Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Offroad krever sikkert kraftigere saker; Man er gjerne et stykke fra sivilisasjonen da.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Å stryke Armstrong fra listene blir bare for dumt. Doping i sykkel har lange tradisjoner, og hvis man tror gutta fra Anquetil til Merckx til Hinault til Indurain vant TdF på vann og kaffe, er man rimelig naiv. Men for all del, legg Lance for hat, sikkert fint å få kanalisert alt negativt over på én fyr.

De burde ikke ha rippet opp i dette, de burde ha latt det ligge og heller nytt godt av at sykkelsporten omsider er i ferd med å forandres til en renere idrett nå som testmetodene har blitt så avanserte.
    Problemet for Lance med flere er at de dopet seg på feil tid. Da sykkelsporten var på vei til å bli renere var han en værsting som trakk i motsatt retning.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Men hvorfor satset du ikke på lateks eller tubeless når du først skal satse så hardt i birken?
    Spurte etter grønn lateks på xxl og selgeren lurte meg og sa at slangen jeg kjøpet var svart lateks. Jeg burde selvfølgelig gjort grundigere undersøkelse på forhånd, skal gjøre det neste gang. Slangeløst skal testes ut senere. Noen sliter med å få dekkene tette. Å eksprimitere med dette en uke før birken er galskap. Syns jeg strakk strikken rimelig langt ved å bytte til nye dekk..

Hvilken solkrem anbefaler dere til birken i morgen :)

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Jeg vedder på at jeg kan få alt man har i disse setepungene i EN av lommene mine på ryggen. På langtur kan jeg maxe ut med vindjakke, pumpe, slange, bananer, mobiltelefon, nøkler, skoovertrekk (i tilfelle regn) og kanskje en sjokkis, alt i lommene på ryggen. Fulle lommer på ryggen er kult, pung under setet er estetisk MORD på fine sykler.
    Det er da ikke noe behagelig å ha proppfulle lommer på ryggen i lengden?
    Ser at det også er "nedstemt" å bruke sekk på landeveissykkel, men det gir jeg blaffen i om jeg føler for å ta med meg noe ekstra.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    til dere som skal sykle birken. Alt er over i morra ikke sant, og alle har kjørt hjem ila kvelden? Skal kjøre østerdalen på søndags kveld og håper å slippe biler med sykler på hue og ræva, med en skuffet sjåfør bak rattet.

:rolleyes:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg vedder på at jeg kan få alt man har i disse setepungene i EN av lommene mine på ryggen. På langtur kan jeg maxe ut med vindjakke, pumpe, slange, bananer, mobiltelefon, nøkler, skoovertrekk (i tilfelle regn) og kanskje en sjokkis, alt i lommene på ryggen. Fulle lommer på ryggen er kult, pung under setet er estetisk MORD på fine sykler.
    Det er da ikke noe behagelig å ha proppfulle lommer på ryggen i lengden?
    Ser at det også er "nedstemt" å bruke sekk på landeveissykkel, men det gir jeg blaffen i om jeg føler for å ta med meg noe ekstra.
    Jeg tenker litt på min egen sikkerhet v en evt sammenkomst med asfalten. Jeg vil nødigst få et multiverktøy e.l i nyrene. Jeg bruker taske bak uten å bry meg om hvordan det ser ut ( De fleste ser den bare idet jeg passerer i høy hastighet ;) )

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Solkrem? Du trenger impregnering i morra ;)
    Se pent.no :)

Kjedelig å bli solbrent etter en dag på fjellet
    Solkrem, det har jeg ikke brukt på 10 år tror jeg - man er da tross alt MANN !

Ellers har du vel vært ute å trena litt i sommer - det holder i masse vis som grunnlag, det er tross alt ikke snø på fjellet får vi håpe :p

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    til dere som skal sykle birken. Alt er over i morra ikke sant, og alle har kjørt hjem ila kvelden? Skal kjøre østerdalen på søndags kveld og håper å slippe biler med sykler på hue og ræva, med en skuffet sjåfør bak rattet.

:rolleyes:
    De er nok ferdig i løpet lørdagen ja.....

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jepp, snasen tur og hyggelig selskap! Hedmarken har virkelig overraskende mye å by på fra sykkelsetet, selv for en som er vokst opp der.

I går kveld syklet Fidelio og jeg 6 mil sammen. Det var hyggelig, det!

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.393
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    En tur i Stockholm och väster ut mot Skokloster Slott, fika på Lasse Åbergs Museum. Öl i hamnen vid Stäket sedan rullade vi hem, fick ihop 12 mil med ett snitt på 33. Helt ok för en lördagsrunda.:cool:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Inspirert av Valentinos veivalg i går la jeg dagens tur innom noen kilometer grusvei, med gylne åkre og aftensol som tilbehør. Racer på grusvei er nydelig, deilig følelse!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hva slagsdekk bruker du Fidelio? Tror jeg i overgangen til neste sesong skal sette på litt mer punkteringssikre dekk.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Varierer veldig mht dekk, men kjører alltid noe forholdsvis robust. Husk å se på veien også, kan faktisk hjelpe mot punkteringer:) Jeg har ikke punktert på racer på seks år, og jeg har syklet mye.

Hva slagsdekk bruker du Fidelio? Tror jeg i overgangen til neste sesong skal sette på litt mer punkteringssikre dekk.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har for tiden Continental Grand Prix 4season 25mm med lateksslanger i på hjulene jeg brukte da Fidelio og jeg var ute.

Alternativer:
    Vittoria Pavé Evo CG 24mm
    Michelin Pro4 Endurance 25mm
    Og hvis du er tung og/eller har plass i ramma: Challenge Paris-Roubaix 27mm

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjører med samme dekkene som Valentino men med Butyl slanger.

Jeg har hatt en sesong med lateks og ble kurert, en bør vurdere om litt mindre rullemotstand og punkteringssikkerhet er verdt bryet med å pumpe opp dekkene hver gang en skal bruke sykkelen.

Edit: Kjørte med Michelin Pro3 race tidligere i 23mm utgave og de hadde en utrolig god kjørefølelse, savner den litt følelsen litt med Continental men Conti er (subjektivt) mer punkteringssikkert.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Har fått et godt tilbud på dekkene som GSK guttene sykler på. Det er Conti dekker og er blitt kjøpt inn av sykkelklubben pga punkteringssikkerhet og komfort. Skulle få en settpris på 1000,- Det høres ikke galt ut. Michelin dekkene jeg bruker nå (Lithion ) leser jeg at er litt utsatt for sidepunktering og det er ikke akkurat et kvalitetstegn.
    Skal ut å se om jeg kan ta ett par Strava segmenter etterpå. Det er en som heter Aas bedehus som er en kort klatre-etappe som jeg ligger på en ergelig 6. plass på. Har nå satt opp sykkelen med et litt mer agressivt snitt og er klar for å klatre på listen..

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Alternativt kan du bestille Continental dekkpakke på XXL, 2xConti GP24 og 2xslanger til 599 kroner.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Alternativt kan du bestille Continental dekkpakke på XXL, 2xConti GP24 og 2xslanger til 599 kroner.

Det ser ut til å være gode dekk. Flott pris var det også.
    Hadde forresten en tur på sykkelen hvor jeg var innom nevnte segmentet og klarte å karre meg opp på en 5. plass. Ser ett par av navnene som ligger foran på listene er fra GSK og er relativt erfarne og dyktige syklister. Jeg får se meg fornøyd med plasseringen inntil videre.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Michelin race 3 fås på Sportslageret for 500 for to dekk tror jeg. Gode dekk som takler de fleste forhold bra.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg tror det var 299,- for stykket. Det er vel litt rabatt for OBOS-medlemmer også. Gode dekk er det i alle fall. Litt, men ikke dramatisk bedre enn Conti GP4000S i subjektivt veigrep, litt svakere med tanke på kutt og sår fra småstein og denslags. Hipp som happ totalt sett, synes jeg. Conti ligger som regel på 250,- eller deromkring. Gode dekk begge deler.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Michelin race 3 fås på Sportslageret for 500 for to dekk tror jeg. Gode dekk som takler de fleste forhold bra.
    Etter å ha slitt ut et par Michelin race 3 er min konklusjon:
    + ruller meget godt.
    + kjempegod kjørefølelse
    + brukbar pris
    + Ok slitestyrke (kjørte med de samme dekkene i DSSP i 2 år med start fra hhv Trondheim og Dombås)
    + grep, sitter som f... på både våt og tørr asfalt

- Punkteringssikkerhet, spiss grus går gjennom dekket med litt uflaks.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Høres jaggu ut som dere er hakket mer skeptiske til punkteringsmotstanden på Pro3 enn meg. Jeg har holdt litt igjen på kritikken fordi jeg vet jeg har kjørt mer enn vanlig på dårlig underlag. Dere har nok rett. Nå er det snart tid for å bytte dem ut, forresten. De har begynt å bli litt firkanta, og dermed er det snart tid for å mene noe om Hutchinson Fusion tubeless. Må bare innom Sørensen og hente tubelessventilene. De ble igjen sist, det var hastverk med å bytte til de nye hjulene...

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg har egentlig ingenting å utsette på Pro 3 mht punktering, men så punkterer jeg heller aldri på racer... De holder jaffal veldig bra her, virker slitesterke, og de har en skikkelig god veifølelse. Jeg har alltid kjørt Continental, men kjøpe Pro 3 fordi jeg trengte nye fort og Sportslageret selger dem rimelig.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Valentino;1413737 Tilbake til bekledning: [URL="http://italiancyclingjournal.blogspot.no/2012/08/campagnolo-pulls-out-of-sportwear.html" skrev:
    ITALIAN CYCLING JOURNAL: Campagnolo Pulls Out of Sportwear[/URL]
    Nei og nei! Jeg elsker Campagnolotøy! Jeg får bunkre litt fra CRC, de har mye fint fra Campa. Kjøpte nettopp denne, til kalde høstdager. Sitter som støpt og varm og god (og lekker også da selvsagt...)

item_64695.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har enda ikke punktert med Michelindekkene, så det er sagt. Men de er fulle av små skrammer og kutt, den typen som gjør meg litt engstelig. Flere ganger har jeg pelt ut småstein av små sprekker i dekkene. Jeg punkterer forresten sånn ca. en gang pr. 2 år, så statistisk signifikans er utenfor rekkevidde.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Enig, de får litt småkutt av grus og slikt, lettere enn andre dekk jeg har kjørt på. Bryr meg egentlig ikke så mye om det, vet ikke helt hvor mye det har å si med litt skrammer i gummien i det øverste laget.

Jeg har enda ikke punktert med Michelindekkene, så det er sagt. Men de er fulle av små skrammer og kutt, den typen som gjør meg litt engstelig. Flere ganger har jeg pelt ut småstein av små sprekker i dekkene. Jeg punkterer forresten sånn ca. en gang pr. 2 år, så statistisk signifikans er utenfor rekkevidde.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så sant. Problemet er at noen av dem er ganske dype, og at jeg har funnet småstein som har satt seg fast i dekkene. Om de er så mye verre enn Conti skal jeg kanskje være forsiktig med å mene noe sterkt om. Sist jeg punkterte var med GP4000S, under Aarbakkerittet i 2007 (jeg punkterer kanskje enda sjeldnere enn jeg tror). Da var det vått og en del sand på veien nede i Lysebotn. Punkteringen kom på toppen av bakken og jeg endte med 144 km mer eller mindre solo, fordi jeg ikke syntes det gikk fort nok med de som kom opp da jeg hadde bytta slange. Det ble en lang dag (og en lang setning).

Enig, de får litt småkutt av grus og slikt, lettere enn andre dekk jeg har kjørt på. Bryr meg egentlig ikke så mye om det, vet ikke helt hvor mye det har å si med litt skrammer i gummien i det øverste laget.

Sist redigert av en moderator:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har opplevd at smågrusen går gjennom med Pro3 race med punktering som resultat.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Nå skal det legges til at jeg kjører med de samme slangene tyskerne brukte i beltene i Tiger-tankene sine, med den følge at punktering nesten blir et ikketema. Ekstra vekt er det, men det bryr meg ikke. Jeg blir sterkere i bena av ekstra vekt.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hehe, bare å søke etter dem på CRC nå som vi har navnet

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Kom over denne kontrollen på sykkeltur i dag, tror jeg bestod testen. Ikke ventilhetter, ingen sadeltaske, og matchende tøy, hehe. Visste ikke at de holdt på med slikt langt innpå Hedmarken!

bilde (2).JPG

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Kom over denne kontrollen på sykkeltur i dag, tror jeg bestod testen. Ikke ventilhetter, ingen sadeltaske, og matchende tøy, hehe. Visste ikke at de holdt på med slikt langt innpå Hedmarken!

Vis vedlegget 151288
    Ser ut som du er på vei til å bli avskiltet med brillestengene på innsiden av hjelmstroppene.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Å nei, det var verre enn som så! Sjekket det ucroppede bildet, og den ene stanga er innenfor og den andre utenfor. Max krise altså. Merkelig at de slapp meg forbi kontrollpunktet. Dette viser hvorfor man aldri skal justere eller flytte på utstyret mens man sykler.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn