Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Forstår at de som setter livet på spill ned de virkelig syke bakkene ("du klarar ikkje Brattjabakkjen før det vert mørkt, Ingolf") helst vil vite hvordan utstyret har blitt behandlet tidligere, men for alle oss andre er det jo utrolig mye sykkel for pengene i bruktmarkedet. Tror ikke jeg har opplevd noe annet bruktmarked med så høyt prisfall? En bil ville da blitt solgt til 1/4 av prisen etter 3-4 år?

Takk for svaret :)

Det er en Kona Big Kahuna 2011, 29" dekk. Standard utstyr for modellen, ikke oppgraderinger.
    Fet sykkel, jeg har sett annonsen din.

Sykkelmarkedet er jevnt over utrolig tregt så lenge man ikke har årets mote.
    Forstår at de som setter livet på spill ned de virkelig syke bakkene ("du klarar ikkje Brattjabakkjen før det vert mørkt, Ingolf") helst vil vite hvordan utstyret har blitt behandlet tidligere, men for alle oss andre er det jo utrolig mye sykkel for pengene i bruktmarkedet. Tror ikke jeg har opplevd noe annet bruktmarked med så høyt prisfall? En bil ville da blitt solgt til 1/4 av prisen etter 3-4 år?
    I år betalte ca kr 8500,- for min rittfulldemper, som i 2011 kostet kr 60000,-
    Da fikk jeg med mye ekstra utstyr også :)

Jeg tror at høye veiledende priser og store rabatter er en av årsakrne, akkurat som på en del hifi.
    En annen ting er høye driftskostnader når slitedeler må byttes. Har dere sett prisene på XX-deler?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Det har ikke så stor hensikt å bruke deler som XX (ialfall som 2x eller 10 delt), DT Swiss, Dura Ace, Super Record osv da kostnaden med slitedeler og evt servicekostnaden overskygger bruksverdien.

Det finnes rimeligere utstyr med akkurat samme funksjon.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det har ikke så stor hensikt å bruke deler som XX (ialfall som 2x eller 10 delt), DT Swiss, Dura Ace, Super Record osv da kostnaden med slitedeler og evt servicekostnaden overskygger bruksverdien.

Det finnes rimeligere utstyr med akkurat samme funksjon.
    Helt enig, har byttet bremser fra XX til XT. Vurderer å bytte kranken også fordi den store skiva foran koster et par tusen. Noen som har et tips eller to til uholdbare og rimeligere kranker, gjerne todelt? Det er også en fordel at reservedeler til den er lagervare i Norge.

Alle tips mottas med takk!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Fy flate for en bra trasé Vueltaen har i år! Skikkelig godt balansert, kanskje den beste ruten jeg har sett i en Grand Tour!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.721
    Sted
    Holmestrand
    Jeg har fulgt med på giro og TdF og delvis Vueltaen mer eller mindre systematisk i mer enn 30 år, men har aldri følt behov for juble over rutevalgene. :)
    Flott å kunne glede seg over livets lyspunkter, særlig når man legger litt jobb i det og studerer materien. Da blir fornøyelsen over å følge rittet også tilsvarende større!
    Vi gleder oss!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Vi har en særdeles komplisert og detaljert Grand Tour-konkurranse i vennegjengen, så nøye løypestudier er en nødvendighet :) Ekorre har tatt både Giro'n og Touren i år, så det er viktig å sørge for at han ikke klarer tripelen!

Hvis noen har lyst til å være med i konkurransen er det bare å si ifra, vi har alltids plass til fler. Å gjøre det bra gir EKSTREM prestisje.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Grasfjell vest for Rjukan, med utgangspunkt ved Skinnarbu. Utsikten nordover over Møsvatn og mot Hardangervidda.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Testet helhvitt i dag på tur, hjem, briller, sko, sokker, bukse, trøye - alt hvitt. Merkelig, men folk stirrer faktisk, mye mer enn når man kjører helsort.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hvem tittet ? Hvis det er damer så er det vel bra...du vet atributtene synes bedre i hvitt men er kroppen bra så ......:)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Testet helhvitt i dag på tur, hjem, briller, sko, sokker, bukse, trøye - alt hvitt. Merkelig, men folk stirrer faktisk, mye mer enn når man kjører helsort.
    Få se et bilde, så er det lettere kommentere. Da mener jeg av deg i hvitt, ikke folk som stirrer :)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Få se et bilde, så er det lettere kommentere. Da mener jeg av deg i hvitt, ikke folk som stirrer :)
    Heeeelt sikker? Mye å lese i betrakterens blikk.....

Det er godt å kunne hoppe igjennom den youtubelåta på 5 sek :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ey! Det er Isaac Hayes, mann. Selv ikke hvite sykkelbukser blir mer funky enn det. Og når man skriver Isaac med 2 a'er så får ting ta den tiden de trenger. :D

Sist redigert av en moderator:

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Å gå fra 32 Talas til 34 FIT.....I helv.......
    Dette går så sinnsykt nedover. Klatret hur bra som helst også. Må bare få satt opp hjulene tubeless, så blir dette perfekt.
    Fin jomfrutur :)

10535101_1511672385729870_820153636_n.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Velominati? En gjeng humørløse, amerikanske sykkelneofytter? Hva Velominati mener er omtrent like interessant og relevant som bedriftsfotball :) Velominati...knis.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det fine med sykkelbukser er at ingen klarer å svette så mye at paddinga blir gjennomsiktig.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Dette er et sykkellag som har skjønt det altså. Litt vel mye leverpostei på kameralinsen, men pene sykler. Man kan visst få akkurat hvilken farve man måtte ønske, og det eneste som ikke kan forandres er det røde hjertet i logoen.

1921907_649966488371818_17554506_n.jpg

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Er det flere som skal sykle Grenserittet i morgen. Terrengsykkel.no er nede nå..

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Skys utgave av The Rules. Gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp..... Mer eller mindre nøyaktig samme regler man hadde i antikkens Sparta/vi hadde på barneskolen.

rules.jpg

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.272
    Torget vurderinger
    1
    Eg er ikkje framand for at det kan vera placebo, men eg tykkjer det hjalp ein god del på komforten når den gamle Schwinnen fekk seg carbon setepinne. 2014-08-05 21.17.25.jpg

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har tenkt å kjøpe meg ny sykkel. Det blir en hybrid da det ikke er utstrakt mye bruk, men mulighet for en søndagstur, gjerne med et barnesete bakpå. Ikke avansert mao. Allikevel er man jo opptatt av å gjøre gode kjøp, og jeg har undersøkt litt rundt og kommet frem til følgende alternativer, med bakgrunn i at jeg har fått anbefalt hydrauliske skivebremser og at jeg ikke vil ha dempegaffel:

Trek 7.4 FX Disc - BoA Sykler ( tror dog ikke den har karbongaffel som det dog står.)

Anton Sport: sykkel, hybrid- og bysykler, gekko, gekko firm street deore 2014

Sykkelsenteret Everest Trekking

Sykkelsenteret Hard Rocx Cross Machine C3 SL Disc 2014

white SC Lite FF 14, hybridsykkel - XXL.no

Ser at utstyrsnivået varierer og at White-sykkelen for meg ser ut til å være best utstyrt. Noen anbefalinger her? Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter en for aggressiv sittestilling.

Hvordan er det med mulighet for å få disse på salg i nær fremtid? Når dropper prisene før høst/vinter?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    G-sport har og gode og ikke minst letter hybrid sykler i Diamant Photon serien. Snart er det salg og da får du fort 50% avslag....

Salget kommer vel like etter at skolen har begynt....

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Bikeshop.no har også sitt eget merke, Gavia, som jeg tror er i samme klasse som de andre butikkmerkene.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Jeg har selv en Gavia MTB, og mener rammen er ganske bra (skal visstnok være omtrent samme som Everest).
    Utstyrsnivået på gir og bremser er bra, men mulig de sparer noen kroner på kranklager, styrelager etc som ikke er så synlig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn