Eventuelt ta konseptet enda lenger: Dameramme og kurv på styret.Minutten skrev:Får sykle en sesong først så får vi se om det er behov for noe mer sporty neste år.
Edit: rettet quoting
Eventuelt ta konseptet enda lenger: Dameramme og kurv på styret.Minutten skrev:Får sykle en sesong først så får vi se om det er behov for noe mer sporty neste år.
Hvis det slik at du har lyst til å ta omveier med sykkelen på vei til jobb, eller bare en liten ekstra runde før du kommer hjem, vet du at du har kjøpt den rette sykkelen. Hvis sykleturen blir et ork, har du kjøpt feil.Minutten skrev:Det ble en litt mer "gubbete" sykkel en jeg først hadde tenkt ( Focus Aventura). Med skivebremser, skjermer, bagasjebrett ,støtte og lys med dynamo!Griffenfeldt skrev:Minutten:
Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
Får sykle en sesong først så får vi se om det er behov for noe mer sporty neste år.
totte skrev:Eventuelt ta konseptet enda lenger: Dameramme og kurv på styret.Minutten skrev:Får sykle en sesong først så får vi se om det er behov for noe mer sporty neste år.
Edit: rettet quoting
Skal nok klare å komme meg på jobbe med denne. (Kanskje litt tung i de sist 4km opp til "fjellet" hjem?)Griffenfeldt skrev:Hvis det slik at du har lyst til å ta omveier med sykkelen på vei til jobb, eller bare en liten ekstra runde før du kommer hjem, vet du at du har kjøpt den rette sykkelen. Hvis sykleturen blir et ork, har du kjøpt feil.Minutten skrev:Det ble en litt mer "gubbete" sykkel en jeg først hadde tenkt ( Focus Aventura). Med skivebremser, skjermer, bagasjebrett ,støtte og lys med dynamo!Griffenfeldt skrev:Minutten:
Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
Får sykle en sesong først så får vi se om det er behov for noe mer sporty neste år.
Lykke til med ny sykkel.
Tenkte litt sånn jeg og, selv om jeg bruker klær som er nådelunde vind og regntette . (Om du da ikke mener det er normale klær på vestlandet)totte skrev:Når man skal sykle hjem fra jobb i regnet og mørket med vanlige klær er skjermer og lys ikke det dummeste.
Enig, hvor parkeres den? Jeg kunne tenke meg å stjele den før noen andre tar den.Anonym skrev:Jeg likte sykkelen din Minutten, stilig og fornuftig.
Kan godt vaske de med isopropanol, men det kjennes veldig ut som det er kast i skivene i og med at bremsene sender kraftige vibrasjoner inn i rammen. Jeg kjenner det godt i kroppen når jeg bremser for å si det slik. Det romler og skriker om hverandre.Anonym skrev:Du kan jo prøve å vaske skivene med isopropanol for å se om det hjelper og så kan du se om det er kast i skivene.
Det er ikke noe feil med bremsene dine, du har kjøpt deg en sykkel med gode bremser.
Litt gubbete og fornuftig, men ble anbefalt denne før denne hybriden om jeg skulle sykle 20km hver dag. Satser på at selger visste hva han snakket om, selv om "gubbeesykklen" var dyrere.Anonym skrev:Jeg likte sykkelen din Minutten, stilig og fornuftig.
Den står forhåpentligvis på Forus på dagtid, men der er det mye "snacks" å velge mellom så den står nok trygt dertotte skrev:Enig, hvor parkeres den? Jeg kunne tenke meg å stjele den før noen andre tar den.Anonym skrev:Jeg likte sykkelen din Minutten, stilig og fornuftig.
:![]()
Er det kast er det jo bare å bøye litt på de selv så de blir noenlunde rette eller kjøpe nye. Ikke noe problemGriffenfeldt skrev:Kan godt vaske de med isopropanol, men det kjennes veldig ut som det er kast i skivene i og med at bremsene sender kraftige vibrasjoner inn i rammen. Jeg kjenner det godt i kroppen når jeg bremser for å si det slik. Det romler og skriker om hverandre.Anonym skrev:Du kan jo prøve å vaske skivene med isopropanol for å se om det hjelper og så kan du se om det er kast i skivene.
Det er ikke noe feil med bremsene dine, du har kjøpt deg en sykkel med gode bremser.
Takk for tilbudet, men siden sykkelen er såpass ny, satser jeg på å få nye av sykkelforhandleren.Anonym skrev:Er det kast er det jo bare å bøye litt på de selv så de blir noenlunde rette eller kjøpe nye. Ikke noe problemGriffenfeldt skrev:Kan godt vaske de med isopropanol, men det kjennes veldig ut som det er kast i skivene i og med at bremsene sender kraftige vibrasjoner inn i rammen. Jeg kjenner det godt i kroppen når jeg bremser for å si det slik. Det romler og skriker om hverandre.Anonym skrev:Du kan jo prøve å vaske skivene med isopropanol for å se om det hjelper og så kan du se om det er kast i skivene.
Det er ikke noe feil med bremsene dine, du har kjøpt deg en sykkel med gode bremser.Hvis du har 180-160 kan du få noen halvslitte av meg.
Om jeg ikke synes det er like gøy å sykle til jobb i vind og regn om noe måneder så har jeg en grei sykkel til vanlig bruk, blir jeg bitt av basillen så får vi se hva vi gjør neste år.Valentino skrev:Kjekk sykkel, Minutten.
Hva heter denne modellen?tore_v1 skrev:I min sykkeljakt har jeg fått tilbud om en slik:
Til rett under 16 laken ferdig levert og tunet.
Ramme: HTX SCL 29 AFT Actinum
Stilk: GHOST lys AS-025 31,8 mm
Gaffel: FOX Forx 32F 29 RL Air 100mm Tapered 15 QR
Headset: Ritchey Tapered
Styre: GHOST flatt lys 680 mm 31,8 mm
Sete post: GHOST SL SP 717 27.2mm
Saddle: Selle Royal Seta
Bakgir: Shimano XT 10-trinns
Krankgir: Shimano XT
Gear: Shimano XT SL
Bremsehendler: Shimano XT
Bunnbraketten: Shimano presspasning BB
Kranksett: Shimano XT 42-32-24
Bremser: Shimano XT Disc 180mm
Foran dekk: Schwalbe Racing Ralph 2,25
Bak dekk: Schwalbe Racing Ralph 2,25
Felger: Alex FD19
Eiker: DT sveitsiske 1.8
Nav: Shimano XT
Kassett: Shimano XT 11-34
Reise: 100 mm
Frame høyder: 44/48/52/56 cm
Farge: svart / grå / svart
Vekt: 11.60 kg
God deal?
Mange andre produsenter lager fulldempede 29ere: Specialized, Trek, Niner, Santa Cruz, Cannondale (tror jeg), og sikkert mange fler.tore_v1 skrev:Ghost kommer med fulldempet 29" til neste år. Kjedelig timing!
Jeg kunne tenke meg å prøve turen til Juvasshytta som sto beskrevet i forrige Landevei.Minutten skrev:Noen som har syklet Rallarvegen? Har kikket litt på turen tidligere, men med en økende interesse for skikkelig øl så frister det å kombinere en sykkeltur med et besøk hos Ægir. (Nydelig IPA, blant mye annet bra øl fra Ægir)
Det blir langt fra den blligste sykkelen du kan kjøpe men jeg har aldri opplevd bedre service.tore_v1 skrev:Hva slags prisklasse snakker vi der? Har du eventuelt en link?
Det er først og fremst en kombinasjon av asfalt og grusveg, blir nok litt skogsveier også men først og fremst asfalt og grusveg.hva skal du trene Baldrick? Er det i skog og løyper er den bra, men du kommer til å tråkke mye for å få noe særlig fart på asfalt.