Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2016

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• frodes00

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Antall liker
    254
    stagnes_ny.jpg

Laber sykkelaktivitet her i gruppen for tiden. På tide med en vitamininnsprøytning!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.983
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sant nok. Fra fjorårets Gylne Gutuer.

DSC_0856.jpg

NCF har tildelt rittet NorgesCup-status i år også. Ottestad IL Sykkel ønsker velkommen til grusparty søndag 15/5. Det blir Master-klasser også, og gateritt Hamar Kriterium lørdag 14/5, og temporitt Mot Klokka mandag (2. pinsedag)16/5.

Sist redigert:

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55

Vis vedlegget 362117

NCF har tildelt rittet NorgesCup-status i år også. Ottestad IL Sykkel ønsker velkommen til grusparty søndag 15/5. Det blir Master-klasser også, og gateritt Hamar Kriterium lørdage 14/5, og temporitt Mot Klokka 16/5.
    Master også! Kanskje jeg skal gjøre et comeback i veteran/masterklassen? Vil jeg meg selv så vondt?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0

Vis vedlegget 362117

NCF har tildelt rittet NorgesCup-status i år også. Ottestad IL Sykkel ønsker velkommen til grusparty søndag 15/5. Det blir Master-klasser også, og gateritt Hamar Kriterium lørdage 14/5, og temporitt Mot Klokka 16/5.
    Masterklasser i alle rittene? setter av helgen

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.983
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Ikke planlagt Masterklasser på kriteriumsrittet (på lørdagen), men søndag og mandag er det meningen at gamliser skal få være med. Vi har ikke fått ja fra NCF ennå, men det bør gå bra.

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    ^Ikke planlagt Masterklasser på kriteriumsrittet (på lørdagen), men søndag og mandag er det meningen at gamliser skal få være med. Vi har ikke fått ja fra NCF ennå, men det bør gå bra.
    Om forbundet avslår søknader om å få arrangert ritt så blir jeg svært overrasket.

Vi gamlingene må vel ikke starte med de unge og lovende?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.983
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Neida. Nå kan ikke jeg ordlyden i regelen, men slik jeg forstår det er det ikke lov å kjøre Master sammen med NC. Det vi søker om er å kjøre ett Masterfelt som starter 5 minutter etter NC Menn Elite i den samme rundløypa, men vil ha målgang før fordi de kjører færre runder. Slikt har ingen presedens. Vi får nok lov, men det er ikke offisielt ennå.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.983
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Og der var det i orden. Masterklasser på Gylne Gutuer 15/5 og Mot Klokka 16/5.

DSC_0828.jpg

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Som tyskerne ihht min læreboktysk sier det: Das ist ja klasse! Super! Toller Party!

Jeg stiller helt klart på GG, men tviler på at jeg skal konkurere i tempo i år. Jeg skal sørge for kringkasting av Masternyvinningen i Sagene-miljøet. Flere herfra (HFS, OV&VK) som stiller?

@Valentino: Får du deltatt selv eller har du rittleder- eller andre tunge funksjonæroppgaver som ikke er kompatible med egen deltagelse?

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.983
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Deltar ikke selv. Er jo "mitt" ritt, GG, så da må jeg jo lage det, men er kun et tannhjul i mekanismen. Sitter i arrangementskomiteen. Under arrangementet sørger jeg for merking av traseene, gjør forefallende oppgaver i løpet av dagene, og fotograferer litt.

DSC_0774.jpg

Streken på Croonergutua. Au.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.393
    Torget vurderinger
    4
    Tris, bare trist :

VM-syklist (19) første som er tatt for motorjuks

Med en runde igjen, da hun lå på ellevteplass i feltet ble hun tatt ut av løpet etter at svindelen ble avslørt.

Sporza skriver at sykkelen umiddelbart ble forseglet og tatt etter den automatiske kontrollen som er ny i dette mesterskapet. UCI undersøkte så sykkelen nærmere og fant ledninger inne i skaftet da de løftet setet.

Da de prøvde å fjerne den nederste delen av skaftet var det unormalt vanskelig. Inne i den satte motoren.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Trist. Og med det samme: Hva i all verden er 'skaftet' på en sykkel?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Tok ny FTP test i går, kan ikke skryte av kjempeform med 211W all den tid jeg veier 80kg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vi deler høyde, totte. Tror ikke det står veldig godt til med denne karen ellers....

Sist redigert av en moderator:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.983
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Putt ledninger etc. i skaftet, Zomby. Ingen kan se det med mindre de sjekker ramma di med kompassfunksjonen på en eplefon.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Heh, heh. Selv med ekstra motor i skaftet tror jeg ingen fatter mistanke. :D

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Tok ny FTP test i går, kan ikke skryte av kjempeform med 211W all den tid jeg veier 80kg.
    https://www.wattkoden.no/ftp-i-verdensklasse/

ihht denne så blir det midt mellom "utrent" og "noe trent"... Kunne tenke meg å ta en slik test selv, redd det ikke blir all verden det heller. Vi deler forresten vekt, men ikke høyde.
    Det er mange som ikke trener sykkel på vinteren, i forhold til de har du et stort forsprang med å faktisk gjøre det hele året.

Det er ofte store misvisninger fra en wattmåler til en annen, så ta resultatet med en stor klype salt.
    For et år siden fikk jeg FTP på 270 watt med Wahoo Kickr og 78 kg.
    Watt/kg betyr vel kun virkelig noe på typiske klatreetapper, men på tempo og landeveissykling som Lillehammer - Oslo betyr vekten mindre.
    Oppskriften for å få en god Watt/kg er å ikke ha muskler i overkroppen + lav fettprosent. Fokuser heller på å øke FTP watt, enn watt/kg er mitt råd!

Har aldri trent så bra som i høst og vinter og er fornøyd med FTP. Sist uke 4,5 time rundt sweet spot. Har dessverre kjøpt meg en ny personvekt som viser noen kilo mer enn den gamle, dvs mer riktig. I tillegg har jeg trent styrke i hele kroppen siden sommer og blitt tyngre. Med ny vekt så tipper jeg fettprosentene ligger rundt 13% nå, litt over 10% i alle fall. Har litt å gå på der også, men syns jeg har en fin trivsels vekt. Har pga økningen av muskler fått en BMI på 25 nå (182 cm og 83 kg). Det er i følge kalkulatoren overvektig!!! Ser jeg meg selv i speilet ser jeg hverken stor eller overvektig ut, liker det jeg ser og treningen gir meg økt livskvalitet. Derfor mener jeg at fokus heller bør ligge i sunn helse i hele kroppen og øke FTP, i stede for tyne watt/kg med å fjerne muskler/vekt.

I kveld har jeg bestilt årslisens for sykling. I tillegg meldt meg på Elgrittet og Oslo Triathlon :)

Ønsker alle en flott sesong.

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    620
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hvordan skal de finne disse "skafte"motorene under store ritt som TdF, feks? Det må da være i alles interesse av å finne dem?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.983
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kompassfunksjonen i f.eks en iPhone er veldig god til å finne elektromekaniske anomaliteter med. :)

Mekanikeren til den amerikanske krossrytteren Jeremy Powers la ut denne videoen på insta av en sjekk nå i helgen:
    https://www.instagram.com/p/BBNvuByJ_xb/?taken-by=tqhopper

Så jeg tenker at det burde være mulig å komme rundt TdF-feltet noen ganger i løpet av rittet.

Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har effektmåler i navet, Powertap er ganske velrennomert og nøyaktig. Ruller har gjerne større unøyaktighet men det eneste som er viktig er egentlig repeterbarheten så man kan få en god indikasjon på eventuell forbedring.

Godt å komme seg ut også selv om det var såpass bløtt og lite oppgått at sykkelen måtte trilles opp alle stigninger:
    IMG_20160201_204831.jpg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.393
    Torget vurderinger
    4
    Riktig vinterfarge.

Safety first !

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Jepp. + God framlykt, god baklykt, og reflekterende detaljer på jakka.
    Blir bra dette.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hun er alt for god til en hipster på fixie. Men. Nobody likes soggy cannoli.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn