Hvilken musikk sjanger høyrer du på?opera skrev:Jeg har også kensington og benytter en Leben CS600 integrert forsterker til å drive de. Dette er en kombinasjon jeg er utrolig godt fornøyd med Rommet mitt er ca 23 kvadrat.
Her går det mest i rock og pop; U2, Queen, Enya, Johnny Cash, Pink Floyd + mye annet.T A F skrev:Hvilken musikk sjanger høyrer du på?opera skrev:Jeg har også kensington og benytter en Leben CS600 integrert forsterker til å drive de. Dette er en kombinasjon jeg er utrolig godt fornøyd med Rommet mitt er ca 23 kvadrat.
TAF
Jeg har best erfaring med gummi eller fjeringspukker: decoupling!T A F skrev:Heisann folkens
Da er Kensington oppe og spelar. ;D
Kan de som har prestige serien fortelle litt om kva føtter/spikes de benyttar under ht?
Mvh
TAF
Gratulerer ;DT A F skrev:Heisann folkens
Da er Kensington oppe og spelar. ;D
Kan de som har prestige serien fortelle litt om kva føtter/spikes de benyttar under ht?
Mvh
TAF
Har ikke hørt K12,men om den er i samme gata som K15 er det bare å løpe å kjøpe ;Djokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
vurderer kjøp av ett slikt par, hvilke krav setter de til elektronikk , rom osv
takker ;D stemmer det at 12 kostet rundt 100 forresten?tdbil skrev:Har ikke hørt K12,men om den er i samme gata som K15 er det bare å løpe å kjøpe ;Djokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
K15 er ikke spesielt vanskelige og de gjør ikke mye galt i rommet.
Jeg var veldig redd for at det skulle bli problemer med ukontrolert bass i mitt rom men det fungerer supert og bassen er kjapp og fast.
Mvh Tommy
Er usikker på hva den kostet og det er vel solgt 3 par K12 1 par K15 og 1 par K i Norge, så du får deg en skjelden ht som de fleste får hakeslepp når de hører ;Djokris skrev:takker ;D stemmer det at 12 kostet rundt 100 forresten?tdbil skrev:Har ikke hørt K12,men om den er i samme gata som K15 er det bare å løpe å kjøpe ;Djokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
K15 er ikke spesielt vanskelige og de gjør ikke mye galt i rommet.
Jeg var veldig redd for at det skulle bli problemer med ukontrolert bass i mitt rom men det fungerer supert og bassen er kjapp og fast.
Mvh Tommy
Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.jokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
HCS skrev:Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.jokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
Hvilken pris har du blitt forespeila på dette jokris ? Lykke til !
45 k , tenkte å bruke mc2102 eventuellt
Ja der er lite av de eldre tils.Jeg solgte et par D700 som jeg hadde hatt i 12 år.Det gikk bare noen timer etter at jeg hadde lagt de ut for salg før de var borte.Han hadde jaktet på denne høyttaleren lenge.rumath skrev:Flotte saker.
Skulle
gjerne sett flere eldre Tannoy-høyttalere på brukten... fra 10" og oppover. )
Ser at dette er veien å gå, også for stua.
Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???jokris skrev:HCS skrev:Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.jokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
Sto nettopp 2 par Tannoy TD12 på finn.no.. De er borte nå...rumath skrev:Kona ga tommelen ned for Glenair 15, men mine Sandringham synes hun er fine... Snodige greier. Synes begge er flotte jeg!! =)
Sandringham ute av produksjon? Ser de ikke på Stereofil lenger...
Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.tdbil skrev:Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???jokris skrev:HCS skrev:Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.jokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
K15 er i alle fall ikke vanskelige, de spiller greit med en 30w ab forsterker på moderat lydnivå.
Hvor i landet bor du Jokris? Det er ikke noe problem å teste forsterkeren din på K15 om ikke Slemmestad er for langt unna?
Hvilken Naka forsterker brukte du?HCS skrev:Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.tdbil skrev:Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???jokris skrev:HCS skrev:Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.jokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
K15 er i alle fall ikke vanskelige, de spiller greit med en 30w ab forsterker på moderat lydnivå.
Hvor i landet bor du Jokris? Det er ikke noe problem å teste forsterkeren din på K15 om ikke Slemmestad er for langt unna?
har pga omstendigheter slått fra meg disse ht, takk for alle innspill og tilbud ;Dtdbil skrev:Hvilken Naka forsterker brukte du?HCS skrev:Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.tdbil skrev:Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???jokris skrev:HCS skrev:Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.jokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
tdbil skrev:Hvilken Naka forsterker brukte du?HCS skrev:Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.tdbil skrev:Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???jokris skrev:HCS skrev:Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.jokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
Det vekker gode minner,hadde PA7 for ca 20 år siden og det var en knall forsterker ;DHCS skrev:tdbil skrev:Hvilken Naka forsterker brukte du?HCS skrev:Tror faktisk K15 er den enkleste å få til etter hva ryktene sier... K12 måtte jobbes med, forige eier hadde brukt noen svære beist av noen Stax forsterkere uten å lykkes helt . Med Nakamichi effekttrinn begynte det å bli greit.tdbil skrev:Kan ikke skjønne at du trenger 250w på K12 ???jokris skrev:HCS skrev:Har eid etpar slike. Det som kan sies bla er at de trenger en GOD forsterker. Rørforsterkere er nesten bare å glemme. Testa de med 2x250 arc watt, uten at det var det helt store... Stygge som nøkken, men musikk spiller de. Uanstrengt og med stor autoritet.jokris skrev:Noen med erfaring med kingdom 12 modellen som kan gi meg litt kjøtt på beina
Nakamichi pa-7 mkII STASIS var det... Den lyden var ikke værst ifht K12.
Satan nå får ikke jeg sove i kveld :'(oddemann skrev:Tannoy Kingdom 18" for salg på brukten.
De som har rom til sånt! *sikle sikle*
Tipper prisen er rundt 130k... Så bare å spare... 8)tdbil skrev:Satan nå får ikke jeg sove i kveld :'(oddemann skrev:Tannoy Kingdom 18" for salg på brukten.
De som har rom til sånt! *sikle sikle*
Har så lyst på de ;D ;D
Takker for info. Ja jeg har jo G15 nå om du ikke fikk med deg det, og du beskriver den slik jeg oppfatter den . Det er Kensington jeg ikke har hørt. Jeg spiller som regel ikke på veldig høye volum lenger, så dette er ikke så viktig for meg, men kan det tenkes at Glenair kanskje er bedre på f.eks rytmisk musikk og Metal kontra Kensington ? Er redd Kensington blir litt vell mye "vocal" fokusert kontra Glenair, og da fungerer best på stemmer og Jazz osv, men det er bare en antagelse fra min side. Kan det tenkes Glenair er mer litt mer "allround" ? Hører på så og si alt av musikk så allround egenskaper er det vikgitste for meg.RojohII skrev:Har hørt en del på G15 og en kort lytt på Kensington. Jeg opplevde Kensington til å ha en god del åpnere og renere mellomtone og diskantgjengivelse. G15 vinner nok på trøkk, fylde og evne til høytspilling. Det er litt forskjell etter min mening.
Takker for meget nyttig info .T A F skrev:Hei GisleB
Eg investerte i Kensington SE for ein mnd siden og har før det(dei siste 2 åra) DC8T med Wave Tulip. Tja ka skal man sei her da?
Her spilles det meste med untak av country,dansband og populærmusikk,men med hovedvekt på 70 tals rock og prog(Zeppelin,Sabbath,Floyd,Who,Kinks,Gentle Giant,Camel,King Crimson,Focus,Genesis,Caravan osv) via god 80 tals trash(Testament,Megadeth,Exodus osv) til BM(Satyricon,Khold,Immortal,Disiplin osv). Spiller også ein del Minor Majorety,Kent,Depeche Mode osv. Det var ein brøkdel av det eg lytter til.
Og til min musikksmak så synest eg Kensington SE låter fantastisk bra med god trøkk i bass/mellombass og med ein mellomtone til å dø av. Diskanten er der berre. den stikker seg ikkje fram på noken måte,den berre er der om du sjønar.
DC8T var litt meir oppløyst i toppen,kansje litt meir frampå, og hadde også ein dypere/tyngre bass,men det er ikkje eit sav i det heile tatt. Feks Nils Petter Molvær med sine dype bass partier låter ein "tanke tøffer" på DC8T mens derimot Black Sabbath,Led Zeppelin,Testament og Satyricon låter "mykje tøffere" på Kensington SE.
Kensington er nok,slik eg har fått inntrykk av,meir følsome på dårlege opptak/innspelinger.
Ellers så tegner den opp eit enormt stoort lydbilde med ein åpenhet og klarhet eg aldrig har høyrt tidlegere. Fantastisk bra. Den går ikkje dyp,men til derimot så "slår" den fra seg i bassen,med nok krefter i forsterkeri sef. Den har også meget god spredning i lydbildet og man trenger ikkje befinne seg i Sweetspot for å nyte av godlyden.
Håper dette var til hjelp.
TAF