AudioPhysic
Hi-Fi entusiast
Hadde jeg likt meg på sykkelen i skauen hadde jeg vell ikke nevnt landeveis sykkel med slikt utstyr.
Sikter du til Dura Ace gir ?Har man lyst har man lov.
Alt er nok særdeles bra i den prisklasse men personlig ville jeg hatt hjul med lavere profil enn 404 og en mer sexy gruppe enn mekanisk Ultegra.
Eller elektrisk Ultegra.Sikter du til Dura Ace gir ?Har man lyst har man lov.
Alt er nok særdeles bra i den prisklasse men personlig ville jeg hatt hjul med lavere profil enn 404 og en mer sexy gruppe enn mekanisk Ultegra.
Hvor får tak i Canyon her til lands eventuelt??Canyon Aerod CF SLX8.0? 33k eks mva, Di2 og Reynolds carbonclincher.
Har du sjekket tilgang? Canyon blir tidl utsolgt eller lang ventetid!Hvordan vil f.eks AEROAD CF SLX 9.0 SL være??
Har jeg forstått det riktig på specs at prisen på 45.000 er med di2 og cosmic clincher?
Har ikke sjekket tilgang, kun kikket litt på nevnte modell som var mest interessantHar du sjekket tilgang? Canyon blir tidl utsolgt eller lang ventetid!Hvordan vil f.eks AEROAD CF SLX 9.0 SL være??
Har jeg forstått det riktig på specs at prisen på 45.000 er med di2 og cosmic clincher?
Vurderte selv en Canyon men de var utsolgt.
Prisen på nettsiden er eksklusiv moms frakt og emballasje. Hvis du ganger prisen med 1.25 er du ganske nær den norske prisen.Hvordan vil f.eks AEROAD CF SLX 9.0 SL være??
Jeg har landeveissykkel med Ultegra DI2 og CX med mekanisk Ultegra. Begge deler fungerer veldig bra og jeg ville heller lagt mellomlegget i et godt hjulsett om jeg hadde et budsjett å forholde meg til.Vanlig ultegra eller di2 er det verdt 13.000,- ekstra for di2
Kom gjerne med egne erfaringer folkens
Hjulsett vurderer jeg og vente med uansett men spm er om det er verdt 13.000 ekstra for di2 eller er vanlig ultegra bra nok. ? Stemmer jeg har vært på Tender Sport. Eller nærmere bestemt tt sport som det visst heter.Jeg har landeveissykkel med Ultegra DI2 og CX med mekanisk Ultegra. Begge deler fungerer veldig bra og jeg ville heller lagt mellomlegget i et godt hjulsett om jeg hadde et budsjett å forholde meg til.Vanlig ultegra eller di2 er det verdt 13.000,- ekstra for di2
Kom gjerne med egne erfaringer folkens
Cervelo S5 fortjener høyprofilhjul, men personlig ville jeg heller sett på Cervelo R5 eller en Focus. Da antar jeg at du har sett på Cervelo hos Tender Sport (innehaver er en venn av meg).
Kinakål hjul er det noe tess da ??Har haft både Dura-Ace och Sram Force och har nu Sram Red och Ultegra Di-2, go for electric helt klart bäst och köp ett par kinakålhjul.
Du mener derfor jeg bør være forsiktig eller også kanskje styre unna elektrisk giring? Og heller bør legge de 13.000 på et ordentlig hjulsett fra zipp, ffwd el.lign?Det er vel litt forskjell på Kina og Kina også, er det ikke? Jeg ville i alle fall ikke kjøpt hjul fra en eller annen tilfeldig selger på ebay eller alibaba eller noe sånt. Tro om jeg ikke hadde spandert på meg Unaas eller FFWD eller noe om jeg først skulle unne meg et ekstra sett til høytidelige anledninger.
Når det gjelder gir med strøm skal jeg ikke si for mye. Jeg har skrudd bittelitt på elgir, men ikke sykla på det.. En kollega hadde et elektrisk som ikke ville fungere skikkelig. Det endte med at jeg knakk girøret hans i forsøket på å rette det, litt klein stemning, og han måtte ta toget hjem den dagen. Det skal sies at det var enten rett eller brekt, sprø alulegering, og skjevere enn det som lot seg rette. Han hadde også kjørt såpass langt med skjevt girøre at han måtte ha nytt kjede med det samme (kjedet slites styggfort med såpass vridning). Med nytt og rett girøre ble det pur lykke. 11-delt er forresten usannsynlig kilent på akkurat dette, ha et ekstra tilgjengelig.
Les tester, egentlig. Vær litt OBS på at brukeranmeldelser ofte sammenligner med 10-delt, og at den 11-delte mekaniske også ser ut til å være et godt steg i riktig retning fra denne.
Jeg har kjørt DA de site 15 årene, og er vel fornøyd med det.Sjøl tenker jeg hvertfall at ultegra holder i flust. Dura Ace er tøfft men blir litt overkill for min del tror jeg.
Elektrisk er fint, men prisen veldig drøy. Jeg liker også sykkel fordi det er en sofistikert, men enkel mekanisk maskin som med et minimum av vedlikehold fungerer perfekt over lang tid.Neida. Jeg tror på elektrisk. Men prisdifferansen synes jeg var litt drøy. Jeg ville nok lagt de pengene i hjul i stedet, om det var valget. Godt justert og vedlikeholdt mekanisk gir er veldig bra.
Zipp er vel mye dyrere enn Unaas og FFWD også?
Hvilket hjul fra FFWD ville du eventuelt valgt ?Neida. Jeg tror på elektrisk. Men prisdifferansen synes jeg var litt drøy. Jeg ville nok lagt de pengene i hjul i stedet, om det var valget. Godt justert og vedlikeholdt mekanisk gir er veldig bra.
Zipp er vel mye dyrere enn Unaas og FFWD også?
Jeg har en terreng sykkel jeg vurderer å selge pga jeg sykler mest onroad prisen jeg forlanger er riktignok et stykke unna 2500,- Det er hvertfall en Merida flx800 fullcarbon og jeg vil helst ha 8000,- for den.Ingen som har en ekstra-sykkel for salg lagret i boden?
Er 175cm høy og ser etter en rimelig terrengsykkel til maks 2500kr.
Har ikke store krav til sykkelen, men ønsker en sykkel som er pent brukt.
Gjør ingenting om den har noen år på baken om den er tatt godt vare på.
Eneste viktige er at den har dempegaffel og skivebremser. Har planer om å oppgradere litt deler etterhvert, så om det er mekaniske eller hydrauliske skivebremser spiller ikke så stor rolle, men da slipper jeg i alle fall kjøpe nye felger for skivebrems.
Ja det blir for mye selv om det garantert er en fin sykkelJeg har en terreng sykkel jeg vurderer å selge pga jeg sykler mest onroad prisen jeg forlanger er riktignok et stykke unna 2500,- Det er hvertfall en Merida flx800 fullcarbon og jeg vil helst ha 8000,- for den.Ingen som har en ekstra-sykkel for salg lagret i boden?
Eneste viktige er at den har dempegaffel og skivebremser. Har planer om å oppgradere litt deler etterhvert, så om det er mekaniske eller hydrauliske skivebremser spiller ikke så stor rolle, men da slipper jeg i alle fall kjøpe nye felger for skivebrems.
Hadde en forholdsvis god sykkel som ble borte/stjålet ifbm med flytting..Ja det blir for mye selv om det garantert er en fin sykkelJeg har en terreng sykkel jeg vurderer å selge pga jeg sykler mest onroad prisen jeg forlanger er riktignok et stykke unna 2500,- Det er hvertfall en Merida flx800 fullcarbon og jeg vil helst ha 8000,- for den.Ingen som har en ekstra-sykkel for salg lagret i boden?
Vil bli mest til småturer med barna på 4 og 7, samt til jobb i ny og ne, så trenger ikke noe som er High-End
Ja var veldig kjedelig. Riktig nok noen år gammel, men med slitesterke deler kunne den gått noen år til.Kjedelig å bli frastjålet slik en grom sykkel
Synd at det fins slike mennesker.