    Sist redigert:

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Sykkelformen er definitivt ikke på topp for øyeblikket, men må vel forhåpentligvis komme seg litt etterhvert... :)

    Hadde en ok runde på grus/sti/skogsvei i går (ca 25 km), men den satt såpass i beina i dag at dagens runde på landeveissykkel (40 km) ble tatt i særdeles bedagelig tempo.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.810
    Antall liker
    23.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er tynt forspent på klesfronten. Hva kjøper man hvor når man ikke vil ha noe fancy, men noe billig som er bra nok?
    Endura er bra og langt fra overpriset. Men om de har det i din nærhet vet jeg ikke.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.058
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Sykkeldeler kom i posten forleden. Chainreactioncycles har brukt så lang tid at jeg hadde glemt hva jeg bestillte. Det var ganske gøy å åpne eska :)

    crcOrder.jpg
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.810
    Antall liker
    23.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Alltid kjekt når det kommer skilpaddepost fra UK ja.
    Er det der terrengpariserdekk?
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.058
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Det er ikke pariserdekk, nei. Vanlig åpne. Disse er etpar Schwalbe City Jet for min terrengsykkel nr 2, som skal bygges om til en litt frekk bysykkel.
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Kristoff har kjørt kjempebra i Herning! Hushovd starter kl. 18.19, vi får håpe han ender opp i rosa idag!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.356
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sesongens første ritt er overstått: Landsbyrittet
    Der jeg før kroppsdeler av meg i kuling og hagl.
    Kanskje ikke så rart da jeg sto i ro midt i et veikryss med armene rett ut i 5 timer.
    Å, som jeg savner et badekar.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.810
    Antall liker
    23.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ritt i morgen. Nervøs, gitt!

    Synd at den Bianchien er så liten.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    For de som liker slikt, her er en compilation med bike fails. Som en som halt krasjet mye på sykkel opp gjennom årene vet jeg at det alltid ser verre ut enn det er heldigvis. Hvis man ikke har lyst til å se folk som slår seg, bør man likevel hoppe frem til 3:10 hehe. It's not scratched, it's broken.

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.810
    Antall liker
    23.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Apropos krasj: Det er ikke ofte man ser en spurtmanøver som tar ut både verdensmesteren og ledertrøya. Kudos til Ferrari som fikk vist at man også kan bruke en Bianchi Oltre som rambukk.

    Mark_Cavendish_2213185b.jpg
     
    Sist redigert:

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    661
    Antall liker
    322
    Torget vurderinger
    11
    Da er ett slikt på vei til meg i posten. Blir spennende å prøve om det passer...
    03_578919665.jpg
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.810
    Antall liker
    23.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med fint rødt sete! Jeg har fått et rapp over sittebena av mitt Full Carbon i et uheldig øyeblikk (telehivsprett i 65...), men det gikk ikke utover bløtvevet (stort hull i setet akkurat der). Compositmodellens skall skal være noe mykere, men stålskinnene stivere.
    Blir spennende å høre om du synes det blir i overkant mye veifølelse med Composit
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bare så vi alle vet hva slags Bianchi vi snakket om for en stund siden (ikke rambukken, den andre). 1951-modell, gikk for 2510 Euro. Røverkjøp i mine øyne...







    $(KGrHqRHJEkE911i1iROBPnoT0Z)V!~~60_12.JPG $(KGrHqVHJEgE916EzziGBPnoUsVqqg~~60_12.JPG $(KGrHqNHJDcE9005usyyBPno(BeOEQ~~60_12.JPG $(KGrHqZHJBwE-d,bnSpvBPon7uZsqQ~~60_12.JPG $(KGrHqVHJEwE91576-J,BPnoY-GZf!~~60_12.JPG $(KGrHqVHJEgE916EzziGBPno(pbU1g~~60_12.JPG $(KGrHqFHJFIE92ITLz10BPno,rupnQ~~60_12.JPG $(KGrHqJHJ!wE-dZ64O8WBPon72tVc!~~60_12.JPG $(KGrHqJHJEkE911MuEq!BPon7-2iIw~~60_12.JPG
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har en sånn på vei. Du spiller høyt nå, Valentino. Overtaler halve hfs til å kjøpe SMP. De bør helst passe oss.... ;)


    SMPDYNAWH_SM.jpg
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    À propos seter; leste nettopp at Selle Italia har relansert det originale Selle Italia Flite! Det lekreste og, for min bak, beste setet noen sinne, både på racer og MTB. Jeg ødela mitt i NM i downhill på Biri, og når jeg skulle kjøpe et nytt var det ute av produksjon
    selle_italia_flite_classic_1990_ti.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Er det ikke liktt Selle Italia Classic Flite ti? classic.jpg
    Jeg kjøpte mitt Classic Flite ti for sikkert halvannet år siden.

    Sammenlignet med Selle Italia SLR XP som jeg også eier er Classic sete å foretrekke for stumpen min.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.200
    Antall liker
    823
    Sete er interessant lesestoff! Jeg har fått nok at mitt Fizik sete, og nå skal det byttes. Må ha et bredere sete mener jeg, siden det slår hardt i områder det ikke burde. Står på en cyclocross. Fått tips at Bontrager har meget gode seter, men den Selle modellen virker også bra. Flere tips?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.810
    Antall liker
    23.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ennå et Flite Titanium fra ca. 1997 på terrengsykkelen min. Eneste setet jeg kunne tenke meg å bytte det med er et slikt SMP Dynamic som Zomby har bestilt seg.

    Som jeg var inne på over: De SMPene slår deg i sittebena (Inferior Ramus of Ischium nederst på bildet av bekkenet under), og lar de bløte bitene mellom være i fred. Et polstret SMP slår med hansker.

    Gray235.jpg
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Min kjære har fått for seg at hun skal ha sykkel. Og den eneste sykkelen hun vil ha, er den hun hadde i gamle dager, som ble stjålet da hun flyttet til Oslo. Problemet er at vi ikke vet hva den heter. Det var en DBS damesykkel, fra nittitallet, med overrør i damevariant, bukkestyre og smale hjul, det som man vel kalte "halvracer" i gamledager. Er det noen som husker disse, hva de heter, eller enda bedre: Har en i garasjen de vil bli kvitt :) ?
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Har nylig skiftet til dette setet (ISM ADAMO Peak), noe som tilførte syklingen et nivå av komfort jeg aldri før har opplevd.
    Min beste sykkel-investering noen sinne!
    538845_10150770733621405_625326404_11999834_549131153_n.jpg
     

    JohnnyD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Innlegg
    290
    Antall liker
    17
    Jeg er ikke helt sikker.

    Dette er kanskje den tøffeste sykkelen du kan kjøpe for fire tusen kroner, 77627DFB-AF30-515E-6863F3E57721CF85.jpg .
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    En sykkel (evt. et sete) er vel først og fremst for å brukes, ikke for å "stilles ut"...?
    Samtidig er det jo gjerne slik at enkelte kun poserer, og da er det vel bare utseende som teller.
    (evt. pris og/eller specs. hvis det er ens formuende man vil demonstrere)
     

    JohnnyD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Innlegg
    290
    Antall liker
    17
    Jepp, jeg melder meg gjerne på i kampen mot varefetisjismen.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.810
    Antall liker
    23.870
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har aldri prøvd et ISM Adamo, men synes det er bra at det er flere enn Selle SMP som lager seter som frigjør de bløte deler.

    Slike fixies skal helst være bygd på en rådyr Cinelliramme, være utstyrt med Campa Pista utstyrsgruppe og hjul, ha et hysterisk smalt banesprinterstyre med en antydning av styretape nederst, og leies i området Frogner/Majorstuen. Man sykler ikke på accessoirer!

    Denne er fin: Lom: Rundtur til Randsverk, og opp bakken til Juvasshytta | Blodsmak
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn