12 kvadratmeter bil med 7 sitteplasser hvorav kun den ene blir benyttet er mindre kollektivt.Kan det tenkes noe mindre kollektivt enn en motorsykkel? Hvis jeg kjører rundt i en svært Harley-Davidson kan jeg altså kjøre i kollektivfeltet. Hvor er logikken?
Tøv. Jeg har en Model S og en Subaru Legacy med 4-hjulstrekk, begge på piggfrie vinterdekk. Tesla'n tar seg frem like godt som firehjulstrekkeren, selv på hålkeføre. Det eksisterende stabilitetsprogrammet er vinterprogram godt som noe. Bare en sertifisert idiot ville prøve å slå av stabilitetskontrollen på en Tesla og så kjøre i trafikk. Det kanskje morsomt å prøve med det avslått én gang, hvis man er alene midt på en stor parkeringsplass og kan øve på drifting.Stiller meg tvilende til denne her.. NAF: Trenger piggdekk for å temme Tesla på vinterføre - Aftenposten
For oss som behersker bakhjulstrekk, så er det en selvfølge å alltid slå av alle elektroniske hjelpemidler. Selv på vinterføre med 600 Nm fra lavt turtall og flere hundre hk tilgjengelig.Tøv. Jeg har en Model S og en Subaru Legacy med 4-hjulstrekk, begge på piggfrie vinterdekk. Tesla'n tar seg frem like godt som firehjulstrekkeren, selv på hålkeføre. Det eksisterende stabilitetsprogrammet er vinterprogram godt som noe. Bare en sertifisert idiot ville prøve å slå av stabilitetskontrollen på en Tesla og så kjøre i trafikk. Det kanskje morsomt å prøve med det avslått én gang, hvis man er alene midt på en stor parkeringsplass og kan øve på drifting.Stiller meg tvilende til denne her.. NAF: Trenger piggdekk for å temme Tesla på vinterføre - Aftenposten
Akkurat ja, det høres skikkelig lurt ut.For oss som behersker bakhjulstrekk, så er det en selvfølge å alltid slå av alle elektroniske hjelpemidler. Selv på vinterføre med 600 Nm fra lavt turtall og flere hundre hk tilgjengelig.Tøv. Jeg har en Model S og en Subaru Legacy med 4-hjulstrekk, begge på piggfrie vinterdekk. Tesla'n tar seg frem like godt som firehjulstrekkeren, selv på hålkeføre. Det eksisterende stabilitetsprogrammet er vinterprogram godt som noe. Bare en sertifisert idiot ville prøve å slå av stabilitetskontrollen på en Tesla og så kjøre i trafikk. Det kanskje morsomt å prøve med det avslått én gang, hvis man er alene midt på en stor parkeringsplass og kan øve på drifting.Stiller meg tvilende til denne her.. NAF: Trenger piggdekk for å temme Tesla på vinterføre - Aftenposten
Ahhh KRANGLE:For oss som behersker bakhjulstrekk, så er det en selvfølge å alltid slå av alle elektroniske hjelpemidler. Selv på vinterføre med 600 Nm fra lavt turtall og flere hundre hk tilgjengelig.Tøv. Jeg har en Model S og en Subaru Legacy med 4-hjulstrekk, begge på piggfrie vinterdekk. Tesla'n tar seg frem like godt som firehjulstrekkeren, selv på hålkeføre. Det eksisterende stabilitetsprogrammet er vinterprogram godt som noe. Bare en sertifisert idiot ville prøve å slå av stabilitetskontrollen på en Tesla og så kjøre i trafikk. Det kanskje morsomt å prøve med det avslått én gang, hvis man er alene midt på en stor parkeringsplass og kan øve på drifting.Stiller meg tvilende til denne her.. NAF: Trenger piggdekk for å temme Tesla på vinterføre - Aftenposten
Det er vel vanlig å bruke både bakhjulsdrift og bakhjulstrekk i dagligtale, men det var uansett ikke poengetAhhh KRANGLE:For oss som behersker bakhjulstrekk, så er det en selvfølge å alltid slå av alle elektroniske hjelpemidler. Selv på vinterføre med 600 Nm fra lavt turtall og flere hundre hk tilgjengelig.Tøv. Jeg har en Model S og en Subaru Legacy med 4-hjulstrekk, begge på piggfrie vinterdekk. Tesla'n tar seg frem like godt som firehjulstrekkeren, selv på hålkeføre. Det eksisterende stabilitetsprogrammet er vinterprogram godt som noe. Bare en sertifisert idiot ville prøve å slå av stabilitetskontrollen på en Tesla og så kjøre i trafikk. Det kanskje morsomt å prøve med det avslått én gang, hvis man er alene midt på en stor parkeringsplass og kan øve på drifting.Stiller meg tvilende til denne her.. NAF: Trenger piggdekk for å temme Tesla på vinterføre - Aftenposten
@Asbjørn. Prøv å rygg opp Tesla på en 5-10 cm hardpakket snø / isklump platting for å parkere ved et fortau. en 4x bil ER langt bedre på vinterføre. Har hatt forferdelig mange Bmw'er. Dog kun en med 4x, men det er Milevis forskjell på fremkommeligheten. Tør påstå asc,dsc etc systemene er minst like sofistikert på en Bimmer som en Tesla.
@ J H. EN ekte bil har bakhjulsDrift En rattkjelke (forhjulstrekker) har trekk.
Akkurat den øvelsen har jeg ikke prøvd ennå. Kan tenke meg at det krever en følsom høyrefot. Men så lenge bilen peker riktig vei er fremkommelighet opp bakkene hos meg helt utmerket, selv på vått hålkeføre. Jeg opplever ærlig talt ikke at Tesla er noe dårligere på vinterføre enn Subaru.@Asbjørn. Prøv å rygg opp Tesla på en 5-10 cm hardpakket snø / isklump platting for å parkere ved et fortau. en 4x bil ER langt bedre på vinterføre. Har hatt forferdelig mange Bmw'er. Dog kun en med 4x, men det er Milevis forskjell på fremkommeligheten. Tør påstå asc,dsc etc systemene er minst like sofistikert på en Bimmer som en Tesla.
Bortsett fra akselerasjon fra stillestående er den jo tregere enn sammenlignbare biler hvis man ser bort fra avgiftene.25000 i tillegg for 4wd med standardversjon. Skitbillig.
Verstingen er bare såvidt over 900. Fullspekket....
Og med de greiene der drar du fra omtrent hva som helst.
Har ikke prøvd meg som turist på ringen ennå, men når man legger seg ut for å kjøre forbi et vogntog i motbakke er det på tide å lette på gassen før man kommer til trekkvogna, ja. Da snuser man allerede på førerkortbeslag. Det er få biler som gjør den øvelsen like bra. Kanskje en 911 turbo som allerede har full boost før man svinger ut.Fra stillestående?
De fleste vil endre mening etter en forbikjøring med en standard 85 også.
70-140 går kjappere enn du har lyst til å betale om onkel ser deg. En semitrailerlengde er mer enn nok til å utføre denne øvelsen.
De er fortsatt like dyre i utgangspunktet... Ene bilen er den 10. raskeste standardbilen mens den andre bruker ca 3 minutter mer rundt sløyfa.Har ikke prøvd meg som turist på ringen ennå, men når man legger seg ut for å kjøre forbi et vogntog i motbakke er det på tide å lette på gassen før man kommer til trekkvogna, ja. Da snuser man allerede på førerkortbeslag. Det er få biler som gjør den øvelsen like bra. Kanskje en 911 turbo som allerede har full boost før man svinger ut.Fra stillestående?
De fleste vil endre mening etter en forbikjøring med en standard 85 også.
70-140 går kjappere enn du har lyst til å betale om onkel ser deg. En semitrailerlengde er mer enn nok til å utføre denne øvelsen.
Sammenlignbare biler, ja. En ZR06 har ikke fem seter, fem dører og noen kubikkmeter bagasjeplass, så det er vanskelig å si at den er direkte sammenlignbar. Det kunne være interessant å prøve ringen med en P85D satt til "insane mode". Da vil beskyttelsesprogrammene tillate mye mer juling før de stepper inn. Jeg tipper en tid på 8:15 eller deromkring.
Passerte forresten 30000 km for noen dager siden med gjennomsnittsforbruk 0,201 kWh/km.