Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Apropos Astana: Vet noen hvordan det går med Vinokurov? Han skal visst hvertfall sykle i OL. Hva mer? Noen resultater så langt?
    Vino er kul.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.382
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    totte skrev:
    Apropos Astana: Vet noen hvordan det går med Vinokurov? Han skal visst hvertfall sykle i OL. Hva mer? Noen resultater så langt?
    Vino er kul.
    Hva er kult med ham?

    Når noen blir tatt for doping mister de sjarmen!
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tja. David Millar er kanskje unntaket som bekrefter regelen da?

    Jeg har alltid hatt sans for kjørestilen til Vino. En angripende rytter. Dere husker hvem som hadde stukket i TdF 2003 da Beloki stresset og krasjet ut av rittet og Armstrong sykkelcrosset?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    xerxes skrev:
    Hva er kult med ham?

    Når noen blir tatt for doping mister de sjarmen!
    Det Valentino skriver.

    Han stikker når man minst venter det, er aggressiv og slu. Til og med da han "la opp" lurte han alle. Ingen brød seg med å anke den kortvarige utestengelsen han ble ilagt siden han hadde annonsert at han la opp, men når ankefristen utløp kunngjorde Vino at han fortsatte allikevel. ;D

    Dopet eller ei, man skal tross alt sykle så fort. Når Landis med Phonak sprengte hele feltet fra start for noen år siden var det stort, selv om han var høy på testosteron. Det var det nok kanskje noen av de andre som var også, men de greide det ikke.

    Om ikke Vino er noe sjarmtroll så er hele typen i det minste tiltalende.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake til bilder fra proffsirkuset. Godt at det er mindre enn et år til neste gang :):



    Eneste grunnen til å velge seg april er klassikerne, Bjørnstjerne. Vedder på at Karoline er villig til å hoppe på det.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Var innom et par butikker i dag og ble anbefalt disse som jobbsykkel:

    Wheeler Cross 6.7 Sport light tilbud 10.800 (tror det er denne : http://www.sarpsykkel.no/wheeler-cross-6-7.html)
    Bros Sonic XT stiv gaffel tilbud 10.800 Bros Sonic XT stiv gaffel http://bikebrothers.no/index.php?pa...tegory_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=177
    Bros Sonic XT R-V tilbud 7800 http://bikebrothers.no/index.php?pa...tegory_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=177

    Noen som har erfaring med, eller mener noe om disse? Ble anbefalt V-brems i den ene og skive-brems i den andre butikken om jeg ønsket noe med lite krav til vedlikehold.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Valentino skrev:
    Sykkelcrossykler har ikke alle inlinebremser på toppen av styret, som Zdenek Stybar viser.



    Men det er populært, og enkelte ryttere bruker dem også på Paris-Roubaix, et landeveisritt der det ikke er uvanlig å se sykkelcrossykler heller.

    John_Harald skrev:
    Det har blitt mye sykling i det siste, dette gir mersmak! Hadde en fin, kald og lærerik tur i går på 84 km. Brukte MTB-sykkelen min og syklet sammen med en kamerat på landeveissykkel (Sørumsand, Frogner, Gjelleråsen, Sinsen og tilbake). Deilig å dra i fra han i oppoverbakkene ;D Jeg hadde kun med meg to bananer og etter to timer møtte jeg den berømte veggen. Hva spiser/drikker dere på lange turer og hvor mye?
    Ah, MTB-rytter på landevei. Masse peakeffekt, lav utholdenhet. Man blir god på det man trener på. :)
    Hva mener du med masse peakeffekt, lav utholdenhet?
    Turen gikk for min del rett under terskel. Pulsen lå jevnt mellom 80 % og 84 % av maks. I tillegg sykklet fra min kammerat på landeveissykkel ;D
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Minutten:
    Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
     

    JohnnyD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Innlegg
    290
    Antall liker
    17
    Griffenfeldt skrev:
    Minutten:
    Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
    Kan ikke helt se hvordan skivebremser skal være betydelig mer effektive enn v-bremser annet enn under spesielle forhold (vått, søle og skitt på felg, etc.) all den tid v-bremsers effekt ut i fra hva jeg har erfart er mer enn tilstrekkelig til oppgaven.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Under kraftig nedbremsing merker jeg stor forskjell på mine 2 sykler hvor den ene er utstyrt med hydrauliske skivebremser og den andre har forsterkede v-bremser.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Minutten:
    Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
    Kan ikke helt se hvordan skivebremser skal være betydelig mer effektive enn v-bremser annet enn under spesielle forhold (vått, søle og skitt på felg, etc.) all den tid v-bremsers effekt ut i fra hva jeg har erfart er mer enn tilstrekkelig til oppgaven.
    Søle sliter på lette hjul for felgbremser, jeg har selv opplevd at felgen kollapset fordi jeg ikke har fulgt med på slitasjen. Selv cantileverbremser har tilstrekkelig bremsekraft så det er ikke bremsekraft som er problemet, det er en motesak på samme linje med alle sub 10kg birkensyklene og alle 29'erne som blir solgt med tunge og sannsynligvis myke hjulsett.

    Så lenge en slipper bremser fra Formula er det enkleste hydrauliske skivebremser, klosser bytter man veldig enkelt.

    Hvis en ønsker mest mulig problemfritt sykkelhold kjøper man en sykkel med 100% Shimano utstyr og stiv gaffel
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Griffenfeldt skrev:
    Under kraftig nedbremsing merker jeg stor forskjell på mine 2 sykler hvor den ene er utstyrt med hydrauliske skivebremser og den andre har forsterkede v-bremser.
    Så lenge begge syklene har mer bremsekraftig enn det er behov for vil en såvidt jeg kan forstå få lik bremselengde. Men hydrauliske skivebremser har bedre modulasjon.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Anonym skrev:
    det er en motesak på samme linje med (...) alle 29'erne som blir solgt med tunge og sannsynligvis myke hjulsett.
    Hvilke hjulsett snakker vi om og hvorfor er tunge og myke hjul poppis?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Tror jeg går for Bros Sonic, men ha ikke helt bestemt meg for type bemser.


    [size=8pt]Sonic XT R-V 2010 mod.
    Pris: Kr9 990.00 Tilbud 7800



    Parameter for kategori: Sykkel, komplett
    Navn
    RAMME
    Størrelser 45, 50, 55, 60 cm
    Ramme X9 Trippelredusert aluminumsramme
    Demper/gaffel Lett aluminiumsgaffel for vektreduksjon
    HJULSETT
    Felger Alexrims med Shimano XT nav
    Nav
    Eiker DT Swiss 2.0
    Dekk Kenda Kwickroller 28-622, foldbart, kevlar punkteringsbeskyttelse
    GIRSYSTEM
    Hendler Shimano SLX rapidfire
    Forskifter Shimano XT
    Bakskifter Shimano XT
    Kranksett Shimano Hollowtec 2 med integrert kranklager LX
    Kassett Shimano HG80 11-32, 9 gir
    KOMPONENTER
    Sete SL-C Kunstskinn & cr-mo rails, 230 gram
    Setepinne SL-C Aluminium med microadjust, 240 gram
    Styre SL-C Aluminium, 160 gram
    Styrefremspring SL-C Aluminium med rustfrie bolter, 135 gram
    Styrelager Tange integrert
    Bremsesett Shimano XT V-bremser med insert bremseklosser
    Vekt
    Pedaler Wellgo Light plattform

    Bros Sonic XT stiv gaffel 2011 mod.
    Pris: Kr13 490.00 Tilbud 10.800



    Parameter for kategori: Sykkel, komplett
    Navn Bros Sonic XT stiv gaffel
    RAMME
    Størrelser 40cm, 45cm, 50cm, 55cm, 60cm
    Ramme Aluminiumsramme
    Demper/gaffel Aluminium
    HJULSETT
    Felger Stan's Alpha
    Nav SL-C
    Eiker PSR
    Dekk Kenda Kwick Roller
    GIRSYSTEM
    Hendler SLX
    Forskifter XT
    Bakskifter XT
    Kranksett FC-M543-SK
    Kassett SRAM PG-980
    KOMPONENTER
    Sete SL-C
    Setepinne SL-C
    Styre SL-C
    Styrefremspring SL-C
    Styrelager Tange integrert
    Bremsesett XT
    Vekt
    Pedaler
    [/size]
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.382
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    totte skrev:
    xerxes skrev:
    Hva er kult med ham?

    Når noen blir tatt for doping mister de sjarmen!
    Det Valentino skriver.

    Han stikker når man minst venter det, er aggressiv og slu. Til og med da han "la opp" lurte han alle. Ingen brød seg med å anke den kortvarige utestengelsen han ble ilagt siden han hadde annonsert at han la opp, men når ankefristen utløp kunngjorde Vino at han fortsatte allikevel. ;D

    Dopet eller ei, man skal tross alt sykle så fort. Når Landis med Phonak sprengte hele feltet fra start for noen år siden var det stort, selv om han var høy på testosteron. Det var det nok kanskje noen av de andre som var også, men de greide det ikke.

    Om ikke Vino er noe sjarmtroll så er hele typen i det minste tiltalende.
    Så dersom de er sleipe og gode så må de nesten få lov til å jukse?
    Kanskje noen andre også var dopede? Det var jo han så som ble tatt da!
    Personlig er jeg så gammeldags at jeg ikke er spesielt imponert over folk som baserer sin posisjon i samfunnet på løgn og bedrag, og det må man virkelig kunne si at en dopet idrettsutøver gjør. Vi så Floyd Landis under TdF for noen år siden: Ene dagen slet han med å komme til mål. Dagen etter så det ut som han kjørte motorsykkel. Han ble som kjent tatt. Muligens var det andre også som var dopet den dagen, men han ble tatt og står tilbake uten heder og ære. Da hjelper det ikke at han var "raskest".
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.382
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Minutten:
    Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
    Kan ikke helt se hvordan skivebremser skal være betydelig mer effektive enn v-bremser annet enn under spesielle forhold (vått, søle og skitt på felg, etc.) all den tid v-bremsers effekt ut i fra hva jeg har erfart er mer enn tilstrekkelig til oppgaven.
    Det sa jeg også helt til jeg fikk ny sykkel med skiver. Brutal kraft, men som Anonym sier: "de modulerer bedre".
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    totte skrev:
    Anonym skrev:
    det er en motesak på samme linje med (...) alle 29'erne som blir solgt med tunge og sannsynligvis myke hjulsett.
    Hvilke hjulsett snakker vi om og hvorfor er tunge og myke hjul poppis?
    Snakker generelt om 29ers til under 10k. Hvor gode hjul tror du det er på en sykkel til f. eks 7k? Når størrelsen øker blir det høyere krav til stivhet
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ohoi, har hatt første landeveistur hjem fra jobb. 16 km uten å ha syklet på ganske lenge. Gikk i grunnen veldig greit, bortsett fra at det oppleves jo nesten som livsfare å sykle når svære lastebiler med henger stryker forbi på kort avstand i dundrende fart. Folk kjører jo som gale...
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.382
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    Anonym skrev:
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Minutten:
    Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
    Kan ikke helt se hvordan skivebremser skal være betydelig mer effektive enn v-bremser annet enn under spesielle forhold (vått, søle og skitt på felg, etc.) all den tid v-bremsers effekt ut i fra hva jeg har erfart er mer enn tilstrekkelig til oppgaven.
    Søle sliter på lette hjul for felgbremser, jeg har selv opplevd at felgen kollapset fordi jeg ikke har fulgt med på slitasjen. Selv cantileverbremser har tilstrekkelig bremsekraft så det er ikke bremsekraft som er problemet, det er en motesak på samme linje med alle sub 10kg birkensyklene og alle 29'erne som blir solgt med tunge og sannsynligvis myke hjulsett.

    Så lenge en slipper bremser fra Formula er det enkleste hydrauliske skivebremser, klosser bytter man veldig enkelt.

    Hvis en ønsker mest mulig problemfritt sykkelhold kjøper man en sykkel med 100% Shimano utstyr og stiv gaffel
    Min nye skogskringle er velsignet med stoppeutstyr fra Formula. Foreløbig har det vært en ubetinget suksess, men aktiv bruk er bare noen uker så langt. Hvilke problemer bør jeg være forberedt på?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Anonym skrev:
    totte skrev:
    Anonym skrev:
    det er en motesak på samme linje med (...) alle 29'erne som blir solgt med tunge og sannsynligvis myke hjulsett.
    Hvilke hjulsett snakker vi om og hvorfor er tunge og myke hjul poppis?
    Snakker generelt om 29ers til under 10k. Hvor gode hjul tror du det er på en sykkel til f. eks 7k? Når størrelsen øker blir det høyere krav til stivhet
    Ah, ok. Jeg visste ikke at 29ere kom i den prisklassen. Point taken, enig.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    xerxes skrev:
    Anonym skrev:
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Minutten:
    Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
    Kan ikke helt se hvordan skivebremser skal være betydelig mer effektive enn v-bremser annet enn under spesielle forhold (vått, søle og skitt på felg, etc.) all den tid v-bremsers effekt ut i fra hva jeg har erfart er mer enn tilstrekkelig til oppgaven.
    Søle sliter på lette hjul for felgbremser, jeg har selv opplevd at felgen kollapset fordi jeg ikke har fulgt med på slitasjen. Selv cantileverbremser har tilstrekkelig bremsekraft så det er ikke bremsekraft som er problemet, det er en motesak på samme linje med alle sub 10kg birkensyklene og alle 29'erne som blir solgt med tunge og sannsynligvis myke hjulsett.

    Så lenge en slipper bremser fra Formula er det enkleste hydrauliske skivebremser, klosser bytter man veldig enkelt.

    Hvis en ønsker mest mulig problemfritt sykkelhold kjøper man en sykkel med 100% Shimano utstyr og stiv gaffel
    Min nye skogskringle er velsignet med stoppeutstyr fra Formula. Foreløbig har det vært en ubetinget suksess, men aktiv bruk er bare noen uker så langt. Hvilke problemer bør jeg være forberedt på?
    Har Formula Oro K24 men jeg bruker de ikke lengre.

    - I sesongen har jeg omtrent månedlig luftet en av bremsene.

    - Sammen med Hope skiver lager de mye lyd så fort de blir våte.

    - Pakningen til lufteskruen på caliper er kun en bitteliten O-ring så den må man regne med å miste hver gang bremsene luftes og det er også vanskelig å få den til å stå riktig siden den skal stå på tuppen av en skrue som har en spiss på enden.

    - I et forsøk på å få redusert lufteintervallene har jeg byttet pakninger på stemplene på bakbremsen uten at resultatet ble bedre.

    - Bremsehendel til bakbrems tar inn luft, det hjalp ikke å bytte lufteskrue med pakning.

    Men da de virket var de gode, bedre modulasjon enn Avid Elixir R og vekta er lav. Har brukt de mye og de fulgte med sykkelen jeg kjøpte brukt så jeg antar at de var bedre da de var nye.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.382
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    Anonym skrev:
    xerxes skrev:
    Anonym skrev:
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Minutten:
    Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
    Kan ikke helt se hvordan skivebremser skal være betydelig mer effektive enn v-bremser annet enn under spesielle forhold (vått, søle og skitt på felg, etc.) all den tid v-bremsers effekt ut i fra hva jeg har erfart er mer enn tilstrekkelig til oppgaven.
    Søle sliter på lette hjul for felgbremser, jeg har selv opplevd at felgen kollapset fordi jeg ikke har fulgt med på slitasjen. Selv cantileverbremser har tilstrekkelig bremsekraft så det er ikke bremsekraft som er problemet, det er en motesak på samme linje med alle sub 10kg birkensyklene og alle 29'erne som blir solgt med tunge og sannsynligvis myke hjulsett.

    Så lenge en slipper bremser fra Formula er det enkleste hydrauliske skivebremser, klosser bytter man veldig enkelt.

    Hvis en ønsker mest mulig problemfritt sykkelhold kjøper man en sykkel med 100% Shimano utstyr og stiv gaffel
    Min nye skogskringle er velsignet med stoppeutstyr fra Formula. Foreløbig har det vært en ubetinget suksess, men aktiv bruk er bare noen uker så langt. Hvilke problemer bør jeg være forberedt på?
    Har Formula Oro K24 men jeg bruker de ikke lengre.

    - I sesongen har jeg omtrent månedlig luftet en av bremsene.

    - Sammen med Hope skiver lager de mye lyd så fort de blir våte.

    - Pakningen til lufteskruen på caliper er kun en bitteliten O-ring så den må man regne med å miste hver gang bremsene luftes og det er også vanskelig å få den til å stå riktig siden den skal stå på tuppen av en skrue som har en spiss på enden.

    - I et forsøk på å få redusert lufteintervallene har jeg byttet pakninger på stemplene på bakbremsen uten at resultatet ble bedre.

    - Bremsehendel til bakbrems tar inn luft, det hjalp ikke å bytte lufteskrue med pakning.

    Men da de virket var de gode, bedre modulasjon enn Avid Elixir R og vekta er lav. Har brukt de mye og de fulgte med sykkelen jeg kjøpte brukt så jeg antar at de var bedre da de var nye.
    Etter inspeksjon viser det seg at jeg har Avid Elixir 3.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    xerxes skrev:
    totte skrev:
    Apropos Astana: Vet noen hvordan det går med Vinokurov? Han skal visst hvertfall sykle i OL. Hva mer? Noen resultater så langt?
    Vino er kul.
    Hva er kult med ham?

    Når noen blir tatt for doping mister de sjarmen!
    100% enig med xerxes. Sånne ryttere gidder jeg ikke. Det er så mange av dem at jeg en gang gidder å se ritt på TV lenger.

    Og jeg begriper ikke at de ønskes velkommen tilbake til sporten som høyt betalte og attraktive sponsorobjekter.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Også jeg synes at det trekker veldig ned at Landis ble tatt for å være dopet da han slo til fra start, men det var nå allikevel litt av en forestilling. Og selv om Vino er en skurk så er han mer enn det. Et spill defineres av sine regler, og dersom noen eller alle systematisk bryter reglene blir spillet etterhvert meningsløst, så jeg skjønner godt Zombys innstilling, men jeg synes det er moro lell. En enkel sjel som er lett å tilfredsstille. Hadde jeg bare hatt et vinnende vesen hadde jeg vært lett å like.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Litt av en forestilling av Landis, ja. Fint eksempel egentlig, og god underholdning til dopavsløringen kom.

    Antar at det er sånn det oppleves å putte hånda ned  i trusa til en ladyboy.  :p
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Snøen er på vei bort i Steigen. For min del betyr det et ønske om å teste 29er, og jeg har lagt ut sykkelen min på Terrengsykkel.no, og jeg legger den vel ut på Finn.no og et par lokale varianter også.

    Tanken min er å kjøpe en brukt 29er til rundt 10 laken, eller eventuelt se om jeg kommer over en sykkel av tilsvarende kvalitet som min, Diamant Silver Cape med nypris rundt 15k, med 29er-hjul på et godt tilbud i størrelse XL. Det hadde ikke vært så dumt!

    Jeg får 20 % på Intersport gjennom det lokale idrettslaget, så jeg skal sjekke med Intersport Fauske om de har noen gode tilbud. Jeg er særs åpen for tips når det gjelder hva jeg bør se etter også.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    tore_v1 skrev:
    Snøen er på vei bort i Steigen. For min del betyr det et ønske om å teste 29er, og jeg har lagt ut sykkelen min på Terrengsykkel.no, og jeg legger den vel ut på Finn.no og et par lokale varianter også.

    Tanken min er å kjøpe en brukt 29er til rundt 10 laken, eller eventuelt se om jeg kommer over en sykkel av tilsvarende kvalitet som min, Diamant Silver Cape med nypris rundt 15k, med 29er-hjul på et godt tilbud i størrelse XL. Det hadde ikke vært så dumt!

    Jeg får 20 % på Intersport gjennom det lokale idrettslaget, så jeg skal sjekke med Intersport Fauske om de har noen gode tilbud. Jeg er særs åpen for tips når det gjelder hva jeg bør se etter også.
    Skal du ha stiv eller dempet sykkel? Sti eller ritt/grus?
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    totte skrev:
    tore_v1 skrev:
    Tanken min er å kjøpe en brukt 29er til rundt 10 laken, eller eventuelt se om jeg kommer over en sykkel av tilsvarende kvalitet som min, Diamant Silver Cape med nypris rundt 15k, med 29er-hjul på et godt tilbud i størrelse XL. Det hadde ikke vært så dumt!

    Jeg får 20 % på Intersport gjennom det lokale idrettslaget, så jeg skal sjekke med Intersport Fauske om de har noen gode tilbud. Jeg er særs åpen for tips når det gjelder hva jeg bør se etter også.
    Skal du ha stiv eller dempet sykkel? Sti eller ritt/grus?
    Jeg har lyst til å prøve fulldemper til litt stisykling, men primært blir det grus til trening og litt asfalt på transportetapper. Jeg skal ha en sykkel til trening og til transport.

    Helt stiv sykkel har jeg ikke hatt på noen år, demper i front er minimum. Demper bak dropper jeg om budsjettet tilsier at det betyr en jevnt over dårligere opplevelse. Bakdemperen må i det minste kunne låses helt.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.382
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    Zomby_Woof skrev:
    Litt av en forestilling av Landis, ja. Fint eksempel egentlig, og god underholdning til dopavsløringen kom.

    Antar at det er sånn det oppleves å putte hånda ned i trusa til en ladyboy. :p
    Er det ikke litt merkelig å si at dette er uakseptabelt, men tøft/stilig/imponerende?
    Landis sin opptreden vakte jo umiddelbar mistanke mens vi satt der og så på.
    Hvordan føles det for de som var like sliten som Landis dagen før, og nå blir grisebanka fordi han har gjort noe som i følge reglene er helt forbudt?
    I og med at det er mye penger i sving så er det ikke bare juks, det er jo et bedrageri på linje med å stjele penger .
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    tore_v1 skrev:
    totte skrev:
    tore_v1 skrev:
    Tanken min er å kjøpe en brukt 29er til rundt 10 laken, eller eventuelt se om jeg kommer over en sykkel av tilsvarende kvalitet som min, Diamant Silver Cape med nypris rundt 15k, med 29er-hjul på et godt tilbud i størrelse XL. Det hadde ikke vært så dumt!

    Jeg får 20 % på Intersport gjennom det lokale idrettslaget, så jeg skal sjekke med Intersport Fauske om de har noen gode tilbud. Jeg er særs åpen for tips når det gjelder hva jeg bør se etter også.
    Skal du ha stiv eller dempet sykkel? Sti eller ritt/grus?
    Helt stiv sykkel har jeg ikke hatt på noen år, demper i front er minimum. Demper bak dropper jeg om budsjettet tilsier at det betyr en jevnt over dårligere opplevelse. Bakdemperen må i det minste kunne låses helt.
    Hvorfor ønsker du å låse bakdemperen? Selv på fine grusveier føler jeg at det er positivt med demping bak.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    xerxes skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Litt av en forestilling av Landis, ja. Fint eksempel egentlig, og god underholdning til dopavsløringen kom.

    Antar at det er sånn det oppleves å putte hånda ned  i trusa til en ladyboy.  :p
    Er det ikke litt merkelig å si at dette er uakseptabelt, men tøft/stilig/imponerende?
    Landis sin opptreden vakte jo umiddelbar mistanke mens vi satt der og så på.
    Hvordan føles det for de som var like sliten som Landis dagen før, og nå blir grisebanka fordi han har gjort noe som i følge reglene er helt forbudt?
    I og med at det er mye penger i sving så er det ikke bare juks, det er jo et bedrageri på linje med å stjele penger .
    Da har jeg nok vært litt uklar. Jeg skal ikke gjøre meg selv til mer ekspert enn at jeg trodde dette var en imponerende prestasjon mens det sto på, men at skuffelsen var desto større da jeg skjønte hvordan han fikk det til. Så vi er nok ganske enige når det kommer til stykket, selv om jeg nok er litt mer kunnskapsløs/naiv.

    Ellers er jeg også helt enig om bedragerielementet. De tjener faktisk store penger på jukset. Samtidig ødelegger de konkurransen for den egentlige vinneren, for publikum, og for sponsorene til den egentlige vinneren. 
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    På fine grusveier bruker man landeveissykkel med litt feitere dekk. :D

     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Hvorfor ønsker du å låse bakdemperen? Selv på fine grusveier føler jeg at det er positivt med demping bak.
    Låsing av bakdemper ser jeg for meg at er en fordel på asfalt. Jeg har kun prøvd fulldemper en liten tur i Kongsberg på Skalstad sin private sykkel. Det ga på mange måter mersmak, men det var også en "fullspecet" Ghost til altfor mange penger..

    Valentino skrev:
    På fine grusveier bruker man landeveissykkel med litt feitere dekk. :D

    [/quote]

    Det er fint lite grusveier i området som er fine nok til det er jeg redd. I tillegg er det mye fine stier i Steigen som jeg kunne tenkt meg å teste ut etterhvert.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Eksempel på motsatte: Jeg er en sånn typisk Styrkeprøvensyklist som raser rett igjennom om det kjøres hardt i bakkene i aktive ritt. Men jeg kan ligge på en terskel som er relativt høy ift. min max i 5 timer. Diesel.

    Beklager at jeg ikke svarte første gang du stilte spørsmålet.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Ikke bare diesel, men arbeidsbåtdiesel.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Griffenfeldt skrev:
    Minutten:
    Hvis du skal ha skivebremser, må du ha hydrauliske. Jeg liker godt skivebremser da de er mer pålitelige i dårlig vær. Dessuten er de veldig mye mer effektive enn ordinære v bremser.
    Det ble en litt mer "gubbete" sykkel en jeg først hadde tenkt ( Focus Aventura). Med skivebremser, skjermer, bagasjebrett ,støtte og lys med dynamo!
    Får sykle en sesong først så får vi se om det er behov for noe mer sporty neste år.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn