Spanjolene forsker ivei! Øl etter tur er najs, istemmer der.Rakk en rolig trilletur på 40 km i dag - har også en pils i handa...
Hmmm... Kanskje vende tilbake til min gamle rutine. En Guinnes som belønning etter hver eneste sykkeltur?Spanjolene forsker ivei! Øl etter tur er najs, istemmer der.Rakk en rolig trilletur på 40 km i dag - har også en pils i handa...
Bikedeal, som forsåvidt er Sørensen, har godt utvalg av Assos. Cyclecomponents har vel også det.Ah, øllen hos Tomy Burguer i can Pastilla etter en tur i fjellene!
Ble KOM på Strava i går, gitt. Fullstendig utilsiktet, og jeg ser at noen har tatt det roooooolig opp der.
Slike Assos-skotrekk bør steder som selger Assos ha inne. Sørensen, Sykkelzentrum, Bikeshop, CRC, Wiggle, Assosnettsjappa.
Ser ut som en fin bakke det der. Lurer på om jeg har syklet ned den en gang, men er ikke så kjent uti der. Får prøve den neste gang jeg er nordover.Ble KOM på Strava i går, gitt. Fullstendig utilsiktet, og jeg ser at noen har tatt det roooooolig opp der.
Det er kanskje tolldeklarerings gebyr ? Posten tar vel rundt 125 kr og oppover for dette, andre kan ta betydelig mer. Kjøper stort sett ting under 200 kr fra utland så slipper jeg gebyrer, moms mm.Etter et impuls kjøp av sykkeljakke/bukse på Amazon ser jeg at det er lagt på et "Import Fees Deposit" er dette toll eller kommet det enda en tollavgift? (vet det kommer mva på hele beløpet)
Det er en gruslagt bakke.Ser ut som en fin bakke det der. Lurer på om jeg har syklet ned den en gang, men er ikke så kjent uti der. Får prøve den neste gang jeg er nordover.Ble KOM på Strava i går, gitt. Fullstendig utilsiktet, og jeg ser at noen har tatt det roooooolig opp der.
Ellers venter jeg bare på at noen fra Ottestadgjengen skal gruse meg på Stange Kirke - Sandvika Valentino, da setter jeg meg i bilen og kjører oppover umiddelbart!
34-23 er faktisk litt lettere enn 39-25, så det går så bra så. Har alltid hatt lyst på 11-23, det er vakkert.Får vondt i beina bare av å se den kassetten der
Skulle man først gjort dèt, kunne man liksågodt ta'n helt ut og kjøre 42-23.Åja så du skal ha kompakt ja, tenkte du skulle kjøre 39-23
Ramme | Vipera Alu Cross 7500 |
Gaffel | Vipera Carbon/Alu |
Størrelser | XXS-XS-S-M-L-XL |
dekk | Kenda SB8 |
sal | Selle Italia X1 |
hjul | Flow Disc/Shimano nav |
stem | Flow Race |
styre | Flow Race |
salpinne | Flow Race |
bremser | SRAM Avid Disc BB-7 |
vekt | 10,1 kg |
Ramme: | CAADX Cyclocross, Optimized 6061 Alloy, BB30 |
Gaffel: | Cannondale Ultra X, carbon blades, 1-1/8" |
Felger: | Maddux DRX 6000, 32 hole |
Nav: | Formula, RB-51 front, RB-52 rear |
Eiker: | Stainless Steel, 15g |
Dekk: | Schwalbe Sammy Slick, 700x35c |
Girhendler: | Shimano 105 5700 |
Bremsehendler: | Shimano 105 5700 |
Forskifter: | Shimano 105 5700, 34.9mm clamp |
Bakskifter: | Shimano 105 5700 |
Kranksett: | FSA Gossamer, BB30, 46/36 |
Kassett: | Shimano Tiagra 4600, 12-28, 10-speed |
Sete: | Cannondale Stage w/ Crmo Rails |
Setepinne: | Cannondale C3 alloy, 31.6mmx300mm |
Styre: | Cannondale C3 Compact |
Håndtak: | Cannondale 3mm Suede w/ gel backing bar tape |
Stem: | Cannondale C3, 31.8, 6 deg. |
Styrelager: | CAADX Si, 25mm top cap |
Bremsesett: | Tektro CR710 |
Det var kjapp levering, bestilt søndag kveld levert på jobb før 11 i dag! Jakken var merket med "In stock but may require up to 2 additional days to deliver." så nå ble jeg imponert.Etter et impuls kjøp av sykkeljakke/bukse på Amazon ser jeg at det er lagt på et "Import Fees Deposit" er dette toll eller kommet det enda en tollavgift? (vet det kommer mva på hele beløpet)
[terrengsykkel.no] Arena - Colnago Prestige Cross Ram@Zomby: Har du sett den Colnago Prestige Cross rammen som er tilsalgs for 7500 sek på terrengsykkel.no? Den bør være midt i blinken for deg.
Rocke Rolf: Jeg ville holdt meg unna mekaniske skivebremser pga vedlikeholdet. Forsterkede V bremser er å foretrekke, ergo så ville jeg valgt alternativ nr 2.
Takk for svarene begge to!Jeg ville også valgt alternativ 2 men det pga at jeg er jålete og en C'dale er mye kulere enn Vipera, Nakamura, Hard Rocx og de andre norsk-kina merkene.
En Cannondale har også bra annenhåndsverdi dersom du ønsker å selge den igjen.
Bremsene på Vipera'en er sannsynligvis overlegne C'dale, Tektro er sjeldent mye å rope hurra for.
Jeg har hatt en uke borte fra jobben, og så en nattevaktsperiode med generelt lavt energinivå. Det har ikke blitt mange mil, for å si det sånn. Men jeg liker tubeless så langt, og tror jeg er i svarten med den forrige beskrivelsen. Sammenligningen er basert på Hutchinson Fusion 3 tubeless og Michelin Pro 3 Race med Michelin latexslanger.Zomby, synes du fremdeles tubeless funker bra? Er det bedre å kjøre på enn med slanger? Det blir jo ikke noe særlig lettere pga dekkvekten.
Sjekk ut Craft og Brynje.Hva anbefaler dere av såkalte "base layer" i ull? Det syntetiske superundertøyet føles litt kalt nå om morgenen før jeg har blitt varm. (er stort sett bratte nedoverbakker første 4 km) Ser det er stor prisforskjeller på de forskjellige merkene.