Joda, med en Tesla går det helt fint.Ja, men poenget er at det må løses på en eller annen måte. Man må planlegge kjøreturen på en helt annen måte med en elbil. Med en "fossilbil" kan man bare kjøre og stoppe og fylle uten å planlegge spesielt mye. Det går ikke uten videre med en elbil pr. i dag, og det å endre folks tankemønster er vanskelig.
Nå er jeg muligens sabla treg - hva er "fylleskam"?Jeg ville valgt generelt ord: "ladeangst"
Og så får heller vi fossilister ha "fylleskam"
Den følelsen vi skal pålegges når vi fyller fossilbilene våre med drivstoffNå er jeg muligens sabla treg - hva er "fylleskam"?Jeg ville valgt generelt ord: "ladeangst"
Ah. Nåvel - ingen skam her i gården. Fyller bensin med stor glede...Den følelsen vi skal pålegges når vi fyller fossilbilene våre med drivstoffNå er jeg muligens sabla treg - hva er "fylleskam"?Jeg ville valgt generelt ord: "ladeangst"
Alt er jo skam for tiden:
kjøttskam
flyskam
platsposeskam
osv
Javisst..!Også kan vi ha konkurranse om hvem som forbruker mest og setter det største karbonavtrykket. Drittøft!
Mere utypisk tror jeg. Jeg opplever den typiske Tesla eier som en helt typisk bileier/trafikant.^ Det var vel en kompis som engang mumlet noe om at den typiske Tesla-eiere var et rasshøl som ikke har råd til M5. Ser ut til at det stemmer for noen.
Nope. For oss som kjører motorsykkel på sentrale Østland er det ikke tvil hvem som er verstingen i trafikken. Ikke nødvendigvis kjører for fort, men bare dårlig adferd og ikke evne til å ta hensyn til noen andre. Det er med veldig god margin. Blitt en "snakkis" i diverse MC fora også.Mere utypisk tror jeg. Jeg opplever den typiske Tesla eier som en helt typisk bileier/trafikant.
Mobil på øret? Tesla har også slik blåtann-tilkobling som alle andre nå har.Mann - midten av 40 åra (som meg) med mobil på øret.Mere utypisk tror jeg. Jeg opplever den typiske Tesla eier som en helt typisk bileier/trafikant.
Men det er ikke unikt for Tesla kjørere. Ikke begriper jeg hvorfor man ikke lar telefonen koble seg opp til bilens info/entertainment system - det er jo sømløst.Mobil i hånda holdt opp mot øret da. Det vanlige. Er enkelt å se når bilister gjør dette. Endret kjøreadferd umiddelbart.
Forstår forbudet.
Har sett det er ganske mye negativitet rundt Tesla førere og tråsyklister i mc-fora men jeg forstår ikke helt hensikten. Når man som mc gruppe pådrar seg ganske mye negativ oppmerksomhet i løpet av et år blir fort kritikk av andre virke mot sin hensikt.Nope. For oss som kjører motorsykkel på sentrale Østland er det ikke tvil hvem som er verstingen i trafikken. Ikke nødvendigvis kjører for fort, men bare dårlig adferd og ikke evne til å ta hensyn til noen andre. Det er med veldig god margin. Blitt en "snakkis" i diverse MC fora også.Mere utypisk tror jeg. Jeg opplever den typiske Tesla eier som en helt typisk bileier/trafikant.
En X kjørte i meg bakfra engang. Dvs. speilet hans traff styret mitt da han sneiet meg. En cm eller 2 lenger inn og dere hadde hatt en slitsom moderator mindre her. Mann - midten av 40 åra (som meg) med mobil på øret.
Såkalt rasshøl oppførsel.
Om det er autopilot som er årsaken eller ikke kan jeg ikke svare på....
Og det blir flere og flere.
Ser han har fått 540k i tilbud for bilen av Tesla. Med tanke på at bilen kostet såvidt over 700k har han hatt samme verditap som en Golf hybrid.
Lurer på om skrotet er salgbart...
Virker ikke som du klarer å lese, hverken innlegget over eller annonsen.Lurer på om skrotet er salgbart...
"..spennende og interessant liv som Tesla eier..."Virker ikke som du klarer å lese, hverken innlegget over eller annonsen.Lurer på om skrotet er salgbart...
Interessant å lese en epistel fra en ærlige Tesla eier. Forstår godt at han vil selge den nå mens den er i garanti og tror den har en viss restverdi forsatt etter 5 år, dog minimal (er vel noe kilo aluminium i den), selv om han mente den ville være verdiløs etter 3 år."..spennende og interessant liv som Tesla eier..."Virker ikke som du klarer å lese, hverken innlegget over eller annonsen.Lurer på om skrotet er salgbart...