TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Gratulerer med nye høyttalere TAF! Jeg kan bare skrive under på at du ikke trår feil med Kensington. De blir bare bedre og bedre med tiden :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Takker for det opera. ;)

    Skal bli spennende med noke nytt. Har blitt veldig glad i Tannoy sounden så det var nok bare å gå vegen videre. ;)
    Har hatt mine DC8T i ca 2 år nå og har vore storfornøyd,så det er litt vemodigt å pakke dei ner for salg. :(

    Du har Kensington du også eller?

    Hvilken elektronikk bruker du og kor stort rom har du?

    Mvh
    TAF
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Jeg har også kensington og benytter en Leben CS600 integrert forsterker til å drive de. Dette er en kombinasjon jeg er utrolig godt fornøyd med :) Rommet mitt er ca 23 kvadrat.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    opera skrev:
    Jeg har også kensington og benytter en Leben CS600 integrert forsterker til å drive de. Dette er en kombinasjon jeg er utrolig godt fornøyd med :) Rommet mitt er ca 23 kvadrat.
    Hvilken musikk sjanger høyrer du på?

    TAF
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.319
    Antall liker
    1.182
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Slenger meg på og lovpriser Tannoy!

    Jeg har hørt og prøvd mange høyttalere men kommer stadig tilbake til Tannoy. Ikke at Tannoy er "verdens beste høyttalere" - men de er befriende fri for problemer rundt faseskift, strålingsmønster og andre svært hørbare typiske høyttalerfeil.

    Jeg har alltid foretrukket one-point-source høyttaler (Quad ELS63, Lowther og Tannoy). De spiller mere ekte musikk, er involverende og har et bredt lydbilde som ikke faller sammen om du flytter hodet ut av "sweet-spot". Slike høyttalere er lette å leve med over lang tid - selv om de ruller av noe tidlig i toppen og er noe ugjevne i frekvensresponsen.

    I butikker av i dag med alskens nyvinninger av høyttalere så finner jeg skjelden eller aldri disse egenskapene som jeg liker og som forsåvidt er litt avhengighetsskapende...

    Jeg bruker Tannoy HPD 315A - A for AlNiCo!
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    T A F skrev:
    opera skrev:
    Jeg har også kensington og benytter en Leben CS600 integrert forsterker til å drive de. Dette er en kombinasjon jeg er utrolig godt fornøyd med :) Rommet mitt er ca 23 kvadrat.
    Hvilken musikk sjanger høyrer du på?

    TAF
    Her går det mest i rock og pop; U2, Queen, Enya, Johnny Cash, Pink Floyd + mye annet.

    Jeg forsøkte nå å koble fra mine supertweetere for å sjekke om (evt hvor mye) jeg vil savne de, og jeg må si at lydbildet ble mindre definert og bassen ikke like markant. For min del er det såpass stor forskjell med/uten supertweeter at disse vil bli værende :) Men det kan godt være at utbyttet av supertweeter også er elktronikkavhengig.
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    212
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6
    Får melde meg inn i fanklubben. Spiller på et par Sandringham SE og er knallfornøyd. For øyeblikket er det Morrissey som underholder :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Går i rock,progrock,metal osv her. Eks Led Zeppelin,Black Sabbath,Rush,Gentle Giant,Porcupine Tree,Gazpacho,Mastodon osv

    Håper den har nok trykk og driv i bassen til å formidle rock på samme måte som DC8T. Det er somme som meiner DC8T har meir bass å fare med.

    Har noken høyrt desse opp mot ein an?

    TAF
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Heisann folkens

    Da er Kensington oppe og spelar. ;D

    Kan de som har prestige serien fortelle litt om kva føtter/spikes de benyttar under ht?

    Mvh
    TAF
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Gratulerer TAF =)

    Jeg har Sandringham, og har de påp "noname" spikes, som igjen møter noen runde gulvbeskyttere i plastikk. Løftet høyttalerne litt, samt strammet lyden ørlite.

    Håper du blir fornøyd. :D
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    T A F skrev:
    Heisann folkens

    Da er Kensington oppe og spelar. ;D

    Kan de som har prestige serien fortelle litt om kva føtter/spikes de benyttar under ht?

    Mvh
    TAF
    Jeg har best erfaring med gummi eller fjeringspukker: decoupling!
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    T A F skrev:
    Heisann folkens

    Da er Kensington oppe og spelar. ;D

    Kan de som har prestige serien fortelle litt om kva føtter/spikes de benyttar under ht?

    Mvh
    TAF
    Gratulerer ;D
    Hva med et bilde av herligheten ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg får melde meg inn her. Etter noen lytteseanser fordelt over et par år på Grensen i Oslo som har vært gode, men aldri blitt noe mer utav, har jeg bestilt et par Tannoy-er. Revolution Signature DC6T for å være nøyaktig. De tikket de fleste boksene og er kompakte og pene. Selger mente at den har oppløsning og detaljering som konkurrerer med det beste de har i stallen.

    Jeg har et par spm som kanskje dere kan svare på:

    - Hva er deres erfaringer rundt toe-in - hva fungerer best? Skal selvsagt teste ut, men er alltid greit å høre hva som anbefales og er opplevd best av andre også.

    - Finnes det noen måte å få dem enda mer stabile på uten å lage plinth selv?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har ikke hørt K12,men om den er i samme gata som K15 er det bare å løpe å kjøpe ;D
    K15 er ikke spesielt vanskelige og de gjør ikke mye galt i rommet.
    Jeg var veldig redd for at det skulle bli problemer med ukontrolert bass i mitt rom men det fungerer supert og bassen er kjapp og fast.

    Mvh Tommy
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    tdbil skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har ikke hørt K12,men om den er i samme gata som K15 er det bare å løpe å kjøpe ;D
    K15 er ikke spesielt vanskelige og de gjør ikke mye galt i rommet.
    Jeg var veldig redd for at det skulle bli problemer med ukontrolert bass i mitt rom men det fungerer supert og bassen er kjapp og fast.

    Mvh Tommy
    takker ;D stemmer det at 12 kostet rundt 100 forresten?
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    jokris skrev:
    tdbil skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har ikke hørt K12,men om den er i samme gata som K15 er det bare å løpe å kjøpe ;D
    K15 er ikke spesielt vanskelige og de gjør ikke mye galt i rommet.
    Jeg var veldig redd for at det skulle bli problemer med ukontrolert bass i mitt rom men det fungerer supert og bassen er kjapp og fast.

    Mvh Tommy
    takker ;D stemmer det at 12 kostet rundt 100 forresten?
    Er usikker på hva den kostet og det er vel solgt 3 par K12 1 par K15 og 1 par K i Norge, så du får deg en skjelden ht som de fleste får hakeslepp når de hører ;D
    Det er en høytaler som vokser på deg jo mere du hører de :eek:
    Stygge er de og fantastisk låter de ;D ;D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Flotte saker. :)

    Skulle gjerne sett flere eldre Tannoy-høyttalere på brukten... fra 10" og oppover. :))

    Ser at dette er veien å gå, også for stua.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.

    Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til ! :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.

    Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til ! :)

    45 k , tenkte å bruke mc2102 eventuellt
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skulle vel gå an å prute på en slik pris vil jeg tro... 8) .. Hvor gamle er disse ?
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    rumath skrev:
    Flotte saker. :)

    Skulle
    gjerne sett flere eldre Tannoy-høyttalere på brukten... fra 10" og oppover. :))

    Ser at dette er veien å gå, også for stua.
    Ja der er lite av de eldre tils.Jeg solgte et par D700 som jeg hadde hatt i 12 år.Det gikk bare noen timer etter at jeg hadde lagt de ut for salg før de var borte.Han hadde jaktet på denne høyttaleren lenge.
    Her er D700 sammen med Glenair 15
     

    Vedlegg

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Kona ga tommelen ned for Glenair 15, men mine Sandringham synes hun er fine... Snodige greier. Synes begge er flotte jeg!! =)

    Sandringham ute av produksjon? Ser de ikke på Stereofil lenger...
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.


    Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til ! :)

    45 k , tenkte å bruke mc2102 eventuellt
    Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???
    K15 er i alle fall ikke vanskelige, de spiller greit med en 30w ab forsterker på moderat lydnivå.

    Hvor i landet bor du Jokris? Det er ikke noe problem å teste forsterkeren din på K15 om ikke Slemmestad er for langt unna?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.397
    Antall liker
    11.231
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    rumath skrev:
    Kona ga tommelen ned for Glenair 15, men mine Sandringham synes hun er fine... Snodige greier. Synes begge er flotte jeg!! =)

    Sandringham ute av produksjon? Ser de ikke på Stereofil lenger...
    Sto nettopp 2 par Tannoy TD12 på finn.no.. De er borte nå...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    tdbil skrev:
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.


    Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til ! :)

    45 k , tenkte å bruke mc2102 eventuellt
    Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???
    K15 er i alle fall ikke vanskelige, de spiller greit med en 30w ab forsterker på moderat lydnivå.

    Hvor i landet bor du Jokris? Det er ikke noe problem å teste forsterkeren din på K15 om ikke Slemmestad er for langt unna?
    Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    HCS skrev:
    tdbil skrev:
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.


    Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til ! :)

    45 k , tenkte å bruke mc2102 eventuellt
    Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???
    K15 er i alle fall ikke vanskelige, de spiller greit med en 30w ab forsterker på moderat lydnivå.

    Hvor i landet bor du Jokris? Det er ikke noe problem å teste forsterkeren din på K15 om ikke Slemmestad er for langt unna?
    Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.
    Hvilken Naka forsterker brukte du?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    tdbil skrev:
    HCS skrev:
    tdbil skrev:
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.


    Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til ! :)

    45 k , tenkte å bruke mc2102 eventuellt
    Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???
    K15 er i alle fall ikke vanskelige, de spiller greit med en 30w ab forsterker på moderat lydnivå.

    Hvor i landet bor du Jokris? Det er ikke noe problem å teste forsterkeren din på K15 om ikke Slemmestad er for langt unna?
    Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.
    Hvilken Naka forsterker brukte du?
    har pga omstendigheter slått fra meg disse ht, takk for alle innspill og tilbud ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    tdbil skrev:
    HCS skrev:
    tdbil skrev:
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.


    Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til ! :)

    45 k , tenkte å bruke mc2102 eventuellt
    Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???
    K15 er i alle fall ikke vanskelige, de spiller greit med en 30w ab forsterker på moderat lydnivå.

    Hvor i landet bor du Jokris? Det er ikke noe problem å teste forsterkeren din på K15 om ikke Slemmestad er for langt unna?
    Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.
    Hvilken Naka forsterker brukte du?

    Nakamichi pa-7 mkII STASIS var det... Den lyden var ikke værst ifht K12.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    HCS skrev:
    tdbil skrev:
    HCS skrev:
    tdbil skrev:
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina :)
    vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
    Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.


    Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til ! :)

    45 k , tenkte å bruke mc2102 eventuellt
    Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???
    K15 er i alle fall ikke vanskelige, de spiller greit med en 30w ab forsterker på moderat lydnivå.

    Hvor i landet bor du Jokris? Det er ikke noe problem å teste forsterkeren din på K15 om ikke Slemmestad er for langt unna?
    Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.
    Hvilken Naka forsterker brukte du?

    Nakamichi pa-7 mkII STASIS var det... Den lyden var ikke værst ifht K12.
    Det vekker gode minner,hadde PA7 for ca 20 år siden og det var en knall forsterker ;D
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Hei.

    Nå henger dette "oppgraderingsspøkelset" over meg igjen :p . Og jeg spørr her om noen har erfaring med Tannoy Kensington SE + Glenair? Jeg har nå Tannoy Glenair 15 og er ekstremt fornøyd med disse, men jeg føler jeg må opp på denne "pepper pot diskanten" en gang, da dette vel er den beste diskanten ? . Er det noen som har erfaring med begge disse høytallerene og kan gi meg en "pros / cons" liste ? Er litt redd jeg mister like mye som jeg vinner med evnt bytting :). Liker den veldig kraftige/feite gjengivelsen Glenairene gir, og er egentlig ingenting jeg savner med de, men om Kensington er bedre på de fleste parametre må det jo bli en oppgradering etter hvert.

    Kjører nå dette utstyret på Glenairene : Bladelius Advantage S1 dac ( matet med Hegel Hd2 digitalt for jitter redusering ), Hegel H-200 eller den fantastiske 10 Watteren Audio note OTO phono SE, alt etter hvilket humør / musikk jeg hører på.

    Veldig ulik gjengivelse på disse forsterkerene, blir som 2 forsjellige høytallere.

    Hegelen har ett vanvittig driv og er veldig gøy å høre på, veldig god på raske rytmer og musikk som krever mye rask timing ( metal osv ). Veldig godt oppløst er den også.

    Audio Noten som spiller med klasse A drift med EL 84 rør spiller med en innlevelse og "holografi" + svart bakgrunn fra en annen verden. Ingen slør i det hele tatt vs Hegelen ( og også alle andre forsterkere jeg har prøvd ) På Pink Floyd / Bremnes og slik musikk er den rett og slett fantastisk, er mer en "lytteforsterker". Er den jeg setter på når jeg skal chille med noe godt i glasset en sen høstkveld. :) .

    Legger ved ett bilde av mitt nåværende oppsett også, da bilder alltid er gøy. :)

     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    554
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    7
    Tannoy Kingdom 18" for salg på brukten.

    De som har rom til sånt! *sikle sikle*
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    oddemann skrev:
    Tannoy Kingdom 18" for salg på brukten.

    De som har rom til sånt! *sikle sikle*
    Satan nå får ikke jeg sove i kveld :'(
    Har så lyst på de ;D ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    tdbil skrev:
    oddemann skrev:
    Tannoy Kingdom 18" for salg på brukten.

    De som har rom til sånt! *sikle sikle*
    Satan nå får ikke jeg sove i kveld :'(
    Har så lyst på de ;D ;D
    Tipper prisen er rundt 130k... Så bare å spare... 8)
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Prøver igjen .

    Skrev litt mye i forige post så sikkert ikke alle som fikk med seg hva jeg spurte om :)

    Er det noen som har hørt Glenair 15 og Kensington SE, som kan dele sin erfaring om "pros/cons" mellom de 2 høytallerene ?
    Vurderer og oppgradere, men usikker på om jeg mister like mye som jeg får ( med tanke på pepper pot diskanten vs 15" til Glenair ) :)

    En annen ting er jo om folk har erfaring med Wave tulip ( som er i Glenair og Definition serien ) vs Pepper pot ( som er i Kensington og oppover i prestige serien ) så vil jeg gjerne høre erfaringer/meninger om det også.

    Vanskelig å få hørt disse toppmodellene til Tannoy i nærområdet.

    Takker for svar.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.427
    Antall liker
    1.851
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Har hørt en del på G15 og en kort lytt på Kensington. Jeg opplevde Kensington til å ha en god del åpnere og renere mellomtone og diskantgjengivelse. G15 vinner nok på trøkk, fylde og evne til høytspilling. Det er litt forskjell etter min mening.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    RojohII skrev:
    Har hørt en del på G15 og en kort lytt på Kensington. Jeg opplevde Kensington til å ha en god del åpnere og renere mellomtone og diskantgjengivelse. G15 vinner nok på trøkk, fylde og evne til høytspilling. Det er litt forskjell etter min mening.
    Takker for info. Ja jeg har jo G15 nå om du ikke fikk med deg det, og du beskriver den slik jeg oppfatter den :). Det er Kensington jeg ikke har hørt. Jeg spiller som regel ikke på veldig høye volum lenger, så dette er ikke så viktig for meg, men kan det tenkes at Glenair kanskje er bedre på f.eks rytmisk musikk og Metal kontra Kensington ? Er redd Kensington blir litt vell mye "vocal" fokusert kontra Glenair, og da fungerer best på stemmer og Jazz osv, men det er bare en antagelse fra min side. Kan det tenkes Glenair er mer litt mer "allround" ? Hører på så og si alt av musikk så allround egenskaper er det vikgitste for meg.

    Nå har jeg hørt Yorkminster en gang på MBL elektronikk, og det var magisk på Bremnes, men syntes ikke de overbeviste så veldig på Tool/Rammstein. Men dette kan kanskje også ha med Elektronikken og gjøre.?

    Håper på flere erfaringer :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Hei GisleB

    Eg investerte i Kensington SE for ein mnd siden og har før det(dei siste 2 åra) DC8T med Wave Tulip. Tja ka skal man sei her da?
    Her spilles det meste med untak av country,dansband og populærmusikk,men med hovedvekt på 70 tals rock og prog(Zeppelin,Sabbath,Floyd,Who,Kinks,Gentle Giant,Camel,King Crimson,Focus,Genesis,Caravan osv) via god 80 tals trash(Testament,Megadeth,Exodus osv) til BM(Satyricon,Khold,Immortal,Disiplin osv). Spiller også ein del Minor Majorety,Kent,Depeche Mode osv. Det var ein brøkdel av det eg lytter til.

    Og til min musikksmak så synest eg Kensington SE låter fantastisk bra med god trøkk i bass/mellombass og med ein mellomtone til å dø av. Diskanten er der berre. den stikker seg ikkje fram på noken måte,den berre er der om du sjønar.

    DC8T var litt meir oppløyst i toppen,kansje litt meir frampå, og hadde også ein dypere/tyngre bass,men det er ikkje eit sav i det heile tatt. Feks Nils Petter Molvær med sine dype bass partier låter ein "tanke tøffer" på DC8T mens derimot Black Sabbath,Led Zeppelin,Testament og Satyricon låter "mykje tøffere" på Kensington SE.

    Kensington er nok,slik eg har fått inntrykk av,meir følsome på dårlege opptak/innspelinger.

    Ellers så tegner den opp eit enormt stoort lydbilde med ein åpenhet og klarhet eg aldrig har høyrt tidlegere. Fantastisk bra. Den går ikkje dyp,men til derimot så "slår" den fra seg i bassen,med nok krefter i forsterkeri sef. Den har også meget god spredning i lydbildet og man trenger ikkje befinne seg i Sweetspot for å nyte av godlyden.

    Håper dette var til hjelp.

    TAF
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    T A F skrev:
    Hei GisleB

    Eg investerte i Kensington SE for ein mnd siden og har før det(dei siste 2 åra) DC8T med Wave Tulip. Tja ka skal man sei her da?
    Her spilles det meste med untak av country,dansband og populærmusikk,men med hovedvekt på 70 tals rock og prog(Zeppelin,Sabbath,Floyd,Who,Kinks,Gentle Giant,Camel,King Crimson,Focus,Genesis,Caravan osv) via god 80 tals trash(Testament,Megadeth,Exodus osv) til BM(Satyricon,Khold,Immortal,Disiplin osv). Spiller også ein del Minor Majorety,Kent,Depeche Mode osv. Det var ein brøkdel av det eg lytter til.

    Og til min musikksmak så synest eg Kensington SE låter fantastisk bra med god trøkk i bass/mellombass og med ein mellomtone til å dø av. Diskanten er der berre. den stikker seg ikkje fram på noken måte,den berre er der om du sjønar.

    DC8T var litt meir oppløyst i toppen,kansje litt meir frampå, og hadde også ein dypere/tyngre bass,men det er ikkje eit sav i det heile tatt. Feks Nils Petter Molvær med sine dype bass partier låter ein "tanke tøffer" på DC8T mens derimot Black Sabbath,Led Zeppelin,Testament og Satyricon låter "mykje tøffere" på Kensington SE.

    Kensington er nok,slik eg har fått inntrykk av,meir følsome på dårlege opptak/innspelinger.

    Ellers så tegner den opp eit enormt stoort lydbilde med ein åpenhet og klarhet eg aldrig har høyrt tidlegere. Fantastisk bra. Den går ikkje dyp,men til derimot så "slår" den fra seg i bassen,med nok krefter i forsterkeri sef. Den har også meget god spredning i lydbildet og man trenger ikkje befinne seg i Sweetspot for å nyte av godlyden.

    Håper dette var til hjelp.

    TAF
    Takker for meget nyttig info .

    Hmm jeg liker veldig godt den oppløste diskanten jeg får i mine Glenair, ikke lyst til å miste den, jeg tror rett og slett jeg må få hørt kensington før jeg går den veien. Da jeg bare blir mer og mer usikker. Jeg hører på alt av musikk du listet opp og likt som deg med unntak av country og danseband :). Nå synes jeg DC8T ikke kan sammenlignes med Glenair 15 dog, er ikke samme "feite" lyden i dem, DC 10 er nærmere dog, men heller ikke helt det samme.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn