Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fantastisk bilde, Valentino!



    Syklene de bruker på film er som regel normale utforsykler, men med neste års teknologi og av og til skreddersydd rammegeometri.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.944
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Praktfulle farger, ja. Ser ut som at de bruker rygg- og skulderplater også, og det er i så fall ganske lurt:


    Åja de, Griffenfeldt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.129
    Torget vurderinger
    4
    @Minutten: Da er det definitivt forrige generasjon Mille pad, ja. Assospadene i generasjon FI var orange. Nå er de turkise. Mer her. Den andre paden kan være den samme som sitter i tempodrakta til Ottestad.
    Har vært nydelig vær i dag og i går så jeg har fått testet den på et par koseturer. (+3 mil i går og +4 mil i dag.) Litt kraftigere i stoffet en std. Gore, så litt varmere men veldig behagelig. Har ikke så mye å sammenligne med men jeg er veldig fornøyd, så får vi se om den tåler vakemaskinen fremover. (den tålte en vask)
    Gikk for en Devold Base Layer i ull, gammel type da jeg syntes at sømmene var mer behagelig på denne en den nye Sport.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fun fact.

    I Fort William i Skottland i år ødela tre syklister på GT-teamet 74 felger på to treningsdager.

    Santa Cruz Syndicate laget ødela 3 felger (Enve)...



     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Boasson så ikke helt fornøyd ut på podiet, men nydelig innsats! Gilbert er rå i slike avslutninger altså.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.379
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Han er god, men mangel forsatt det siste faenivoldske innstillingen i hodet - fatter ikke han bare gikk etter i stedet for å rulle bakerst av de tre forfølgerne. Han hadde jo medvind ! 2 plass teller ikke i sykkel - da er det bedre å satse og eventuelt mislykkes enn å berge en annenplass.

    Om han hadde greid det vet jeg ikke - Gilbert rullet og mye på slutten....
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.944
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Edvald så nok for seg å spurte fra en liten gruppe. Han befant seg mer i en Lappe-posisjon etter Cauberg, enn en Edvald-posisjon. Leser at Freire mener at Valverde tok seg friheter, planen var å kjøre spurtopptrekk for ham om ingen spanjol kom seg av gårde solo over toppen.

    Fascinerende ritt og en fullt fortjent seier til en rytter jeg liker godt.
    Og på lørdag er det Lombardiet. :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det har skjedd noen ting med norsksykkelsport når Norge ikke går bananas etter sykkelsølv i VM. Ingen førsteoppslag i media i går og vanlig notis i VG i dag.

    Jeg synes det mildt talt er oppsiktsvekkende at Norge tar medalje i både OL og VM samme året med to forskjellige ryttere og med den antatt beste liggende i sykesengen. HEELT rått rett og slett! Mye tyder på at dette bare er begynnelsen. Legger mann til at Edvald kun hadde halvt lag er det jo utrolig imponerende spør dere meg.

    Gleder meg til neste sesong!
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hadde egentlig tenkt å vente med å åpne den til litt fler av delene kom, men det ble vanskelig gitt...

    milanino.jpg

    Har fått Chorusgruppen, Zonda kommer i morgen og styre og stem fra Deda bør også være her i løpet av de nærmeste dagene. Dette kommer til å bli en fin (og helitaliensk) sykkel. Rammen veier 1258 gram, gaffelen 327 gram ukappet.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Takk takk, synes den er griselekker selv også :) Opprinnelig hadde jeg bestilt en King 3, men det ble for lang leveringstid og selger rotet, så jeg trakk meg. I motsetning til King 3, er denne håndlaget i Italia, og av italiensk aluminium så vidt jeg vet. Den er virkelig forseggjort, med prikkfri maling og nydelige skjøter. Hadde ventet litt "italienske detaljer" som malingssøl og enkelt ting litt på halv fem, men den er helt strøken.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fin ramme, Fidelio.

    Du skal selvfølgelig ha King Pink deler?


     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.944
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lille Milano er søt!

    Spander på henne en pen kjedestagbeskytter. Min Lizard Skins ser ut som ny etter tre sesonger.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Tror de navene der blir litt for bling Alshus! Det blir Campahjul, sorte og diskrete.

    Flaskeholdere blir selvsagt Elite Ciussi. Kan ikke ha carbonflaskeholdere på en aluminiumssykkel.

    bottleholder.jpg
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.379
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det har skjedd noen ting med norsksykkelsport når Norge ikke går bananas etter sykkelsølv i VM. Ingen førsteoppslag i media i går og vanlig notis i VG i dag.

    Jeg synes det mildt talt er oppsiktsvekkende at Norge tar medalje i både OL og VM samme året med to forskjellige ryttere og med den antatt beste liggende i sykesengen. HEELT rått rett og slett! Mye tyder på at dette bare er begynnelsen. Legger mann til at Edvald kun hadde halvt lag er det jo utrolig imponerende spør dere meg.

    Gleder meg til neste sesong!
    Eller at sykkel forsatt er en liten nisje idrett i Norge. Ned i europa får du en hilsen, mens her får du kjeft hvis du ikke ligger på en nærliggende gangog sykkel løype selv om denne knapt er farbar. Fotball landslaget dog får side på side, uten at det ser ut til å hjelpe stort :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.944
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Paul Kimmage fortjener et liv i medvind! Denne skal jeg være med på.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Veiene er dessverre stappfulle av bilister som tror universet dreier seg rundt dem og at de følgelig kan oppføre seg som komplette idioter, men det her tar jammen kaka.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Denne var fin, anbefales for de som ikke har sett den.

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.944
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Godt at de spanderer slow motion her:


    Sykkelcrosserfaring må man anta.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Ser i VG at både Mont Ventoux og Alpe d'Huez skal være med i neste års TDF . Alpe d'Huez skal bestiges to ganger iløpet av en etappe. Kan bli fornøyelig :)

    Akkurat sett episoden av På hjul med Dag Otto der de sykler opp Ventoux. Kan anbefales om folk ikke har sett programmet. Ligger fritt tilgjengelig på TV2 sine sider
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det har skjedd noen ting med norsksykkelsport når Norge ikke går bananas etter sykkelsølv i VM. Ingen førsteoppslag i media i går og vanlig notis i VG i dag.

    Jeg synes det mildt talt er oppsiktsvekkende at Norge tar medalje i både OL og VM samme året med to forskjellige ryttere og med den antatt beste liggende i sykesengen. HEELT rått rett og slett! Mye tyder på at dette bare er begynnelsen. Legger mann til at Edvald kun hadde halvt lag er det jo utrolig imponerende spør dere meg.

    Gleder meg til neste sesong!
    Eller at sykkel forsatt er en liten nisje idrett i Norge. Ned i europa får du en hilsen, mens her får du kjeft hvis du ikke ligger på en nærliggende gangog sykkel løype selv om denne knapt er farbar. Fotball landslaget dog får side på side, uten at det ser ut til å hjelpe stort :)
    He he, synes ikke sykkelsporten kan klage
    på mediedekningen de siste årene. At det er for mye fotball er vi enige om.

    Når det gjelder sykling i gatene tror jeg dette går seg til etterhvert. Tar tid å skape en kultur. Det er nok ikke bare bilistenes feil at det er "krig" på veiene mellom syklister og bilister.
    I for eksempel Danmark har de kultur og strenge regler for sykling. Så strenge regler at jeg flere ganger ble tatt i armen av rasende syklister og forgjengere. I Norge vil jeg karakterisere meg som en snill og høflig syklist, mens der nede var jeg en bølle hvis jeg syklet som i Norge.
    Har trua på trygge sykkelveier i Oslo, tar bare tid.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    529
    Antall liker
    50
    Edvald så nok for seg å spurte fra en liten gruppe. Han befant seg mer i en Lappe-posisjon etter Cauberg, enn en Edvald-posisjon. Leser at Freire mener at Valverde tok seg friheter, planen var å kjøre spurtopptrekk for ham om ingen spanjol kom seg av gårde solo over toppen.

    Fascinerende ritt og en fullt fortjent seier til en rytter jeg liker godt.
    Og på lørdag er det Lombardiet. :)
    Vet du noe om tvsending av Lombardiet? Jeg finner ikke noe på TV2 og kun en drøy time fra kl 1600 på Eurosport.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.944
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Huff, det var da i underkant.
    I følge Procycling skal Lombardiet sendes på TV2 Zebra, men det trenger jo ikke være korrekt.

    Ellers går Milano-Torino i dag og Giro del Piemonte i morgen. Har ikke funnet noen feeds på dem, men regner med at inrng kommer opp med et hint eller to i løpet av formiddagen.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.944
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    preview-switch.jpg

    Vi får neppe se dem opp her, men la oss håpe på livebilder fra før vanvittige Muro di Sormano.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Da er Zonda i 2013-utgave ankommet. Lekre og diskrete hjul in the flesh.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.317
    Antall liker
    24.944
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Byggebilder!

    RCS har sluppet at Giroen skal avgjøres på Tre Cime di Lavaredo i 2013. Tør vi håpe på '68-vær?

    SPO6_G6T2RI5VJ.1_FS_EDDYSNEEUW.jpg
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Bør bli spektakulært! Den bakken er jo knallbratt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.129
    Torget vurderinger
    4
    Er kanskje gammelt nytt men jeg så nettopp denne: Ride of My Life - The Story of the Bicycle fra BBC.
    Link til del 1.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn