Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.903
    Torget vurderinger
    23
    OV&VK på tur igjen. Børsumveien prøvd for første gang. Trenger veteransykkel, stadig mer lyst på L'Eroica.

Fantastisk naturopplevelse. Virkelig. Det høstes korn om dagen, en kort sykkeltur fra byen.

Vis vedlegget 273158

Status på vondt kne: Flyttet begge klossene maks bak på skoene, og vinklet litt mer hæl inn. Litt murring, men mye bedre enn sist.

Status på fysikken generelt: Elmer Midd trår lett opp bakkene. Undertegnede Ikke fullt så lett...
    Neste sesong har jeg lust og kjøpe en sykkel og bli med dere på turer:) alene treningen på rulleski/løping er lite sosialt:p Men trenger opplering fra grunden og bruke/kjøpe sykkel:rolleyes:
    Som den gode nabo jeg er så kunne jeg godt tenke meg å slenge med på noen turer...:D

Men jeg foretrekker en noe mer laidback sykkelstil i SlukStuk, det måtte bli noe a la dise greiene her...

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror laid-backfølelsen forsvinner når man begynner å tråkke.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.903
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tror laid-backfølelsen forsvinner når man begynner å tråkke.
    Tvert imot, den ØKER - i følge kalkulasjoner jeg har gjort mht. luftmotstand, ekstra adrenalin/energi i forbindelse med den coole følelsen en slik sykkel gir osv. osv. Riktig bygget får man også en meget lav sittestilling/tyngdepunkt og dette er gunstig! Skjønner ikke at ikke flere topp sykkelprodusenter har kastet seg på dette designet :rolleyes:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.990
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad caad

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Noen HFSere som skal på skeitreffet?

BTW: Svarte så tregt internettet er? Noen som har skrevet Caad igjen nå????

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.257
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for mye god info og tips:) samt noen tekniske uttrykk som jeg prøver og skjønne "Nedspekka på skranken" bla
    /Valentino Så på Canondale kan jeg gå opp til 60cm? Det virker stemme med denne annonsen jeg fant! Pent brukt cannondale racersykkel selges. - FINN Torget Er det noe og sjekke opp? og har legat ut en stund, så han vil kanske bli av med den før høst/vinter til en hyggelig pris!

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.990
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror at en 60 vil passe deg greit ja. Er usikker på det hjulsettet til deg. Tror det kan bli for mykt. Om du vil se på sykkelen få med deg zomby og få sjekket at den har plass til 25mm dekk minst.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Men den kontra en kliss ny *kanikkeskrivedetfordakrasjerserveren* 8 med 105? Denne har jo enda en generasjon eldre/girwirene utenfor styretapen-Shimano. Ligger på omtrent det samme prismessig. Gruppe og krank er det samme som på butterns Battaglin og det ser ut til å funke riktig fint, hjula på 8'n ser ikke ut til å imponere en sjel. Jeg har et sett Fulcrum R5 med feil boss stående, så det kan være at vi finner en løsning på akkurat det (selv om det neppe er lett å overtale noen til å strippe hjulene av en sykkel, og gi særlig avslag for det).

105 kommer forresten som 11-delt neste år, ser det ut som. Det skulle sikkert være et solid pruteargument ved høstens salg på nye sykler. Neppe noen krise med deler heller på flere år enda, så det er nok ikke allverdens grunn til engstelse (om jeg skremte deg, Roger).

Sist redigert av en moderator:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.257
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Den C8 du linket til Zomby er sikkert ett bra valg for meg, synd dem ikke hade min størelsen! Ska ta en tur til Anton S og rådfråga meg litt i helgen ang valg. Ser dem kun har C10 på hjemme sidene, men en god høstpris på den då!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tror det er lurt å vente med å handle til salget starter. Men da er det sikkert mange gode muligheter til et røverkjøp. I mellomtiden holder vi øya skrelt og kikker på bruktmarkedet. :D

Elers har jeg det for meg at du ville passe veldig godt på en sånn:

2013-BMC-GranFondo-GF01-Endurance-Road-Bike1.jpg

Men prisen mumler litt under barten om at du må bli frelst først.....

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor ikke kjøpe Storcken min i størrelse 59 til en rimelig pris istedenfor en CAAD (type 5k med full Ultegra 6700 og RS10 hjulsett)?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    IMG084 (1).jpg IMG095.jpg

Den er i god stand og ingenting trenger utskiftning i nær fremtid.
    Det jeg må påpeke er det at girøret har vært krøllet men det ble rettet opp og montert stålinsert av Johnsen frameworks og jobben ble 100%.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.257
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hvorfor ikke kjøpe Storcken min i størrelse 59 til en rimelig pris istedenfor en CAAD (type 5k med full Ultegra 6700 og RS10 hjulsett)?
    Send meg en anonym Pm:D om bla hvor den finnes, du håller vel til på vestlandet? og vilken mod.

Mvh
    Roger

Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ca. sånn ser greit ut. Jeg får lyst på stisykkel.
    Vurderer å selge min rittfulldemper, 8den var i alle fall bra nok for første eier - Geir Lien.
    Leverte den inn på service sist uke for skifte av krank, bak gir, kassett, kjede og se over framdemperen. Bremsene er byttet i år.
    Toppmodellen til Merida og en drøm å sykle sti med.
    Jeg skjønner ikke hvorfor ikke fler sykler med fulldemper på ritt og trening.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Nye Boraer i september! Bredere, stivere, lettere og uten innvendige eikehull (praktisk når man skal fjerne lim). Ultra 50 veier nå 1215 gram! De Rosaen sier "ja takk".

campagnoloboraultra50_zpsae47c3bf.jpg

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    880
    Noen som har erfaring med Extralite? Hjulsettene deres starter på 780gr.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Den sykkelen der blir rå. Gleder meg til å se han med matchende bandana!

Fikk melding om at jeg får min nye farkost på mandag.

Colnago World Cup 2014. Colnago har produsert et lite antall sykler med canti bremser kun for det belgiske markedet. Var mildt sagt vanskelig å få tak i men alt går til slutt :p
    116188.jpg

Blir denne ramma med campa, 50mm kinacarbon tubulars og fizik cockpit.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hmmmm.... cash.se sa muligens noe om pingis som matrialsport..... :D

Sykler kan være ufattelig vakre, altså.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ellers synes jeg de filmene ser rimelig kule ut, toillball! Klart over grensene for hva jeg får til på crossen, det der.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Var nære på etpar ganger med crossen, man har igrunnen valget mellom å holde seg godt nok fast eller å bremse... Klarte ikke å være i bukken i såpass terreng ;-)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.257
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Må inrømme att syklers utseende er noe øyet smelter før:) Har nå hatt noen runder i butikker og fått litt mer kjøtt på beinet! "les litt mer grunnleggende førståelse for valg av sykkel"
    Kanske det beste butikk kjøpet just nå (for meg) er en Caad10 for 9995kr? men jeg skall ha pedaler,sko mm og er dessutom oppi ett bil bytte! så kanske kommer Storcken hit igen:eek:
    Har dessutom ikke lust og vente helt til tampen av sesongen! kunne godt tenkt meg og få litt vondt i arselatet allerede denne sesongen:p

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Må inrømme att syklers utseende er noe øyet smelter før:) Har nå hatt noen runder i butikker og fått litt mer kjøtt på beinet! "les litt mer grunnleggende førståelse for valg av sykkel"
    Kanske det beste butikk kjøpet just nå (for meg) er en Caad10 for 9995kr? men jeg skall ha pedaler,sko mm og er dessutom oppi ett bil bytte! så kanske kommer Storcken hit igen:eek:
    Har dessutom ikke lust og vente helt til tampen av sesongen! kunne godt tenkt meg og få litt vondt i arselatet allerede denne sesongen:p
    Tror Fidelio begynner å bli lei praten om CAAD 10 men det er en suveren racer. Dama mi trudde jeg var gal da jeg leide CAAD 10 på Gran Canaria siden jeg har identisk sykkel hjemme og utvalget på Free Motion er bra.

På Shimano pedaler er enste forskjellen vekta så du ryker i underkant av 300 kroner på pedaler og sko får du for 500 kroner på XXL.

Ikke det at den andre landeveissykkelen min er dårlig men jeg har funnet min sykkel i CAAD 10 i str 58 så hvis jeg skal oppgradere må de bli til Super Six i samme størrelse, andre sykler vil ikke engang bli med i vurderingen.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Den CX'en der kommer til å bli drøyt lekker Ekorre. Nå kan vi sykle sti!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Mens de italofile bygger crossere på eksotiske rammer er hyllevaresyklistene på åpningsrittet i Sandvika Sykkelkrossarena.
    Björnar Volden arrangerte og 7-8 ryttere av totalt 9-10 oppmötte stilte til start*. Fin löype med ulike tekniske crux. Team tottes fortsatt eneste rytter tok en fin 7-8. plass. Volden vant. Team tottes rytter sto for det mest spektakuläre fallet: tryning ned grustak med påfölgende kollbötte. En annen rytter pådro seg et kutt under öyet i en senere krasj, og da ga vi oss. Heldigvis ikke alvorlig.

Slitsomt og festlig. Flere lavterskelritt kommer i Osloområdet gjennom hösten.

*2 meritterte ryttere sparte seg til morgendagens Follorunde.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn