Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Åh, perfekt sykkelkross forhold på nederste bildet. (Men er glad for at det er en stund til jeg skal sykle på snø igjen :) )
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.819
    Antall liker
    23.902
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kåre Dehlie Thorstad er frilansfotograf for blant andre Landevei, og han foreviget også årets Paris Nice for Peloton Magazine.

    2014PN_Shutter18-610x350.jpg

    Her et som ikke ble med i Spåtind-artikkelen i Landevei #12 som akkurat har kommet i hyllene. Ingen premie for å gjette hvem han til høyre er:

    b3bf7521a3-ZUPERPIX-ZUPERPIX-2931.jpg

    http://www.zuper.no/
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg bestilte like gjerne 3 ass-savere når jeg var i gang for en drøy uke siden: sort, rød og hvit. Da har jeg en på Vestlandet, en i Oslo og en på hytta. Dermed unngår jeg at ass-saveren er på feil sted når jeg skal sykle i øsregnet. Smart. Med mindre jeg glemmer å ta av ass-saveren før jeg flytter en sykkel mellom Oslo og hytta, og så tar den av når jeg kommer frem, så har man det gående. Og man føler seg enda dummere med våt stump og tre ubrukte ass-savere enn med våt stump og bare en ubrukt ass-saver. En klar feilvurdering altså. Gratis frakt trekker dog opp. Får håpe de i det minste passer Specialized-setene.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fant ass saver på Oslo sportslager i dag. Funker på SMP. Mangler bare en rygg soim funker på sykkel, nå (eller i det hele tatt). 43.500.- for å fjerne prolapsen her: Spørsmål og svar | Volvat Medisinske Senter AS - avd Ulriksdal. Hmmmm.....
    Selg syklen(e) :p

    Men får du ikke operasjon av staten, eller er det årelang venting?

    Visstnok dårlige utsikter med mindre man får lammelser. Med prisnivået til Volvat synes jeg det virker snålt. Har vært sykemeldt to perioder, en uke i hver omgang. Skal ikke holde på lenge før en såpass rimelig operasjon er inntjent.

    Hvor mye byr du for syklene, forresten? Neida. Blir nok til at jeg beholder dem. Helt ødelagt er jeg ikke.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ingenting slår kombinasjonen av platehjul og en stor flagrende regnjakke. Klart verket må krones med tempohjelm og ryggsekk. Det der må gå styggfort! :D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Absolutt alt er galt :)
    Tempohjelm bak fram er hysterisk
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Kombinasjonen av Tempohjelm + lilleskiva er også et herlig syn :D
    I love it
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.819
    Antall liker
    23.902
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sokkelengde og -farge er klassisk riktig. Garantert en tilfeldighet.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ser det er mange her inne med kompetanse på dette området også. Fruen går og småønsker seg en racer, men vil legge seg i den rimeligste enden av skalaen. Hun hadde en ide om at 5k var nok, men etter ha lest meg litt opp, virker det som det blir litt snaut, da det som regel er Sora-gruppe på disse syklene. Eller er det greit nok?

    Har sett på to alternativer:

    Trek Lexa til 5 k:
    Trek Lexa WSD (C) - BoA Sykler

    Eller Cannondale Caad 8 til 8k:

    Sykkelsenteret Cannondale Caad 8 105 Compact 2014

    Er det andre tilbud som kan være verdt å vurdere? Kan man forvente at f.eks XXL har lokale tilbud på overliggere når de nå setter ut syklene i butikkene?
    Hun har har ikke lyst på Merida eller Everest.
    Lance Armstrong syklet på Trek, det samme gjør George Bush så bruk pengene på en Cannondale fremfor en døll Trek ;)

    Alle girgrupper er greie nok, selv Sora men jeg vil anbefale Tiagra eller høyere for da er gruppen 10-delt og det er det som er det "vanligste" i dag. Med tanke på deletilgang i den lokale sykkelbutikken og eventuelt det å låne et bakhjul under et ritt så er det en klar fordel å ha det samme som alle andre.
    Hvordan er det å kjøpe brukt uten å ha nevneverdig peiling? Her er en 07 modell, presumptivt velholdt. Noe å vurdere?

    Cannondale Racer og superlett Mavic hjulsett - FINN Torget
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    En brukt sykkel bør være billig i oljelandet hvor mange bytter hvert år.

    Jeg betalte 7k for min Cannondale CAAD10 105. som jeg kjøpte tilnærmet ny av en som angret på kjøpet og 5.5k for min Storck alu racer med Ultegra 6700 (uten hjul og sete) og den var i 100%, selv drivverket viste ingen tegn til slitasje.

    Som et alternativ til brukt så har man også rene nettbutikker med egne merker som for eksempel Rose, Canyon og On-one som gir deg veldig mye sykkel for pengene.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Sønnen min kjøpte seg ny sykkel fjor høst og gleder seg til seongen 2014. Diamant Pinnacle R1

    021.jpg 024.jpg
     

    Vedlegg

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Mario Cipollini har bursdag idag. Hvordan feirer dere?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg er i ferd med å gå tom for Shimano sprayen jeg bruker på kjedet mitt og må kjøpe nytt.
    Hva bruker dere?
    Kikker litt på E-bukta og ser det er mye teflon sprayer der som blir solgt som kjedesmøring. Er det bedre enn den tradisjonelle smøringen?
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Tja. Jeg har hivd meg på Rock n roll kjøret. Bruker Gold varienten i stort sett alt av vær. Inneholder noe voks som holder driten ute.
     

    frodes00

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Innlegg
    258
    Antall liker
    254
    Jeg har brukt voksbasert smøring i mange år nå og går ikke tilbake til "vanlige" smøremidler. Alltid rent og tørt kjede!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Rock 'n' Roll her også. Har brukt den blå så langt, og er veldig godt fornøyd. Har en sånn gullfarget variant som skal testes så snart jeg stoler litt på ryggen igjen.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takker for tipsene.
    Mye billigere i UK, men frakten tar livet av store deler av fortjenesten.
    Har forøvrig nettopp vokset sykkelen med poorboys natty's paste wax. Har tatt av meg 8 kg, men mangler 2 før jeg setter meg på sykkelen og tar de siste 6.
    Bygger opp formen med jogging, men i dag måtte jeg til med Voltarol krem på fremsiden av lårene for å dempe smertene som har satt seg i muskelaturen.
    Jogging er drepen når man ikke har matchvekten, men det er litt deilig å pine seg litt.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Kjøpte et sett med Vittoria zaffiro 700x23 i går. Kom på ca 200 inkl frakt. Etter ett par år på de samme dekkene er det greit å ha noen i reserve. Må fylle opp slangelageret mitt også. Går nok for Contislanger.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.329
    Antall liker
    3.853
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Chris Akrigg er ut med en film der han sykler cyclocross. Vel verdt å se.

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.819
    Antall liker
    23.902
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Endelig fikk han holdt det i hop til en samlet spurt!
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Anbefaler dere som bor i Oslo å ta til høyre ved kirka neste gang dere er i Maridalen. Nylagt asfalt hele veien. Ekstra morsomt i revers.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.748
    Antall liker
    17.492
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Anbefaler dere som bor i Oslo å ta til høyre ved kirka neste gang dere er i Maridalen. Nylagt asfalt hele veien. Ekstra morsomt i revers.
    Du må se å få opp farten på: Opp Sandermoseveien og Maridalsvannet-Sandermosen, Ekkore:)

    OU812
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Hehe se der ja. De hadde du gitt. Skal gi jernet på de neste gang! Du får gjøre det samme på Greveveien downhill ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn