Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Høst og stisykling = livets indrefilet. 3 timers kosetur (Tror det ble 1 time sykling, og 2 timer pissprat :) ) i formiddag.
    Undertegnede i litt blurry positur :)

    10706643_697567110321706_1280464640_n.jpg
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Totte : Enkelt å greit fordi det var det jeg hadde liggende :) Har heller ingen terrengsko lenger


    Grattis med flott hjulsett forresten. Veldig fornøyd med mitt Ambrosio sett
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.331
    Antall liker
    24.969
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dere som sykler dagsturer på stier i fjellet: hvilken sekk er det som gjelder?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Hva med knebeskyttere Thomand?

    Hadde planlagt å sykle i et par timer i dag men med nedbøren og vinden på nordmøre ble det bare en time.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    @ Anonym: Har et sett bliss minimalism i bestilling :) Skal ha meg en sekk med ryggskinne også etterhvert. Var 2 sek unna en KOM på en lokal utforkjøring i dag, så skjønner at jeg må begynne å polstre meg litt bedre i skogen.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.421
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en Evoc FR Trail, god kvalitet og gjennomtenkt produkt.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    443
    Antall liker
    119
    Tenkte å få meg en landeveien tur i dag. Noen som vet når målgang vm er estimert ?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Så fint at all 11-delt er sånn nogenlunde kompatibelt da.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    I går fikk jeg testet Nemesisene med allround cross-dekk med lavt trykk på grus (Brekke-Hammern) og sti (Jotun-/Rondanestien vest for skjersjøelva).
    Grus: Jeg hadde trodd det skulle lugge litt med dekk med lett gjørmemønster, men det rullet rystende lett. Kontroll, grep og selvtillit i svinger var i en annen klasse (altså høyere) enn småknastete clincherdekk med 50+ psi som jeg er vant til. Jeg tror det etterhvert kan gå styggfort. Uten å hverken tråkke til eller satse i kurvene trillet jeg inn til 26/948 på et Stravasegment.
    Sti: Veldig mye bedre fremkommelighet og kontroll på både jord, pukk og røtter, både opp og ned. Jeg lot hjulene få kjørt seg litt og bunnet dekkene flere ganger.

    Jeg har bestemt meg for å droppe clinchere på crossen fullstendig (bortsett fra de gamle DT2.0-felgene med piggdekk med egen kasett og kjede for bruk i saltsesongen) og kun kjøre tubular. Jeg bestilte like gjerne 2 sett Nemesis til i lunsjen, ett av dem har til og med nye (!) Vittoria cross XM, et gjørmedekk. Med frakt blir det DKK4700 (+ norsk mva). Det siste paret skal strippes for landeveisdekkene og få semislicks.

    Som kanskje den eneste med flere hjulsett på ritt kommer jeg fullt fortjent til å fremstå som en klovn der jeg herjer bak halen på feltet. Jeg kommer til å vente med depottelt, støtteapparat, byttesykler og høyttrykksvasker med kompressor og vanntank på henger.
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Koolt at du kjører fler :) Det er virkelig knallhjul det der.
     

    Elmer Midd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.407
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Som kanskje den eneste med flere hjulsett på ritt kommer jeg fullt fortjent til å fremstå som en klovn der jeg herjer bak halen på feltet. Jeg kommer til å vente med depottelt, støtteapparat, byttesykler og høyttrykksvasker med kompressor og vanntank på henger.
    Du får si ifra når du er klar, OV&VK stiller opp!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hmmm.... Jeg hadde altså bestemt meg for å bruke litt feriepenger på hifi neste år, ingenting på sykkel, og kanskje en slant på ferie for en gangs skyld. Klarer man seg med et par Zonda og et sett Scirocco eller Fulcrum R5 til piggdekk. Og så slumpet jeg til å få øye på de nye Bora Ultra på jobben i dag, tenkte tanken om 'vårt' sykkelverksted kanskje kunne handle hos Racing depot, så kommer dette, og så har vi det gående. Led oss ikke inn i fristelse indeed!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    For noen timer siden hadde han igjen ett sett Nemesis og ett sett med Nemesis foran og Montreal bak, alle med Ultremo eller Specialized (som nok egentlig er Veloflex). Siste sjanse altså.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Zomby, Zonda kan jo brukes alltid under alle forhold. Men harru sett de nye Boraene på jobben?? Hva i huleste slags jobb har du da! Er de kyle? Jeg har planlagt å anskaffe meg et slikt, men det kommer til å ta tid pga farvevalg. King'en kler de klassiske farvene såååå godt.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ikke sett IRL. Vi er i ferd med å starte opp sykkelverksted på jobben, styrer med å gjøre avtaler med leverandører, og jeg har av pur egeninteresse foreslått racingdepot og cycleurope. Tittet innom Campa i den forbindelse, det er jo en link dit fra racing depot...
     
    Sist redigert av en moderator:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ja, men litt mer nærliggende er vel Milano-Torino i dag (den aller aller eldste klassikeren vel) og selveste Lombardiet på søndag!
     
    Sist redigert:

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.331
    Antall liker
    24.969
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ah, Superga. You get wise, you climb to church.

    640px-Torino_superga.jpg

    Får nok ikke med meg dagens, men søndag er bankers.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Sønnen min har akkurat kjøpt seg en Diamant Apex T29L. Ser tøff ut synes jeg og veier nesten ingen ting.
     

    Vedlegg

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tenkte meg ut på krossing i morgen tidlig ettermiddag (ca 1430). Akerselva opp først og så en blanding av sti og grus i marka til Kikut. Litt full fart og litt rolig. Innom krossbanen til Bærum på vei hjem. Noen med arbeidstid som passer som vil være med?

    edit: endret tidsanslag
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    utdrikningslag for en stilsikker syklist?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Vintersykkel bestillt :)

    Cube Cross Race disc.jpg

    Skal bytte sete til dette:

    11512_1.jpg 11512_0.jpg

    Og et sett med Fulcrum Quattro CX skal på etterhvert

    fulcrum_R-Quattro-CX-2013-comp.jpg
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Fin! Fulcrum Quattro er de samme som Campa Scirocco, og det er unødvendig tunge hjul. Fulcrum 3 er et mye bedre alternativ, og de koster ittno heller.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    totte, tror jeg løp forbi deg i motsatt retning i Frognerparken nettopp, rett nedenfor NVE. Hadde på meg rosa Brooklyncap (funker i Frognerparken, i motseting til på Stange der de ruller ned vinduet og roper "Homo!" etter folk med slike hodeplagg haha).
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    529
    Antall liker
    50
    Og her er min vintersykkel:
    focus_light_gross_fo14_mares_cx_4-0_dbf2af9472_ab08909308.jpg

    Jeg har bare hatt to korte turer foreløpig. Stemmet skal byttes til et lengre 3T-stem og jeg vurderer å bytte styret også. Det er veldig smalt oppe og svinger noe utover i bukken.

    Hvilket dekktrykk anbefales for asfalt/grus? Den har Racing Ralph dekker.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Dritlekker Focus. Er noe med ramme-stuket til focus sine CX modeller som appellerer som pokker.
    Jeg mener jeg bruker rundt 55-60psi på RR
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    totte, tror jeg løp forbi deg i motsatt retning i Frognerparken nettopp, rett nedenfor NVE. Hadde på meg rosa Brooklyncap (funker i Frognerparken, i motseting til på Stange der de ruller ned vinduet og roper "Homo!" etter folk med slike hodeplagg haha).
    Jeg trillet vel gjennom Frognerparken en gang rundt 1730-1800 i kort sort bukse, lang sort trøye med Assosvest over, sorte hansker, sokker, sko og hjelm. Jeg kan trygt dra til Stange altså. Jeg tviler på rosa cap er et populært homoplagg i Oslo, men på Stange er det kanskje andre markører som gjelder? Synd jeg ikke så deg, som ex-patriert østfolding hadde jeg ropt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn